Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
od 60 stopni w górę jest tylko 100 bar na jałowym. Silnik chodzi jak by ciszej, le jak doda sie gazu w okolice 1500-2000 obrotów to telepie go . pompe wysokiego ciśnienia dzis wziąłem na podmiankę i dalej to samo, rozrząd,wtryski wymieniane :roll: O co kaman ??? Przebieg ledwo 108tys
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Elektrozawory vanosa wyczyścisz sam, potrzeba kluczyk 10 najlepiej nasadowy, ja użyłem do tego zmywacza do hamulców, bateria 9V żeby poruszać zaworem w trakcie płukania, https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4058-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vA425512 nr 1 to ten zawór są dwa. Filmik z operacji

lub bardziej zaawansowany


Moje wnioski po uporaniu się z wtryskami, ostatecznie wymieniłem je na nowy komplet, jeśli któryś wtrysk leje jest to bardzo proste do stwierdzenia, wystarczy po wyłączeniu silnika spojrzeć na ciśnienie wysokie paliwa, podczas pracy w INPA wynosi ono mniej więcej 150000 hPa, na starych wtryskach zaraz po wyłączeniu silnika ciśnienie natychmiast spadało, na nowych nie tylko nie spada ale nawet rośnie bo tak wynika z praw fizyki(rozszerzalność cieplna), objawy to standard dla N43 czyli telepanie autem, dodatkowo czasy na wtryskach miałem rozjechane i nierównomierność pracy cylindrów w ISTA potrafiła wyskoczyć poza 200

Opublikowano
W porządku. Podłączyłem dzisiaj kompa:

Inpa wyrzuciła ZNOWU błąd 3104 oraz 30EA.

Już nie mam pomysłu, świece, cewki i wtryski nowe (założone miesiąc temu). Rozrząd 10kkm temu.

Ktoś miał podobne przeboje ?

 

Zobacz tutaj potencjalne przyczyny na 3104, czyli gdy stratified charge działa, ale silnik i tak pracuje nierówno

https://bimmerprofs.com/rough-run-summary/


30EA to zasiarczony katalizator NOx, trzeba wypalić. Jakbyś miał NOXem, to wtedy potrzeba jego wypalania jest możliwie najrzadsza (co około 8000 km), ale zamiast tego możesz równie dobrze co 8000 km zarejestrować nowy katalizator, co trwa poniżej 10 minut. Za mną już 11,000 km z NOXem (przebieg to 116,600 km) i póki co wszystko jest super: zero błędów, poprawna praca, dobre spalanie.


Vanosy miałem czyszczone przy 80k km, ponieważ wyskoczył wówczas check engine, mechanik nic innego nie znalazł, więc zrobił to. Po oczyszczeniu było już dobrze. Mówi się, że warto wyczyścić vanosy co 80-120k km.

icon3.png G30 530i xDrive

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie,

drodzy użytkownicy mam problem ze swoją Lucynką 320i e92 2008 rok. Po kolei było tak: spadek mocy, śmierdziało paliwem, większe spalanie i to ciurkiem prawie, że oraz trzęsąca i szarpiąca buda z wariowaniem start stopu. Po tym ostatnim ekspresowo został wymieniony olej no i zrobiło się całkiem dobrze oprócz spalania i zapachu, teraz pytanie co dalej na cito? Wtryski leją? Potrzebuję pomocy z interpretacją wykresów z inpy, zwłaszcza co do konieczności wymiany wtryskiwaczy. Czekam na opinie, pozdrawiam.

poY2C95Dj

pon0ls39j

po2MCB9sj

poa5TU3dj

pnZlhLJOj

plza1Nvoj

pmxiuydnj

poGAndtHj

plL8iD9Nj

po2bV9P6j

pmrhP2Xlj

pmJ6j4p9j

plEmMKE6j

posZiiabj

plInwbygj

pm3S3a43j

Opublikowano

Niestety muszę dołaczyć do grona osób z podobnym problemem. Po przeczytaniu tego tematu:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&p=2658357#p2658357


