Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Błąd o niewydolności katalizatora = jego koniec, nic już nie zrobisz, żadna wymiany sondy nic Ci nie da. Jeśli Ty przy 730 mg masz już taki błąd o zasiarczeniu to znaczy, że pojemność i wydajność Twojego katalizatora NOx już są przy samej końcówce życia. Wymiana samej sondy w takim wypadku jest w sumie bez sensu trochę, bo częstotliwość wypalania cząstek NOx będzie super częsta, pewnie co 20s, więc spalanie będzie prawie tak samo wysokie niż jakbyś jeździł 100% w trybie homogenicznym.


Bez NOXem się nie obędzie myślę, ale szkoda, bo dopiero co kupiłeś sondę.


Ale już pomijając spalanie, pierw chociaż tyle żeby silnik normalnie jeździł - zdecydowanie zrób od początku adaptacje, od tego w ogóle musisz zacząć.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Wygląda na złe ustawiony rozrząd, lambdy są za wysokie w trybie uwarstwionym, brak adaptacji offset, połowa rzeczy wymieniona niepotrzebnie, i założę się że adaptacje nie zostały skasowane i utworzone nowe
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Czyli co pierw proponujecie ? Jechać do mechanika żeby sprawdził czy rozrząd jest dobrze ustawiony ? Czy zrobić adaptację od nowa i sprawdzić czy to pomoże?


Ps. Dodam że podczas wymiany rozrządu mechanik nie wymieniał zębatek vanos i łańcucha od nich.

Opublikowano

Od adaptacji zacznij na pewno, nic to nie kosztuje, niczego Ci nie zepsuje, a jakieś info zdobędziesz. Po wymianie kluczowych elementów silnika należy je zrobić, szok że mechanik Ci tego nie zrobił (tak zakładam, że nie zrobił). Skasuj je, zrób porządnie na nowo, w moim poście chyba opisałem jak je zrobiłem, a nie to jest na bimmerprofs. Ok. 40 min mi to zajęło: jeżdżenie tam i z powrotem, wyłączyć silnik, chwila przerwy, odpalić, 5 min na wolnych obrotach, znowu przejażdżka i tak włącznie 4 kursy zrobiłem.


Co do Vanosa, ciężko powiedzieć, te wartości adaptacyjne od Vanosa to jest zagadka, którą trudno mi rozwikłać. Znalazłem dziś artykuł na bimmerprofs (Link: https://bimmerprofs.com/vanos-timing-problems/ ) o tym, że (przynajmniej w N46, gdzie te wartości są zawsze "na lewo" od środka) to może być spowodowane tym, że wałki rozrządu kręcą się w prawo i tam chyba mają jakiś "luz" (nie wiem co miało oznaczać "freelance"), zaś siły oporowe działają jakby w przeciwną stronę i stąd różnice, a inżynierowie założyli za małą tolerancję. W N43 z kolei ta wartość jak widać jest zawsze "na prawo" od środka, czy przyczyna może być ta sama? Tego nie wiem, dziś sprawdziłem ponownie wskazania i po 10ciu miesiącach te korekty się minimalnie zwiększyły, poniżej screen: poniżej to wartości ze stycznia 2020, powyżej to z dzisiaj - listopad 2020:


AUdPGb3.png


Z tego co słyszałem, to rozrząd w N43 jest ponoć bezkolizyjny, ale ręki uciąć sobie nie dam, to jest info od znajomego mechanika BMW. Poza tym silnik mający problemy z rozrządem zazwyczaj daje sporo objawów, tzn. ma problemy z rozruchem, trzęsie się, wali błędami, przechodzi w tryb awaryjny. Raz w marcu miałem błąd 2A99 (niezgodność pozycji wałka wydechowego z pozycją wału korbowego), od tamtego czasu błąd nie powrócił. Silnik odpala świetnie, na wolnych chodzi dobrze, spalanie dobre, ogólnie wszystko super, jedynie czasem z drugiego biegu jak mu się depnie to ma lekkiego kangura przy 2000-2300 rpm. Żadnych głosów, żadnego grzechotania, 123k km, olej zmieniany regularnie co roku.


Jak tylko zacznie się dziać coś niepokojącego, to dam rozrząd do sprawdzenia. Sytuację trzeba monitorować, acz już widziałem ileś postów, gdzie rozrząd był wymieniony, a te wartości adaptacyjne Vanosa i tak wyjeżdżały poza skalę, kolega powyżej też ma podobnie, choć tu jeszcze nowe adaptacje by się przydały dla potwierdzenia.


