Skocz do zawartości

Silnik 1.8is vs 2.0i - który wybrać? - gaz i eksploatacja


lukas23

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w wyżej, przerabiam juz od jakiegoś miesiąca, ten problem, cały czas sie zastanawiam nad zmianą mojej 316 stki, jendak czekam aż kumpel zbierze kase i odkupi ja odemnie:) :lol: , zastanawiam sie nad dwoma silnikami 2.0i i 1,8 is, jakie są różnice między tymi motorami, eksploatacja , awaryjność w ogóle spalanie ale to eksploatacja :mrgreen: przecież:), moc mają podobną, ale chyba 1,8is bardziej ekonomiczny, i jak na tym chodzi gaz to głowne pytanie, jaką instalkę założyć, czy IIgen będzie chodziła jesli się ją dobrze załozy??

Liczę na szczere i prawdziwe opinie, a nie coś w tym stylu" ja mam i jest lepsze" :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Instalka II gen w BMW to kontrowersyjna sprawa.Jedni mówią że chodzi im bez problemów innym sprawia dużo problemów.Ja bym się skłaniał do sekwencji tymbardziej ze ceny teraz sa duzo nizsze niz powiedzmy 1,5 roku temu.Jak chcesz mieć spokój i nie chcesz mieć spadków mocy to zakładaj sekwencje nawet sie nie zastanawiaj niezaleznie od silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o sekwencję to jasna sprawa, tylko różnica w cenie jest około 2 tyśminimum:(, ja obecnie mam IIgen. i nie mam problemów żadnych i spadków mocy tez nie odczuwam praktyznie bo instalacja nowa, tylko, że mam metalowy kolektor wieć bezpiecznie było załozyć taki gaz i taniej,a co do 1.8is to wiem ze większosc to coupe, ale tym bardziej podoba mi sie coupe i nie koniecznie musze posiadać 4 drzwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie LEGO:)jużrozmawialismy o tym, cały czas czekam aż kumpel weźmie odemnie moja 316 stke, ponoć ciezko z częściami do "is" - ów:(, bo różnica w mocy niby jest mała ale nie wiem jak z momentem obrotowym :mad2: , pozatym myślałem o 318 is bo ponoć bardziej ekonomiczny... no i większośc jest w kupejkach :norty: :mrgreen: w dziale ogłoszeń koleszka sprzedał 318 is - ke jakoś za 7tys plus opłaty w coupe wersji, niezła była dlategop tak sobie mysle, ale to są tylko przymiarki... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. Kolego nie zastanawiaj sie. Czy znasz określenie szczyrkotki?

 

Bo jeśli nie to przysłuchaj sie pracy 316 i 318 to zrozumiesz o co mi chodzi.

 

Niedawno też kupowałem BMW i naoglądałem sie tego trochę, wiem co mówię. Nigdy w życiu nie kupuj 318 bo to szajs. Ja wybrałem 320i 150 KM

założyłem instalację gazową BRC w autoryzowanym serwisie wcale nie drogo 2300 zł, a masz sprawna instalację, książkę serwisową darmowe przeglądy i jest super.

 

Można posłuchać jaka jest piękna harmonia pracy tego 6 cylindrowego silnika, na gazie pali 2 litry więcej ale nie odczuwam różnicy w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ISa ostatnio w coupe i powiem ci tyle że jest to chyba najgorszy silnik w BMW jesli chodzi o współprace z gazem LPG, 1,8is jesli nie byl nigdy gazowany to nawet niezle pomyka, ale pamietaj Beemki zaczynają sie od 6 cylindrów :!: kupisz 1,8 i zawsze bedziesz miał niedosyt i żałował ze to nie R6

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wiecej cylindrow tym lepiej sie jezdzi, ale oczywiscie wzrost komfortu idzie w parze ze wzrostem kosztow. A ja bym powiedzial, ze jesli juz kupowac R6 to 325, 323, a najlepiej 328 :mrgreen:

 

 

ja tak sobie czytam to sam sie przypaliłem na wiekszy siliczek :D

jak bylem w niemczech i kupowalem swoje auto to sprzedajacy oferowal 328 coupe 94rok za 3000 ojro, ale sobie pomyslalem po co mi taki silnik, a i ceny by sie cos zbilo ( z mojego zbilismy 400 ojro) :D

