Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam chciabym zapytac jakie polecacie tracze do e39 gdyz mam piekne aluski a chcialbym tarcze najlepiej wętylowone żeby to ładnie wygladalo tylko jaka firma no i klocki do tego jakie?? przy okazji drążki kierownicze jakie są dobre??
  • Moderatorzy
Opublikowano

A ja dodam,że wszystkie tarcze na przód do E39 są wentylowane.

Rozumiem że mialeś na myśli nawiercane lub nacinane,co nie ma nic wspólnego z wentylacją.Chodzi o zwiększenie tarcia przez co zwiększa się skuteczność hamulców.Z tego co czytałem wypowiedzi kolegów z forum takie tarcze krzywią się dosyć szybko i w E39 nie są za trwałe.

:search:

ec2Wze6.jpg
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepne sie do temau aby nie zakladac nowego.

 

Mam tarcze przod kupione i zamontowane w ASO, przejechalem na komplecie z klockami ok 65tys. Przy 60tys zmieniłem oryginalne klocki na ATE (nie polecam tego zestawu, klocki piszczą).

Po przejechaniu ok 5 tys. zaczęła bić mi kierownica przy hamowaniu, zakładam ze tarcze się kończą (drgania przy 120 i 80,).

Teraz mam pytanie:

Czy warto spróbować założyć te tarcze ATE (z mojego auta ) które przeleżały 4 lata w garażu i przejechały z 4ys wcześniej (zmieniłem bo myślałem ze to tarcze a okazało się ze tuleje miałem wybite ), czy od razu je olać i qpic nowe ?

Moze warto spróbować je założyć i zostawić te same klocki (skoro maja z 5tys) ?

Opublikowano
Mam założony komplet mikody z klockami ferrodo,takie klocki zalecił mi producent tarcz.Tarcze są nacinane i nawiercane co według mnie przyczynia się do lepszego chłodzenia, nie tylko do efektywniejszego hamowania jak twierdziCIHY525 .Zrobiłem około 20tkm. i jak na razie wszystko działa dobrze.Mikody śmiało mogę polecić.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobra,dobra.

drgania przy 120 i 80.

Jeżeli tylko w tym zakresie

zakładam ze tarcze się kończą

To przestań zakładać,zostaw hamulce w spokoju i sprawdź zawieszenie.Jestem przekonany,że masz pozrywane tuleje wahaczy.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

jak wimieniac tarcze to na orginalne z bmw :) no lub jakies brembo itp.

jak miałem 525i to tarcze wymienialem 3x w 6 miesiecy.

po ok 2000km drgania na kierownice przenosiłe sie takie ze masakra. wymieniałem 3x za 4 kupiłem w bmw i po problemie

Opublikowano

Mam teraz wstawione cale wahacze TRW, także możliwe że padły właśnie tuleje, chociaż maja przejechane z 30tys.

No nic najpierw sprawdzę tuleje zanim zacznę bawić się z tarczami oryginalne tarcze to chyba do końca żywota nie powinny się pokrzywić

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mawiercanie i nacinanie ma za zadanie pomagać odprowadzać gazy które powstają w klocku podczas gwałtownego hamowania < klocek dymi>

Te gazy nie pozwalają klockom docisnąć sie do tarczy. Nacinanie to miejsce na te gazy i to cała zasada. Jeśli ktoś nie hamuje gwałtownie z dużych prędkości to nie sa mu one w niczym pomocne.

 

Ja mam tarcze zimerman i polecam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.