Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chłopie ,ale nie rób z mnie wała .....!!!!

 

 

zaznaczyłeś tarczki cierne 104E i 124E to sa tarczki

które wchodzą w kosz "2nd Coast Clutch Hub" nr 579E i o ile w 5l40e kosz jest 99-up i tarczki sa bez zmian to dla 5l50e 02-up i tam zmieniają sie tarczki

.... ja rozumiem ze chcesz udowodnic swoją racje ,ale nie w ten sposób !!!!!!!! dlaczego uważasz mnie za idiote ?

 

zmiana jest dla 5l50E a nie dla 5l40e

 

to jest link do całego pdf-a a nie do wycinku ... http://www.shinseiauto.com/japanese/transtar/5l40e.pdf

Opublikowano

Przepraszam, nie wiedziałem żeś taki delikatny już nic nie napiszę.

A może skrzynia A5S 390R jest skrzynią 5L50E? ja nie wiem ale pewnie ty wiesz lepiej.

Nikogo nie traktuje z góry i nikogo nie uważam za idiote...

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

chyba jednak ja przesadziłem ... przepraszam

 

skrzynia jesli jest 5l50 to pionowo gdzie jest napisane np 2g zamiast g bedzie "Z" chyba z ... nie jestem pewien ale gdzieś o tym czytałem

niestety nie wiem wszystkiego lepiej, bo jak by tak było to nie byłoby tej rozmowy .... bym wiedział i już .

ale zaczynam myśleć ze a5s390r i a5s360r to ta sama skrzynia ,ale ma różne konwertery i tylko dwa 360 i 390 jesli chodzi o bmw, bo pewnie range rower jakies ople czy cadillac ma inne sprzegło .... jedno jest pewne graty wewnątrz skrzyni są takie same , wiem ze magicy naprawiając te skrzynie dodają jedną tarczke cierną wiecej nie wiem gdzie i nie wiem jaka , ale podobno tak jest i do tego mają jakieś mocniejsze kosze lub jeden kosz ... dokładnie nie wiem.

ale pewny jestem tego ze mam włożoną skrzynie od e46 2.0d a5s390 konwerter tez od 2.0 i auto działa bardzo dobrze zadnych błedzów ( dzis sprawdzałem ) ....

jeszcze raz przepraszam za mój wybuch złości .

 

znalazłem objsnienie tabliczki https://picasaweb.google.com/teszner/OstatnioZaktualizowane#5738789211004108770

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy szarpie? Przeciąga zmianę biegu i potem jak już bieg wchodzi to przy wyższych obrotach i stąd szarpnięcie?
Opublikowano
bieg zmienia szybko, tylko ze jest takie dosyć mocne szarpnięcie. pytam bo różnie piszą o zmianie oleju w skrzyni, jedni ze nie zmieniać, a inni zmieniać co 60-80 tyś.buma ma juz swój przebieg więc zostawić tak jak jest,czy w końcu zmienić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze zmieniać. Ktoś kto pisze, żeby nie zmieniać nie ma pojęcia o czym pisze. :) Co nie zmienia faktu, że raczej szarpania zmiana oleju Ci nie zlikwiduje, ale stary olej może powodować uszkodzenia różnych elementów skrzyni.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc w doborze skrzyni do mojej x5 . Przeglądam Allegro w poszukiwaniu skrzyni o takich samych oznaczeniach jak moja czyli:

GM 7 508 856 2g XF

 

96023330

 

P24 0611079

 

Znalezienie tych oznaczeń w używkach graniczy z cudem

 

Jakie numery są ważne ,które muszą się zgadzać? Moja się rozsypala brak wstecznego i tryb awaryjny. Proszę też o poradę jak się za to zabrać 

POZDRAWIAM

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświerzę temat.

Czy ktoś może potwierdzić to, że skrzynia z e46 320d pasuje do e39 530d.

