Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
trzeba tylko pamiętać o ustawieniu tulei na znaku i jak wyżej napisane było dokręcać śrubę tulei wahacza przy obciążeniu auta
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Więc tak jestem po wymianie drążków kierowniczych oraz tulei górnych.

 

1) Wymiana drążków odbyła się bezproblemowo, nie ma tam żadnej filozofii

2) Z tulejami było więcej zabawy, wymianę zrobiłem bez ściągania wahacza i też tak polecam. Wszystko udało się zrobić za pomocą tego ściągacza

http://i49.tinypic.com/21cxbhi.jpg.

 

Krótki opis:

 

Wypychanie : Nie miałem krążka o rozmiarze tulei żeby ją wypchnąć, ale użyłem dużego klucza nasadowego i za pomocą ściągacza wypchnąłem samą gumę poszło bez problemu. Następnie brzeszczotem przeciąłem aluminiową tuleję, uwaga żeby wahacza nie dziabnąć. Śrubokrętem można podważyć nie do końca przeciętą tuleję i ją wydłubać.

 

Wciskanie : Do zamontowania tulei użyłem tego samego ściągacza, oraz krążka stalowego o rozmiarze trochę większym niż tuleja. Pamiętamy aby zamontować tuleje poprawnie.

http://i46.tinypic.com/2qdmkbt.gif http://i48.tinypic.com/2nulkkk.gif

Tuleja weszła jak w masło :P, musimy uważać aby równo ją wciskać, ściągacz jest samocentrujący ale na początku trzeba uważać. Pamiętamy także żeby nie dokręcać tulei na podniesionym aucie. Ja opuściłem auto i obciążyłem jedną stronę 80 kg i dokręciłem tuleję.

 

Wszystko zrobione z kanału w 2 osoby.(podziękowania dla Dawidka za pomoc :))

 

Wnioski :

Wymieniałem te tuleje ponieważ miałem mocne drgania kierownicy podczas hamowania, co się okazało drgania nie ustały. Więc podejrzewam, że teraz do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe przednie :(. Spory koszt 350 zł sztuka + 200 klocki.

Opublikowano (edytowane)
Z opisu wynika, że trzeba obciążyć po 67,5 kg dwa przednie fotele tylna kanapa 67,5 po środku oraz bagażnik 22 kg. Po zsumowaniu wychodzi 225 kg. Dzielimy to na 4 no i wychodzi 56,25 kg na każde koło. Czyli trochę przesadziłem, jak myślicie poprawić to czy zostawić tak ? Edytowane przez MATRIX5000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
80kg to spore przegięcie tutaj masz procedure http://www.beisansystems.com/procedures/thrust_arm_bushings_procedure.htm powino byc zejete siedzenie kierowcy i pasazera pełny bak i obciązony tył porównaj sobie jak ugina się wtedy auto a jak po załozeniu 80kg na jedną strone,dlatego ja mam przetestowane 30kg bo z tą procedurą to duzo roboty
Opublikowano

 

 

Wnioski :

Wymieniałem te tuleje ponieważ miałem mocne drgania kierownicy podczas hamowania, co się okazało drgania nie ustały. Więc podejrzewam, że teraz do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe przednie :(. Spory koszt 350 zł sztuka + 200 klocki.

 

W moim przypadku wymiana tych tulei pomogła o tyle że przestało stukać z przodu na dziurach.Drgania kierownicy niestety nie ustały,dopiero przetoczenie tarcz pomogło ale po3000km znowu zaczyna bić więc rozglądam się za nowymi tarczami Od razu wymienię też z tyłu bo tam mam chyba jeszcze org.

 

Z tym obciążeniem auta przy dokręcaniu wachaczy to nie przesadzajcie :D najważniejsze żeby samochód stał na kołach ,30 czy 80kg nie ma większego znaczenia.

Opublikowano
Czyli co można tak zostawić? Nie zniszczy mi to za szybko tulei?

-jak dobrze wprasowałeś tuleje to nic się nie stanie,nie widziałem w żadnym serwisie żeby mechanik latał z workami z piaskiem.

