Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy tak pracuje silnik z wadliwym łańcuchem? N43 318i - 2010 rok produkcji...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
mój ma 101tyś ale nie terkota, za to coś w nim szura - tj. w zawieszeniu, a może w dyfrze. Strach się bać jeśli w okolicy 100 coś takiego może się zdażyć. Nic tylko wystawić na allegro dla majsterkowicza, może pójdzie za 20tyś. w końcu to auto klasy premium.
Opublikowano

w moim aucie z przebiegiem 118 tys tez mialem problemy z dziwnym odglosem na zimnym silniku podczas okolo 2 tys rpm, okazalo sie,ze to byl napinacz lancucha rozrzadu. Po wymianie odglosy,jak narazie, ustaly. Temat opisany tutaj jakby ktos chcial poczytac ;)

 

viewtopic.php?f=70&t=241787

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przygotowalem artykul na temat spalania, emisji, oszczednosci, sondach lambda, NOx, katalizatorach, procesow dopalania NOx, siarki, trybow spalania w silnikach N43 i N53 z bezposrednim wtryskiem i pracujacych na stratyfikowanej mieszance (ubogiej).

 

Milej lektury pozdr, warto pobrac PDF'a sa tam opisane poszczegolne fazy spalania z obrazkami i emisja spalin.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=245047

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Po tych problemach z NOX (szybszym i trwałym zasiarczaniem się katalizatora NOX w cyklach miejskich) dziwię się, że nie traktuje się tego w Polsce jak z DPF - wyciąć kat NOX i wyprogramować obsługę NOX, przywrócić działanie silnika na mieszance uwarstwionej i po problemie.

Pozdrawiam

K.Gajda(cra3y)

Opublikowano
Po tych problemach z NOX (szybszym i trwałym zasiarczaniem się katalizatora NOX w cyklach miejskich) dziwię się, że nie traktuje się tego w Polsce jak z DPF - wyciąć kat NOX i wyprogramować obsługę NOX, przywrócić działanie silnika na mieszance uwarstwionej i po problemie.

a tak z ciekawości, ten katalizator nox oraz informacje o nim w sterowniku można usunąć w taki sposób jak robi się to z dpf?

Opublikowano
Nie spotkałem się jeszcze z taką wycinką. Generalnie czujnik NOX jest jak sonda lambda, może być ciężko się pozbyć tej funkcji ze sterownika. Aczkolwiek może wypowiedzą się specjaliści w tym temacie;)
Opublikowano

rozumiem, że nox najczęściej się uszkadza, gdy ktoś jeździ głównie po mieście? czyli podobnie jak dpf

 

oprócz wymiany czujnika nox na nowy, w przypadku uszkodzenia katalizatora jest opcja go jakoś reanimować?

Opublikowano

Katalizator NOX zapełnia się przy spalaniu ubogiej dawki paliwa i niskiej temp spalin. Zadaniem czujnika/sody NOX jest wykrywanie czy katalizator jest zapełniony i informowanie o tym sterownika ECU, który chwilowo zwiększa dawkę paliwa by nastąpiło wypalenie. Czujnik NOX psuje się niezależnie czy jeździmy po mieście czy w trasie. Na forum widziałem 1 wpis o wymianie katalizatora. Generalnie nie jest zalecane zamulanie samochodu. Można w DISIE włączyć regenerację katalizatora NOX, należy przejechać się dynamicznie z prędkością ekspresową/autostradową przez około 30 minut.

 

Czytałem ostatnio artykuł, w którym opisywano że najnowsze Diesele oprócz DPF będą wyposażone również w NOX.

Opublikowano

No dobrze, trzeba jeździć. Jednak od czasu wprowadzenia DPF do diesli przyjęło się, że diesel na trasy, a benzynka do miasta (właśnie na krótkie odcinki itd.) "Uszczęśliwieniem" nas kolejnym problematycznym katalizatorem (NOX) spowoduje, że "kowalski", który chce kupić auto, które w 95% będzie poruszać się po mieście (np. taką ma pracę, rozwozi pizzę/wodę/rzadko robi trasy), przestaje mieć wybór - lub inaczej, wybiera między dżumą a cholerą ... (silników bez DPF/NOX praktycznie za kilka lat nie będzie).

 

NOX to nie lambda, przed NOX są dwie sondy lambdy (przed trzyfukncyjnym katalizatorem i za), NOX ma własną sondę, która pozwala ECU go obsługiwać. Kwestia czasu, kiedy kat NOX będzie "udrażnianiany" a sonda NOX emulowana (lub modyfikowane oprogramowanie w ECU).

