Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

1. pora wymiany klockow z tylu nadchodzi wielkimi krokami. Jakie klocki? warto w jakies wrzucic wiecej kasy? (jakiego rzedu to pieniadze) dodam ze wymiana przodu odpada bo wymienial je niedawno kumpel i sa calkiem swieze - to tak na wszelki jesliby mialo to jakis wplyw na to co na tyl

 

2. gdzie wstawic auto we Wroclawiu? zalezy mi (pewnie jak wszystkim... ;-)) na czasie i jakosci.

 

3. calkiem inna beczka - po czym rozpoznac czy zawieszenie jest z pakietu M? Moze ktos z Was z Wroclawia "organoleptycznie" okiem umie "rzucic" i powiedziec? :-)

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem zamienniki, ATE i wszystko jest ok, nie piszczą dobrze hamują itd ale strasznie pyla... drugi raz ich juz nie kupie.

 

legnicka 52a kolo magnoli beben serwis, dobrze robią mechanikę, ale z klockami bym się do nich nie pchał za długo trzeba czekać. Ja ostatnio zmieniałem w stylauto na ul. ulanowskiego i jestem w pełni zadowolony.

 

Jak nie zgubiłeś jeszcze plomb, to raczej nie masz m-pakietowego zawiasu. A jak chcesz porównać to ja mam taką kombinacje.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

zawieszenie M-pakietowe jest w pakiecie z pakietem M, jakkolwiek głuio nie brzmi to zdanie ;d

 

Jest twarde i niskie, seria jest twarda ( ale nie tak strasznie jak M ) i wyższa

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Też się zastanawiałem bo miałem do wymiany tył. Chciałem ATE Ceramic, ale stwierdziłem że tył tak strasznie nie pyli i wybór padł na Textara. Poczytaj też tu

viewtopic.php?f=70&t=118705

viewtopic.php?f=70&t=113143

i tu

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=53232

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Czesc,

2. gdzie wstawic auto we Wroclawiu? zalezy mi (pewnie jak wszystkim... ;-)) na czasie i jakosci.

 

Gdziekolwiek :-) Tam gdzie masz blisko/po drodze/przy okazji. Wymiana klocków to bardzo prosta operacja i każdy mechanik zrobi to bez problemu. Ja takie podejście przy klockach stosuje :-) I tak robiłem to w volczaczy/florynie/na trawowej/nawet norauto :-) Zawsze tam, gdzie było akurat po drodze.

 

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano
polecam ATE, koszt ok 180-200PLN, można wybrać też ATE Ceramic, droższe o ok 100 PLN. Na tył Ceramic może nie są absolutnie konieczne ale na przód by się już bardzej przydały. Mogą też być Jurid, mniej Textar, dość twarde, bardzo trwałe ale też mocniej zużywają tarcze.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi.

Zarzuce wiec jeszcze dodatkowo: hamujac z wiekszych predkosci (to znaczy 160-130kmh) i niekoniecznie agresywnie mam duze wibracje na kierownicy.

 

Mialem to jeszcze na zimowkach - wymienilem na komplet kol z letnimi kapciami. Kola byly niby wywazane przed zalozeniem. Po tej zmianie ciagle mam te ostre wibracje.

 

Biorac pod uwage powyzsze - warto pokusic sie tez o wymiane na tyle klockow i tarcz? Zakladam ze jesli juz to raczej tylko przod ale...

 

A wibracje - kola jeszcze raz do wywazenia? Co kolejne? Na dzien dobry wymiana klockow i tarcz z przodu (jak w ktorym z postow znalazlem)? Czy moze lepiej zeby juz jakis konkretny warsztat na to spojrzal?

 

 

 

Jeszcze wracajac na chwile do klockow: ATE lepsze* od Juridow czy tam Textarow dlatego bo lepsze* czy dlatego ze mniej zra tarcze?

