Skocz do zawartości

E39 520i M52B20 - Zmiana z 10w40 na 0w40 + ceramizer


Eerthwalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Bmw e39 520i z 1998r z przebiegiem około 300 tyś. km

Silnik jest w średniej kondycji ( słychać stukot popychaczy, "pocenie się" z lewej strony pokrywy zaworów.) zalany olejem Mobil 1 10w40.

Zamierzam wypłukać silnik preparatem do płukania silników. Zalać olejem Castrol edge 0w40, a następnie dodać preparat ceramizujący.

W tym małym eksperymencie postaram się jasno opisać przyczyny i następstwa tej zmiany. Chętnie również odpowiem na wszelkie pytania.

Zapraszam do śledzenia mojego postu.

Edytowane przez Eerthwalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy śledzić z niecierpliwością :wink: jak znosi to maszyneria i mam nadzieję że Twoja relacja obali raz na zawsze kilka mitów związanych z takim zabiegiem. Chociaż ja przy ostatniej zmianie oleju przeszedłem z 10W na 5W i wszystko jest w porządeczku.Nie robiłem żadnej płukanki ani nie dolewałem uszlachetniaczy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem do m52 zalecany jest 5w i taki wlasnie leje. Co do castrola to zetknalem sie z negatywnymi opiniami, moze rozwaz inna marke np Valvoline albo Liqui Moly. Ostatnio czytalem ze Millersa bardzo polecaja.

 

Tu byl taki temat, bardzo sie rozwinal

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73598&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej olej który odpowiada normą BMW.

No i nie lej castrola bo to woda nie olej tylko jakiś lepszy produkt. valvoline, motul.

 

Ja jestem posiadaczem 3 BMW z kolei, wcześniej auta Vag i we wszystkich lałem castrola i wszystko ok więc najgorszy chyba nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie najgorszy nie jest. Ale robi syf w silniku smarowania najlepszego też nie ma. I jeśli naprawdę ktoś jest przywiązany do auta i chce jeździć nim i dbać o nie jak najlepiej to czemu nie zalać lepszym olejem który wcale nie jest droższy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę autora o poprawienie tytułu viewtopic.php?f=72&t=117890 --jakoś tak :cool2: .

Temat jest bardzo przydatny więc doprowadż go kolego do perfekcji i chętnie sam będe śledził :cool2: POzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem do m52 zalecany jest 5w i taki wlasnie leje. Co do castrola to zetknalem sie z negatywnymi opiniami, moze rozwaz inna marke np Valvoline albo Liqui Moly. Ostatnio czytalem ze Millersa bardzo polecaja.

 

Tu byl taki temat, bardzo sie rozwinal

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73598&start=0

 

Tak, Castrol edge 0w40 jest olejem zalecanym do nowszej generacji silników, niż ten który posiadam w moim bmw. I własnie dlatego zamierzam go wlać. Celem moich postępowań jest sprawdzenie, jakie skutki przyniesie przeprowadzenie takiego zabiegu na dość wyeksploatowanym silniku.

Również napotkałem negatywne opinie o produktach Castrol. Jednakże wybrałem tego producenta, ze względu na rozpowszechnienie.

Temat z linku jest dość podobny, lecz autor miał na celu "uzdrowienie" silnika swojego bmw.

Ja zdaje relacje z "eksperymentu". Źródłem moich działań, jest odpowiedzenie na pytania o konsekwencje takiej zmiany. Jak i również sprawdzenie w realiach normalnego, niekomercyjnego świata, produktów do regeneracji silników spalinowych.

 

 

Pozdrawiam i zapraszam do zadawania pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol - przy ostrzejszej jeżdzie robiła mi się woda z niego, popychacze było słychać. Poprzedni właściciel zalał 10w40, ja zalałem to samo. Po 4tyś zdecydowałem się na Liquid Molly 10w40 i cisza na popychaczach. Teraz przejdę na 5w40 i zobaczymy co będzie, jak ten olej zakończy żywot. Więc ja polecam Liquid Molly pomimo że na korku oleju mam logo CASTROL :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokonałem zmiany.

Przejechałem zaledwie kilkanaście kilometrów.

Już zauważyłem głośniejszą prace silnika. Szybszy rozruch.

Stale będę monitorował stan oleju, i postaram się zaobserwować wszystkie zmiany.

Będę wszystko opisywał na bieżąco.

Macie jakieś sugestie na co zwrócić szczególną uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie ma na co tak szczególnie zwracać uwagę.

