Skocz do zawartości

Silnik 1.8is vs 2.0i - który wybrać? - gaz i eksploatacja


lukas23

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dzięki za waszą opinie, i jasne nie ma sensu sie kłócic,, wydaje mi się że i tak wybiore 320i jak sie tylko pozbędę swojego. Po pierwsze 6 cyindrow :mrgreen: inna kultura jazdy, po drugie większa moc w sumie tylko 10 koni ale wieksza nie wiem jak z momentem obrotowym porownujac te dwa auta nie mam danych :? , pozatym silniki m43 takie montowali chyba w 1.8is, słyszałem rozneopine i przewazaja ze trudny silnik, tzn bardziej awaryjny nie wiem, ale trudniej z częsciami ponoc, nie wiem tak słyszałem, a autko cieższe o ile kilo to nie robi roznicy jak tu ktos powiedział, ale ostatnio jechalem po raz kolejny 2.0i i :modlitwa: naprawde jest rożnica miedzy moja 316 stka i miedzy zwykla 318 stka:) :wink: , a spalanie nawet jesli to jest 15lpg to okej, moja 316 stka w taki mroz bierze mi 12,6 gazu po miescie :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

328 to juz spalanie zaj......, zresztą zależy jak i gdzie kto jeżdzi, jak dla mnie po jeżdzie tylko i wylącznie po mieście, a trasy sporadycznie prawie w ogole - to 320 będzie wystarczająca i w miarę ekonomiczna, jak na swoje osiągi...tak sądzę :mad2:

 

O spalaniu jest na prawde duzo tematow. A R6 w E36 maja podobne spalanie, a osiagi roznia sie znaczaco. Nie wiem czy jezdziles za kierownica 6 cylindrowego auta, to neibo a zmiemia w stosunku do 4 cylindrowcow. Czesto jezdze Audi 2.8 V6 i chodzi to prawie jak automat, czasem zapomne zmienic bieg i jade na V od 40km/h bez szrpniec i drgan.

 

Jaki ma związek silnik Audi V6 z rzędowką szóstką o której mowa, przecież to zupełnie inne konstrukcje i zero podobieństwa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze LOBBY 320i przewaza no nic to nie były tylko moje subiektywne odczucia......

czy ja pisalem ze 320i gorzej brzmi....w zyciu...

chyba kazdy kto ma cien pojecia o motoryzacji wie jaka jest roznica miedzy 4/6 garów to oczywiste....

wiec nie spierajmy sie przeciez jak ktos ma 320i nie napisze ze 318is jest lepszy a jak ktos ma 318is nie napisze ze 320i ....

zresztą jakby rzeczywiscie którys był lepszy to by nie produkowali dwoch tylko wybrali by jeden i go produkowali :clap:

to na tyle

kazdy chwali to co ma

:modlitwa:

 

bluemannis Ty po prostu sie jeszcze nie przesiadles z iSa na 320i, jak to zrobisz, dolaczysz do lobby :)

 

(zeby nie bylo: jezdzilem 318is, 325i a teraz 320i) Jezeli juz mialbym na cos zamienic to napewno w gore i raczej 328, elastyke ma swietna...

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zeby nie bylo: jezdzilem 318is, 325i a teraz 320i) Jezeli juz mialbym na cos zamienic to napewno w gore i raczej 328, elastyke ma swietna...

 

 

Apropos, co powiesz więcej o tym silniku:) jakaon ma elastyke?? podobno słyszałem, ze lubią nawalac cewki w tym silniku, i todoścdroga sprawa,a jak ze spalaniem ile Tobie łyka jezdzisz na LPG???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i elastyke ma zadowalajaca, ale wg mnie mogloby byc ciut lepiej, moze to dlatego ze poprzednio jezdzilem E30 325i w ktorym zlozylem pozniej silnik 325e z glowica 2.5i i fajnie sie juz od dolu zbieral...

