Skocz do zawartości

520d realne spalanie i wlew paliwa


marekF11

Rekomendowane odpowiedzi

To się mnie więcej pokrywa z chwilowym spalaniem u mnie podczas jazdy autostradą na tempomacie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Przy 140 km/h wyświetla spalanie w granicach 4.5l (z górki), ok. 6,5 l na prostej. Przy 160 km/h- około 7- 7,5l, przy 180 km/h jest to mniej więcej 8,5l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzis ponownie pokonalem trase gdansk-warszawa, znow autostrada do torunia i pozniej 10tka na plonsk do warszawy

tym razem olej napedowy nie z shella a z orlenu (ekodiesel).

wydaje mi sie to niemozliwe ale mam wrazenie ze to paliwo jest troszke gorsze od Shellowskiego.

Odcinek 385km, srednia 75km/h, spalanie na calej trasie 6,8l/100km.

poprzednio udawalo mi sie uzyskac lepsze wyniki (tzn. nizsze spalanie)

 

co sadzicie o jakosci paliwa na orlenei i innych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Satacja stacji nie rowna - mam doswiadczenie Oreln Plock oraz Orlen ale prowadzony tylko pod szyldem Orlen ( prywatny wlasciciel stacji) i co tam bylo robione jojojo :)..... Najwazniejsze to Sprawdzona STACJA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam u mnie jak emeryt 8 nie wyjęte :mad2:

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, w końcu to w zasadzie M520d, to swoje musi wypić :mrgreen:

 

A tak serio, to dobrze by było kontynuować obliczenia Kolegi MarkaF11, tyle, że w PL jest to bardzo trudne... Nawet na dwupasmówkach trzeba ciągle jechać na zasadzie hamulec/gaz. Wiarygodne wyniki byłyby, gdybyśmy przejechali kawalkadą - najlepiej na sygnale, żeby pomiaru nie zakłócały gwałtowne manewry :lol: Natomiast co do różnicy spalania w jednym samochodzie nawet na tej samej trasie, to trzeba pamiętać o tak prozaicznym czynniku, jak wiatr. Tak naprawdę na autostradzie to nie masa, nie opór toczenia, a właśnie opór powietrza jest czynnikiem, który najbardziej ogranicza vmax i wpływa na spalanie. Wystarczy nawet lekki, ale stały, czołowy wiaterek - i zużycie potrafi skoczyć ponad 10%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Trasa okolice Warszawy- Zakopane, dystans 430 km, droga nr 7, średnia prędkość 83 km/h, spalanie wg. komputera 6,8 l. Prędkość przelotowa na ekspresówce średnio 140-150 km/h, na normalnej drodze- 110 km/h.Klimatyzacja włączona non stop, dwójka dorosłych plus dziecko i bagaże na pokładzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...a mój wartburg dychę" :D nie wiem jak Wy to robicie,a le u mnie bite 9 w trasie i to min...fakt troszkę więcej kucyków, xdrive i automat. Wczoraj jechałem swoją byłą insignią w podobnym stylu jak f11ką i na komputerze magiczne 6,4...ale po przejechaniu 25tyś km bawarką, nie zamieniłbym jej na nic innego, nawet gdyby paliła 14cie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to moje doswiadczenia z spalania silnik 535 xd na dotarciu licznik 1250km:

Wg.jazdy zgodnie z przepisami : autostrada 7.5l

miasto 8.7l

poza miastem minimalnie srednio 6.6l

 

 

jezdze teraz spokojnie poniewaz auto jest na dotarciu ale pozniej srednie spalanie bedzie napewno wyzsze:), ale jak na 535xd to jest :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,7 l w mieście to jest rewelacja, ale zakładam, że to nie było stanie w korkach w stylu 1 km w godzinę. W takich warunkach to ja mam dobrze ponad 10 l w 520d (oczywiście nie używam start-stop, może byłoby mniej, ale nie wytrzymuję nerwowo).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8,7 l w mieście to jest rewelacja, ale zakładam, że to nie było stanie w korkach w stylu 1 km w godzinę. W takich warunkach to ja mam dobrze ponad 10 l w 520d (oczywiście nie używam start-stop, może byłoby mniej, ale nie wytrzymuję nerwowo).

tak przemek jeszcze nie jechalem w takim korku wiecnapewno jak bedzie 1h korek 1-5km/h to napewno wypije swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, dzis na stacji orlen wdalem sie w dyskusje z panem sprzedajacym odnosnie paliwa on. Po tym zaglebilem sie w necie w roznice w paliwach. Oczywiscie jak zwykle sprawa nie jest oczywista ale wiele zrodel wskazuje ze do nowoczesnych silnikow powinno sie lac te lepsze paliwa czyli np. Na orlenie nie ekodiesel a verva on lub na shellu nie Fuel shell diesel tylko Vpwer diesel.

Do tej pory lalem najtansze bo uwazalem ze nie ma to wiekszego znaczenia.