 

czyli ogólnie mówiąc po prostu trzeba jeździć i w razie awarii czujnika nox go wymienić i można spać spokojnie

tak i to co jakiś interwał czasu (bardziej przez jazdę głównie miejską zasiarczany jest "trwale" katalizator NOX) - ot taki stały koszt oprócz przeglądów. Dziękuję, postoję - wolę poszukać jakiegoś rozwiązania permanentnego.

 

PS: mam chrapkę na E87 w benzynce, zaczytuję się tutaj. Chyba przyjdzie mi wybrać N46 lub znaleźć sposób na NOX (tak, robię odcinki do 30km w mieście codziennie - nie chcę być kolejnym, który cyklicznie będzie płacił "frycowe" za psuedoekologie). Lub "pierdyknąć" to i kupić do miasta jakieś R6/V8 starszej generacji (lub V6, jeżeli to nie marka BMW), wrzucić LPG (ekomomia tryb on, ale to się zobaczy) i mieć w .... tą pseudo-ekologię.

Pozdrawiam

K.Gajda(cra3y)

Opublikowano

też mi się wydaje, że nox to kwestia czasu, tak ja dpf :)

 

znalazłem na necie i są firmy, które niby usuwają (emulują) sondę NOX - tylko czy potrafią już to zrobić w BMW...

Opublikowano

Moze wyjdzie taniej, moze nie wyjdzie. Z wolnossacych r6/v6 uzyskasz mniej wiecej tyle osiagow co ze współczesnego diesla 2.0 w mocniejszej konfiguracji. Obawiam sie, ze zbyt ekologicznie dla portfela to raczej nie będzie, szczegolnie w połączeniu z automatem.

 

W przyszłości do miast raczej sie będzie stosować silniki elektryczne. A spalinowe odejdą do lamusa. To nieuniknione. Ludzie nie sa głupi. Owszem ekologia kosztuje, ale nikt nie chce umierać na raka płuc tylko dlatego żeby nabywca auta miał troche taniej. Owszem w Polsce jeszcze cieżko o takie myślenie, ale to sie zmieni tak jak zmieniło sie na zachodzie.

 

A co do silnika N43. Pisałem ci juz na PW - moim zdaniem to dobry wybor mimo problemow o których tu sie pisze. Przy przebiegach po 30km jest spora szansa ze nie będzie z nim wielkich problemow. Moim zdaniem silnik ten w jedynce daje radę i mimo moze braku spektakularnych osiagow daje sporo satysfakcji z jazdy nawet w wersji z obniżona moca w 116i (2.0).

 

Problem jest tez taki ze dobrych automatów jest jak lekarstwo. Dobrych tzn takich ktore nie zbierają dużo osiagow nie szarpia i sie nie psują. Teraz jest byc moze większy wybor ale jeszcze 5-10 lat temu nie bardzo. Im starszych aut będziesz szukał tym będzie z tym większy problem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

K8v8M, od czterech miesięcy obserwuję auto żony kolegi (pisałem Ci o nim, E87 118i na N43). Już ma błąd NOX (nie pamiętam kodów, ale szukałem w google/na tym forum, co to było). Będę mieć z pierwszej ręki, to, co się z tym dzieje (auto ma około 60tys przebiegu, przed zakupem jeździło trasy Poznan - Berlin przez poprzedniego właściciela, później Poznań).

 

Jak się okaże, że kat do wymiany (i sonda NOX), to pewnie rozważymy rozwiązanie "stałe" :-)

 

Co do ekologi aut. Jak już robią jakiś cudowny wynalazek, to niech robią to tak, żeby to było w miarę trwałe (powiedzmy na 150-200tkm, a najchętniej więcej). Tak było z DPF, pierwsze wersje padały nawet po 100tkm, DPF obecnej generacji rzadko ulegają zapchaniu nawet w okolicach 200tkm przebiegu (sam filtr jest większy, program do wypalania zmodyfikowany, niektóre firmy dają ekstra wtryskiwacz bezpośrednio przed DPF, do jego wypalania). Przy NOX mamy obecnie kuchę, skoro potrafi robić problemy przy przebiegach grubo poniżej 100tkm.

Stąd moje podejście, że dopóki dane urządzenie jest testowane na użytkownikach i to użytkownicy płacą, za jego częste niesprawności, to należy to urządzenie usunąć.

