Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, jak w temacie. Znalazłem tylko pobieżne informacje i nie jestem pewien czy pójdę w dobrym kierunku. W moim E46 318d (motor M47N) strzelił mi tłok i korbowód uszkadzając przy okazji blok silnika więc jestem zmuszony wstawić nowy słupek. Mam też całego, zdrowego angola z małym przebiegiem ale jest to 320d 150km (też M47N). Z racji tego, że mam tego anglika chciałbym wstawić słupek z niego. Wiem, że te motory mimo identycznej pojemności 1995cm3 czy oznaczenia silnika różnią się np. inna pompą olejową czy tłokami.

Teraz pytanie: czy jest możliwe zapakowanie gołego słupka z 320d do 318d na osprzęcie od 318d? Ewentualnie co jeszcze musiałbym razem z tym słupkiem dołożyć do 318d? Może robił ktoś coś podobnego i podpowie?

Opublikowano
Mając możliwośc przełożenia motoru i zrobienia 110kW z 85 Ty mówisz, że chcesz zostac przy słabszym. Nie rozumiem :duh:
Opublikowano
:nienie: Akurat moc ma dla mnie trzeciorzędne znaczenie, a różnice w spalaniu są minimalne. Bardziej chodzi mi o to żebym nie miał problemów przy późniejszej sprzedaży. Nie chcę też wydać 5000zł na słupek od 318d mając motor pod nosem od 320.
Opublikowano
Nie chcę też wydać 5000zł na słupek od 318d mając motor pod nosem od 320.

 

Wiadomo. Tak więc życzę udanego swapa. Powodzonka

Opublikowano
Dzięki :cool2: Jeśli nie trafię na kogoś kto przerabiał temat to dam znać jak poszło. Myślę, że w tygodniu już zacznę się zabierać do podmianki.
Opublikowano
goldinhio - Oprócz tego co wymieniłeś, to: sterownik DDE, wtryskiwacze, turbina... to jest również inne, i pewnie coś jeszcze :roll: Oczywiście takie drobnostki jak sprzęgło i dwumasa też są inne...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pierwszy raz widzę, ze ktoś chce zmniejszyć moc w bmw :D Wsadzaj ten silnik z angola i ,a nóż sie uda że będzie miał te 85kw znając te silniki :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może być moim pierwszym klientem na ZMNIEJSZENIE mocy :D

Wstawisz mu jakieś stare wężyki od podciśnienia i skasujesz pare stówek za cipowanie :D

Opublikowano
goldinhio - Oprócz tego co wymieniłeś, to: sterownik DDE, wtryskiwacze, turbina... to jest również inne, i pewnie coś jeszcze :roll: Oczywiście takie drobnostki jak sprzęgło i dwumasa też są inne...

 

Do tego co wypisałeś brakuje jeszcze skrzyni biegów i hamulców, tylko wtedy będę miał z 318d model 320d a mi chodzi o zostawienie w bloku silnika 320d podzespołów z 318d - co będzie pasować i czy to w ogóle będzie latać...

 

pierwszy raz widzę, ze ktoś chce zmniejszyć moc w bmw :D Wsadzaj ten silnik z angola i ,a nóż sie uda że będzie miał te 85kw znając te silniki :lol:

 

Arturo, akurat angol ma swoje kuce na miejscu :wink:

 

Bardziej chodzi mi o to żebym nie miał problemów przy późniejszej sprzedaży.

 

Najwyżej ktoś powie że jak na 318d to się dobrze zbiera.

 

Heh, też tak można :cool2:

Opublikowano
A po co Ci seryjne 85 kW ? LATWIEJ PRZELOZYC SILNIK a potem zmienić program na 85 kW bo rozumiem że chodzi Ci o spalanie ...

 

A powiedz mi, zapytam się tak z czystej ciekawości czy byłbyś w stanie tak dobrać program do danego samochodu tak, żeby wyszło jak najekonomiczniejsze spalanie? I jakie to mogłyby być różnice? Przy przebiegu rocznie rzędu 50000km gra mogłaby być warta świeczki...