Pali mi w miescie 10-12l/100km. Teraz przy -20 bierze ok. 13.

Nie slyszalem zeby cewki w 320i siadaly czesciej niz w innych. Poza tym chyba nie sa az takie drogie, nie wspominajac juz o tym, ze nie slyszalem zeby komus 6 naraz padlo ;)

Dzwiek kazdej R6 bije iSa na glowe...

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa , ze dzwieki, całakultura pracy silnika w R6 jest zupełnie inna niz w 4 cylindrówce :mrgreen: , ale z drugie jstrony silnikcięższy i tylko10 koniwięcejniż 320, ciekawe jakz osiagami, apropos zapytam po raz kolejny masz lpg, tyle spalaCi gazu czy Pb,sory ze sie powtarzam pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa , ze dzwieki, całakultura pracy silnika w R6 jest zupełnie inna niz w 4 cylindrówce :mrgreen: , ale z drugie jstrony silnikcięższy i tylko10 koniwięcejniż 320, ciekawe jakz osiagami, apropos zapytam po raz kolejny masz lpg, tyle spalaCi gazu czy Pb,sory ze sie powtarzam pozdro

 

Nie mam LPG.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow cale 0,4s :shock:

 

no i co????

 

mam 1.8is(nie gazowane) i jestem zadowolony,ale wiem ze nastepny bedzie(w planach)2.8 :8)

 

wybor na;ezy do ciebie!!! zagazowanie IS-a sekwencja to ok4tys zl,ale czy warto???pali ok10w miesie,2.0 pewnie porownywalnie,wiec.............

nie zakladaj gazuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, nie zabjaj silnika :modlitwa:

 

wszystko zalezy od tego jak duzo jezdzisz,ja zaloze LPG do 2.8 do niczego mniejszego na pewno nie

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E36 2.0 l ma wieksze spalanie od 1.8, ale sa to ilości pomijalne, poza tym kultra pracy, poza tym-satysfakcja, ze masz 6 garów a nie 4. Dla mnie osobiście 6 cyl to radość patrzenia na silnik. Osiągi sa podobne. wyposażenie również.

 

ja mam założoną sekwencję w 2.o silniku i nie narzekam.

Znajomi maja pozakąłdane sekwencje w 1.8 i nie narzekają.

 

Wiesz...jak bedziesz wertowac to forum, to zobaczysz ,że lepiej wyjdzie na to aby kupić 6 cyl. Ja tak zrobiłem i nie żałuję, choć niektórzy namawiali mnie na 2.5 , ale w zyyyciu.

 

1.8-troche mały, 2,5 to jakby za dużo i "rozpusta" :worried:

a 2 litry to w sam raz. Otworzysz maske przy sąsiedzie i pkażesz jemu what you have under the hood. And that's all. Be careful, takin' easy man.

 

But On the other hand there's a simple problem. If you have 1 cyl engine I mean you have one problem, if you have 4 cyl engine you heve 4 times more probems and if you have 8 cyl engine you heve not any problems :twisted2: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym-poczytaj dokąłdnie co ludzie piszą, wszyscy co maja 1.8 zmidniają na 2.5 lub 2.8. Wniosek-brakuje im 2 dodatkowych cylinderków i pojemności...

 

Wiec kupuj kolego 2.0 l i nie wyrzucaj kasy w błoto. Myśle,że to optymalny wybór, nie ma on porazającej mocy-bo 150 BHP t nie tak wiele, ale ładnie jeżdzi i jest bardzo elastczny.Ceny częsci sa bez róznicy-cos kosztuje więcej a coś innego z kolei mniej....