Szkoda, że nie zalałeś lepszym olejem

Sprawdzaj czy nie robi się czarny, ile ubywa, bo pewnie ubywało. I to tyle. Zobaczysz czy zacznie klepać czy go uciszy. Dlatego szkoda, że nie dałeś lepszego oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tyle co ja wczoraji dzis :P Wlacz sobie test temperatury i zaobserwuj ile masz np na jakims charakterystycznym skrzyzowaniu jadac do pracy. Generalnie to poczekalbym ze 2 tys km na jakiekolwiek efekty- szczegolnie ceramizer. Osobiscie srednio w to wierze. Kiedys dolalem MoS2 z LM- brak jakichkolwiek zmian... Od tej pory leje tylko Valvo Synpower 5w40 bo jest tani i chociaz to olej hydrokrakowany, to doszedlem do wniosku, ze pol miliona moj silnik za mojej kadencji nie zrobi wiec w temacie oleju jak na razie zostaje przy wlasnych pogladach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura wytwarzana jest poprzez tarcie czyli jest możliwość, że nagrzewa się wolniej, bo olej ma lepsze właściwości, ale wątpię że jest to zauważalne.

Bardziej bym stawiał na inne warunki atmosferyczne. U mnie w mieście ostatnie noce są zimniejsze co mogło i u Ciebie przyczynić się do dłuższego nagrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle zaleceń producenta ceramizera, pierwsze 200 km przejechałem z obrotami silnika nie wyższymi niż 2700 obr/min. Po przebyciu tego dystansy, sprawdziłem co będzie się dziać przy pełnym obciążeniu silnika. Wiec przejechałem około 30 km z maksymalną prędkością (Wskazówka obrotościomierza na czerwonym polu) . Następnie przeprowadziłem oględziny silnika, czy niema wycieków. sprawdziłem stan poziom oleju. Wszystko było ok, żadnych wycieków, oleju nie ubyło. Co do wolniejszego rozgrzewania się silnika wciąż mam takie wrażenie. Zaobserwuje to przy różnych warunkach atmosferycznych, i wrócę do opisania tej kwestii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech koledzy wy i te wasze normy LL :duh: niech każdy Sobie zalewa jakim chce w końcu to jego wybór i jego auto, a niektórzy straszą tymi normami jak by zaraz silnik miał stanąć bo olej ich nie spełnia
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego theded, ale jak mi wiadomo, to Synpower 5w40 nie spełnia normy bmw LL i też wcale nie jest tani, bo 140pln za 4l. to dużo.

To źle Ci wiadomo. Ja mam vavoline synpower i kiedy go kupowałem to szukałem dobrego syntetyka który normy te spełnia.

140zł za bańkę oleju to dużo? :mrgreen:

 

ech koledzy wy i te wasze normy LL :duh: niech każdy Sobie zalewa jakim chce w końcu to jego wybór i jego auto, a niektórzy straszą tymi normami jak by zaraz silnik miał stanąć bo olej ich nie spełnia

 

Tak, ale zwykle w takich tematach ludzie chcą się dowiedzieć jakim olejem zalać i po to takie tematy są stworzone. Nikt nie straszy, ale dobrze zalać silnik porządnym olejem i który spełnia normy. Jak chcesz zalej swój minerałem. Ręczę Ci, że silnik się nie zatrzyma. Norm też nie spełnia tak jak chciałeś. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że Synpower 5w40 spełnia normę LL powiedział Wam sprzedawca, czy jest to zapisane na bańce?, ja w każdym bądź razie nie zauważyłem tego zapisu. Synpower 5w30 spełnia normę LL04.

http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w40-1l-faktura-kurier-15-zl-i2253067198.html

wkleiłem przykładową aukcję, czy o takim oleju rozmawiamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie intercarsu jest napisane, ale nie uda mi sie podlinkowac wiec wklejam

 

Synt.olej siln. 5W40 API SM/CF,VW 505.05, MB 229.1/3, BMW LL-98/LL-01 VALVOLINE

 

Niestety skonczyla sie promocja i teraz w IC widze 4l za 151zl. Jesli nic sie nie zmieni, to przy nastepnej wymianie zalewam Liqui Moly Synthoil High tech 5w40 LIM1307 za 174zl lub Millers Oils XFS 5w40 kosztujacy podobnie, oczywiscie za 5l. Obydwa to nie sa hydrokraki, millers wydaje sie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.