 

Samochód z napędem elektrycznym? Ok, jak ogarną problem skutecznego (wystarczająca pojemność źródła energii) i szybkiego (ładowanie do 10min na stacji) magazynowania energii wystarczającej na przebieg 500km na jednym ładowaniu. Bardziej niż źródła chemiczne widzi mi się ultrakondesator (ultracapacitor), chyba, że przy źródle chemicznym będzie wymieniany elektrolit na "naładowany", ale nie róbmy OT.

 

PS: Apropos emulatorów NOX (do ciężarówek diesla, ale jest zapotrzebowanie, jest odpowiedź)

http://3adblue.pl/emulator-scr-adblue.html

 

PPS: w grupie VW już się to robi

http://www.vwgolfv.home.pl/Forum/phpBB-3.0.5/phpBB3/viewtopic.php?p=125333&sid=982f21a55e006988a278b58045f657ce

http://www.v-tuning.pl/nowosci/usuniecie-sondy-nox-volkswagen-vw-touran

 

PPPS: ostatni link, to nie reklama (ani ukryta reklama). Chcę tylko wskazać, że w innej grupie (aut) już się to praktykuje. Jeżeli link będzie przeszkadzał, to usunę go (ewentualnie proszę usunąć przez moderatora).

Edytowane przez cra3y

Pozdrawiam

K.Gajda(cra3y)

Opublikowano

Zasadniczo masz racje. Rozwiązania powinny byc dopracowane. To zreszta juz chyba historia bo nie słyszałem o tych problemach w silnikach turbo czy to 1,6 czy 2.0. Mimo wszystko warto sie zastanowić czy iść w jakieś stare rozwiązania ktore choćby z racji wieku mogą byc zawodne, a nie dostarczają frajdy z jazdy czy machnąć ręka na koszty (w końcu nie jakieś tragiczne ).

 

Rozwiązania problemu tak jak w VW raczej sie nie doczekasz. Wynika to z małej ilości silników na rynku i zerowej szansy na jej zwiększenie. Po prostu nie ma za bardzo dla kogo robić tego rozwiązania. Koszty opracowania sie nie pokryją bo nie będzie dość chętnych.

Z tego samego powodu nie ma gazu dla N43. Nie opłaca sie zaprojektowanie i produkowanie indywidualnego rozwiązania opartego na wtrysk w fazie cieklej, bo jest za mało potencjalnych chętnych.

 

Byc moze sie mylę w swoich ocenach, ale na twoim miejscu bym na to nie liczył. Albo akceptujesz stan obecny albo szukasz auta z silnikiem N46. Albo czekasz na niższe ceny f20 lub kupujesz diesla, ktory jak wiesz tez nie jest ideałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
N46 też idealny nie jest, psuje się np Valvetronic którego nie ma w N43. Nowsze silniki N20 czy N13 są jeszcze młode, zobaczymy za jakiś czas jakie będą opinie. N20 ma bezpośredni wtrysk, NOXa, Valvetronic i twin turbo. Jakiś czas temu oglądałem test długodystansowy, po rozkręceniu silnika głowica wyglądała nieciekawie. Generalnie nie ma idealnego rozwiązania.
Opublikowano
Ja już rok jeżdżę z bledem NOx, nie wyswieta sie na konsoli to nie drażni. Fakt większe spalanie, niech będzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wieksze spalanie tzn ile wiecej ? Glownie robisz miasto czy trasy ? Jaki masz przebieg ?
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wieksze spalanie tzn ile wiecej ? Glownie robisz miasto czy trasy ? Jaki masz przebieg ?

 

Co prawda mam ten silnik w E87, i w E90 spalanie może być nieco inne, ale wg moich szacunków to ok 1l/100km. Dodatkowo wg mnie ze sprawnym NOX silnik trochę inaczej pracuje jest jakby cichszy (jedynka jest gorzej wyciszona niż trójka i łatwiej usłyszeć różnicę) i bardziej elastyczny, ale to może moje subiektywne wrażenie.

Opublikowano
Przykładowe spalanie z błędem NoX, 8,1 na 100km, przy jezdzie autostradą 140km/h z tempomatem, odcinek prawie 100km. Jesli pali wiecej a jest tak na pewno, to katalizator est caly czas wypalany, to znaczy dobrze?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba nie powinien być caly czas wypalany katalizator. Przecież z czasem w ten sposób sie uszkodzi.

 

Pytając o czujnik nox, lepiej szukac Continental czy Siemens? Mają te same numery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.