 

Wiesz jak jest.

kupuj coś co ma 6 cyl. Nie poałujesz i bedziesz mi dziękować, pisze tak, poniewaz sam sie apalałem na 1.8 IS, no i kolega mi wybił to z głowy. Trzeba sobie jasno powiedzieć, ze 4 cyl...to bardzo dobre silniki :liar: :liar: :liar:

 

mimo wszystko-szukaj czegos co mam 5 kół, oryginalne felgi, biało niebieskie smigło z przpdu i z tyłu i 6 cyl pod maską.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He:) nieźle to wyłożyłeś, to że 6 cylindrów to już wiem napewno, tylko zbieram opinie użytkowników tych dwóch silników, zapewno jest tak, że każdy chwali to co ma, ale licze na szczere opinie, a co do silnika, jasne 6 lepsze niż 4 nawet sam wygląd, nie wspominajac o innch rzeczach, kumpel dal mi kilka razy sie przejechać :mrgreen: , naprawdę nie ma porównania, tylko nie było to na trasie tylko na osiedlowych niezbyt długich odcinkach, więc nie mogę wiele powiedzieć:(,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos tu kiedys chcial zrobic przekąłdkę silnika i w miejsce 1.6 wozyc 2.0 czy 2.5.

Ja nie zachwaam sweh=go-bo nie ma czego zachwalac. Silnik mi nie odpalił...a olej zgęstniał niemiłosiernie....

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh, to ja byłem :lol: myslałem o przekładce bo bude mam w idealnym stanie :mrgreen: ale nie opłaca sieponoć..i koniec tego tematu:) mi jakoś chociaż mam m40 silniczek, odpalił za pierwszym razem przy temp -22 :shock: byłem w szoku:) zawarczał powili rozrusznik ale odpalił od pierwszego razu, co prawda zaraz po tym obroty wskoczyły mi na 2tyś, ale po sekundzie gdzieswrociły do normy:), na takim mrozie ten silnik mniej cyka i klepie niz powiedzmy przy -5 albo +5:), weż może obłóż akumulator czymś, ja mam w takim pokrowcu i jakoś sie trzyma i trybi ...zobaczymy jak długo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas problem w tym, ze inaczej auto pali jak jezdzisz nim codziennie.ja nie wsiadalem do wozu 4 dni i teraz go nie odpalę....Tez odpaliłby gdybym codziennie smigał, samochód wtedy inaczej sie zachowuje. druga kwestia, to taka, ze aku mam super sprawne...tylko że jak kręce rozrusznikiem to nie załapuje. I chyba cos z paliwem. Płyn chłodzacy mam nóweczkę-35 stC--oczywiście polskie Petrygo!!!!! NIC INNEGO!!!!

 

 

Sądze, ze problem tkwi w paliwie,bo w baku mam 15 l plaiwa i mogło zamarznąc, lub zamarzła woda gdzies w przewodach.

 

Nie mam pojęcia.

I jeszcze jedno-w bagazniku trzymam Lotos na dolewkę...i jak go dziś wyjąłem aby zobaczyc jak wygląda...przeżyłem szok!!!!

 

Pmyslalłęm sobie, że jak zobacze olej -ten z bagaznika to bede wiedział tymsamym jaki jest stan (konsystencja) oleju tego zalanego do silnika..No i był gęsty. Knsystencja przypominała śmietanę....Podlaskie---tutaj jest prawdziwa zima. Dzis w dzien-23 na słoncu, w nocy -27 a dzis w nocy bedzie -30!!!!!! KU....RDE....

w sroe bedzie odwilż......aby do wiosny :modlitwa:

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe rozumiem:) moj też nie jeżdzi codziennie:( troszke mnie zasypało wiec dopiero dzisiaj odsnieżyełm tak to stał dwa dni o zgrozo:( :mad2: ...Dzisiaj wyjmuje akumulator, bo ma być cos około 30 stopni :mad2: ..., nie wiem jak olej, ale w pierwszychsekundach po odpaleniu było zyć olejem ze spalin jakby chyba...po kilku sekundach prpoblem zniknał, po prostu wszystko zamarzneite, w nocy było około 24 stopni rano w Łodzi 20.... jak sie nie jeżdzi masz rację kicha, szkoda auta, a garazu niestety nie mam :mad2: pozdrawiam :P :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328 to juz spalanie zaj......, zresztą zależy jak i gdzie kto jeżdzi, jak dla mnie po jeżdzie tylko i wylącznie po mieście, a trasy sporadycznie prawie w ogole - to 320 będzie wystarczająca i w miarę ekonomiczna, jak na swoje osiągi...tak sądzę :mad2:

