Skocz do zawartości

[e90]Jak dziala licznik kilometrow w opcjach serwisowych?


poli_x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam takie pytanie jakis miesiac temu kupilem e90 325 mialem wtedy blad klockow hamulcowyh tylnych,wymienilem-mechanik skasowal blad i pojawilo sie ze zostalo do przejechania na nich 10.000tys. Km (zapewnial ze smialo wiecej kilometrow mozna na nich jezdzic i sam nie wie czemu tylko 10.000 pokazalo gdzie np. Na przodzie pokazuje 24tys km.

Od tego czasu przejechalem jakies 2500km i co ciekawe licznik tylnyh klockow nie pokazuje 10.000 tylko teraz 11.000 dlaczego?

Podobnie dziwna sytuacja jest z wymiana swiec jak kupilem bylo 70.000 do wymiany przejechalem te 2500km i jak bylo 70.000 tak jest dalej 70.000-czy nie powinno co tysiac ubywac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by dokładnie posprawdzać interwały na danych licznika. Ja bym się nie przejmował jeździj a zobaczysz co i jak, gorzej jak wartość w ogóle się nie zmienia mimo ze zrobisz z 5 tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak w celu podbicia tematu zapytam czy dana wartosc co 1,2,5 tys km spada tak samo przy kazdym tescie czy w niektorych przypadkach powinna spadac np co 100,200,500km?

 

Pytam bo mam wrazenie ze przy kazdym tescie od momentu kupna sa takie same,albo w oczach juz mi sie miesza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy od tego jakie masz wskazanie do danej inspekcji/uslugi

np jak masz ponad 100.000km do sprawdzenia filtra czastek to licznik bedzie sie odsiwzac co 10.000km. jak spadnie ponizej 50.000km to bedzie sie odzwiezac co 1.000km. jak osiagnie wartosc ponizej 3.000 (nie jestem tutaj pewny) to bedzie sie odswiezac do 100km

troche inaczej dziala to na przykladnie hamulcow. w zaleznosci od tego jak agresywnie jezdzisz i hamujesz, moze sie to odswiezac zadko. mozesz przejechac kilka tys km i nic sie nie zmieni. wystarczy poszalec na drogach, mocniej hamowac i zaraz odejmie ci 1tys

 

mam nadzieje ze pomoglem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogles,dzieki :),domyslam sie wiec ze jako ze na swiecach pokazuje 70tys to dopiero spadnie na 60tys za jakis czas.

Jednak jak sie to ma do oleju? Jak sie nie myle pokazuje nonstop 24tys km i bylo tyle samo(glowy nie dam za to) w momencie kupna a zrobione od tego czasu juz 2,5tys.

Ewntualnie pytanie z drugiej strony,ile pokazuje km po wymianie oleju i skasowaniu licznika?

Hamulce rozumiem,ten przeskok z 10tys na 11 tys moze byc wynikiem dosc lagodnej jazdy nie szaleje zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autko "myśli" czyli adoptuje zużycie do stylu jazdy i stosowanych komponentów. Olej ma sprawdzaną lepkość i z tego ocenianie dystansu do przejechania.

ciekawe zformuowanie,jeżeli tak jest to ukłony dla BMW.

Może dlatego klocki hamulcowe pokazały tylko 10tys. bo założone jakieś no name.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To autko "myśli" czyli adoptuje zużycie do stylu jazdy i stosowanych komponentów. Olej ma sprawdzaną lepkość i z tego ocenianie dystansu do przejechania.

ciekawe zformuowanie,jeżeli tak jest to ukłony dla BMW.

Może dlatego klocki hamulcowe pokazały tylko 10tys. bo założone jakieś no name.

 

Nie przypuszczam aby był tak mądry aby ocenić jakość klocków, ale na pewno komputer na bieżąco analizuje sposób jazdy i zlicza parametry z rożnych czujników, (np. między innymi liczone są przyciśnięcia pedału hamulca) i na tej podstawie prognozuje przebiegi. Możliwe jest zatem, że wskazania zmieniają się czasem w sposób pozornie niezrozumiały. Ciekawa jest obserwacja komputera i prognoza przebiegu na paliwie jakie jest jeszcze w zbiorniku. Wystarczy kilkanaście kilometrów bardzo spokojnej jazdy a dystans rośnie mimo, że cały czas jedziemy i odwrotnie jeśli zaczniemy jechać dynamicznie kilometrów ubywa znacznie więcej niż przejechaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem może za banalnie ale dałem "" jeśli chodzi o działanie systemów kontroli w BMW. Co do klocków to sprawa jest prosta: liczba depnięć w hamulec+ analiza spadku prędkości (dynamika autka) + doświadczenie inżyniera projektanta wpisane w komputer = ocena zużycia. Wszystkie systemy nadzoru pracy auta mają algorytmy adaptacyjne. Jak sobie wyobrazić sterowanie silnikiem bez poprawek na zużycie filtrów, wytrysków, jakości paliwa. Tryb awaryjny polega na tym że się ta adaptacja wyłącza i zostają parametry domyślne - asekuracyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nawiasem to ile wam klocki wytrzymują bo mi na przodzie max 15 tys.km jazda miejska i dośc dynamiczna.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.