Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podłączam się do pytania. Jaka jest różnica w spalaniu w mieście i w trasie?
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Ja mam takie samo jak Marcin spalanie... Ale cały czas bez żadnego checka :) A styl jazdy mam średni: nie emeryt i nie szybki i wściekły... raz docisnę a raz nie...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Hej koledzy!

Pojawił mi się kilka razy Check Engine(po zgaszeniu silnika i ponowym odpaleniu znika) z błędem 2A99 - wał korbowy do wałka rozrządu po stronie wylotowej.

Sporadycznie na postoju skoczą obroty,zamuli go też czasem przy przyspieszaniu z niskich obrotów.

Powiedzcie mi proszę,czy zacząć od wymiany czujnika wału lub wałka? Jeżeli tak to którego dokładnie i gdzie on jest zlokalizowany.


Silnik N43,320i,170KM,220tyś.km najechane.Po wymianie wtrysków przy 200tyś.km i sprawdzeniu rozrządu też przy 200tyś.km.

Pozdrawiam!

Edytowane przez yacol
Opublikowano

Cześć. Nie ma w BMW czegoś takiego jak wał wałka... chodzi tu o czujniki tzn. Czujnik położenia walka rozrządu po stronie wylotowej i dolotowej czyli 2 czujniki. Oraz czujnik położenia wału korbowego- też jest . U Ciebie błąd czujnika, zamień je miejscami i odczytaj błędy. Albo przeczytaj cały temat :D

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak dobrze kojarzę to czujnik jest na przodzie silnika poniżej pokrywy zaworów, łatwo go dostrzec tzn. jak stoisz przed samochodem z otwartą maską, to jak się schylisz to zobaczysz czujnik na wprost siebie. Tutaj masz zdjęcie


http://i61.tinypic.com/14wstc4.jpg

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Cześć. Nie ma w BMW czegoś takiego jak wał wałka... chodzi tu o czujniki tzn. Czujnik położenia walka rozrządu po stronie wylotowej i dolotowej czyli 2 czujniki. Oraz czujnik położenia wału korbowego- też jest . U Ciebie błąd czujnika, zamień je miejscami i odczytaj błędy. Albo przeczytaj cały temat :D

Pozdrawiam

Ja to wszystko wiem :) Chodzi mi o informację czy mój błąd "2A99 - wał korbowy do wałka rozrządu po stronie wylotowej"sugeruje wymianę konkretnego czujnika?

Opublikowano

Może w tym dziale uzyskam jakąś pomoc.


Auto na zimnym silniku chodzi nie równo - tu pewnie wina cewek, świec lub może przepływki. Błędy wypadania zapłonu pojawiają się w inpie.

Niepokoi mnie jednak działanie krokowca, po 2-3 sekundach po odpaleniu coś w tych okolicach strzela. Odkręciłem go przeczyściłem i włożyłem ponownie - nadal strzela.

Kupiłem używany, włożyłem i jest tak samo. Przeczyściłem też przepustnice i podłączony czujnik na górze kolektora.

Tak jakby nie radziło sobie coś z otwieraniem tych klap w kolektorze.

Może nie właściwie go zakładam? Ta kulka na końcu ma takie metalowe wypustki ktore wkładam zgodnie z otworem.

Klapy podczas wkładania mają być zamknięte czy otwarte?


Jak już silnik się zagrzeje objawy mijają, nawet te z falowaniem obrotów.


Motor N43B16A, 2008, 169000


Błędy mam takie:


https://zapodaj.net/fb6b5d2ca0645.png.html


https://zapodaj.net/20a17284af15d.png.html

Opublikowano
Jm84 moim zdaniem błędy wskazują na problemy z zapłonem i spalaniem myślę ze zmiana świec i cewek spowoduje ze praca silnika powróci do stanu wyjściowego-jeżeli nie to ja bym dal do przetestowania wtryski :8) , co do cykania to u mnie pomogła wymiana czujnika odpowietrzenia baku mimo ze początkowo myślałem ze to korkowiec :mrgreen:
Opublikowano
Dzięki za odzew. Jest to jakaś myśl.


Drzucę film jaki nagrałem dzisiaj na zimnym silniku, bo na ciepłym już jest wszystko okej.


https://www.youtube.com/watch?v=Ixledjgzwec

 

hmm, to zdecydowanie nie jest dziwek od tego czujnika co pisałem :shock: :8) zdecydowanie zacząłbym od wymiany świec, cewek i sprawdzenia wtrysków. :8)

Opublikowano

Tylko, ze ja swiece wymienialem dokladnie rok temu. Ostatnio odlaczalem podczas pracy silnika po koleji cewki i nie widze nic niepokojacego.


Jutro przed odpaleniem auta odkrece wlew paliwa i odczeka az odessie. Zakrece i zapale silnik.

Opublikowano

Odłączyłem ten zaworek. Nie można go przedmuchać w żadną stronę, podłaczając samą wtyczkę od napięcia 12V i odpalenia kluczyka nadal nie mogę przedmuchać. Rozumie, że on wtedy powinien się otworzyć i można w niego dmuchać.


Dziwią mnie też na nim numery 7531262 tak jakby od wersji 116i e87, a wg. realoem ta część do 316i ma nr 7550387


Dziwi mnie też bardzo małe napięcie na wtyczce napięciowej ma 0,70 czy tak ma być?

