Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukałem czegoś podobnego na tym forum ale znaleźć nie mogłem .

Mianowicie zastanawiam się nad podniesieniem mocy w swojej e90 177km i tutaj pojawia się pytanie o zestaw performance power kit

Czy warto ?

Ktoś ma założony , może się wypowiedzieć ?

 

Kiedyś obiło mi się o uszy że auto i tak lepiej chodzi na "zwykłym" chipie niż na zestawie performance ....

 

Posiada ktoś pełen spis co jest w zestawie i jak wygląda sprawa z KM i NM ?

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hey,

 

sprawdz sobie na realoem.com

 

Tam po modelu i roczniku dojdziesz do tego co wchodzi w sklad zestawu Performance Power Kit.

 

Ja temat drazylem bardzo doglebnie dla mojego E92 z motorem N55 i doszedlem do wniosku ze power kit z BMW nie jest wart swojej ceny. W przypadku motoru N55 za 20KM i 30Nm licza sobie cos kolo 8tys PLN co jest cena smieszna.

Wg mnie nie warto tez bawic sie w zadne boxy. Najlepiej zrobic remapping ECU.

Opublikowano

Zrob "zwyklego chipa"

Wtedy dzieki odczytom z hamowni i wszystkich czujnikow tuner moze zoptymalizowac poszczegolne parametry programu pod Twoj samochod.

Z boxa masz program uniwersalny tylko troche bardziej agresywny.

Opublikowano

Właśnie rozważam zwykłego chipa a power kit

 

Chip miałem już w dwóch samochodach i zdarzały się "dziwne" historie , dlatego chciałbym spróbować czegoś innego .

 

Ale jeżeli mam wydać 8 tys być nie zadowolonym to albo nie robić w cale albo zrobić normalnego chipa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie opisz gdzie robiłeś czipa z jakimi wynikami i co to za dziwne historie.

 

Na tym forum duzo osób ma "czipa" i chętnie posłucham co może sie dziac

Opublikowano

Cieżko jest mi powiedzieć czy to wina chipa czy zbieg okoliczności .

 

1:

- padnięte sprzęgło 85 tys km ( na chipie zrobione ok 50 tys km )

- padnięte turbo przy 95 tys km

- z dziwnych sytuacji gdzie nikt nie potrafił odpowiedzieć na pytanie co się dzieję , tylko teraz nie pamiętam czy chodziło o chłodniczke oleju czy o coś innego , objawy były takie ze olej z silnika był w płynie chłodniczym ..... podejrzewana była pęknięta głowica ale cześć z montażem za 2500 tys zł pomogła , po dwóch tygodniach było to samo , na szczęście mija już pół roku od zdarzenia i jest OK

Olej z silnika do chłodnicy przemieszczał się tylko w trasie przy 180-220 km/h , po trasie np . Kraków - Śląsk i gaszeniu samochodu był znany wszystkim "gong" i kontrolka o niskim stanie oleju w silniku

Dane techniczne :

seria : 177 km 350 nm

chip : 206 km 410 nm

2:

- pęknięta głowica silnika ... 85 tys km

Dane techniczne :

seria : 130 km 305 nm

chip : 160 km 360 nm

 

i tutaj pojawia się pytani , wina chipa czy "ten typ tak ma"

 

Auta nie dostają w kość na zimnym silniku , chip robiony tylko pod względem elastyczności samochodu a nie na udział w wyścigach

 

Jak to się mówi , po chipie co by się nie zdarzyło zawsze zwala się na chip :) dlatego kurcze boję się trzeci samochód narażać na niepotrzebne przedwczesne koszty ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś w tym jest - ja w poprzednim aucie (co prawda turbobenzyna a w dodatku audi :P) też miałem sporo problemów po kilku latach na chipie - głowica, turbo, dwumas, sprzęgło, skrzynia.. to tylko wybrane elementy które poddały się "wykorzystaniu rezerw samochodu" poprzez chipa a moc użytkowana była rozsądnie, auto dopieszczane..

 

Teraz też się zastanawiam nad chipem ale w naszym przypadku trzeba się liczyć z tym że DPF od razu powie "cześć" (no chyba że głównie jazda na trasach) bo nie wierzę w programy "bezdymne".

