Skocz do zawartości

wywalenie AFS Active steering - zastapienie inną maglownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Podczepiam sie pod temat, BMW e60 2004r 535d z aktywna kierownica,

Delikatny luz na przekładni, objawia się przy większych prędkościach, samochód myszkuje,

Obdzwoniłem kilkanaście firm nikt nie regeneruje maglownic z Aktywnym układem,

Może jest firma która sprowadza nowe listwy zębate i montuje?

Proszę o informacje...

 

Mam jeszcze jeden pomysł, mogę kupić maglownice z 2010r z e60 po lifcie, tylko ona jest na 4 wtyczki i nie pasuje,

znalazłem firmę która mi przełoży listwę (hydrosystem)

Ale czy sama listwa zębata jest taka sama? Ma ktoś takie informacje?

  • 1 rok później...
Opublikowano

nawet jesli magiel ma luz to ty w aucie nie bedziesz widzial bledow. jesli magiel jest zrobiony to musi dzialac .

najpierw programowanie modulu

sprawdzenie wszystkich kabli jesli to jest ok to diagnostyka pokaze ci winny czujnik.

 

dobra rada zmien mechanika

dobra diagnostyka i wiesz w czym siedzi problem

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich,


Ponownie odgrzewam kotleta,


Chciałbym się Was zapytać czy ktoś znalazł firmę która regeneruje magiel AFS (e61 530d 2005r bez DD), który nie dostaje luzów po kilku tys. km?

U mnie problemem jest luz na maglu w całym zakresie obrotu kierownicy. Jest to około 0,5-1cm na kierownicy (zawieszenie całe wymienione). Na postoju przy wyłączonym silniku słychać stukanie z okolic magla. Sprawdzałem stetoskopem i słychać stuki w okolicy ślimaka/łącznika kolumny kierowniczej z maglem (łącznik kierowniczy z maglem jest ok). Czytałem dużo na ten temat i jak do tej pory nie znalazłem osoby, która by zregenerowała magiel AFS na "lata", z reguły nikt tego nie robi.


Myśłałem również o wymianie AFS na servotroink lub klasyczną hydrauliczną. Czy ktoś już przerabiał taki temat i mógłby się podzielić doświadczeniem?


pzdr

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Myśłałem również o wymianie AFS na servotroink lub klasyczną hydrauliczną. Czy ktoś już przerabiał taki temat i mógłby się podzielić doświadczeniem?

 

witam


Ja przerabiałem taki temat. Sprawa wygląda tak , że wywalasz z auta maglownicę AFS , wkładasz zwykła servotronic.

Wyrzucasz z auta sterownik spod siedzenia , musisz przekodować samochód , usunąć opcję AFS a zakodować zwykłą.

Pompa wspomagania może zostać ta co jest , musisz też wymienić pompę ABS/DSC na zwykła. Po takiej operacji zostaje błąd w sterowniku silnika ,ale jest to tylko błąd "informacyjny" , nic się nie pali na desce rozdzielczej. Mam tak od pół roku i wszystko działa jak należy , święty spokój z AFS. :D

Opublikowano
Myśłałem również o wymianie AFS na servotroink lub klasyczną hydrauliczną. Czy ktoś już przerabiał taki temat i mógłby się podzielić doświadczeniem?

 

witam


Ja przerabiałem taki temat. Sprawa wygląda tak , że wywalasz z auta maglownicę AFS , wkładasz zwykła servotronic.

Wyrzucasz z auta sterownik spod siedzenia , musisz przekodować samochód , usunąć opcję AFS a zakodować zwykłą.

Pompa wspomagania może zostać ta co jest , musisz też wymienić pompę ABS/DSC na zwykła. Po takiej operacji zostaje błąd w sterowniku silnika ,ale jest to tylko błąd "informacyjny" , nic się nie pali na desce rozdzielczej. Mam tak od pół roku i wszystko działa jak należy , święty spokój z AFS. :D

 


 

Z miesiąc temu pojawiły się listwy do maglownic AFS e60 więc każdy dobry zakład powinien teraz to ogarnąć :)

 



Dzięki Panowie za info...

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Witam,


Znalazłem coś takiego na allegro


https://allegro.pl/oferta/listwa-zebata-bmw-e60-active-dynamic-drive-8547990726


I tak jak kolega wyżej napisał faktycznie od około 1,5 miesiąca są w sprzedaży listwy do AFS. Dzowniłem do firmy (z linku powyżej), która sprzedaje listwy na allegro oraz wykonuje regenerację i wszystko potwierdzają. Powiedzieli, że wykonali 3 sztuki na tej listwie w tym jedną testowo na początku roku i na razie nie ma reklamacji (mówią).

Chciałbym zapytać czy jest ktoś tutaj na forum kto właśnie naprawiał u nich magiel AFS i mógłby podzielić się wrażeniami??


pzrd

..pasja to moje życie..
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
ja będę robił w połowie lipca, jest jeszcze jeden na allegro za 2100 co robi wszystko, pochwalę się wynikami. U mnie jest luz w każdej pozycji kierownicy, metaliczny stuk przy kreceniu lewo prawo na postoju, powyzej 90km juz auto muszkuje
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witajcie, zrobiłem regenrację magla active steering, nowa listwa, uszczelnienia i slimak, bo wszystko było wysypane. W końcu brak luzów. Jezdzi jak nowa. Pojawił się za to problem usztywniania kierownicy. Na postoju kręci sie ładnie jednym palcem, w miarę zwiększania prędkości zaczyna sie utwardzać, ale przy 110km/h znowu zaczyna lekko chodzić. Żadnych błędów nie ma, zbieżność itd idealne. Dziwna sytuacja, moze kiedyś tez tak było, ale z takim luzem co miałem to ciezko stwierdzic. Ktoś może wie co jest odpowiedzialne za usztywnianie? jakis czujnik, zawór?
Opublikowano
autovolante w Częstochowie, jestem bardzo zadowolony tylko z tą siłą wspomagania coś jest nie tak. I teraz nie wiem czy to wina jakiegoś zaworka, czy sterownika
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.