Skocz do zawartości

Prawidłowa regulacja wysokości świecenia ksenonów e39


Mateusz_wroclaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ostatnimi czasy, gdy temperatury spadły u mnie zaczęła się ta sama historia (e39 po lifcie, 2001). Lampy poziomują się, a po chwili opuszczają. Regulatory mam ok, ostatni robiłem je z odbłyśnikami, więc temat ksenonów po lifcie jest mi znany.

Ciekawe jest to natomiast, że po czasie jak wyłączę i włączę silnik albo auto postoi w cieplejszym parkingu to światła działają dobrze. Wygląda więc na to, że coś dzieje się z czujnikiem pod wpływem warunków atmosferycznych.. Komputer to pokaże, że były problemy z działaniem czujnika jak podepnę pod niego auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Cześć!


Mam kłopot z moimi lampami w poliftowej e39. Chodzi o to, że reflektory nie poziomują się po włączeniu zapłonu - słychać pracę silniczków, lampy w środku są całe nowe w tym regulatory. Po wyjęciu silniczków na wierzch widać, że po otrzymaniu sygnału tylko koniec trzpienia lekko drży, ale nie wysuwa się do przodu i tyłu. Czy to jest własnie objaw uwalonego czujnika z przodu lub tyłu?


Nie znam nikogo w okolicy Katowic, żeby podjechać na komputer, a w weekend wyjeżdżam w trasę i chcę to na szybko ogarnąć, może ktoś miał podobny problem. Na razie na ślepo zamówiłem dwa czujniki na podmianę, gdyby nie pomogło to zwrócę, ale liczę, że się wyjaśni po ich wymianie. Macie jakiś inny trop? A może ktoś jest z okolicy Kato +/- 100km i zna się na podłączaniu e39 pod kompa, to mogę podjechać i oczywiście za $ to sprawdzić :) Mechanicy w okolicy mają terminy nierealne.. :cry:


Z góry dzięki za podpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuser ma rację. Test świateł mają także zwykłe reflektory.


Ja skalaniam się póki co ku awarii silniczków. Ale dziwne, że dwa na raz.

Chociaż czemu nie.


Kiedyś gdzieś wyczytałem, że silniczki z regulacji potrafią często zepsuć się. Może to one kończą żywot i dlatego tylko drżą?

Próbowałeś podczas testu świateł trochę im pomóc? Może gdzieś tylko przytarły się. Chociaż mało prawdopodobnie to brzmi.

Dużo może pomóc sprawdzenie błędów.

Nie sądziłem, że to w życiu powiem ale może napisz na okolicznych grupach na fb o kompie. (Wolę fora tematyczne niż chaos na fb.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update!


po zmianie czujnika z przednim prawym kole, test i poziomowanie odżyło - także reflektory i ich wnętrza są ok.


Ale mam inny kłopot - wymieniłem od razu czujnik w prawym tylnym kole, ale po tym zabiegu światła nadal działają, ale nivo nie wstaje, nie poziomuje i nie pompuje kompresor, a koło po zdjęciu samochodu z żaby zapadło się w nadkole. Z tyłu miałem jeszcze oryginalny czujnik BMW z 2003 roku, chyba jutro zamontuję go z powrotem.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo.

A czujniki poziomu do samych świateł i poziomowania świateł i nivo są inne.

Zobacz na allegro firmę gepco. Ja kupiłem czujniki do poziomowania z tej firmy i hulają dobrze od roku. Kosztują 1/3 ceny. Nie wiadomo jak długo jeszcze to druga sprawa. ;) Jakby co to pasują do grupy vw a przy okazji i do e39, o dziwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam problem z ustawieniem ksenonów. Już kilka razy podnosiłem światła i mam wrażenie, że po jakimś czasie znowu świecą za nisko :shock: Lewego nie jestem w stanie już wyżej podnieść, bo skończyła się regulacja. Czy jest możliwość, żeby ustawić pozycję początkową na silniczku, tzn. żeby wstępnie reflektor był wyżej nie zmieniając wysokości śrubami ? Albo ustawić wstępną wysokość programowo ? Regulatory są całe.


Na filmie

https://www.youtube.com/watch?v=FnZiai_S-hE

widać (po prawej stronie na płocie), że w momencie jak przejeżdża z naprzeciwka auto to światła jeszcze się ruszają góra/dół, a minęło już pół minuty. Czy to jest prawidłowe ? Po kilkukrotnym zgaszeniu/odpaleniu światła docelowo ustawiły się wyżej. Niezależnie co się dzieje to wysokość prawego i lewego jest ze sobą powiązana więc to raczej nie będą silniczki w reflektorach. Wymieniać na pałę czujniki poziomowania ? Brak błędów w LCM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę się douczyłem. Za poziomowanie lamp w INPA odpowiada moduł LWR2A. Błędów brak. Czy ktoś wie o czym mówią te informacje ?


czujniki-skr-tu.jpg


Wygląda na to, że jakiś problem jest z przednim czujnikiem, bo nie dość, że wartość jest dosyć niska to zmienia się od 0,7 do 1,1 i to może powoduje, że światła się "kiwają" mimo postoju. Tylny czujnik nie zmienia wartości.


zasilanie-czujnik-w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź najpierw jak się mają dźwignie czujników na wahaczach, często są uszkodzone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrałem się do przedniego czujnika. Można nim kręcić dookoła, a wskazania zmieniają się tyle co nic 0,5-0,8 więc zakładam, że uszkodzony. Tym bardziej, że nie ruszając dźwignią wskazania potrafią się same zmieniać. Zamówiłem już nowy łącznie z metalowym łącznikiem. W tym samym czasie, tzn. po podniesieniu przedniego koła, tylny czujnik skoczył z 3,6 na 4,5 czyli przyjmuję, że jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik wymieniony, wskazania teraz przód 3,1 tył 3,6 Światła reagują, tzn. obniżają się gdy przód idzie w górę, ale nadal mam ustawienie zbyt nisko. Wydaje mi się, że może to być związane z samym zawieszeniem, bo przód mam obniżony, a tył jest standard. Czy można jakoś elektrycznie ustawić, skalibrować wstępne położenie reflektorów ? W zakładce INPA >> LWR2A >> Aktywacja jest opcja do wpisania wartości 0-255. Do czego to służy ?


czujniki-wiate-po-wymianie-prz-d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.