 

O spalaniu jest na prawde duzo tematow. A R6 w E36 maja podobne spalanie, a osiagi roznia sie znaczaco. Nie wiem czy jezdziles za kierownica 6 cylindrowego auta, to neibo a zmiemia w stosunku do 4 cylindrowcow. Czesto jezdze Audi 2.8 V6 i chodzi to prawie jak automat, czasem zapomne zmienic bieg i jade na V od 40km/h bez szrpniec i drgan.

 

Jaki ma związek silnik Audi V6 z rzędowką szóstką o której mowa, przecież to zupełnie inne konstrukcje i zero podobieństwa :roll:

 

:duh: Chodzilo mi o pokazanie zalet silnika 6 cylindrowego.

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328 to juz spalanie zaj......, zresztą zależy jak i gdzie kto jeżdzi, jak dla mnie po jeżdzie tylko i wylącznie po mieście, a trasy sporadycznie prawie w ogole - to 320 będzie wystarczająca i w miarę ekonomiczna, jak na swoje osiągi...tak sądzę :mad2:

 

O spalaniu jest na prawde duzo tematow. A R6 w E36 maja podobne spalanie, a osiagi roznia sie znaczaco. Nie wiem czy jezdziles za kierownica 6 cylindrowego auta, to neibo a zmiemia w stosunku do 4 cylindrowcow. Czesto jezdze Audi 2.8 V6 i chodzi to prawie jak automat, czasem zapomne zmienic bieg i jade na V od 40km/h bez szrpniec i drgan.

 

Jaki ma związek silnik Audi V6 z rzędowką szóstką o której mowa, przecież to zupełnie inne konstrukcje i zero podobieństwa :roll:

 

:duh: Chodzilo mi o pokazanie zalet silnika 6 cylindrowego.

 

Oki ale wracając do tematu może poruszymy kwestie trwalości tych silników R6 napewno przeżyje te wszystkie 1.8is nie mówiąc również o przewadze w trwałości nad V6, R6 w e36 to optymalny wybór a jego pojemność nie gra roli, najważniejsze żeby nie kupił zajechanego motoru,

 

P.S. zalety V6 2.8 w Audi są duże, ale wady ma olbrzymie poruszyłem ten temat bo wiem z czym to sie je, :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie - nikt z was nie poleca 323i ? Czyżby to był zły wybór ? ;/

 

No własnie może kompromis pomiędzy 320 a 325 czyli 323.

A wiec 323 ma silnik 2,5L (dokładnie 2494cm)moc silnika (kW/KM) 125 / 170 przy 5500 ,max moment obrotowy (Nm) 245 przy 3950 obr,

przyspieszenie (0-100km/h) 7,8s to były dane compacta ,sedan ma podobne tylko max moment obrotowy jest przy 3500 obr.

Silnik bardzo elastyczny i wspaniale przyśpiesza od najniższych obrotów.

Spalanie też w normie,a więc kupuj 323. :cool2:

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jasne zetylkovanos wchodzi w grę, od którego roku dokładnie robili z vanosem?? i jeszcze jedno pytanie, czym różni sie vanos od zwykłego, wiem, ze to zmienne fazy rozrządku, aleco to daje jakie wady i zalety panowie ??Mam 4 gary i wiem jakie sa zalety i wady tego motoru, ale 6 garów i vanos, nie mam pojęcia, alenapewno wybiorę vanosa , wiem, żeto nowszy silnik a jak nowszy to napewno coś w nim zmieniono na lepsze chyba :wink: , tylko co :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.