 

......ale moze nastepnym razem :D

Be eM Wu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 318iS więc może stane w obronie tego silnika.. a więc moje zdanie jest takie, że jeżeli chcesz kupować Bmke z większym silnikiem to na Twoim miejscu wybrał bym 325i. 320 to chyba najgorszy wybór, bo jeździ tak samo jak iS a paliwa lubi sobie pociągnąć. co z tego ze 6 cylindrów - jak to nic więcej nie daje.. tyle że więcej trzeba zalać a ile droższe zagazowanie (mówie o sekwencji). http://radio.elektroda.net

Więc niech mi sie tu chłopaki z 320 nie wymądrzają.. hehe.. żartuje oczywiście.. i tak wybór należy do Ciebie

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rafalxfiles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328 to juz spalanie zaj......, zresztą zależy jak i gdzie kto jeżdzi, jak dla mnie po jeżdzie tylko i wylącznie po mieście, a trasy sporadycznie prawie w ogole - to 320 będzie wystarczająca i w miarę ekonomiczna, jak na swoje osiągi...tak sądzę :mad2:

 

O spalaniu jest na prawde duzo tematow. A R6 w E36 maja podobne spalanie, a osiagi roznia sie znaczaco. Nie wiem czy jezdziles za kierownica 6 cylindrowego auta, to neibo a zmiemia w stosunku do 4 cylindrowcow. Czesto jezdze Audi 2.8 V6 i chodzi to prawie jak automat, czasem zapomne zmienic bieg i jade na V od 40km/h bez szrpniec i drgan.

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przejechać się 6 cyl :mrgreen: :twisted: , róóżnica jest nawet w pracy silnka 6 stka pracuje jak trzeba :mrgreen: , nie mowiac o jeżdzie, ale wiesz spalanie to temat dziwny, zalezy od przebiegu i innych rzeczy, wiem, ile dokładnie spala 325i bo sąsiad ma i wiem że zlopie mu sporo gazu:/, mowimy oczywiscie o jeżdzie normalnej tzn czasami ostrej jak trzeba a czasami lżejszej, jasne ze ktos jeżdzi nie przekraczajac 3 tys obrotowto żre mu mniej,ale tak sie nie da jezdzic zwlaszczaw miescie gdzie zmiana pasow itd wymusza ostrzejsza jazde a jak ktos czasaem lubi poszalec jak on:) to żłopie mu 17, 18 gazu :wink: , 2.0 litry weżmie o te dwalitry mniej a dla mnie to duzo, sory, a 150 kucyków i tak starczy na jazde w miescie, a spali mniej, ja wiem ze roznica w stosunku co do mocy w spalaniu jest niewielka boco to dwa lirty wiecej aikoni wiecej w 325 albo 328 :mrgreen: , ale benzyna czy też gaz, ubezpieczenie, z racji tego że pierwsze auto i takie tam, sami wiecie :mad2: ...sądze że 2.0 kiterki nie weżmie więcej niż 15 lpg przy ostrej jeżdzie tak mi sie wydaje i czytałem opinie i slyszalem ponoc...ale wiadomo jak to jst z opiniami

 

myślę oczywiście nad vanosem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam uważam, że oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. Miałem M20B20, teraz M50B25, następna będzie większa, może nawet d, skłaniam się również w stronę ix lub dx.

Jednak trzeba znaleść złoty środek między mocą, realiami jej użycia, wygodą i kosztami. Uważam, że 328i i 325i są autami wartymi uwagi, jednak sporo potrafią wciągnąć paliwa, kasy za ubezpieczenie, a jak wiadomo, mając taki silnik, nie jeździ się 80kmph. Z drugiej strony 318is to czterocylindrowiec i nie zaznasz wygody i kultury pracy R6. Jeździłem - żadna rewelacja, a opinie na temat awaryjności są dość negatywne.

