Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wymieniłem w swoim aucie w e92 335i olej w silniku jakieś 2 miesiące temu, zalałem castrola edge sport 0W40 choć w specyfikacji castrola jest tak :

Zalecany EDGE 0W-30 (b) 6.5

Dobry EDGE 5W-30

Dopuszczalny EDGE SPORT 0W-40

 

 

przejechałem dystans 4000km i dzisiaj zapaliła mi się kontrolka ze brakuje oleju i prośba o dolanie 1 litra oleju czy to możliwe żeby tyle wziął? Tak się teraz zastanawiam ze moglem od razu zalać olej zalecany z tabeli castrola a ja wlałem dopuszczalny ;/

 

Co o tym sadzicie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiesz dokladnie ile ubylo? Bo jak poszlo pol litra na 1600km palowania to raczej dobry wynik.

Olej 0-40 jest gestszy wiec jakbys mial 0-30 to spalilby wiecej

Opublikowano
Litr na 4 tysiace dla tego silnika i tego oleju to nic wielkiego. Moj podobnie wciagal. Zmien olej.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Wątpię żeby olej z ASO pomógł, ale próbuj. Jak pomoże to napisz, zostanie info dla innych userów.

 

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że Castrol EDGE przelatywał przez mój silnik jak woda, już nawet Mobil1 0W-30 był lepszy. Od jesieni jeżdżę na Motulu 300V 5W-40 i wygląda na to że pierwszy raz nie będę dolewał oliwy pomiędzy wymianami (wymieniam co 10k) - po 7tysiacach nadal pokazuje max.

Pozdrawiam

Alek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co 10 tysięcy wymieniasz olej ???? W jakim celu ?? Widzę, że polak wie zawsze wszystko lepiej. Olej wymienia się, wg wskazań komputera średnio po 35 tysiącach, ale powinno po 20. To nie subaru, że trzeba co 7 tysi bo korby bokiem wyjdą... Do autora wątku: jaki masz przebieg ?? Jak dajesz w palnik kopci ?? Może turbina wciąga troche oleju.
Krzysztof
Opublikowano
Wymieniaj olej co 30 tys, dziw się ze pada turbo po 150 tys lub wcześniej. Ja w 335 olej zmieniam co max 15k km. 335 to nie subaru ale n54 ma dwie turbiny które przy agresywnej jeździe zużywają olej i trzeba go wymieniać aby nie tracił swoich właściwości. Mi 335 potrafi spalić litr na tysiąc km ( np: track day) średnio pali litra na 3-4 tys km. Tez myślałem ze mam wyciek czy coś ale silnik suchy aż miło. Ten tyP tak ma, jak większość sportowych Bmw, a już z turbo na pewno...
Opublikowano
Co 10 tysięcy wymieniasz olej ???? W jakim celu ?? Widzę, że polak wie zawsze wszystko lepiej...

 

kolego, nie podoba mi się twój ton. :nienie: To moje auto i xxxx ci do tego co ile wymieniam w nim olej. Wymieniam tak często jak uważam za stosowne.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Wymieniaj olej co 30 tys, dziw się ze pada turbo po 150 tys lub wcześniej. Ja w 335 olej zmieniam co max 15k km. 335 to nie subaru ale n54 ma dwie turbiny które przy agresywnej jeździe zużywają olej i trzeba go wymieniać aby nie tracił swoich właściwości. Mi 335 potrafi spalić litr na tysiąc km ( np: track day) średnio pali litra na 3-4 tys km. Tez myślałem ze mam wyciek czy coś ale silnik suchy aż miło. Ten tyP tak ma, jak większość sportowych Bmw, a już z turbo na pewno...

 

Wujek, na jakiej jeździsz oliwie? U mnie na tym 300V naprawdę jest duża różnica. Jak widać 5W-40 różnych producentów może mieć różne własności.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Na castrolu edge 5w30 i z tego co wiem to od początku na takim jeździ. Zmiany się boje:) może mój silnik już przyzwyczaił się do tego castrola? I jak zmienię to się zbintuje? :) a jakie zmiany zauważasz?
Opublikowano
No właśnie takie, że oliwa przestała znikać. Kiedyś próbowałem EDGA, lepkość 40 - znikał w oczach, :wink: zwłaszcza przy szybkiej jeździe autostradowej. Był tu nawet jakiś temat w którym się mocno niepochlebnie o nim wypowiadałem. Biorąc pod uwagę, że te motory pracują z definicji w wysokiej temperaturze oleju, od 100 stC w górę, to zalecanie lepkości 30 to IMO jest lekką przesadą.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

No właśnie jak na autostradzie jechałem z GTRem i caymanem to przez 20 min zniknęło mi +-250 ml oleju ale to była jazda 220-250 non stop. Troszkę to irytujące:(

Ile kosztuje litr tego motula? Nic się silnikiem nie stanie jak przez 170 tys jeździł na jednym oleju i nagle dostanie inny??

