Skocz do zawartości

koło pasowe bmw e46 318d prośba o weryfikację stanu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moim bmw e46. A mianowicie dokuczają mu mocne bujanie przy gaszeniu, drgania wewnątrz samochodu... wymieniałem sprzęgło, złącze elastyczne, poduszki silnika na febi, wszystkie rolki oraz paski klinowe w tym klimatyzacji, pozostało tylko niewymienione koło pasowe... poniżej zdjęcie koła, widoczne drobne nieznaczne pęknięcia...

koło dwumasowe sprawdzane przy wymianie sprzęgła: stan bardzo dobry

 

http://img824.imageshack.us/img824/3980/wp000218m.jpg

proszę o sugestię. Dziękuję

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koło pasowe z tego co czytałem na forum może być odpowiedzialne za bujanie silnikiem podczas gaszenia oraz drgania przy biegu jałowym przenoszone są na całą karoserię... Jeżeli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Dzięki.
Opublikowano
przebieg 203000 km. poruszać ze zdjętym paskiem klinowym? czy nie muszę go zdejmować?

 

nie trzeba zdejmować pasków luz wyczujesz z paskami

 

z przebiegu też wynika że już swoje przejezdziło u mnie była wymiana coś ponad 180 tkm

Opublikowano
Koło pasowe z tego co czytałem na forum może być odpowiedzialne za bujanie silnikiem podczas gaszenia oraz drgania przy biegu jałowym przenoszone są na całą karoserię... Jeżeli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Dzięki.

 

jedna z przyczyn

 

zurzyte wtryski oraz zurzyte poduchy też wpływaja na podobne zachowania

Opublikowano
po podpięciu pod program inpa korekcja wtrysków była poprawna, występowały nieznaczne odchylenia od normy. Nie wiem niestety czy wtryski nie leją... Tak czy inaczej na pierwszy rzut pójdzie koło pasowe corteco. Z tego co się orientowałem za 550 zł można kupić...(może ktoś ma namiary na sklep oferujący tą część w niższej cenie bardzo byłbym wdzięczny. Można pisać na priv.) W weekend zrobię filmik obrazujący korekcję wtrysków w programie INPA i podeśle na forum. Dzięki
Opublikowano
Dodam jeszcze, że podczas mrozów jak temp poniżej zera telepanie silnikiem podczas gaszenia nie występowało, jak i wibracje były znikome...
Opublikowano
Podobno koła pasowe zaczynają pękać najpierw od wewnętrznej strony - jak widać już rozstępy z zewnątrz to koło jest do natychmiastowej wymiany.

 

dokładnie tak

Opublikowano
witam, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie koła pasowego. A mianowicie, mogę kupić koło pasowe corteco używane 1 rok w aucie (wybita data produkcji na kole), tylko jest mały problem. Koło jest z modelu przedliftowego, a dokładnie z 2001 r. bmw e46 318d na zwykłej pompie, zaś u mnie na cr. Czy dla modelu po lifcie wypuszczano inny rodzaj koła pasowego? Proszę o odp. Dzięki
Opublikowano

 

Dzięki! Tak więc koło pasowe jest różne w tych obu silnikach! Nad używką już nie będę się więc zastanawiał po przeczytaniu postów na forum. Co do firmy Corteco to nie doczytałem się negatywnych opinii. Niektórzy twierdzą, że to oryginał i ma starty znaczek BMW. Nie wiem co o tym sądzić. Proszę o pomoc. Dzięki

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koło pasowe wymienione, jednak poprawy nie zauważyłem. :( Jedyne co jeszcze nie wymieniałem oprócz wtryskiwaczy ( na inpie korekcje są OK!) to dwumasa. Mechanik powiedział, że niby jest w porządku, dlatego nie wymieniałem z kompletem sprzęgła.

Tak czy inaczej podczas zimy gdy temperatury spadały poniżej zera, gdy silnik jeszcze nie był rozgrzany auto gasiło bez najmniejszego bujania. W miarę rozgrzewania gasł coraz gorzej. Gdy osiągnął temperaturę bujało już mocno. A i jeszcze jedno. Przy przegazowaniu bujnie mocniej gałką zmiany biegów jak i silnikiem, co wskazywałoby na poduchy, jednak wymieniane 10 tyś temu na febi.

A i jeszcze nie wymieniałem paska wielorurkowego. czekam na przesyłkę z aso.

Proszę o pomoc i czekam na sugestię. Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszki febi z tego co kojarzę nie mają dobrej opinii.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Poduszki febi z tego co kojarzę nie mają dobrej opinii.

niby środek corteco, czyli ten sam co w lemforder. Sam nie wiem, uszkodzone nie są. Fakt faktem po wymianie różnicy nie zauważyłem.

Opublikowano
Ja też wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią na lemfordera, wymieniłem łącznik elastyczny wydechu(najpierw dwie sztuki potem wróciłem do jednego łącznika), sprawdzałem dwumas i koło pasowe, dopiero dołożenie przepustnicy gaszącej od e60 lub e90 pomogło. Poczytaj w wątku w moim podpisie.
Opublikowano (edytowane)
Poduszki febi z tego co kojarzę nie mają dobrej opinii.

U siebie takie zamontowałem i sobie chwalę :D Niczym się nie różnią od ASOwskich bo są tym samym, tylko że bez logo BMW.

dopiero dołożenie przepustnicy gaszącej od e60 lub e90 pomogło. Poczytaj w wątku w moim podpisie.

Również polecam montaż przepustnicy EGR z jakiegoś młodszego diesla BMW. Dopiero po jej zamontowaniu odczułem spokój z powodu łagodnego i miękkiego wygaszania. Nic innego Ci nie pomoże w tej kwestii, bo nie ma w dolocie "szykany", która zablokuje dostarczanie powietrza do gardzieli silnika.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
wszystko rozumiem poza tym, że podczas niskich temperatur i przy nie rozgrzanym silniku gasił normalnie. Tak czy inaczej zastanowię się nad zamontowaniem tej przepustnicy. Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.