Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Po wygraniu softu serwis zawsze robi adaptacje. Myślę że podobny efekt uzyskałbys robiąc sama adaptacje bez updateu softu. Ja tez jestem zadowolony z nowego oprogramowania. Także to były dobrze wydane pieniądze.

 

 

Adaptacje czyli??? Co to dokladnie jest i na czym to polega???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczenie ECU pracy z danym urządzeniem opierając o aktualne dokładności i niedokladnosci pomiarowe czujnikow, które z biegiem czasu wykazują większe anomalie.

 

Masakra :) oby moj ECU zdal na 6+ ;)

Beta smiga jak rakieta juz minął trzeci dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za miesiąc napiszesz ze nadal wszystko ok to wówczas odnotuje w notesie ze jesteś zadowolonym posiadaczem n43. :-D

 

Oki:)))

A co do tej adaptacji, czy oni jej nie zrobili, gdy wymieniali przeplyowierz??? Bo sugerowales, ze zrobili adaptacje przy update softweru....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Na pewno robi sie adaptacje po wygraniu softu. Bo pytałem jak swój odstawialem.

 

Mój poprzedni komentarz nie był złośliwy. Życzę Ci żebyś w końcu zaczął się cieszyć z auta i żeby Ci służył bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje do czego służy elektrozawor 1

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VF51&mospid=50490&btnr=11_4058&hg=11&fg=15&lang=pl

 

I jaki ma wpływ na pracę silnika i w jakim zakresie obrotów? Zdaje się ze to jest zawór do faz rozrządu. Czy jeśli elektrozawor jest w porządku to jakie inne elementy tego systemu mogą niedomagac?

 

Doczytalem ze

 

N43 ma bezpośredni wtrysk, brak vanos, brak valvetronic

N45 ma vanos, brak wtrysku bezpośredniego

N46 ma valvetronic, brak wtrysku bezpośredniego

 

wiec po co ten elektrozawor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zauwazyłem ze mi silnik brzydko pracuje, z wiekszymi wibracjami jak jest zamknięty zawór EGR(AGR).

 

Jak to sprawdzic ? Wystarczy podniesc obroty do okolo 1500 nawet na chwile....po opadnieciu do okolo 700 od tego czasu po okolo 2 minutach nastepuje otwarcie EGR'a, wowczas silnik pracuje bardzo ladnie - lagodnie, bez wibracji.

 

Macie podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jeżeli chodzi o tą nierówną pracę na zimny silniku - dokładnie to samo - odpalam, wskakuje na ok 1000 obr/min, samochód trzęsie jakby miał parkinsona, po rozgrzaniu, ok 650 obr/min niedogodność ustępuje. Udało Ci się zdiagnozować co jest przyczyną, faktycznie EGR?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój N43 mimo wymiany wszystkich cewek na akcji serwisowych, nierówno pracował oraz nierównomiernie rozwijał moc w zakresie z tego co pamiętam 1.5tys-2.3tys obrotów, ale dzięki pomocy kolegi prmax [wgranie nowego softu] problem przeszedł do historii :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój N43 mimo wymiany wszystkich cewek na akcji serwisowych, nierówno pracował oraz nierównomiernie rozwijał moc w zakresie z tego co pamiętam 1.5tys-2.3tys obrotów, ale dzięki pomocy kolegi prmax [wgranie nowego softu] problem przeszedł do historii :)

 

U mnie soft wgrany w ASO zalatwil sprawe dokumentnie, zero problemow!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg?

 

107 tyś, ok 25 tyś / rok - samochód jest właśnie na warsztacie - zobaczymy co powiedzą. W moim przypadku jest to ewidentnie usterka mechaniczna, jednak po jej usunięciu mam zamiar podnieść soft samochodu do najwyższej wersji. Widzę, że same pozytywne opinie na temat pracy silnika po takim zabiegu, ktoś spotkał się z jakimiś niedogodnościami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już wstępną diagnozę. Z objawów, których tu nie wypisałem wcześniej, a okazały się kluczowe, była bardzo głośna praca rozrządu przy zimnym silniku w okolicach 1500 / 2000. Po odłączenia sterowania vanosem objawy ustały (zarówno nierówna praca jak głośna praca rozrządu), czy to tylko to okaże się po wymianie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy wymieniane części (ślizg łańcucha) był kompletne przy wymontowywaniu. W moim silniku wewnętrzna wkładka (żółta) długiej prowadnicy rozpadła się i została zmielona przez łańcuch. Czyżby rocznik 2009 był feralny?. Większość wpisów jest z tego rocznika.

 

Możesz podzielić się informacją ile kosztowała wymiana samego rozrządu?

Edytowane przez multilab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, mogę zapytać, jak się czegoś dowiem dam znać

 

Sama wymiana to głównie kwestia części - oryginały ok 2k, robocizna w zależności pewnie gdzie zrobisz, u mnie dochodzą jeszcze uszczelka pod głowicą i dwie w okolicach skrzyni - jedna wodzika, jedna do wału, i tutaj mamy 1k za całą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby rocznik 2009 był feralny?. Większość wpisów jest z tego rocznika.

 

Chyba tak...

U mnie poza wspomnianymi usterkami dodatkowo:

Silnik:

- 2x wymiana cewek

- wtryskiwacz (padł na trasie i laweta)

- uszczelki wału

- dodatkowo ok 1L oleju na 10/15k dolewki

 

Inne:

- przewody płynu spryskiwaczy (odgałęzienie do szyb, reflektory ok)

- sterowanie szyberdachem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widac slabe te auta - wlasciwie cala seria e90. Co sie o nich naczytalem zarowno na polskich forach i zagranicznych to moje. Moje poprzednie e46 bylo nie do zarzniecia, mimo ze diesel, pracowal ladnie i gladko i jezdzi pieknie do dzis.

Pewnie dlatego N43 byly produkowane dosyc krotko 4 lata. Teraz sa nowsze silniki, za jakis czas dopiero bedzie mozna o nich cos powiedziec N13, N20.

 

Zrob update softu, zaplacisz 500 pln, mysle ze warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jestem nowy na forum i chcę podłączyć się do tematu. Moje e90 316i nawala od samego początku. 30 tys. wymieniłem 1 cewkę. 50 tys wymieniłem w ASO 4 cewki. Potem akcja naprawcza przy 76 tys - cztery cewki nowe. Teraz samochód znowu przerywa. Byłem dziś na diagnozie w ASO - do wymiany czujnik NOx. Nikt mi nie daje pewności że wymiana zażegna problem przerywania. Z kolei inny mechanik powiedział mi, że powinienem zacząć od świec i ponownej wymiany cewek. Nie wiem co robić. Wymiana cewek co 15-20 tys to jakiś absurd. Musi być jakaś przyczyna tkwiąca głębiej. LIczę na pomoc. Z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.