Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...także wrzucanie na N na światłach nie jest wskazane - można to robić na dłuższym postoju np. na przejeździe kolejowym jeśli nie gasisz silnika...

Dlaczego wrzucanie na N jest niewskazane na światłach? Od pewnego czasu robię tak, ale zastanawiam się czy tak można. Instrukcja nic o tym nie mówi. W ogóle po co jest N? :) Ani jechać ani stać nie można na tym.

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Więc... Wczoraj wyjechałem z Wrocławia, przejechalem 70 km drogami lokalnymi i 140 autostrada. Wynik: spalanie 7,5, średnia prędkość 98 km/h, pól zbiornika paliwa i cała rodzina jako obciążenie.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Znowu wszyscy odpisujecie na posty tego samego idioty co zwykle... Panie Moderator - nie te posty Pan kasujesz co trzeba.

 

Fakt, straciłem tym razem czujność.

 

Więc... Wczoraj wyjechałem z Wrocławia, przejechalem 70 km drogami lokalnymi i 140 autostrada. Wynik: spalanie 7,5, średnia prędkość 98 km/h, pól zbiornika paliwa i cała rodzina jako obciążenie.

 

A ja mam ciekawą obserwację. Tę samą trasę co kiedyś (430 km z czego 1/3 autostrada reszta zwykła jednojezdniowa krajówka) pokonałem przy podobnym natężeniu ruchu. Poprzednio po autostradzie poruszałem się w granicach 160-180 km/h, obecnie ok. 200-200. Pozostałą trasę pokonałem z podobną, zbliżoną do przepisów prędkością. Efekt: średnia prędkość poprzednio wyniosła 91 km/h a średnie spalanie 7,2l. Obecnie średnia 93 km/h a spalanie 8,6l. Obciążenie miałem w pierwszym przypadku nawet większe.

Opublikowano
No właśnie co z tym wrzucaniem N

N (od neutral) czyli luz, służy do dłuższego postoju, przepchnięcia lub holowania samochodu. W żadnym wypadku nie powinno się wrzucać luzu podczas jazdy. Na luzie ciśnienie oleju w automacie spada do wartości spoczynkowej, pogarsza się smarowanie, i grozi jego uszkodzeniem. Włączanie N w czasie krótkich postojów, np. na światłach, nie ma sensu. Dla skrzyni znacznie zdrowsze jest „przytrzymywanie” auta hamulcem. Z holowaniem też trzeba uważać, w większości automatów dystans holowania jest ograniczony do kilkudziesięciu kilometrów z bardzo niską prędkością, a niektórych aut nie wolno holować wcale.

A poza tym, to jest OT...

Opublikowano
I kontynuując: właśnie wróciłem do domu, tym razem tylko autostrada plus dojazd około 15 km wioskami pod dom. Efekt: spalanie 7,2, średnia prędkość 119,5 km/h, obciążenie: rodzina plus teściowa. I o co kaman? Szybciej = oszczedniej, nie tylko czasowo ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jazda autostradą na tempomacie to brak przyspieszenia i hamowania, a to jest najbardziej paliwożerne.
Opublikowano
Jazda autostradą na tempomacie to brak przyspieszenia i hamowania, a to jest najbardziej paliwożerne.

 

Czyli nie warto według ciebie brać tempomatu z funkcją hamowania jako wyposazenie dodatkowe,rozumiem na autostradzie a na normalnych drogach lub w miescie. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.