Opublikowano
chętnie posłucham co może sie dziac

 

IMO jest kilka dobrych argumentow na korzysc BMW Performance Power Kit vs standardowy chip, szczegolnie w aucie na gwarancji bądź względnie nowym, które mamy zamiar serwisowac przez najblizsze lata w ASO:

 

- wykrycie chipa w ASO moze byc przyczyna cofniecia gwarancji badz pretekstem do odmowienia swiadczen gwarancyjnych. Natomiast nawet po okresie gwarancji majac Performance Power Kit zamiast zwyklego chipa jestesmy w lepszej pozycji negocjacyjnej w zakresie jakiegokolwiek goodwill'a / czesciowego pokrycia kosztow napraw usterek mających domniemany związek ze zwiększeniem mocy

 

- nie zawsze chipa mozna wgrać po złączu diagnostycznym i wtedy wchodzi w gre prucie komputera - w przypadku Performance Power Kit mamy rozwiazanie OEM'owe

 

- w trakcie standardowego przeglądu w ASO mogą nam zrobić aktualizacje oprogramowania, a wtedy chip mowi 'nara'

 

- jakośc chipow bywa różna, zasadniczo żaden tuner nie da gwarancji na jakiekolwiek podzespoły w aucie, ASO oczywiscie tez nie ale mimo wszystko mam wrazenie ze tutaj nasza pozycja jest lepsza. Pozatym nawet w chipach renomowanych tunerow moze sie zdarzyc sporadyczne przechodzenie w tryb awaryjny np. na skutek przeładowań i mniej równa praca silnika - oczywiscie wszystko zależy od konkretnego chipa / przypadku i absolutnei nie mówie ze tak jest zawsze.

 

- tutaj szkoły są różne natomiast IMHO chip zasadniczo negatywnie rzutuje na wartosc auta przy odsprzedazy. W przypadku BMW Performance Power Kit bedzie on postrzegany raczej jako dodatkowe wyposazenie OEM a nie jakąś rzezbe u Pana Mietka - porownanie w stylu 'xenon z Allegro' vs 'xenon OEM' ;)

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Generalnie zwróćcie uwagę na to ze PPK to nie tylko soft ale rownież wydajniejsze elementy osprzetu silnika ( nie pamietam teraz dokładnie co ).

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

W e60 mam obecnie przejechane 132 tys km , jakieś 90 tys napewno zrobione już na chipie i DPF cały czas chodzi bez zarzutów , zero problemów a auto w 90% używane w mieście . Co prawda w trasie jak i po mieście staram się jezdzić nie jak Pan w kapeluszu :)

 

Ogólnie do DPFu nie mam żadnego zastrzeżenia i naprawdę mi on nie przeszkadza

 

Co do chipa przy odsprzedaży samochodu , może i racja że klient różnie patrzy ale jak sprzedawałem swoje poprzednie auto z chipem nic o nim nie mówiłem klient przejechał się , zadowolony że super chodzi i przypuszczam że do dziś nie wie o programie :) przy kolejnym samochodzie jak będę sprzedawał to napewno chipem nie będę się przejmował bo jeżeli ktoś nie ma rozeznania nie jest wstanie go wykryć - takie moje zdanie na ten temat

 

Jeżeli chodzi o pakiet performance kit to przy odsprzedaży samochodu faktycznie może on wzbudzać ciekawość , ale napewno nam nikt nie odda za taki "gadżet"

 

Performance power kit jest może i drogi ale patrząc na moje wcześniejsze awarię jakie mnie spotkały myślę że przy pierwszej usterce dokładając do niej cenę podstawowego chipa starczyło by na performance power kit ;)

 

KOKOS -

Wzrost mocy, który osiąga się poprzez modyfikację parametrów silnika, niesie ze sobą również znacznie większe wyzwania termiczne. Oprócz zmienionych parametrów silnika w skład pakietu wchodzą również powiększona chłodnica powietrza doładowującego oraz mocniejszy wentylator elektryczny o mocy 600 W. W efekcie uzyskuje się wzrost mocy ze 130 do 145 kW oraz zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego z 350 do 390 Nm, a w konsekwencji również krótsze o 0,5 s przyspieszanie od 0 do 100 km/h. W zakresie prędkości 80-120 km/h można zyskać nawet 0,8 s (na czwartym biegu) wzgl. 1,0 s (na piątym biegu). Maksymalna prędkość wzrasta o 5 km/h – i 10 km/h

Info ze strony BMW

Ja słyszałem że w skład zestawu wchodzi nowy komputer silnika , chłodnica powietrza oraz wentylator i jakieś tam gadżety .