 

Jeśli chodzi o tarcze to najpewniejsze będą http://czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-OE-BMW,2269.html

 

-też myślę o tych tarczach,może jak zamówię komplet tył i przód z szczękami i klockami to dostane jakiś rabat :wink:

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tylko kolego pamietaj ze taka zabawa z zawieszeniem e39 do prostych nie nalezy. Niby wahacze i drazki prawie sa na wierzchu, dostep jest zajebisty itd... ale po wymianie wszystkiego musisz:

1. jak auto jeszcze stoi na podnosniku dokrecasz lekko sruby

2. opuszczasz auto

3. dociazasz: fotel kierowcy i pasazera sa w srodkowej pozycji obciazone kazde o 68 kg, na srodku tylnej kanapy kolenych 68 kg i do bagaznika 21 kg.

4. sprawdzasz wysokosc zawieszenia (bmw z tego co pamietam liczy od najblizszego podloza pktu felgi do krawedzi blotnika): przod: 569-589mm, tyl: 537-557mm

5. jesli bedzie trzeba, musisz dokladac ciezarki albo je odejmowac (+- 5kg) az osiagniesz zadany wznios nadwozia

6. dopiero wtedy mozesz dokrecac srubki od wahaczy.

7. po wymianie wahaczy i drazkow jedziesz na geometrie... powinni ci przed przystapieniem do pomiaru powtarzac pkty 3 i 5. Oczywiscie sprawdzic cisnienie w kolkach i dopiero mozna zaczac regulowac.

 

Wiem, ze niektorzy dysponuja urzadzeniami z laserami i innymi bajkami, ale tak nakazuje fabryka. Sam walczylem z ta geometria, u roznych fachowcow i na roznych urzadzeniach, ponad 3 miesiace i co drugi fachowiec to baran w tej kwestii... ty masz to na talerzu... pozdrawiam

Opublikowano
tylko kolego pamietaj ze taka zabawa z zawieszeniem e39 do prostych nie nalezy. Niby wahacze i drazki prawie sa na wierzchu, dostep jest [bAD] itd... ale po wymianie wszystkiego musisz:

1. jak auto jeszcze stoi na podnosniku dokrecasz lekko sruby

2. opuszczasz auto

3. dociazasz: fotel kierowcy i pasazera sa w srodkowej pozycji obciazone kazde o 68 kg, na srodku tylnej kanapy kolenych 68 kg i do bagaznika 21 kg.

4. sprawdzasz wysokosc zawieszenia (bmw z tego co pamietam liczy od najblizszego podloza pktu felgi do krawedzi blotnika): przod: 569-589mm, tyl: 537-557mm

5. jesli bedzie trzeba, musisz dokladac ciezarki albo je odejmowac (+- 5kg) az osiagniesz zadany wznios nadwozia

6. dopiero wtedy mozesz dokrecac srubki od wahaczy.

7. po wymianie wahaczy i drazkow jedziesz na geometrie... powinni ci przed przystapieniem do pomiaru powtarzac pkty 3 i 5. Oczywiscie sprawdzic cisnienie w kolkach i dopiero mozna zaczac regulowac.

 

Wiem, ze niektorzy dysponuja urzadzeniami z laserami i innymi bajkami, ale tak nakazuje fabryka. Sam walczylem z ta geometria, u roznych fachowcow i na roznych urzadzeniach, ponad 3 miesiace i co drugi fachowiec to baran w tej kwestii... ty masz to na talerzu... pozdrawiam

 

:mrgreen: :mrgreen:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat i żeby nie zakładać nowego dołączę się tu :wink:

Wymieniłem tuleje górnego wahacza (lemforder) i po opuszczeniu auta koła stały delikatnie tak \------/ i tuleje strasznie się napięły i zrobiły się białe tak jak na fotce niżej :shock: oczywiście nie skręcane na podnośniku tylko luźno przyłapane i opuszczone na koła,dopiero jak się ruszyło autem z miejsca i ruszeniu kierownicą koła się wyprostowały i tuleje się ładnie ułożyły i dopiero wtedy dokręcone,ale teraz zastanawia mnie co to jest to białe i czy przypadkiem tuleje nie są już na dzień dobry do wyrzucenia :?:

 

http://images63.fotosik.pl/989/ee1fa189c3c4163em.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.