Dodam jeszcze, że widziałem jak ta wartość po prawej na górze dla różnicy wałka wydechowego w stosunku do wartości referencyjnej raz była 11.1, a potem była 11.0, nawet nie wiem czy nie była 10.9 przez chwilę. Przecież wartości adaptacyjne z reguły nie fluktuują ot tak sobie na żywo, więc stąd wydaje mi się, że to bardziej jakiś błąd.

icon3.png G30 530i xDrive

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobiłem adaptację tak jak mówiłeś, przy okazji wypaliłem katalizator. Przejechałem jakieś 100 km od czasu zrobienia adaptacji na nowo, myślisz że adaptacje się już porobiły do końca? Mogę podłączyć już pod inpe i sprawdzić vanosy? Moim zdaniem jest lepiej, nie szarpie już po puszczeniu gazu i lepiej ogólnie chodzi choć nie jest idealnie więc wydaje mi się, że problem tkwi gdzie indziej. Dodam, że po wypaleniu katalizatora nie ma żadnych błędów.
Opublikowano

Witam ponownie i sorki panowie za zwłokę. A więc tak auto pracuję lepiej mniej szarpnięć, równiejsza praca silnika. Ale jednak nie jest idealnie, sytuacja podobna bo gdy auto pracuję w trybie Schicht chodzi na postoju idealnie równo natomiast gdy przełącza na tryb Homogen zaczyna nim lekko trząść. Screeny poniżej, dodam że większość(albo i całość) zdjęć zostało wykonanych gdy auto pracowało w trybie Schicht. Auto po wypaleniu kata nie posiada żadnych błędów.


Praca na wolnych obrotach :


lhHUJLA.jpg


Praca na 3000 obrotów :


XRfvNfe.jpg


Pozostałe :


IoLFZqa.jpg


8ipaSoK.jpg


jUxB9Sg.jpg


pmNgMyb.jpg


DA8Ptuv.jpg


q2zboxA.jpg


A tutaj filmik pierwsze 10s. auto pracuję na wolnych obrotach, pozostała część filmiku to praca na 3000 tyś obrotów.


https://imgur.com/LKFTa2l


Dziękuję za pomoc i czekam na dalsze sugestie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&pto=aue&rurl=translate.google.pl&sl=en&sp=nmt4&tl=pl&u=https://bimmerprofs.com/msd80-diagnostics/&usg=ALkJrhhVCWXIUiUwZI9SrBe6QjB1fJip1A


punkt 8. Sprawdzanie VANOS

ocenić dostosowania przesunięcia dla obu wałków rozrządu. Jeśli któryś z nich jest na zewnątrz +/- 7,0 ... 8,5%, wykonać naprawę VANOS (nieprawidłowo zamontowany)


Ty masz wartości 16 i 14 czyli o wiele za dużo, mechanik musi poprawić ustawienie rozrządu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeszcze chciałbym dowiedzieć się z jakich dokładnie części składa się vanos żeby mnie więcej zorientować się ile to będzie kosztować w najgorszym wypadku. Dodam, że rozrząd oraz elektrozawory były wymieniane lecz bez wariatorów (zębatek) vanos.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dawno mnie tu nie było, a miała miejsce bardzo duża naprawa, więc postanowiłem się nią z Wami podzielić i zachęcić Was do prewencyjnej wymiany rozrządu w N43. Mój samochód przeszedł przez operację wymiany rozrządu oraz Vanosów.


Objawy:

- korekty vanosów wychodziły już poza skalę (max dopuszczalna wartość to 10, u mnie już było po 10.7 i 11.3 jakoś)

- rok temu raz wyskoczył check engine - błąd 2A99 (niezgodność wałka wydechowego z wałem korbowym). Po 11stu miesiącach jakoś w lutym ten błąd wyskoczył ponownie. Później ponownie, silnik jakoś głośno pracował, było zimno, myślałem, że to może napinacz

- głównym objawem, który natychmiastowo popchnął mnie do zajęcia się tematem to było chyba kolejnego od dnia, był kolejny check engine, tym razem jednak silnik zaczął wyraźnie gorzej pracować, drżeć


Wiek auta: 11.5 roku (07.2009)

Przebieg: 124,300 km


Naprawa

Wymieniono:

- zestaw łańcucha rozrządu - normalnie idzie SWAG, tutaj wleciał Febi, ale to bez różnicy, bo i tu i tu producentem jest "Iwis"