Opublikowano

Wiem, pamiętam :wink:

Nie zdecydowałem sie, ani na to ani na chipa. Ale gdybym miał to montować to wybrałbym to zamiast chipa.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Ja po długotrwałej lekturze postów na forum zdecydowałem się dłubnąć swoje 320 xd - na hamowni okazało się, że z fabryki wyjechało uboższe o 13kM. Po ma 207km i 410Nm, Duuużo lepiej :D :D :D . Jak się zepsuje, pewnie będę żałował i naprawiał, ale co pojeżdżę z radością to moje!

Pozdrawiam

Opublikowano
Właśnie rozważam zwykłego chipa a power kit

 

Chip miałem już w dwóch samochodach i zdarzały się "dziwne" historie , dlatego chciałbym spróbować czegoś innego .

 

Ale jeżeli mam wydać 8 tys być nie zadowolonym to albo nie robić w cale albo zrobić normalnego chipa

 

znalazlem troche taniej o poowe http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-3er-E9x-PERFORMANCE-POWER-KIT-DIESEL-NEU-/330472939127?pt=DE_Autoteile&hash=item4cf1b8de77 :cool2:

Opublikowano
Ja po długotrwałej lekturze postów na forum zdecydowałem się dłubnąć swoje 320 xd - na hamowni okazało się, że z fabryki wyjechało uboższe o 13kM. Po ma 207km i 410Nm, Duuużo lepiej :D :D :D . Jak się zepsuje, pewnie będę żałował i naprawiał, ale co pojeżdżę z radością to moje!

Pozdrawiam

 

Podstawa to program zrobiony z głową tzn. taki w ktorym przyrost momentu obrotowego jest rownomierny i jego maksymalna wartosc nie nastpuje przy zbyt niskich obrotach.

Niektorzy lubia wprawdzie mocne uderzenie momentu z dolu, jako ze auto sprawia wowczas wrazenie subiektywnie mocniejszego... do czasu :wink:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Właśnie rozważam zwykłego chipa a power kit

 

Chip miałem już w dwóch samochodach i zdarzały się "dziwne" historie , dlatego chciałbym spróbować czegoś innego .

 

Ale jeżeli mam wydać 8 tys być nie zadowolonym to albo nie robić w cale albo zrobić normalnego chipa

 

znalazlem troche taniej o poowe http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-3er-E9x-PERFORMANCE-POWER-KIT-DIESEL-NEU-/330472939127?pt=DE_Autoteile&hash=item4cf1b8de77 :cool2:

 

Na Allegro taki zestaw do 320d kosztuje 5500 PLN: http://allegro.pl/oryginalny-performance-power-kit-bmw-120d-320d-i2217530278.html Do tego trzeba jeszcze doliczyc koszty montazu w ASO.

 

Zestaw zawiera:

-Nowy sterownik silnika z nowym oprogramowaniem

-Nowa chłodnica powietrza.

-Wentylator chłodnicy 600W

-Plastiki kanału powietrza

-Aluminiowa plakietka - BMW Performance Power KIT - plus 10 pkt. lansu :cool2: :lol:

- dodatkowo do wersji z automatyczną skrzynią biegów - mocniejsze sprzęgło hydrokinetyczne tzw. wandler

 

IMO zwazywszy na dodatkowe graty i fakt ze otrzymujemy badz co badz sprawdzone rozwiazanie OEM za ktorym stoji fabryka a nie Pan Mietek cena za calosc naprawde na przyzwoitym poziomie :wink:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

hmmm 5500 zł odejmując stare części ...... nie wychodzi aż tak źle

Sterownik napewno sprzeda się bez problemu , reszta myśle że też by się sprzedała

 

:norty:

 

Muszę się spokojnie zastanowić performance kit czy m-pakiet zewnętrzny :)

Opublikowano

Nie jestem przeciwnikiem PPK, ale temat drazylem juz od dluzszego czasu.

 

Po rozmowach z kilkoma warsztatami z pewna renoma (Hartge, Dinan, Cobb, BMS jak rowniez niedocenianymi specjalistami z naszego kraju) doszedlem do wniosku ze PPK to ladnie opakowany "marketingowo" produkt.

Dlaczego?

1) BMW wciska nam nowy wentylator (ktory i tak przy malej predkosci juz jest nieuzyteczny), dodatkowa chlodnice wody, nowy komputer (!!!) i jakies chwyty powietrza. Wiekszosc tunerow tego nie proponuje, a warto zworcic uwage, ze niektore starsze modele E90 335i nie mialy nawet chlodnicy oleju! Obecnie przy palowaniu N55 zadko widze temp oleju powyzej 125C, a termostat otwiera dopiero przy 110C!