 

* lepsze - subiektywne odczucia praktyka

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro masz to przy hamowaniu to logiczne ze tarcze z przodu sa krzywe. Mialem to samo u siebie. Wibrowaly jak szalone, zawiozlem fure do mechanika bo strzelila mi pompa wody. PO dwoch dniach odebralem auto a on do mnie ze tarcze przetoczone bo jak probowal jezdzic po wymianie to tez mu bilo na kiery wiec od razu sciagnal tarcze i je zawiozl do przetoczenia :D i jak reka odjal bicie zniknelo.

🙃🙃

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę klocków to lepiej dać to sprawdzonemu mechanikowi, dość dużo problemów jest z czujnikami. A to mechanik źle założył, a to nie wymienił a to zwarł, generalnie trochę z tym problemów jest.

Jeśli chodzi o mechanikę to polecam Bębna na legnickiej 52a tak jak przedmówcy.

A na diagnostykę i kodowanie zapraszam do siebie :-)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak wiec odwiedzilem serwis na Legnickiej.

 

Zaczelo sie od pomiaru powierzchni tarcz - wyszlo ze jedna na tyle ma jakies bicie. W sumie nie plakalem bo i tak niedlugo trzebaby je wymieniac.

Tak wiec wymienione zostaly tarcze (na zimmermana), klocki (ate) i zaciski.

Przy okazji plyn hamulcowy, olej, filtr powietrza, wycieraczki :-) Moze jeszcze o czyms zapomnialem ale chyba nie. Co do kasy... jak kogos to interesuje to PW.

 

Niestety bicie na kole kierowniczym przy hamowaniu po w/w pracach nie ustapilo.

Wczoraj podjechalem na jakis serwis oponiarski na ponowne wywazenie kol (tak na wszelki - dzis rano znow wstawilem auto na Legnicka) - okazalo sie ze organoleptycznie 'okami' nie widac bicia na feldze, ale na oponie tak - zeby bylo smieszniej tylko jedna strona. Nic to, wywazyl, zalozyl, sprawdzam - zero zmian przy hamowaniu.

 

Dzis rano wstawilem auto na serwis i zostalo. Teraz tak: bylem na krotkiej wycieczce z panem Janem - stwierdzil ze to jednak pewnie tarcze. O ile tyl jest nowka NOWKA i wiem jak ich uzywalem, o tyle przod tez jest nowy - troche mniej niz tyl ;-) bo nie ja zmienialem ale nie widac jeszcze zeby klocki 'wzarly' sie w tarcze. Tarcze zamienniki - nie wiem czy ekono ale nie zabezpieczone farba antykorozyjna.

Jesli dobrze przez telefon zrozumialem - piasty chyba ok. Jesli tarcze z przodu - mozna bawic sie w przetoczenie... szkoda mi je troche wywalic bo w sumie nowki ale... z autopsji - warto sie w takie cos w ogole bawic? Jest sens? Dopiero co wyskoczylem w nieplanowanej na ta chwile wymiane kompletnego ukladu hamulcowego z tylu i kilku dodatkowych rzeczy a zakladalem tylko klocki. Jednak nie chce jezdzic do serwisu 10 razy i doszywac material do nogawek zeby skarpetami nie swiecic.

 

Czy serwis - i konkretnie ten serwis - jest w stanie stwierdzic czy to piasty lub co innego? Czy tez jest to teraz pewnie strzelanie serwisu?

Z gory dzieki za podpowiedzi/sugestie.

Pzdr.

dren

Opublikowano
masz dobry samochod moze nawet z bogatym wyposazeniem...moze korzystaj z usluch INCHAPE we Wroclawiu. cena oczywiscie wyzsza ale zakladaja oryginalne czesci
Opublikowano

jeśli drży Ci kierownica przy hamowaniu to po co zabierają się za tylne hamulce?

 

powody drżenia kierownicy przy hamowaniu:

- skrzywione tarcze, zmierzyć bicie, ew wymienić

- bicie może być juz spowodowane piastami, zmierzyć bicie piast, ew wymienić

- sprawdzić dokładnie przednie zawieszenie, zwłaszcza luz na tulei przedniego wahacza górnego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Inchcape w ogóle nie polecam, przyjeżdżają do mnie ludzie od niech jak i od Stando i opowiadają jak to dużo rzeczy trzeba wymienić żeby pozbyć się problemu. Oczywiście najlepiej by było wszystkie elementy wymienić na nowe i to oryginalne wtedy będziemy mieli pewność że będzie działać do czasu zużycia i nie będzie problemu.