- uszczelniacz wału

- uszczelka pokrywy zaworów

- uszczelka miski olejowej

- koło zębate

- nowy korek spustowy oleju

- olej

- filtr oleju


Naprawa potrwała nieco dłużej, gdyż jak się okazało...przyjechałem "za pięć dwunasta" - przy smoku olejowym było bardzo dużo pokruszonych kawałków plastiku, cały element łyżwy odleciał. Widać kawałki w środku, ten otwór idzie zatkać palcem, na szczęście on się rozszerza u swej podstawy i dzięki temu te kawałki miały się gdzie zbierać, co by całkowicie nie ograniczyć przepływu oleju, choć ciśnienie z pewnością nie było właściwe:

TyyW5FQ.jpg


Ponadto jak jest obudowa rozrządu (to czarne na zdjęciach), to na tam w środku jest osobna brązowa prowadnica, ponoć wykonana z teflonu. Ona cała ze środka też została wymieciona i połamana, łańcuch sobie jeździł już w samej czarnej obudowie. Prawdopodobnie był lekko wyciągnięty, jednakże ogniwa potrafiły już się jakby rozchodzić, a łańcuch wówczas szedł jakby lekko "bokiem". Zresztą przez wyłamaną łyżwę on w ogóle nie miał należytego oparcia. De facto rozciągnięty łańcuch mnie uratował, bo gdyby nie on, to być może jeszcze by trochę minęło zanim bym się tym zajął, a do tego czasu dodatkowe plastikowe elementy mogłyby już doprowadzić do bardzo małego przepływu oleju, a w efekcie - do zatarcia silnika.


Poniżej 3 foty części

0zRN3Oy.jpg

zVfmCN4.jpeg

sl1hbkQ.jpeg



Myślałem, że sprawa jest już zamknięta, jednakże tuż po wyjechaniu z warsztatu usłyszałem dziwny, dość głośny dźwięk :shock: Zmieniłem bieg i teraz już nic. Wyjeżdżam na główną drogę, a tu przy 2000-2500 rpm to po prostu metaliczny stukot łutututu i to taki, że słychać z daleka, aż przechodnie słyszeli. Mówię co to do cholery jest, przecież rozrząd dopiero zrobiony...Ale po przekroczeniu 3000 rpm tego dźwięku już nie było, więc to nie mógł być rozrząd...Dojechałem do domu i na drugi dzień z powrotem do mechanika (pierwszy raz w życiu cieszyłem się z jazdy w korku). Cóż, wszystko wskazywało na to, że musi być to Vanos wydechowy, bo i to z tej strony (stojąc naprzeciw auta - po lewej, od strony pasażera) dochodził drgania. Samochód odstawiony ponownie. Ponoć tego wcześniej nie było, ale wygląda na to, że nie przetestowali auta po zrobieniu rozrządu, wystarczyłaby krótka rundka. Inna sprawa, że całość pojawiała się dopiero przy nieco bardziej nagrzanym silniku.


Mechanikowi było aż głupio, bo to faktycznie dziwnie musiało wyglądać z perspektywy klienta, ale z drugiej strony kto by świadomie oddał klientowi auto, które po naprawie wydaje taki dźwięk. Widocznie sztywno ustawiony rozrząd i już rozregulowany Vanos nie polubiły się. Z tego co widziałem na filmach, przyczyną jest uszczelka, która po czasie się psuje, a przez to taka blaszka/membrana Vanosa zaczyna drżeć - i to jest właśnie ten dźwięk. Próbowali podmienić jakieś wężyki, bo może to coś z ciśnieniem oleju - bez rezultatu, trzeba wymienić Vanosa.


No i tutaj zaczynają się schody, bo niestety dostępnych części aż tyle nie ma albo kosztują dużo. Musiałem na własną rękę tego poszukać, wspomógł mnie tu mój lokalny mechanik. Zamówiłem te Vanosy, marki Hepu. Nie wiem czy na pierwszy montaż nie szły Aisin (te znalazłem w wyraźnie niższej cenie), ale mój lokalny mechanik mi je kategorycznie odradził. Wierzę mu, tym bardziej, że w Yarisie mamy było raz wymienione sprzęgło na...Aisin. I padło błyskawicznie, sklejało zero/jedynkowo, a nowe LUK sprawuje się bardzo dobrze.


lRtwnDP.jpg

YT4I71B.jpg


Cóż, kolejne dni oczekiwania i po łącznie 3 tygodniach (trochę się ociągali) samochód wreszcie do mnie wrócił. Tym razem już żadnych dziwnych dźwięków nie było, sprawa zakończona.



