Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... i mapy zapłonu które to moga być źle wyregulowane.

Pozdrawiam

Przemek

 

Kolego, oświeć nas jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu mapy zapłonu? Co gorsza, źle wyregulowanej (ciekawe przez kogo). :?:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Panowie jedna zasada - Turbo pije turbo żyje :cool2:

mi w 320d też castrola troszkę wciąga a turbo mam nowe. Teraz zaleje motula lub LM.

Jest gdzieś na forum wątek o olejach ?

Opublikowano
... i mapy zapłonu które to moga być źle wyregulowane.

Pozdrawiam

Przemek

 

Kolego, oświeć nas jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu mapy zapłonu? Co gorsza, źle wyregulowanej (ciekawe przez kogo). :?:

 

 

Hej,

po pierwsze to co ja bym zrobił to spr. czy miało tuning mechaniczny i elektroniczny, jeżeli odp: TAK

Lecę dalej i sprawdzm po kolei mapę chip-a na kompie, czy mocno zmienia zapłon w/s standard potem włożył bym standard chip i zobaczył czy dalej bierze olej, jak: TAK To szukamy dalej, turbina itd.. Generalnie 335i różni się tylko/aż dołożeniem turbin w/s silnika 330i oraz zmianą ciśnienia śprężania, i kilkoma innymi drobiazgami. Z tego co czytalem często pada w 335i pompa wodna i jeżeli tak się kiedyż zadziało to mogło być to przyczyną kiepskiego chłodzenia, w konsekwencji przegrzania i problemów z braniem oleju.

Opublikowano

czy autko miało jakikolwiek tuning - NIE (zmiana hamulców.. ale to chyba nie wpływa na zużycie oleju ;) )

ciśnienie w cylindrach i stan turbin mam sprawdzane przy KAŻDEJ wizycie w warsztacie - wszystko w normie.

pompa wody jest wciąż seryjna 170 tyś km... padają jak muchy, podobnie jak pompy paliwa... :)

 

Ja mam swoją teorię dotyczące "padania" elementów w 335i, otóż jak wszyscy wiemy w stanach nie tylko mózgi mają okrojone ale także paliwo, 91-93 oktany o ile dobrze pamiętam. Kupi taki furę, odpala, wyjeżdża upala, po 10 tyś wszystko mu pada a potem żali się na forach że bmw robi takie kiepskie auta.... :duh: :mad2:

 

Też przed kupnem 335i słyszałem że to pada, że tamto pada... że będzie więcej stało niż jeździło... a jakoś nic nie pada, robie przebiegi "dieslowskie" i autko twu twu twu, ma się dobrze.

 

Oczywiście ryzyko popsucia się jest większe niż w 330i, w którym tych elementów nie ma, ale te ryzyko jest warte przyjemności jakie daje 335i :) - liczę się z tym, że kiedyś będe musiał wymienić, turbo, wtryski, pompę wody, paliwa i możę inne graty, ale nie przewiduje aby było to wcześniej niż 200-250 tyś km, także przez najbliższe dwa lata mogę spać spokojnie.

 

Co to nagrzewania się to wszystkie te N54/N55 się nagrzewają przy ostrej jeździe widzę, przed chwila oglądałem filmik z4is 0-262 km/h i temperatura oleju też wzrastała jak szalona....

 

Generalnie jak byłem na przeglądzie "po torze" to mechanik powiedział mi, że te autka po prostu spalają olej, zwłaszcza przy szybkiej jeździe autostradowej i torowej. Niestety no, turbo żyje, turbo pije.

 

Zobaczymy czy ta wymiana oleju coś pomoże..., nie jestem przekonany ale za to dobrze zyć ze świadomością że będe miał "lepszy" olej :)

 

Dla ciekawości gdzieś czytałem jak ktoś się żalił na forum że serwis bmw odmówił naprawy autka (BMW 750Li V8biturbo), gdyż właściciel uważa że spalał za dużo oleju (litr na 1000-1500km) natomiast serwis uważał że jest to normalne.

 

Inny przykład to e39 M5, które olej chleją na potęge... nawet te poliftowe... (znajomy ma 2003r- jak się uprze to z pełnym bakiem dolewa litr oleju... a silnik zdrowy... ponoć :) )

Opublikowano
Hej to jeżeli wszystko w normie z silnikiem i osprzętem, ale jednak pali olej to propnuję zmienić olej na taki jak jest w M-ce 10/60, bardziej odporny na ciepło i trochę bardziej gęsty i nie powinien brać.
Opublikowano
no na razie jeździłem na 5w30, teraz dam 5w40... w ogóle czym charakteryzuje się gęstszy olej?? jakie ma plusy i minusy dla silnika?