Ja wychodzę z założenia że skoro ludzie tu piszą ze swoimi problemami to nie chodzi i o to by wymieniać połowę części lecz o to by ktoś doradził im celnie i żeby wymienić jedną cześć ale właściwa.

Jeśli chodzi o bicie to proponuję :

- sprawdzić wyważenie kół z przodu jak i z tyłu bo tył tez może wprowadzać lekkie wibracje.

- wymieniłeś tarcze z tyłu wiec tego tematu nie poruszam.

- skup się na przednich tarczach i sprawdź je dokładnie czy nie maja bicia. ( to się odnosi do przypadku jeśli bicie pojawia się / nasila przy hamowaniu lekkim/mocnym )

- następnie jeśli to nie pomoże to szukał bym przyczyny w elementach zawieszenia ( końcówki/łączniki stabilizatorów/gumy stabilizatora poprzecznego )

Opublikowano

Swietnie, dzieki.

 

Kola byly juz wywazone przedwczoraj wiec ten punkt tez zaliczony.

 

Dzis mam informacje iz tarcze z przodu zostaly przetoczone i mieli sprawdzic czy bicie ustapilo. Zakladam ze da to wiedze serwisowi czy to tarcze czy cos dalej. Wczesniej sprawdzali czy jest bicie na wszystkich tarczach - i bylo na jednym kole tylnej osi - dlatego wymienialem tarcze (inna historia ze zostalo im moze z 10k km przebiegu wiec... po co rozbebeszac dwa razy).

 

To co nie podoba mi sie we wspomnianym serwisie to nieslownosc w zakresie czasu. Mialem miec telefon z informacja wczoraj na czym stoimy - nie bylo. W koncu na wieczor sam dzwonilem, umowilismy sie ze dzis do poludnia bede mial telefon z informacja o statusie prac. Rowniez cisza. Wiec sam dzwonie wczesnym popoludniem. Mialem miec telefon dzis o 18 ale... domyslcie sie sami. Ja widze jaki tam maja ruch, rozumiem ze nie wiadomo w co rece wlozyc, ale z drugiej strony telefon zajmie jedna minute - i wszystko jasne. Mnie akurat takie cos drazni.

 

Wyjatkowym plusem natomiast jest auto zastepcze. Ale jakie! BMW E30 z '89, 2 litrowa benzyna w coupe, 2-drzwiowa, automat. Pojazdowi raczej daleko od idealu, ale w pelni sprawny. Normalnie nie interesuje sie zabytkami ale po kilku pierwszych chwilach banan nie schodzi mi z paszczy - moze mul, moze rachityczna kierownica ale nie sadzilem ze tak przyjemnie jezdzi sie takim pojazdem :-) Tak wiec polecam kazdemu ciekawemu serwis na Legnickiej ;-)

 

Acha, pozniej dam znac na czym sprawa sie skonczy - tak dla dociagniecia tematu do konca.

Pzdr.

dren

Opublikowano

Najnowsza i mam nadzieje ostatnia aktualizacja tej mydlanej opery.

 

Po dluzszych testach/diagnozach/etc. problem rozwiazany (przynajmniej teoretycznie bo nie mialem okazji przetestowac):

walnieta jedna piasta z przodu.

 

Natomiast co wymieniono:

1. rzeczona piasta

2. tarcze przod (cos tam pono nie tak z nimi tez bylo, chyba miekkie czy cos... producent mahle czy muhle - nie pomne teraz)

3. klocki

nie wiem czy cos jeszcze - fakture pozniej dostane. Generalnie teraz zainstalowano czesci oryginalne.

 

Tak wiec pozbycie sie bicia na kole kierowniczym przy hamowaniu kosztowalo mnie kupe siana... No ale - tak to jest jak ktos jest laik. Mam tylko nadzieje ze jak sie brykne autem faktycznie potwierdze ze problem zazegnany :D

Pzdr.

dren

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.