myślałem, że znalazło się rozwiazanie, ale niestety nie. Na próbę zostały zamienione oba czujniki i zero zmiany. Po przeczytaniu tego rzeczywiście w dalszej kolejności postawiłbym na vanosy. Być może jutro już się okaże, bo zostawiłem dzisiaj samochód na warsztacie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli ktoś z państwa jest z lubuskiego polecam udać się do Pana Pawła z wysokiej (663393903), otóż też miałem problemy z nierówna praca silnika, przerywaniem przy przyspieszeniu, inny mechanik wymienił mi świece, cewki ,sondy,katalizator,czujniki vanos,czujniki położenia wałka rozrządu a na końcu stwierdził że to dwumas powoduje drgania silnika i po tym stwierdziłem że oddam auto do Pana Pawła z wysokiej jest polecany właśnie na tym forum. Okazało się, że wystarczyło wymienić wtryski oraz odme i auto jak nowe.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Cześć wszystkim,


mój problem jest następujący:


~400 km temu wymieniłem tarcze, klocki, czujniki, do tego olej i filtry (te same co zawsze, olej motul 5w30). Do tego zdecydowałem się na NOXEM. NOXEM zakodowałem, adaptacje wykasowałem, wykonałem je ponownie, "pokolorowało się" 6 na 8. Spalanie spadło. Wydawało się, że wszystko jest ok.


Wczoraj podczas trasy krajówkami, wyjeżdżając z ronda i przyspieszając, dźwięk silnika zmienił się. Nie było słychać żadnego stuknięcia, po prostu zaczął pracować głośniej, coś jak stary diesel. Żaden błąd się nie wyświetlił, również INPA nic nie pokazała, zero błędów. Na biegu jałowym silnik pracuje normalnie, jest cichy, a podczas jazdy, głównie podczas przyspieszenia, jest jak na filmikach poniżej.





Podczas weryfikowania parametrów w INPA, zauważyłem, że ciśnienie HPFP, pompy wysokiego ciśnienia, oscyluje wokół 150 bar, a nie 200, jak to powinno wyglądać. Czy padająca pompa daje takie efekty dźwiękowe?


Wtryskiwacze, dwumasa ze sprzęgłem oraz rozrząd były już wymienione przez poprzedniego właściciela.


Z góry dzięki za podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak mocniej wciśniesz gaz? Samochód podczas delikatnego przyspieszania jest w trybie uwarstwionym i ten dźwięk jest dość specyficzny ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Przy trybie uwarstwionym, czyli gdy jadę równomiernie, dźwięk jest cichszy, ale jednak jest. Przy przyspieszaniu jest najbardziej słyszalny.


Podczas przejazdów po usunięciu adaptacji silnika, kiedy sprawdzałem czy tryb uwarstwiony działa, na pewno nie było takiego dźwięku. Tak jak pisałem, pojawił się nagle, po jakichś 400 km od instalacji noxem i wymianie oleju i filtrów podczas spokojnej jazdy krajówką.


Czy pompa przy niższym ciśnieniu pracy nie powinna dać jakiegoś błędu? Trochę mnie martwi to ciśnienie ok 150 bar.


edit:


Dodam jeszcze, że auto odpala normalnie, nigdy nie miałem problemów z falującymi obrotami, po odpaleniu idą lekko do góry i zaraz schodzą normalnie w dół. Cewki i świece wymieniłem rok temu (max 10 k km temu).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się, że n43 daje 150 bar ;-) n53 daje 200

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ze strony bimmerprofs:


"At the ”full functionality” mode the pressure of HPFP pump is maintained:

a) 200.000 hPa (200 Bar) for N53 series engines;

b) 150 .. 200.000 hPa (150 .. 200 Bar) for N43 series engines; 150 Bar at idle RPM and reaches 200 Bar by around 2000 RPM."


U mnie podczas jazdy również było ok 150 bar.

Opublikowano

Nagrałem jeszcze dwa filmiki, tym razem spod maski:





Jak widać, przednia osłona od filtru powietrza drga. Mam wrażenie, że koła pasowe również lekko drgają. Czy tak powinno być?

Opublikowano
Problem rozwiązany - za efekty dźwiekowe odpowiadał łącznik elastyczny wydechu. Wspawany nowy, problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nigdy nie był cichszy :)
Opublikowano
Problem rozwiązany - za efekty dźwiekowe odpowiadał łącznik elastyczny wydechu. Wspawany nowy, problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nigdy nie był cichszy :)

owy łącznik był dziurawy/pęknięty?

