Skocz do zawartości

Co warto wyminic po zakupie BMW 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Od kilku dni stałem sie posiadaczem BMW e46 320d

Nigdy wczesniej nie mialem stycznosci z dislem. Jezdzilem e 36 w gazie.

Dlatego prosilbym dosiadczinych uzytkowikow tych aut o pomoc. Co warto wymienic tuz po zakupie tego auta?

Dodam ze jakis burak zalal olej mineralny , ale wymienilem go juz na polsyntetyk 10W40 , po 1000/2000 km powtorze ta czynnosc. ( olej oczywiscie wymieniany razem z filtrem oleju)

Mam jeszcze w planach wymienic reszte filtrow oraz odme, bo cos tam slyszalem ze sie wymienia co 20/30 tys km zeby turbina nie padala. Dokladnie nie wie co to jest. Jesli ktos moze prosilbym o link z ta czescia .

Czekam na wasze dalsze intrukce jak dalej przygotowac auto zeby dobrze sluzylo.

Chcialbym rowniez sie zapytac czy jest mozliwosc wymiany samego sworznia z wachacza? Czy mozna go wybic i wprasowac jak to milo miejsce w e36 , czy trzeba caly kompletny wachacz kupic?

Z gory wielkie dzieki . BMW e46 320d ,136 km

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ori nie są wymienne chociaż i czytałem że ktoś wymieniał :P

 

można kupic wahacze z wymiennymi sworzniami.

 

Co do wymiany części w 320d to chcesz liste ? :P bo ci może braknąc portfela i provident wtedy :mrgreen:

 

do sprawdzenia masz duzo duzo rzeczy. Czy przeplywka jest wymieniona na nową i czy jest odpowiedni program do niej, do sprawdzenia zaworki sterowania turbo i EGR, czyszczenie EGR, czyszczenie kolektora ssacego, wymiana węzykow podcisnienowych, pewnie poduszki pod silnikiem już leża, wywalić katalizatory jeśli są, serwis klimy, filtry, olej w dyfrze, w skrzyni, gumy na tylnym zawieszeniu, laczniki stabilizatora, amory sprawdzić, do tego skoro auto kupiles to i zbieznosc od razu do ustawienia. Wszystkiego wymieniać nie musisz ale raczej większośc będzie już słaba, co tam dalej, termostat EGR sprawdzic, swiece żarowe bo w zime będzie płacz że nie odpala, aku do sprawdzenia też :) czy turbo nie gwizda i nie ma luzu na wirniku, odma to podstawa tak jak pisales. Zerknac na korekcje wtryskiwaczy tez czy którys nie nawala.

szukam
Opublikowano

wszystko kolega wyżej opisał bardzo dobrze oprócz...Zerknac na korekcje wtryskiwaczy tez czy którys nie nawala w naszych starych m47 możemy tylko sprawdzić wtryskiwacz sterujący :cool2: można tylko dodać Będziesz Miał Wydatki :lol:

 

dodam od siebie że warto wymienić płyn hamulcowy, sprawdzić stan przewodów hamulcowych oraz samcyh tarcz i klocków bo jak wiadomo hamulce to podstawa... co do oleju to ja jednak bym zrobił płukanke po tym 10w40 i zalał jakiegoś dobrego 5w40 tak dla świetego spokoju... zawsze pełen syntetyk bedzie szybciej rozprowadzony po silniku podczas zimnych startów...

Opublikowano
kolego zrób tylko pakiet startowy a na całą reszte poczekaj spokojnie :D M47 to najlepszy silnik żeby się nauczyć mechaniki samochodowej :mrgreen: ciągle coś dłubiesz i dłubiesz... haha
Opublikowano (edytowane)
kolego zrób tylko pakiet startowy a na całą reszte poczekaj spokojnie :D M47 to najlepszy silnik żeby się nauczyć mechaniki samochodowej :mrgreen: ciągle coś dłubiesz i dłubiesz... haha

 

Pakiet startowy czyli ? to co kolega pisal w 1 poscie ?:D to troche tego jest . Co do zawieszenia i hamulcow jest wszystko ok.( zrobilem wlasnie przeglad) tzn do wymiany 2 tuleje i 2 sworznie. Wiec teraz po malu trzeba zadbac o silnik zeby potem nie narzekac . Slyszalem o tych silnikach wiele negatywnych oponi. Ale podchodze do tego ze jak bedziesz dbal tak bede mial. Wiec mysle ze podstawy teraz wymienie i bedzie dobrze ;]

