Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mój problem to za krótko świecące lampy ksenonowe. Jakiś czas temu zauważyłem że lampy świecą w dół (ok 5-7 m przed autem). Poszperałem na forum i wyczytałem, że winne mogę być czujniki poziomowania ksenonów (przód i tył). Faktycznie po podłączeniu pod kompa okazało się, że jeden z czujników "się skończył". Wczoraj mechanik wymienił czujnik (czujnik od "anglika", ale to chyba nie ma żadnego znaczenia?). Po wymianie lampy zaczęły pracować i się poziomować. Dodatkowo mechanik ustawiał coś na kompie.

Niestety zasięg znacznie się nie poprawił, teraz świecą na ok 15 m.

Pod maską są również regulatory ksenonów. Mniemam że chodzi o dwa żółte pokrętła, które w przekroju mają "gwiazdkę". Czy oba odpowiadają za regulację ksenona (góra- dół , lewo - prawo)? . Którym pokrętłem regulować żeby podnieść lampę? Rozumiem, że tak samo należy regulować lampę prawą i lewą? W końcu czy regulacja mechaniczna powinna być połączona z regulacją na kompie?

Czy na tym forum jest jakiś tutorial regulacji mechanicznej (ja nie znalazłem).

Z góry dzięki za odpowiedzi,

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokrętłami pod maska ustawiasz wstępnie położenie świateł w pionie i poziomie, resztą zajmuje się LCM, podnosi i opuszcza lampy na podstawie sygnałów z czujników które są na wahaczach (jeden z przodu, drugi z tyłu). Komp sam opuści światła w najniższą pozycje, jak któryś czujnik nawali, tak aby nie oślepiać innych.

Jeśli czujki sa sprawne i regulacja działa, to należy ustawić światła tymi pokrętłami pod maska, ale jeśli mówisz ze świecą bardzo nisko, jest mozliwość że masz uszkodzone regulatory w lampach.

Takie plastikowe elementy które trzymają cały środek lampy. Wtedy ustawianie świateł nic nie daje.

Aby to sprawdzić musisz złapać za lampe od środka (tu gdzie masz dojście do żarówki) i poruszać całością, jak jest sztywna, wystarczy wyregulować, jak lata luźno, regulatory do wymiany.

Opublikowano

Hey!

Dzięki za odpowiedź. Tymi regulatorami pod maską jeszcze nie kręciłem, więc nie wiem tak de facto czy są sprawne. Czujniki są dobre, bo komp nie pokazuje błędów. Czy jest jakaś zasada kręcenia tymi regulatorami? Rozumiem że należy to ustawić do własnych potrzeb i tak by nie oślepiać innych. Chodzi mi bardziej o to czy prawa i lewa lampa muszę być ustawione jednakowo. Mówiąc o kompie chodziło mi bardziej o np INPE...

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świateł sam sobie nie ustawiaj, bo raczej nie wyjdzie ci to za dobrze, podjedź na stacje diagnostyczną, za max 15 pln ustawią ci światełka tak jak ma być, u nas w rzeszy światła ustawiają za darmo.

Tylko do ustawienia potrzebujesz sprawne te regulatory, więc sprawdź to na początku.

Nie ma powiązania między regulacją z pod maski, a elektryczną.

Opublikowano

Oki, chyba już czaje o co Ci chodziło na początku. Rozumiem, że jeżeli sprawne są czujniki, silniczki a lampy nadal świecą za nisko to znaczy, że puściły te śrubki regulujące pod maską (jak mniemam one pękają albo ukruszają się a są odpowiedzialne za trzymanie lamp na odp. wysokości?).

Myślisz, że na zwykłej stacji diagnostycznej będą wiedzieli jak w BMW się ustawia lampy?

Za darmo, w sensie chodziło Ci o serwis (ASO), oni chyba najlepiej będą wiedzieć jak to ustawić?

Pozdrawiam,

Opublikowano
Na zwykłej stacji kontroli pojazdów to zrobią dobrze. Tam gdzie podbijasz przegląd i potrafią na 100% to zrobić bo nie jedna i nie dwie e39 im się przewija przez ręce. To nie reguluje wysokość lampy a wysokość żarówki w halogenowych i soczewki (chyba tak to się nazywa) w ksenonie. W halogenowej jak poruszasz wtyczką od żarówki i można swobodnie obracać to są posypane regulatory nie nie wiem jak ksenon jest zbudowany, ale można sprawdzić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lampy z tego co pamiętam maja pochylenie 1% i tak maja być ustawione maksymalnie. Można pochylić bardziej ale kierowca na tym traci.

1% oznacza , że na 10metrów od auta snop światła ma opadać o 10cm.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Chodziło mi oczywiście o żarówki, bo to je silniczki podnoszą.

Panowie, bo nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie. Jeżeli te regulatory są pourywane to wtedy nic nie daje regulacje mechaniczna i co za tym idzie jeżeli czujniki, silniczki są dobre to i tak żarówki będą świecić w dół?

Czy ktoś wie może gdzie we Wrocku można podregulować światła? Są dwa nieautoryzowane serwisy BMW przy Legnickiej, ale można ktoś zna jakąś stację diagnostyczną na której można to zrobić?

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego, jak częśc elektryczna działa, a lampy nie da się podnieść bo środek luźno chodzi, masz zerwane te regulatory. Koszt ok 50pln na jedną lampe.

Z ustawieniem świateł nie musisz nigdzie po aso jeździć, zwykła stacja diagnostyczna ustawi światełka bez problemu, aso cię skasuje pewnie ze 100zł.

