Skocz do zawartości

123d N47 charakterystyka pracy i rozwijania mocy.


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Zaobserwowalem, że pod koniec zakresu obrotów gdzieś koło 4400 rpm jest jakby ekstra kopnięcie. Tak jakby dodatkowa górka momentu obrotowego. Czy tylko mi sie tak wydaje?

 

Ogólnie to już mój trzeci silnik n47 i mam wrażenie, ze wszystkie czasem idą jak burza, a czasem są jakby lekko mulowate. Cos mi sie roi, czy tez tak macie?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Tez tak mam, raz zapieprza a raz jak by mi turbo padalo. Jak czlowiek ma lepsze i gorsze dni :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na hamowaniu. Wyszło 206KM. Rzeczywiście po 4 tys może nie ma górki, ale wykres momentu się lekko prostuje. Aż dziwne, że to odczuwam. Ewidentne jest jednak, że dla maksymalnych osiągów trzeba kręcić do 4600-4700 rpm. W sumie to dość oczywiste. Jest to zakres pracy drugiej turbiny.

 

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/3f4fedba.jpg

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że hamownia inercyjna w przypadku silników doładowanych, szczególnie tych mocniejszych nie do końca się sprawdza. Niedostatek momentu obr. to prawdopodobnie wynik tego, że sprężarka nie zdążyła się rozkręcić. Obrazek z hamowni obciążeniowej wygląda tak:

 

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/275b66dc.jpg

 

Co ciekawe moc jest niemal w 100% zgodna...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać jedna hamownia drugiej nie równa ;) Na pierwszym podało 40Nm mnieszy moment ...

 

Na drugim wykresie widzę ze "lekki" chip została wgrany. Tak na próbę? Czy jeździsz na tych 266KM ?

To po samym programie? Z tego co widziałem to te 123d od 2010 w góre jakoś lepiej wychodzą ... Gratulacje, piękne kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać jedna hamownia drugiej nie równa ;) Na pierwszym podało 40Nm mnieszy moment ...

 

Na drugim wykresie widzę ze "lekki" chip została wgrany. Tak na próbę? Czy jeździsz na tych 266KM ?

To po samym programie? Z tego co widziałem to te 123d od 2010 w góre jakoś lepiej wychodzą ... Gratulacje, piękne kreski.

No właśnie inercyjna jak widać, nie jest w stanie obciążyć silnika. Program jest na stałe jak na razie - bo w planach coś mocniejszego, ale już ze zmianami sprzętowymi. Na razie jest tylko soft. Nie uważam tego za mocny program.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.