Opublikowano
Tak, ta siatka była naruszona. W końcu pękło i pojawił się dźwięk. Po otwarciu maski można było zaobserwować lekkie drgania tego elementu. Wsuwając rękę pod auto można było poczuć spaliny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie

nie bede tworzyl nowego tematu bo pytanie ktore mam miesci sie w ramach tego topiku


n43 e91 2010 lci 2.0

sprawdzam apaptacje dla wtryskow (jakis czas temu wymienialem dwa)

i mam taki oto screen z inpy


https://www.dropbox.com/s/g1ff92jpkpxwpzk/s1.jpg?dl=0


z tego co sie naczytalem ten ostatni po prawej na dole tez powinien byc zamarkowany na czarno (zylinderselektive lambdaregelung warm is notig-konieczna jest regulacja lambda w trybie selektywnym wzgledem cylindra (google trans.))


ktos moze cos wiecej powiedziec na ten temat?

testowalem sody lambda (napiecia i rezystancja Nernsta) i wszystko wyglada w normie (test w .../F9/F3)

dzieki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam ponownie

nie bede tworzyl nowego tematu bo pytanie ktore mam miesci sie w ramach tego topiku


n43 e91 2010 lci 2.0

sprawdzam apaptacje dla wtryskow (jakis czas temu wymienialem dwa)

i mam taki oto screen z inpy


https://www.dropbox.com/s/g1ff92jpkpxwpzk/s1.jpg?dl=0


z tego co sie naczytalem ten ostatni po prawej na dole tez powinien byc zamarkowany na czarno (zylinderselektive lambdaregelung warm is notig-konieczna jest regulacja lambda w trybie selektywnym wzgledem cylindra (google trans.))


ktos moze cos wiecej powiedziec na ten temat?

testowalem sody lambda (napiecia i rezystancja Nernsta) i wszystko wyglada w normie (test w .../F9/F3)

dzieki

 

Też tak miałem tuż po resecie, ten ostatni learnbit tworzy się dość długo i chyba też w odpowiednich warunkach. Kiedyś sprawdzałem parę razy i nie było. Potem sprawdziłem później i już było. W ogóle była sytuacja, że miałem praktycznie wszyskie kropki co trzeba, a potem nagle połowa zniknęła, zapytałem się Kasparsa z bimmerprofs o to -> sterownik MSD80 co jakiś czas sobie odświeża te adaptacje, także to że je tu raz zobaczysz to nie oznacza, że one tu będą już po wsze czasy :)

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
witam ponownie

nie bede tworzyl nowego tematu bo pytanie ktore mam miesci sie w ramach tego topiku


n43 e91 2010 lci 2.0

sprawdzam apaptacje dla wtryskow (jakis czas temu wymienialem dwa)

i mam taki oto screen z inpy


https://www.dropbox.com/s/g1ff92jpkpxwpzk/s1.jpg?dl=0


z tego co sie naczytalem ten ostatni po prawej na dole tez powinien byc zamarkowany na czarno (zylinderselektive lambdaregelung warm is notig-konieczna jest regulacja lambda w trybie selektywnym wzgledem cylindra (google trans.))


ktos moze cos wiecej powiedziec na ten temat?

testowalem sody lambda (napiecia i rezystancja Nernsta) i wszystko wyglada w normie (test w .../F9/F3)

dzieki

 

Też tak miałem tuż po resecie, ten ostatni learnbit tworzy się dość długo i chyba też w odpowiednich warunkach. Kiedyś sprawdzałem parę razy i nie było. Potem sprawdziłem później i już było. W ogóle była sytuacja, że miałem praktycznie wszyskie kropki co trzeba, a potem nagle połowa zniknęła, zapytałem się Kasparsa z bimmerprofs o to -> sterownik MSD80 co jakiś czas sobie odświeża te adaptacje, także to że je tu raz zobaczysz to nie oznacza, że one tu będą już po wsze czasy :)

 

dzieki

wlasnie ostatnio czesciej zagladam w te miejsce ...F5/Shift-F6/F2

i widze ze wszystko sie tam zmienia, ale tylko raz na 20 'zagladnien' widzialem ten ostatni zaczerniony

nadmienie ze tez korzystalem z uslug Kasparsa

teraz walcze z lambdami, MatiKosa moglbys zerknac na ten topik https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=370481


jo

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam mam pewny problem z autem (BMW e90 n43 143 km benzyna )otóż auto jakiś rok temu zaczęło strasznie nie równo chodzić a wiec oddałem do mechanika, który wymienił :