Chodzi o skrzynie mające oznaczenie a5s390r (obie). Czy końcówki oznaczeń

grają przy takiej wymianie jakaś rolę (ta z 320d ma końcówkę WX, a ta z 530d

końcówkę WZ).

Opublikowano
Mogę potwierdzić na 100% że te końcówki w oznaczeniach skrzyni nie mają najmniejszego znaczenia. Nie sugeruj się nimi. Moim zdaniem, ale nie jestem też tego pewien, te literki oznaczają rodzaj softu wgranego do sterownika. Te softy były ponoć bardzo często modyfikowane i podobno powstało ich wiele natomiast sama skrzynia to skrzynia 5L40E i nie ma w niej żadnych różnic związanych z tymi symbolami. Swojego czasu rozmawiałem z człowiekiem osobiście, wiadomość pewna na 100%, który do e 39 zamontował skrzynię z E46. Potwierdził mi że one niczym nie różnią się za wyjątkiem krzyżaka do przykręcenia wału pędnego. Trzeba go przełożyć z E39. Nie pamiętam dokładnie co mówiliśmy o konwerterze bo z tego co pamiętam to on też pasuje ale ponoć blacha przykręcana do silnika jest też inna i trzeba ją przełożyć od silnika z E39. Zakładam ze w E39 masz silnik 3,0 a nie 2,0. Po tej rozmowie kilka lat temu kupiłem skrzynię z rozbitego E46 150kM i mam ją do dziś w rezerwie. Moja oryginalna skrzynia po remoncie szarpała i szarpie do dziś. Nie polecam napraw w polskich warsztatach bo ludzie nie radzą sobie z tym. Robiłem ją pod Poznaniem u człowieka o olbrzymiej renomie w skrzyniach a i tak jest zrobiona fatalnie a kosztowała około 5 tyś. Ten gość to Teodor Myszkowski, po naprawie nie udzielił mi gwarancji bo auto ma chip a szarpanie ma się do tego jak piernik do wiatraka. Przed naprawą z tym silnikiem nic nie szarpało a po naprawie moc silnika była problemem. Byłem u nie na wymianie sterownika który podobno jest przyczyną szarpań zapłaciłem kolejne 600 zł i jak było tak jest. Nie robiłem z tym już u niego nic więcej. Kupiłem kolejny cały sterownik i założyłem go sam. Jest jakby minimalnie lepiej i tak jeżdżę do dziś czyli przejechałem około 100 tyś. Km. Zdecydowanie nie polecam napraw skrzyni co najwyżej można naprawić konwerter i założyć go do używanej sprawnej skrzyni. Te skrzynie jeszcze raz podkreślam nie różnią się od siebie są do nich te same komplety naprawcze, tylko w jednym wykonaniu tak że wewnątrz są identyczne mogą różnić się tylko konwerterem i z pewnością różnią się krzyżakiem do wału pędnego.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Wiem, wiem odkop gigantyczny.

Ale jak z tymi skrzyniami jest, czy jest wersja mocniejsza?

Czy do tej słabszej można w trakcie remontu wsadzić mocniejsze bebechy?

Interesuje mnie ta sprawa odnośnie skrzyni GM montowanej w X5 e53 z silnikiem 3.0d 184KM (chęć wzmocnienia do 200KM, lub ewentualne ciągnięcie ciężkiej przyczepy).