Opublikowano
goldinhio - Oprócz tego co wymieniłeś, to: sterownik DDE, wtryskiwacze, turbina... to jest również inne, i pewnie coś jeszcze :roll: Oczywiście takie drobnostki jak sprzęgło i dwumasa też są inne...

 

Do tego co wypisałeś brakuje jeszcze skrzyni biegów i hamulców, tylko wtedy będę miał z 318d model 320d a mi chodzi o zostawienie w bloku silnika 320d podzespołów z 318d - co będzie pasować i czy to w ogóle będzie latać...

Toteż Ci napisałem, że do słupka od 320d nie podejdą ani Twoje wtryski, ani turbina ani DDE... dodatkowa wzmianka o sprzęgle i dwumasie nie była przez przypadek - z tego co się orientuję to te od 318d są za słabe dla 150 KM i szybko się zepsują.

Opublikowano
Oczywiście , to sie nazywa ecotuning ...

 

O widzisz, tego terminu nie znałem :cool2: Jak skończę rzeźbienie i nie będę zadowolony ze spalania to na pewno się odezwę :wink:

 

goldinhio - Oprócz tego co wymieniłeś, to: sterownik DDE, wtryskiwacze, turbina... to jest również inne, i pewnie coś jeszcze :roll: Oczywiście takie drobnostki jak sprzęgło i dwumasa też są inne...

 

Do tego co wypisałeś brakuje jeszcze skrzyni biegów i hamulców, tylko wtedy będę miał z 318d model 320d a mi chodzi o zostawienie w bloku silnika 320d podzespołów z 318d - co będzie pasować i czy to w ogóle będzie latać...

Toteż Ci napisałem, że do słupka od 320d nie podejdą ani Twoje wtryski, ani turbina ani DDE... dodatkowa wzmianka o sprzęgle i dwumasie nie była przez przypadek - z tego co się orientuję to te od 318d są za słabe dla 150 KM i szybko się zepsują.

 

A to jest dla mnie bardzo cenna informacja :cool2: co więcej chyba się właśnie przekonałem, żeby zapakować wszystko jak leci z angola tym bardziej, że jest w nim oryginalny przebieg 95000mil :mrgreen: Później w grę wchodziłby ewentualny ecotuning od Kolegi TC..

Opublikowano

to nie lepiej jezdzić autem które przy takich przebiegach bedzie ekonomiczne ? zagazować benzyne 1.8/1.9 i tyle.

Jak ty chcesz ze spalania 6/7 miasto i 5/6 trasa schodzić to ja już tego nie rozumiem na ile byś chciał zejsc? na 3 litry? :)

szukam
Opublikowano
Kolega zaoszczędzi 0,3l na ecotunningu, ale moim zdaniem lepiej miec tak na wszelki wypadek te kucyki pod maską i nauczyc się ekodrivingu.
Opublikowano
Tak jak Kolega TC pisał - 0,5l/100km mniej to już jest sporo oszczędności, oczywiście nie uwzględniając eco drivingu bo przecież można to połączyć. A dodatkowo wydaje mi się, że kultura pracy silnika też będzie na plus..
Opublikowano
Tak jak Kolega TC pisał - 0,5l/100km mniej to już jest sporo oszczędności, oczywiście nie uwzględniając eco drivingu bo przecież można to połączyć. A dodatkowo wydaje mi się, że kultura pracy silnika też będzie na plus..

 

...i jeździc jak emeryt 80km/h i się cieszyc że mam BMW z 2003roku, które ma 80KM i robię średnią w trasie 4,2 :mad2: to ja już wolę swoje 136KM i przy 80km/h średnią w trasie 4,5, z możliwością w miare sprawnego przyspieszenia, a jak mi się zachce to wcisnąc pedał gazu i poleciec 200km/h ze średnią 12l/100km, a co

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.