Uważam, że 320i jest sensownym kompromisem. Jeżeli będziesz jeździł spokojnie, to spali sensowne ilości LPG (na temat opłacalności zapraszam do kalkulatora LPG: www.kudys.wv.pl/lpg), jeżeli natomiast chcesz być pierwszy ze świateł lub pogonić za miastem - też się da.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. 320 to chyba najgorszy wybór, bo jeździ tak samo jak iS a paliwa lubi sobie pociągnąć. co z tego ze 6 cylindrów - jak to nic więcej nie daje.. tyle że więcej trzeba zalać a ile droższe zagazowanie (mówie o sekwencji).

Więc niech mi sie tu chłopaki z 320 nie wymądrzają.. hehe.. żartuje oczywiście.. i tak wybór należy do Ciebie

 

Pozdrawiam

 

is jest gorszym silnikiem niz 2.0 bo ma 4 cilindry co za tym idzie jest mniej stabilny,wkrecasz 4 cyl na obroty tak do 5tys to silnik sie zachowuje jakby miał wyskoczyć przy 6 cyl tego nie ma silnik jest stabilny na wysokich obrotach.Jakbys spytał posiadaczy iS teraz co by wybrali iS czy 2.0 i wyzej to jak myslisz co by powiedzieli :roll: .moim zdaniem 2.0 nie jest jakaś rakieta ale jak sie potrafi wykorzystac jego moc to naprawde potrafi byc szybkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. 320 to chyba najgorszy wybór, bo jeździ tak samo jak iS a paliwa lubi sobie pociągnąć. co z tego ze 6 cylindrów - jak to nic więcej nie daje.. tyle że więcej trzeba zalać a ile droższe zagazowanie (mówie o sekwencji).

Więc niech mi sie tu chłopaki z 320 nie wymądrzają.. hehe.. żartuje oczywiście.. i tak wybór należy do Ciebie

 

Pozdrawiam

 

is jest gorszym silnikiem niz 2.0 bo ma 4 cilindry co za tym idzie jest mniej stabilny,wkrecasz 4 cyl na obroty tak do 5tys to silnik sie zachowuje jakby miał wyskoczyć przy 6 cyl tego nie ma silnik jest stabilny na wysokich obrotach.Jakbys spytał posiadaczy iS teraz co by wybrali iS czy 2.0 i wyzej to jak myslisz co by powiedzieli :roll: .moim zdaniem 2.0 nie jest jakaś rakieta ale jak sie potrafi wykorzystac jego moc to naprawde potrafi byc szybkie

ja miałem 1,8 is w coupe poprzednio , teraz mam 2,0 w dużo cieższym cabrio i nigdy nie kupie juz BMW 4 cylindrowego , mimo że osiągi porównywalne kultura jazdy jest taka jabyś przesiadł sie z poloneza na BMW :!:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj 6 cylindrów... mam 2.0 i naprawdę jest już czym jechać (tak, tak do rakiety to mu brakuje ale źle nie jest). Gaz - oczywiście sekwencja nic innego do tego silnika nie zakładaj bo dołączysz do narzekających. Spalanie - jeżdżę głównie na trasie i teraz wychodzi mi od 9.5 do 10.5 LPG na 100km. Dziennie przejeżdżam 150 km zatem dane są z pierwszej ręki ;). P.S. nawet jak kupisz 1.8is to też załóż wtrysk. Sprawdzałem w 318-tce na benzynie z założonym mikserem na odcinku o długości (tu nie pamiętam) rozpędziłem się do około 120 km/h, później zdjąłem mikser od gazu i na tym samym odcinku osiągnąłem prędkość 140 km/h. Sprawdzałem kilka razy. Owszem na gazie osiągnąłem 110 km/h - jak to niektórzy twierdzą nie ma róźnicy benzyna gaz :) (ale jest różnica jest mikser nie ma miksera ;) i to ogromna... )
Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez stane w obronie is sam mam taką oczywiscie z sekwencją-zadnych problemów jedynie na przegląd sie trzeba zglaszac co 15-20tys:)

silnik bardzo ekonomiczny i dynamiczny czy ktos slyszal zeby bmw spalalo 7l gazu???

co do 320i to porazka, samochod cięzszy i drozszy w utrzymaniu.....

gaz kosztuje duzo wiecej poza tym wymiana kabli swiec przeciez to 6 garów....a spalanie ok 15l gazu....

tez mialem dylemat z zakupem ale dobrze wybralem.......