Edytowane przez mZywiec
Opublikowano

Postanowilem zmienic odme w moim kombiaczku 320d 136KM 12.2000r. Trafilem na milego pana w ASO (Auto Fus w-wa) ktory przyniosl z zaplecza oba filtry - ten z 330d i dedykowany 320d 136KM . Ten czlowiek nie wierzyl ze to moze pasowac wiec sam sie chcial przekonac ;) . Co sie okazalo : w obu opakowaniach same filterki sa IDENTYCZNE (!!!) (w obu filcowe filterki) , uszczelka z tego kompletu z 330d takze pasuje (tzn. jedna z nich) . Wiec - po co przeplacac ?? ;)a

 

Czy to prawda ? bo mechanik niby mi mowil ze ta odma 250 zl , a tu widze ze za 100 mozna kupic , wiec jest spora roznica w cenie ;]

Opublikowano
Jeżeli ori 100 zł to chyba za sam filterek około 200 zł kosztuje kompletna odma którą należało by wymienić jeżeli nigdy nie była wymieniana
Opublikowano

witam

dołączę się do tematu iż od kilku dni posiadam owe auto,czy to prawda że te silniki są felerne i się tak przy nich dłubie?ja mam 145tys. mil . Ta cała Odma to filtr należy wymienić czy całą odme?dam radę to zrobić sam czy potrzebny mi będzie mechanik?

a odnośnie EGR to idzie go sprawdzić?dużo roboty z wymianą?

Opublikowano

Skoro tak biegasz po allegro to proponuje porównywać ceny z www.czescidobmw.pl

 

Ja również sugeruje przejść na pełen syntetyk, do tego oczywiście wszystkie filtry, odma, płyn hamulcowy. Na początek i tak będziesz lżejszy o parę setek więc spoko. A reszta - po prostu obserwować i szybko reagować.

Co do 320d (i nie tylko) to z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że często ich największym problemem są poprzedni właściciele.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

zastanawia mnie co za ćwok nalał do bmw minerala :duh: miejmy nadzieje że zrobił to z niewiedzy a nie specjalnie

kolego sprawdz dobrze silnik pod względem wycieków i kopcenia bo może byc mina z tym mineralem i żeby coś nie wyszło ,bo koszty będą :cry2:

Opublikowano

2 dni temu wjechalem na kanal , mechanik zauwazyl ze mi silnik sie poci. Zdjał oslony i gdzies od gory sie poci, ale mowil ze to nic wielkiego. przy nastepnej wymianiej oleju za okolo miesiac wymienie symering. Olej tak jak pisalem wymienilem , zadnych plam czy wiekszych wyciekow nie widze , lecz nadal bede obderwowal.

A co do wiedzy czy nie wiedzy , to nalal raczej z niewiedzy, bo olej minieralny zalal gdy auto sprowadzil z zagranicy 2 lata temu z wszytkimi filtrami. Od tamtej pory zrobil 25 tys km i nie wymienil oleju burak. Przynajmiej tak wynika z ksiazki serwisowej .

Jesli chodzi o kopcenie nic niepokajacego nie zauwazylem.

Opublikowano
bo olej minieralny zalal gdy auto sprowadzil z zagranicy 2 lata temu z wszytkimi filtrami. Od tamtej pory zrobil 25 tys km i nie wymienil oleju burak. Przynajmiej tak wynika z ksiazki serwisowej .

 

25 tyś km w 2 lata na oleju mineralnym bez zmiany???? ładny cyrk....

Opublikowano
Nie taki ladny , bo jak to zobaczylem zalowalem ze kupilem auto. . Mam jednak nadzieje ze wszystko bedzie ok i bede zadowolony z auta .
Opublikowano
no ja już po wymianie oleju w moście i silniku,wszystkie filtry ,wypłukany plastik co siedzie w odmie,wyczyszczony EGR(jak bym zrobił zdjęcie to bym pobił rekord,bylo okolo 3 cm prześwitu a reszta zawalona brudem(czyściłem i skrobałem 4h)).Zdemontowałem odrazu dzisiaj słynne płytki(nie miały luzów) i kurde zapomniałem przykręcić tej pompki co zamykała klapki i teraz nie wiem czy jeździć tak czy jutro ją przykręcić?
Opublikowano
ja zasugeruję zainstalować przepustnicę EGR i EGR z E60 535d dla miękkiego wygaszania motoru. Efekt rewelacja, a jak dzięki temu odpoczywa silnik to już bezcenne :cool2:
Opublikowano

Mam wywalic tylko te klapki , czy czyms je zastapic ?

Widze ze na pocztaek duzo pracy mnie czeka z tym silnikiem :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.