Zmiany, które zauważyłem (zrobiłem już ponad 100 km):

- silnik nareszcie płynnie się zbiera od samego dołu, gdzie wtedy robił kangura przy 2000 rpm. Przyczyną zapewne było niskie ciśnienie oleju, spowodowane przez te kawałki plastiku, potem gdy dopiero się ono nabudowało, to dopiero szedł. Spokojnie kilkanaście PS i Nm odzyskane, jak jest zimne powietrze to zbiera się prawie jak V8 :8)

- na rozgrzanym silniku, w zakresie 1600-1800 rpm, szczególnie podczas schodzenia z obrotów, dźwięk jest jakby nieco inny. Ciężko powiedzieć czy jakby leciutkie buczenie czy jakby powietrze z "turbo" (którego tutaj nie ma, lol) schodziło, ale tyle zauważyłem. Mówię o takim fest nasłuchiwaniu, przy włączonej muzyce raczej się tego nie usłyszy. Po prostu widzę mini różnicę

- Na zimnym parę razy potrzebował zakręcić dosłownie odrobinę dłużej, w sensie z reguły robił to od strzała, teraz tak z 0.2s dłużej może, ale nie na tyle dłużej by ktoś stwierdził, że jest problem z odpalaniem. Później już normalnie


Plus jest taki, że silnik pod pokrywą wygląda pięknie, zero nagaru, regularne zmiany oleju pomagają, a to czy to jest Castrol czy inny to już bez większego znaczenia (z reguły używam Castrola).

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Podzielisz się jaki koszt wymiany?


Razem z rozrządem wymieniłeś pompę wody?

 

Z jednej strony chętnie, z drugiej strony wiem, że za chwilę zlecą się osoby z serii: "ale przepłaciłeś, u mnie śwagier robi to za 2-3x mniej i to na lepszych częściach i chodzi lepiej jak nówka z fabryki". Tutaj dodam, że koszt był większy również ze względu na sporo czyszczenia z tych odłamków plastiku.


O pompie wody nic mi nie wiadomo by była zmieniana.


Próbowałem dociec co mogło być przyczyną całego zajścia. Jak już kiedyś pisałem, mój samochód jest z pewnością jednym z najbardziej zadbanych, więc jeśli takie coś przytrafi się u mnie, to znaczy, że jest naprawdę źle i to musi być wielka wada fabryczna. No i tak też się stało. Oprócz tego wydaje się, że duża liczba rozruchów (tryb miejski) nie pomaga, zaś start stop, który o ile raczej nie zużywa aku/alternatora aż tak jak straszą na internecie, ale na rozrząd może mieć już dużo gorszy wpływ, gdyż największe naprężenia występują podczas rozruchu.


Używać można, ale wtedy gdy spodziewamy się dłuższego postoju, najlepiej ponad pół minuty, inaczej bym sobie odpuścił (profit na paliwie występuje już po 7s).

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Robociznę możesz pominąć, napisz proszę ile za vanosy dałeś :)


U mnie rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela (koniec 2015, przy ok. 110.000 km przebiegu). Teraz mam 168.000 km. Jak myślisz, trzeba jakoś skontrolować rozrząd?


Ja startstop wyłączam od razu jak wsiadam do samochodu, nie jestem przekonany do tego systemu.

Opublikowano

2220 zł za oba dwa, ale to jest ze zniżką mechanika. Bez to bardziej 2500-2800. Aisin są do kupienia za 1550 zł jakoś. Ssący był raczej dobry, wymieniłem profilaktycznie, także jak ktoś chce to mogę sprzedać, wydechowy także jeśli ktoś chciałby sobie zregenerować.


Co do kontroli: nie wiem czy w Inpie jest taka wartość jak ciśnienie oleju, ale jeśli tak, to ona będzie kluczowa. Zobacz korekty na Vanosach no i najprostszy test: 2gi bieg, ok 1200-1500 rpm i cegła. Zobacz czy idzie płynnie czy też jest kangur przy 2000.


Start stop mówię, okej, ale z rozsądkiem, a nie co chwila. Ciężko powiedzieć jaki on miał udział w całej sytuacji.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Spoko, dzięki. Sprawdzę.


A jak u ciebie ze spalaniem oleju? Dolewasz coś od wymiany do wymiany? U mnie przed NOXEM dolewałem ok 1 litra między wymianami co 10k km, teraz po instalacji NOXEM zużycie spadło zauważalnie, przejechałem 8k km i dolałem może 250 ml.