 

:clap:

jesli mialbym kupowac teraz cos wiekszego to napewno nie 320i tylko 325 oder 328 podobno mniej palą a kopa mają nieporownywanego:)) :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jesli mialbym kupowac teraz cos wiekszego to napewno nie 320i tylko 325 oder 328 podobno mniej palą a kopa mają nieporownywanego:)) :modlitwa:

 

Podobno.... podobno za 7 górami stoi chatka z bananami, nie wiem czy jezdziłeś kiedykolwiek BMW z silnikiem R6 ale kup sobie 325 lub 328 , ktore maja przyspieszenie w okolicach 8s-100km/h i zobaczymy czy bedziesz w stanie jezdzić tym autem i utrzymać spalanie na poziomie 1,8is.....

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez stane w obronie is sam mam taką oczywiscie z sekwencją-zadnych problemów jedynie na przegląd sie trzeba zglaszac co 15-20tys:)

silnik bardzo ekonomiczny i dynamiczny czy ktos slyszal zeby bmw spalalo 7l gazu???

co do 320i to porazka, samochod cięzszy i drozszy w utrzymaniu.....

gaz kosztuje duzo wiecej poza tym wymiana kabli swiec przeciez to 6 garów....a spalanie ok 15l gazu....

tez mialem dylemat z zakupem ale dobrze wybralem.......

 

I może jeszcze 318 is jest szybsze i wogóle nic nie spala :) Skąd Ty wziąłeś spalanie 15 litrów albo kable wysokiego napięcia :) P.S. ciekawe jak wygląda trwałość silnika R4 a R6 może tu się ktoś wypowie.... a zresztą każdy chwali co ma.

P.S. jeździłeś 6-cio cylindrówką ? Bo ja jeździłem jednym i drugim i z 6-cio cylindrowca już mnie nikt nie wygonił :) To trzeba poczuć.

Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez stane w obronie is sam mam taką oczywiscie z sekwencją-zadnych problemów jedynie na przegląd sie trzeba zglaszac co 15-20tys:)

silnik bardzo ekonomiczny i dynamiczny czy ktos slyszal zeby bmw spalalo 7l gazu???

co do 320i to porazka, samochod cięzszy i drozszy w utrzymaniu.....

gaz kosztuje duzo wiecej poza tym wymiana kabli swiec przeciez to 6 garów....a spalanie ok 15l gazu....

tez mialem dylemat z zakupem ale dobrze wybralem.......

 

I może jeszcze 318 is jest szybsze i wogóle nic nie spala :) Skąd Ty wziąłeś spalanie 15 litrów albo kable wysokiego napięcia :) P.S. ciekawe jak wygląda trwałość silnika R4 a R6 może tu się ktoś wypowie.... a zresztą każdy chwali co ma.

P.S. jeździłeś 6-cio cylindrówką ? Bo ja jeździłem jednym i drugim i z 6-cio cylindrowca już mnie nikt nie wygonił :) To trzeba poczuć.

zgadzam sie z przedmówcą , niałem kupete 1,8is teraz cabrio 2,0 i powiem że ogólnie nie narzekałęm na is-a , ale 6 garczków to jest inna bajka :!: , a jak ktoś chce mieć szybkie i ekonomiczne auto to proponuje zmienić markę bo BMW takich nie produkuje...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze LOBBY 320i przewaza no nic to nie były tylko moje subiektywne odczucia......

czy ja pisalem ze 320i gorzej brzmi....w zyciu...

chyba kazdy kto ma cien pojecia o motoryzacji wie jaka jest roznica miedzy 4/6 garów to oczywiste....

wiec nie spierajmy sie przeciez jak ktos ma 320i nie napisze ze 318is jest lepszy a jak ktos ma 318is nie napisze ze 320i ....

zresztą jakby rzeczywiscie którys był lepszy to by nie produkowali dwoch tylko wybrali by jeden i go produkowali :clap:

to na tyle

kazdy chwali to co ma

:modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.