Ustawienie wstepne polega tylko na wyregulowaniu mechanicznym pod maską, nie trzeba do tego komputera.

Opublikowano

Shadow, napisz mi jeszcze tylko dwie rzeczy. Jak sprawdzić czy te mechaniczne regulatory są sprawne, a druga rzecz to czy jeżeli są zerwane to czy sam mogę je wymienić - w sensie czy wymiana jest skomplikowana i trzeba wykręcać klosze i rozbierać całe lampy. Jestem laikiem i nie chce czegoś zepsuć.

Jeżeli jest ktoś z Wrocka i może polecić jakąś stację diagnostyczną, na której to robił to z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc maska w górę, łapiesz od tyłu na środek lampy, tu gdzie wystaje żarówka i poruszaj całością, ma siedzieć sztywno, jeśli się rusza góra-dół, prawo-lewo, regulator jest urwany.

Co do wymiany regulatorów, sprawa jest łatwa, jak auto jest przed liftem, jak po lifcie pierwsze roczniki, to największa trudnością jest odklejenie klosza, ostatnie roczniki mają podobno klejone klosze na takim dziadostwie że niemożliwym jest to zdjąć.

Oczywiście lampa do wyjęcia i do rozebrania.

Na forum jest temat ze zdjęciami, więc poczytaj, i do dzieła, powinieneś dać radę :cool2:

Opublikowano
Witam. Tez juz wymienialem te regulatory po lifcie i powiem ze jest to mozliwe nawet dla laika ale nie jest latwo. z jedna lampa zeszlo mi jakies 4 godz, sa ludzie ktorzy to robia, nie wiem ile to kosztuje ale jesli by sie miescilo w 200zl to raczej bym z tego skorzystal jesli regulatory padly by i w drugiej lampie. Polecam regulatory z allegro http://moto.allegro.pl/regulator-regulacje-regulatory-swiatel-bmw-e39-i2252900646.html Koles sprzadeje dobre i w razie potrzeby pomaga przy wymianie na tel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w 3 godzinki rozłożyłem obie lampy, wymieniłem i poskładałem :)

Operację przeprowadzałem pierwszy raz :cool2:

Opublikowano
Do kolesia z allegro o którym pisze tomii9 pojechałem osobiscie. Koleś wymontował lampy, za 3 godziny wrócił z wymienionymi regulatorami, za calość zapłaciłem 300 pln.
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Ja mam e39 touring rocznik 98. Koleś, który naprawia i sprzedaje regulatory pisze na stronce, że często gesto pękały bo są zrobione z PP. W tym tygodniu podjadę na stację diagnostyczną. We Wrocku regulacja na stacji kosztuje 14 zł. Tak BTW czy ktoś ustawiał może światła albo robił coś innego z autem na stacji diagnostycznej "CARS CONTROL" we Wrocku przy ul. Grabiszyńskiej za LIDLEM?

Pozdrawiam,

Opublikowano

Witam!

Panowie byłem na stacji kontroli pojazdów i tylko potwierdzili to co przypuszczałem - zepsute regulatory. Jest dokładnie tak jak pisał kolega Shadow - jak się porusza od tyłu lampy i jest luźno to znaczy, że regulatory do wymiany.

Panowie ile czasu może zająć wymiana tych regulatorów (niestety do wymiany obie lampy) w modelu przed liftem? Można coś zepsuć podczas wymiany czy wymiana jest w miare prosta? Regulatorki przyszły pocztą i się załamałem, że takie małe plasticzki mogą kosztować po 50 zł na lampę...BMW nie jest niestety autem tanim w eksploatacji...

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, przedliftowe lampy ogarniesz szybko, w przeciwieństwie do poliftowych nie są klejone, max 1.5 godzinki na sztukę, na forum poszukaj, jest poradnik jak się za to zabrać. :cool2:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich!

Nie chcąc zakładać nowego tematu podłączę się pod ten.

Otóż mam połamane regulatory (silniczki działają, lampy chodzą luźno w obudowie i światła świecą tuż przed samochodem) i chciałbym to naprawić, tzn zlecić komuś naprawę. Jest ktoś we Wrocku lub okolicach, kto potrafi to zrobić (najlepiej bez rozklejania lamp)? Lampy poliftowe z ringami, ksenon seryjny. Wiem, że są magocy świadczący takie usługi ale do Poznania lub Katowic dość daleko, wolałbym zapłacić komuś na miejscu.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie sądzę że ktoś podejmie się wymiany regulatorów bez rozklejania lampy.

Pytanie jeszcze z jakiego rocznika masz auto, w ostatnich ciężko zdjąć klosz, bo jest na kleju, nie na tym miękkim sylikonie.

Całość operacji jest łatwa, najgorzej w sumie zdjąć klosz, a potem z górki, samemu spokojnie dasz radę, zerknij za tą instrukcją, to się przekonasz :cool2:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
witam. podłączę się pod temat. mam e46 z 2004 r. u mnie problem wyglada następująco po odpaleniu i wlaczeniu swiatel sie poziomuja a po chwili opuszczaja sie w dol..swieca nizej niz zawsze..czy przyczyna moze byc ktorys czujnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej czujnik, jeśli któryś nawalił światła są automatycznie opuszczane na dół, żeby nie oślepiały.

Może kostka nie łączy, może coś się wypięło, trzeba sprawdzić.

W zimie często się to zdarza.

Najlepiej sprawdzić inpą, będziesz wiedział który czujnik nie działa.

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.