Jakie sa wasze opinie na ten emat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: po tym, jak zrobiłem sobie sporą rundę po EU i wróciłem do PL, po zatankowaniu się załamałem. Różnica była bardzo odczuwalna. Przede wszystkim dało się to odczuć w buczeniu silnika na niskich obrotach. Skrzynka musiała wcześniej zrzucać biegi, bo efekt był, jakby auto było w pełni załadowane i do tego jechało pod górkę. Może to pech - jak to mówią 'podjechałeś na niewłaściwą stację' - ale moim zdaniem nawet uszlachetnione paliwa w PL to nie jest to, co powinno być (czytaj: ten sam szajs, tylko z dodatkami poprawiającymi proces spalania i zasilania silnika w paliwo). Są stacje, na których można tankować paliwo z importu - drogo jest, ale ja różnicę czuję... Chociaż testy w prasie nie do końca to potwierdzają.

 

PS Instrukcja mówi, że należy lać normalne paliwo i pod żadnym pozorem nie wlewać dodatków. Tylko, że ona jest tłumaczona bezpośrednio z niemieckiego i naszych realiów nie bierze chyba pod uwagę... Ja dodatków używałem i w E39, i w E60 i jakoś nic się nigdy nie stało, ba; udawało się nieraz przywrócić normalne funkcjonowanie silnika dzięki nim. A ASO po cichu przyznawało słuszność tego rozwiązania... A innym wymieniano pompy, wtryskiwacze, etc. Efekt płukania zazwyczaj był zauważalny - kłęby dymu na początku, a potem już OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, dzis na stacji orlen wdalem sie w dyskusje z panem sprzedajacym odnosnie paliwa on. Po tym zaglebilem sie w necie w roznice w paliwach. Oczywiscie jak zwykle sprawa nie jest oczywista ale wiele zrodel wskazuje ze do nowoczesnych silnikow powinno sie lac te lepsze paliwa czyli np. Na orlenie nie ekodiesel a verva on lub na shellu nie Fuel shell diesel tylko Vpwer diesel.

Do tej pory lalem najtansze bo uwazalem ze nie ma to wiekszego znaczenia.

Jakie sa wasze opinie na ten emat?

 

 

Ja tankuje paliwa premium. Uwazam ze jesli rzeczywiscie zastosowane sa tam dodatki poprawiajace jakosc spalania to warto. Najwiekszym wrogiem dla dzisiejszych superprecyzyjnych wtryskow, turbin i filtrow roznego rodzaju jest osad, brud, niedokladny proces spalania. Jesli zaplace kilkanascie groszy za litr wiecej to nie zbiednieje a moze uda sie uniknac problemow ktorych zreszta nigdy w nowoczesnym dieslu nie zaznalem ( moze wlasnie dzieki tankowaniu lepszego paliwa). Co do roznicy w jezdzie na niemieckim czy innym europejskim paliwie to ja roznicy nie widze zadnej. Na zagranicznych stacjach rowniez tankuje ulepszone paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do roznicy w jezdzie na niemieckim czy innym europejskim paliwie to ja roznicy nie widze zadnej. Na zagranicznych stacjach rowniez tankuje ulepszone paliwo.

 

A ja czuję, w szczególności po mniejszym spalaniu. Bez kitu, ale dobre niemieckie paliwo jest lepsze, jak gorsze polskie proszki do prania od niemieckich.

Nie ma co się spierać bo to jest fakt.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Co do roznicy w jezdzie na niemieckim czy innym europejskim paliwie to ja roznicy nie widze zadnej. Na zagranicznych stacjach rowniez tankuje ulepszone paliwo.

 

A ja czuję, w szczególności po mniejszym spalaniu. Bez kitu, ale dobre niemieckie paliwo jest lepsze, jak gorsze polskie proszki do prania od niemieckich.

Nie ma co się spierać bo to jest fakt.

 

 

Nie spieram sie tylko nie czuje zadnej roznicy. Nie prowadzilem przeciez zadnych badan i rozmawiamy tylko o subiektywnych odczuciach. A czy pali mniej? Nie potrafie wyczuc roznicy paru dziesiatych litra jesli taka istnieje bo wieksza rozbieznosc w spalaniu powoduje sprzyjajacy badz nie wiatr lub temperatura powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

nie chce zalaczyc nowego pliku wiec pisze o silniku 535xd - na liczniku 4 tys km mieszana jazda 9l, miasto korki 11-13l wzaleznosci od korkow, poza miastem 6.5-8l

autostrada 7.5-12.8l a tu dolacze zdjecie z autostrady ( 3 osoby plus caly bagaznik)

 

http://imageshack.us/a/img577/7086/20120909288.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyzwoita średnia prędkość :) W 520d jadąc prawie z prędkością maksymalną dla tego silnika autostradą na odcinku ok. 20 km wyszło mi w granicach 10,5l- 11 l (wcześniej było trochę po mieście). Tyle że gaz prawie cały czas w podłodze. Generalnie różnice w spalaniu w trasie jak widać nie są duże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to iz pokazalem ze srednia predkosc byla 190 km/h to byl powod odmulania auta( przy 3000km). Tak na powaznie autostrada poruszam sie z predkosciami 140-170km/h bo przy predkosci sredniej 200km/h to ciagle sie hamuje i przyspiesza tylko jest wieszke bice serca i stres czasami :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.