Opublikowano

Ciężko mi to sobie wyobrazić, żeby inny olej miał mu zaszkodzić. Do siebie lałem za każdym razem inny olej, w poszukiwaniu optymalnego. Na następną zmianę przetestuję 5W-50.

300V 5W-40 kosztuje od 50 PLN za litr.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Z ciekawostek: temperatura wody w tych motorach to od 90 (High power) do 108 (ECO) stopni C w zależności od stylu jazdy - im ostrzej jedziesz tym zimniejsze chłodziwo. Natomiast najwyższa "akceptowalna" temperatura płynu chłodniczego to 117stC, a oleju 148 stC. Powyżej ECU zaczyna obcinać moc i wprowadzać inne zabiegi mające na celu obniżenie temperatury. Dlatego mówię że lepkość 30 dla tego silnika to żart.

 

Wujek, kiedy latałeś na torze, jaką miałeś najwyższą temperaturę oleju?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Ja mam oczywiście silnik zupełnie inny, olej też, ale ostatnio jak kupowałem na dolewkę, podpytałem trochę gościa i stwierdził, że generalnie Castrola ubywa zwykle więcej niż to jest u innych producentów - takie ma właściwości. Radził mi, że gdyby mi to przeszkadzało, to mam przejść na Motula lub Valvoline - nie powinien brać nic. Tak też planuję zrobić przy następnej wymianie.

 

Źródło tych "rewelacji" oczywiście wątpliwe, ale już któryś raz słyszałem taką tezę, więc może coś w tym być. Sam się niedługo przekonam. Gość wydawał się dość zorientowany w temacie. Myślę, że warto podrążyć temat.

 

 

PS. Ciekawe rzeczy też opowiadał o zalewanym w ASO SLX Professional, ale to już nie będę powtarzał, bo co poniektórzy mnie tu ukrzyżują na miejscu. :lol:

Opublikowano

PS. Ciekawe rzeczy też opowiadał o zalewanym w ASO SLX Professional, ale to już nie będę powtarzał, bo co poniektórzy mnie tu ukrzyżują na miejscu. :lol:

 

Dawaj, pośmiejemy się z ASO. :) Z inkwizytorów tez :wink:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Ha! Osiągnąłem 150 stopni c na torze i wtedy skrzynia zaczęła pracować wolniej oraz samochód reagował bardziej ospale... Teraz już wiem ze to normalne:) skąd masz te info ze przy 148c dzieje się taka magia?

 

Tez pytanie z innej strony to ze castrola ubywa to jedno ale czy ma lepsze właściwości smarowania i przylegające do powierzchni niż np motul? Przecież na Orlenie płace 75 pln za litr za tego castrola:)

 

To jadąc po raz kolejny na tor (już za dwa tyg:d) warto wymienić olej na np motula? A jak z jego nagrzewaniem się o właściwościami cieplnymi?

Opublikowano
Ja jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W40. Nie ubywa pomimo podkręcenia silnika do 352kM i 497Nm. A redukcja mocy parę razy się włączała po przypaleniu :D :D . Pan, który sprzedawał olej sprawdzał wg rekomendacji zarówno BMW jak i Valvoline, wyglądał na takiego czującego różnicę między olejami. Tyle że mam stosunkowo mały przebieg (38tys.)
Opublikowano

Na znanej i lubianej stronie E90post są piękne PDFy. kilkadziesiąt stron opisu silnika N54 pochodzących od producenta. Z diagramami, schematami, tabelkami itd itp. A konkretnie TUTAJ

 

Skrzynia zaczęła mulić tak przewiduje strategia ECU. Też jest rozpisane w tabelce :wink:

 

Na twoim miejscu zmienił bym ten olej. IMO EDGE to szczoch :twisted: Już to kiedyś napisałem i zostałem zrugany, ale nadal tak uważam. :wink:

Co więcej, uważam, że skoro tak zagrzałeś ten olej to nie powinieneś na nim jeździć również na ulicy, tylko wymienić po imprezie.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Hej mam 330i E90 z 2006, i uwazam że olej nie ma większego znaczenia do tego co piszesz. Ja jeżdze tylko na Castrolu 0W/40 i wszystko jest super żadnego brania oleju, na 15 tys km nie dolewam nic. To że bierze olej jest pewnie z innej przyczyny, może silnik po złym tuningu, może kidyś się przegrzał i teraz to wychodzi, może turbina cieknie itd. itp. Generalnie proponuję sprawdzić ciśnienie na cylingrach i zrobienie przeglądu turbiny i mapy zapłonu które to moga być źle wyregulowane.

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano
Dobra, jutro wymieniam na tego Motula 300v 5w40 i porównamy :)

 

Koniecznie zdaj relacje jak przetrzyma upalanie.

Pozdrawiam

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.