 

Hej, wybierz Castrola TWS 10W/60. Gęstszy olej charakteryzyje sie tym (z wieksza wartością początkową np: 10-15W) że w niskich temperaturach wolniej zaczyna optymalnie smarowac, dociera do wszystkich elementów, ale dużej różnicy nie ma pomiedzy 5W a 10W. Za to przez to że jest bardziej gęsty nie spala się tak jak np: 0W, jeżeli masz auto z przebiegiem 170 tys. KM i turbinami, to może to najlepszy czas aby przejść na taki olej. On ma jeszcze jedną b dużą zaletę: Jest dużo bardziej odporny na ciepło: zdecydowanie wyższa niż np: 5W/30 temperatura zapłonu oleju, Jeżlei miałeś 5W/30 to przy ostrym dawaniu po garach ten olej mógł dojść do krytycznej temp (dużo niższej niż 10W/60: i w konsekwencji mogłeś spowowodać kiepskie smarowanie. 30W to zdecydowanie za mało na tak wysilony silnik 335i który zreszta ma swoje przypadłości jeżeli chodzi o nagrzewanie.

Opublikowano
Dzięki za info... może zastosuje strategie taką jak Olo@G3, będe wymieniał na coraz gęstszy i zobacze co będzie, na razie skusze się na ten motul 300v 5w40, (już go kupiłem, więc nie mam wyjścia :) )
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co 10 tysięcy wymieniasz olej ???? W jakim celu ?? Widzę, że polak wie zawsze wszystko lepiej. Olej wymienia się, wg wskazań komputera średnio po 35 tysiącach, ale powinno po 20. To nie subaru, że trzeba co 7 tysi bo korby bokiem wyjdą... Do autora wątku: jaki masz przebieg ?? Jak dajesz w palnik kopci ?? Może turbina wciąga troche oleju.

jeszcze nie słyszałem zeby czesta wymiana oleju zaszkodziła jak ktos wymienia co 10 tys to bardzo dobrze robi Motul to bardzo dobry olej

Opublikowano

Hej, co do Motula to też słyszałem dużo dobrego ba....mam go nawet zalanego, 10W40 300V duble ester, tylko że w ..motocyklu :) Mam fajnego nakeda Triumpha Street Tripla R, i na tym Motulku świetnie idzie.Ale jedna rzecz jest istotna, im bardziej sportowy olej i jazda tym częściej go wymieniej.Niby banalna prawda ale wielu o tym zapomina, i grzeje 30 tys. km od wymiany do wymiany, uważam że w przypadku 335i i takim przebiegu to wymianka co 10 tys. km. Generalnie ta polecam, markę Motul. Natomiast co do tego czy będzie mniej brał tego oleju, to mam watpliwości, ale może się mylę. Bardzo duzo czytałem o olejach i akurat wysilone Motule 300V z serii np: Racing, niestety potrafią ubywać, w szybkiem tempie, z silnika. Jak auto czy motor nowy to nie ma kłopotu, ale jak trochę tysiączków ma na zegarach i do tego ostro jeżdzony to może być różnie.

 

Tak na marginesie jak przejadę się moim Triumphem a potem moją 330i E90, to wydaje mi się że to auto jest dla emerytów, i w ogóle nie idzie...No ale cóż zrobić jak Triumph robi setkę w 3,5 sek, a dwie stówki w niecałe 12 sekund :)

 

Pozdrowionka

Przemek

Opublikowano

Hehe, zobaczy się jak to z tym motulem będzie, ja olej i tak zmieniam co 15k km... i do tej pory jest ok (poprzedni wlasciciel podobnie zmienial...) Kazdy normalny mechanik mi mowi ze w takim aucie jak 335i wymiana oleju co 30k km to grzech i swojego rodzaju samobojstwo :)

jesli chodzi o motorki to one maja kopa:) nawet bardzo kiepski teoretycznie motocykl do 160km/h wyprzedzi wiekszosc aut...

 

12s do 200 to juz calkiem spoko :) kiedys zostałem przewieziony autem co dwieście osiąga w 9 s... to była radocha :)

Opublikowano
Hej wiem że to forum BMW,ale powiem ci że kiedyś myślałem tylko o BMW, teraz jakoś nie przeszło, nie podniecam się już tak jak kiedyś. Owszem świtne auto ale jakoś to wszystko spowszechniało dopóki właśnie nie przesiadłem się na motor,oczywiście autem też śmigam ale ostatnio mniej. Każda chwilka i ładna pogoda to motorek. I powiem Ci że za 35 tys. PLN (kupiłem nowego z salonu) mam taką radochę że cieszę się jak dzieciak..Choć apetyt rośnie w miarę...Kiedyś stałem swoim Triumphem na światełkach i podjechał gościu nowym motorkiem BMW s1000rr, 193 KM przy wadze niecałych 200 kg. Jak przycisnął to mnie zamórowało, mój ma 108 KM, przy wadze 167 kg i to robi wrażenie,ale ta BMK-a to kosmos.. Dwie stówki robi uwaga...w 6,9 sek.Słabo ??:)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.