Opublikowano
jam x5 184km,skrzynia naprawiana 2 razy w odstepie 5 lat i niecalych 100tys km, raz remont ponad 5tys, potem 7tys, ta skrzynia nie radzi sobie z seryjna moca, przyczepa ja zajedzie migusiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo takich skrzyń się nie naprawia. Tylko dobra używka i regularna wymiana oleju. Inna sprawa, że z roku na rok będzie coraz mniej używek, które się będą do czegoś nadawały.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używkę to można kupić zf-a, wymienić olej i jeździć, ale w przypadku gm-a z e39 taka sytuacja to jak trafić w totka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chcę tylko odpowiedzieć koledze pytającemu o mocniejsze wnętrze skrzyni. Nie ma czegoś takiego jest to skrzynia GM 5L40E która jest zawsze taka sama. Różnią się one minimalbie sprzęgłem hydrokinetycznym i krzyżakiem z tyłu lub jak dla X5 przystawką do napędu na 4 koła. Generalnie są to słabe skrzynie jak dla diesli BMW bo są montowane w pitwornie wielkich benzyniakach i tam dają sobie radę. Dodatkowo w Polsce mało kto potrafi je dobrze naprawić i tu chodzi o sterowniki tych skrzyń. Faktem jest że chyba zakup używki jest bardziej rozsądny pod warunkiem że trafisz na sprawną. Ja taką mam ciągle na zapasie. Co do przyczepy to też odradzam bo padnie sprzęgło a ono zanieczyści olej i wykończy sterownik. Jak musisz ciągać przyczepy to co 150 tyś regeneruj sprzęgło hydrokinetyczne i nie patrz na propozycje zakładów aby remontować całą skrzynię. Największy problem tej skrzyni to konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam


Odkopie temat, mam x5 e53 2003r I skrzynie gm a5s390r niestety skrzynia się posypała I wali błędem 5 biegu wchodzi w tryb awaryjny.


Czy skrzynie od 320 330 530 będą pasować? Da się przełożyć reduktor ? Czy jest ten sam wałek zdawczy ?


Pozdrawiam

Opublikowano
Nie pomogę jeśli chodzi o skrzynie do napędu 4x4 ale jeślu chodzi o napę na jedną oś to da się te skrzynie zamieniać są identyczne z tym że różni się krzyżak na wał pędny ale wielowpust w skrzyni jest identyczny.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,


Założyłem profil użytkownika specjalnie dla tego wątku. Jak łatwo się domyślić dlatego, że mam do wymiany skrzynię biegów w moim E39 530d. Auto jest z końca 2000 r już po lifcie, skrzynia szarpała na 5 biegu, a po siarczystych mrozach jakie były w święta padła całkowicie - auto nie chce ruszyć z miejsca, ani w przód, ani w tył. Co ok. 5 minut wydaje takie dźwięki:


Wówczas na kilkanaście sekund napęd powraca.

Nurtuje mnie, czy faktycznie jest tak, że diesle w E39, E46, E38, czy E53 mają TE SAME skrzynie, bez względu na pojemność silnika? Czy skrzynia np. z 320d poza innym krzyżakiem jest identyczna jak u mnie? Konwerter też jest ten sam? Bardzo proszę o pomoc, różnica w cenie tych skrzyń to kosmos...

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jakimś przypadkiem się stało ze włączyłem bieg wsteczny R dodałem gazu czyli do 1.5 obrotów bo więcej się nie dało i szybko włączyłem P- parking i wtedy coś bardzo mocno [bAD]... w tej skrzyni . Było to bardzo głośne uderzenie ....

Przelaczenie automatu na P, podczas gdy jest wrzucony jakis bieg, skutkuje tym ze automat prubuje zablokowac skrzynie specjalna zapadka, na zebatce parkingowej (stad niektorzy nie stosuja hamulca reczego w atomacie bo jest zablokowany). Automat uratowalo to, ze miales male obroty.....

Czasami (jak ta zrobisz, skutkuje to tym ze zapadka uderza-slizga sie po zebach i dopiero po wytraceniu obrotow przez skrzynie zaskakuje na zapadce.

U Ciebie najprawdopodobniej nalezy przyjrzec sie lince od zmiany biego i ja wyregulowac (manetka - skrzynia biegow)

Zdejmij miske olejowa - i dla wlasnego spokoju- sprawdz co jest na magnesach w misce. Jesli jest szlam - to jest ok. Jesli jest tzw "Jez" (wyglada jak nastroszony jez) - to skrzynia do przegladu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.