-świece

-cewki

-wtryski

-czujniki wałka rozrządu

-elektrozawory vanos

-egr

-rozrząd

-zostało wgrane najnowsze oprogramowanie

Te zabiegi dużo pomogły choć nie było idealnie auto chodziło w miarę równo tak też dałem sb z tym spokój, natomiast po roku czasu znów auto zaczyna coraz gorzej pracować zaczyna falowac, przerywać przy przyspieszaniu i chciałbym zaczerpnąć porady u państwa co to może być? Błędów samochód nie ma żadnych.

Zrobiłem kilka pomiarów poniżej:


Vanos przy przyspieszeniu do 3 tys. obrotów:

yAYjH0.png


Foty z btool :

I01TnP.jpg

dDeAqX.jpg

H2jG0E.jpg

IcCcW1.jpg

LkJ32c.jpg


A tu inpa :

nmKKv9.jpg

Dje30E.jpg

x0TFDc.jpg


I podczas jazdy inpa :

8IrZ8o.png

eqMTgu.png




I jeszcze dodam, że Auto gdy jest w trybie Schicht (ostanie zdjęcie) pracuje równiutko na biegu jałowym, przyspiesza bez problemów , przy ruszaniu nic nie szarpie, natomiast gdy przełączy na tryb Homogen auto jest zamulone, przy przyspieszaniu przerywa, na postoju nie równo pracuję, obroty falują, przy cofaniu czy ruszaniu strasznie szarpie. Takie są moje odczucia.Tryby podczas jazdy się przełączają.

Opublikowano
Pokaż screena z menu zasiarczenia, chyba F9 i potem Shift+F3, acz jak Ci działa w trybie uwarstwionym, to znaczy, że nie może być aż tak źle. Dziwi mnie, że masz aż tak duże korekty na Vanosach, jakby rozciągnięty lub przestawiony rozrząd, ale ten został ponoć wymieniony, a elektrozawory Vanos również. Czy po tym wszystkim zostały skasowane, a następnie zrobione poprawnie - nowe adaptacje? Możesz pokazać screena z tego menu również, jak i learnbits.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Łańcuch i elektrozawory wymienione.Może odłączyć elektrozawory i sprawdzić jak wtedy będzie zachowywać się samochód? Ewentualnie skasowac adaptację i zrobic je na nowo? Jest jakas instrukcja jak je poprawnie zrobic ? Katalizator jest do wypalenia gdyż ma coś koło 500 mg siarki (foty zrobione nieco wcześniej).
Opublikowano

Generalnie po wymianie niemal wszystkiego z Twojej listy (poza świecami) w zasadzie wymaga skasowania adaptacji i zrobienia ich od nowa. Jeśli adaptacje się mocno rozjeżdżają, to faktycznie mogą być podobne objawy. Katalizator do wypalenia przy 500 mg? Jako nowy ma pojemność 4000 mg, jeśli Twój wymaga odsiarczenia przy 500-800 to znaczy, że jest już przy samej końcówce swojego żywota. Pierwsze co powinieneś był zrobić to założyć NOXem w miejsce oryginalnej sondy NOx, masz wtedy spokój i z sondą NOx i z katalizatorem NOx.


Tutaj masz mój post z opisem:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2604071#p2604071


A tu opis tej procedury z bimmerprofs, gdzie zresztą możesz kupić NOXem.


NOXem:

https://bimmerprofs.com/noxem-130/


Procedura instalacji, główna cześć to "part 2".

https://bimmerprofs.com/replacing-nox-emulator-introduction/

https://bimmerprofs.com/using-nox-emulator/

https://bimmerprofs.com/installation-nox-emulator-part-2/

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Ale chyba póki nie mam błędy o niewydolności katalizatora to nie mam czym się przejmować? Sonda jakis czad temu tez zostala wymieniona. Co proponujesz na chwilę obecną zrobić, nowe adaptacje? W bimmer-robił jest tylko błąd o zasiarczeniu katalizatora, które wynosi 730 mg bo wczoraj sprawdzałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.