Opublikowano
Kiedyś przed NOXem się zdarzało, potem mechanik zrobił mi płukankę i już chyba od 1.5-2 lat nie zauważyłem konieczności dolewki. Ale też mało jeżdżę po drogach szybkiego ruchu, a one sprzyjają temu. Choć 2 lata temu zrobiłem trasę ponad 3000 km do Niemiec i z powrotem i jakoś nic nie było.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Ja jeżdżę głównie w trasie, może 15% po mieście. Więc by się zgadzało. Dolewam jak poziom spada do połowy skali.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie właśnie odebrałem auto od mechanika, siedział nad nim w kilka dni jednak nie za wiele to dało bo nie jest w stanie zdiagnozować przyczyny problemu. Według jego sprawdzenia : Rozrząd dobrze ustawiony, vanosy mają dobre kąty, elektrozawory sprawne i wyczyszczone, czujniki wałków rozrządu ok., wtryski nowe więc pod ich kątem nie ma co sprawdzać.

Także muszę szukać dalej...


Ogólnie to jeśli auto chodzi w trybie Schicht to nie ma żadnych problemów z nim pracuję idealnie wtedy natomiast jeśli przejdzie w tryb Homogen to zaczyna nim lekko trzaść i czasem szarpie.


8ipaSoK.jpg


Pytanie dlaczego mam tak rozjechane korekty skoro rozrząd dobrze ustawiony i vanosy ok.


lhHUJLA.jpg


Dodam jeszcze, że jak ostatnio go trochę przycisnąłem na zimnym silniku to wyskoczył taki błąd oraz auto pociągneło około 200 ml oleju (auto od wymiany do wymiany nie bierze nic oleju) :


rhDI1uL.jpg


Wiem, że kat do wypalenia jednak jak był wypalony to auto pracowało bez żadnej różnicy. Adaptację też robiłem na nowo była tylko lekka poprawa lecz bez rewelacji.



Macie jakieś pomysły ??

Opublikowano

A czy adaptacje zostały skasowane po ostatnich wymianach? Może później uda mi się wrzucić moje nowe korekty na vanosach, ale w każdym razie teraz są koło 1.0, a były 10.5-11.5. Jeszcze teraz wymieniłem czujnik wałka rozrządu, bo wyskoczył błąd, oby teraz wszystko dobrze chodziło.


A co do Twojego problemu, może nagraj jakieś filmy jak zachowuje się silnik, będzie łatwiej ocenić. Masz w ogóle NOXem?

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Tak były robione adaptację od nowa trochę się poprawiło ale nie jest idealnie . Nie, mam nadal oryginalny nox ale wydaje mi się że jeśli chodzi o tą kwestię to jest ok bo na trybie schicht auto chodzi idealnie problem się zaczyna gdy przełącza się na tryb Homogen. Ale skąd te rozjechane korekty skoro według mechanika rozrząd jest ok i vanosy też ?
Opublikowano

witam ponownie wczoraj spojrzałem do auta na błędy i coś takiego się pojawiło(dzwoniłem do mechanika czy po sprawdzeniu kasował błędy i powiedział, że tak)


aDgFrLT.jpg


a więc myślicie, że to jest ten winowajca ? zębatka vanosa wydechowego ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie, nadal mam problem z autem(BMW E90 318i n43 143km), samochód odebrałem od innego mechanika, który też sprawdzał ustawienie rozrządu i według niego wszystko jest książkowo ustawione więc skąd te rozjechane adaptacje wałków rozrządu ?


lhHUJLA.jpg


Macie jakieś pomysły ? Na razie żadnych błędów w aucie gdyż zainstalowałem noxem i na razie spokój z błędami o zasiarczeniu katalizatora.

Opublikowano
A czy po zainstalowaniu NOXem też zrobiłeś od nowa adaptacje, zgodnie z instrukcją? W ogóle to te adaptacje robiłeś osobiście czy też mechanik tak Ci powiedział, ale pewności nie masz? Co do ustawienia rozrządu, pytasz się ciągle jednego mechanika czy też różnych? Czy samochód jeździ poprawnie? Bo jeśli nie, jeśli masz jakieś kangury, no to ciężko żeby tu wszystko było okej.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Sam robiłem adaptacje według instrukcji po kupnie noxemu również. Dwóch mechaników stwierdziło że jest dobrze ustawiony. Jeździ niby ok ale na wolnych trochę nie równo pracuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.