2) Ten sam PPK dostepny jest bez pakietu chlodzenia. Wymianie ulega tylko DME, a efekt koncowy jest ten sam. Wiec jak jest z tym chlodzeniem??

3) Czemu BMW nie przeprogramuje istniejacego DME tylko trzeba kupic nowy za kilka tys PLN?

 

Osobiscie zdecydowalem sie na indywidulany flash DME. W Polsce mamy rowniez niezlych "specow" i wcale nie trzeba sie udawac za Odre, lub wysylac sterownikow do US!

Opublikowano
Nie jestem przeciwnikiem PPK, ale temat drazylem juz od dluzszego czasu.

1) BMW wciska nam nowy wentylator (ktory i tak przy malej predkosci juz jest nieuzyteczny), dodatkowa chlodnice wody, nowy komputer (!!!) i jakies chwyty powietrza. Wiekszosc tunerow tego nie proponuje, a warto zworcic uwage, ze niektore starsze modele E90 335i nie mialy nawet chlodnicy oleju! Obecnie przy palowaniu N55 zadko widze temp oleju powyzej 125C, a termostat otwiera dopiero przy 110C!

 

Wymianie ulega nie chlodnica wody ale intercooler - zobacz linka do aukcji Allegro, na drugiej fotce pokazane sa czesci wchdozace w sklad zestawu.

Nowy komputer pewnie jest programowany w ASO pod Twoj numer VIN w zwiazku z czym program zachowujesz w przypadku wszelkich update'ow oprogramowania itp.

IMO kit jest bardzo fajny i cos podejrzewam ze zrobi furore w nowych BMW (seria Fxx) gdzie praktycznie kazdy motor - czy benzyna czy diesel - jest doładowany.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Do N55 nie dochodzi zaden intercooler tylko dodatkowa chlodnica wody. Mam spis czesci pakietu, mozesz to tez sprawdzic na realoem.com.

Co do komputera to ASO nic nie programuje. Komp przychodzi z Niemiec z kodem aktywacyjnym.

 

Pakiet fajna rzecz, ale 20KM wiecej wcale nie beda odczuwalne i przy tej cenie nie ma dla mnie sensu. Oczywiscie ktos inny moze uznac to za fajny "bajer" w swoim aucie.

Opublikowano

Rozmawiałem z kilkoma osobami na temat tego pakietu , ci co go sprzedają zachwalają ale ci którzy znają się na rzeczy i pracują w BMW są zdania że nie warto .

Sterownik silnika zmienia się tylko dlatego żeby nie było " piratów " na rynku ..

Cena nie warta efektu

Opublikowano
co do szkodliwości chip tuning, w octavi mam same pozytywy oczywiście większa moc i moment - 110KM na 140KM momentu nie pamiętam. Ekspluatacja od 0km do 140 000km na boxie regulowanym trzema śrubkami, na wrażenia z jazdy to chyba nawet do 160KM kręciłem. Wadą boxa była konieczność częstej regulacji. Po 140 000km zrobiłem program silnika i jeżdę na tym do teraz 298 000km bez napraw turbiny, sprzęgła, dwumasy. Do BMW też już wpuściłem wirusa.
Opublikowano

Moim zdaniem nie opłaca się kupować tego PPK za mały przyrost mocy w stosunku do ceny (~20KM), ale jak ktoś lubi przepłacać... Z tego co czytałem podstawowa wersja PPK najlepiej sprawdza się w autach z zainstalowaną chłodnicą oleju.

W stanach można kupić w promocyjnych cenach kody FSC do podstawowej wersji PPK. Mając wygenerowany kod FSC teoretycznie można zrobić update w dowolnym ASO http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=604317

 

Ja osobiście zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami JB4 http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_BMW_performance_tuner.html zestaw plug & play lub nieco

droższy COBB http://www.pyspeed.com/COBB-AccessPORT-BMW-E90-E92-E93-335i-xi-xDrive-p/cap-8002.htm tu sobie sami wgrywamy dowolny soft.

 

W obu przypadkach ceny około 2-3tyś PLN.

 

Myślę, że nie warto wydawać parę tysięcy na warsztat skoro wszystko można zrobić samemu, a to czy będzie 10KM więcej czy mniej to przy przyroście rzędu 60-100KM bez różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.