Opublikowano

Cześć Panowie,


Spadek mocy towarzyszy mi czasami, słabo przyśpiesza a po dłuższej trasie silnik staje się głośny. Dziwne wartości napięcia mi się pokazały jakby zawyżone. Co może powodować te wartości ? Nie wiem czy to sondy są uszkodzone czy może katalizator zapchany. Auta z końca 2012 roku, więc czy kat mógłby być już na wymarciu ?




Auto nabyłem z jakiś miesiąc temu, usterka o ile była to jej nie zauważyłem, Na kompie nie było żadnych błędów, aczkolwiek w historii w inpie dzisiaj zobaczyłem 2 stare błędy 0x29CD i 0x3070. Czy te wartości sond na filmie o ile są niepoprawne mogą być spowodowane uszkodzeniem wtrysków albo cewek ?


UPDATE: Wtryskiwacz na cyl 1 wymieniony, komplet cewek i świeć również. Stan auta bez zmian. Ktoś mi powie dlaczego na filmie poniżej są takie małe wartości gdzie porównując w innych postach parametry na cylindrach są powyżej 0,1 a u mnie 0,00..




Z góry dzięki za odp.

Opublikowano

Dzien dobry wszystkim posiadaczom silnika n43 z bezposrednim wtryskiem . Mam jedno pytanie . Czy ktoś z kolegów na opisywane dolegliwosci zastosował czyszczenie zaworów I kanałów dolotowych. Wiekszosci z opisywanych dolegliwosci nie rozwiaże wymiana cewek I świec .

Robie dużo citroenów I peugeotów z silnikami 1,6THP (to przecież motor z BMW bliźniaczy z n43 ) problemy te same ,

Dobrze ustawiony rozrząd , nowe świece irydowe , nowe cewki , wyczyszczone zawory I doloty I auta jeżdżą bez problemu

Ps. Spadek mocy , poszarpywanie ,słabe wkręcanie na obroty , wypadanie zapłonów to właśnie objawy bezpośredniego wtrysku paliwa a co za tym idzie zabrudzonych nagarem zaworow I kanalów dolotowych.

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Dzien dobry wszystkim posiadaczom silnika n43 z bezposrednim wtryskiem . Mam jedno pytanie . Czy ktoś z kolegów na opisywane dolegliwosci zastosował czyszczenie zaworów I kanałów dolotowych. Wiekszosci z opisywanych dolegliwosci nie rozwiaże wymiana cewek I świec .

Robie dużo citroenów I peugeotów z silnikami 1,6THP (to przecież motor z BMW bliźniaczy z n43 ) problemy te same ,

Dobrze ustawiony rozrząd , nowe świece irydowe , nowe cewki , wyczyszczone zawory I doloty I auta jeżdżą bez problemu

Ps. Spadek mocy , poszarpywanie ,słabe wkręcanie na obroty , wypadanie zapłonów to właśnie objawy bezpośredniego wtrysku paliwa a co za tym idzie zabrudzonych nagarem zaworow I kanalów dolotowych.

 

Wydaje mi się, że 1.6 THP to nie jest odpowiednik n43. To nowocześniejsza konstrukcja już z turbo. n43 to ostatnia klasyczna wolnossąca benzyna od bmw.


1.6 thp to w nomenklaturze bmw n13. Bmw u siebie montowało ten silnik pod oznaczeniem n18. W większej wersji n20.


Musisz pytać w dziale f3x, f20, czy e84. Tam głównie montowano silnik, o który pytasz. W silnikach z turbo, problem z układem zapłonowym nie był już taki dokuczliwy jak w starszej generacji n43.

www.kancelariaturowski.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam:


nadal nie dokońca rozwiązałem problem.

wymieniłem:

- 4 cewki nowe Delphi

- 4 świece nowe Bosch

- nową przepływkę Bosch

- wymieniłem dwa nowe czujniki położenia wałka rozrządu VDO

- wyczyściłem Vanosy i wymieniłem na nich uszczelki - przed czyszczeniem nic się w nim nie poruszało, po czyszczeniu klekocze prawidłowo elektromagnes

- kupiłem używany krokowy, przepustnicę i odpowietrznik baku.

- zalałem bak regeneratorem wtrysków


w między czasie spalił się bezpiecznik od otwierania drzwi ;) ale to już ogarnęłem wymianą bezpiecznika 67 na 20a


przepustnicą mniej telepie, ale nadal wypadają zapłony na 2 i 4 cylindrze.


przypomnę, że tak dzieje się tylko rano na zimnym silniku. kolejne odpalania nawet po 5-6h są ok.


nie wiem czy nie mam za dużego aku włożonego bo aż 95ah, a to tylko 316i.

po nocy aku ma 12,4, w trakcie jazdy 14,9


co mogę jeszcze sprawdzić?

Opublikowano
nie wiem czy nie mam za dużego aku włożonego bo aż 95ah, a to tylko 316i.

 

Ktoś wie jakie powinny być wartości aku dla poszczególnych wersji 316, 318, 320 itd.?

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Sprawdziłęm wtryski inpą.


zaraz po odplaniu i check engine


Wyszło takie coś:


zimny:

cyl 1 (1): -0,099

cyl 3 (4): 0,076

cyl 5: (3): -0.029

cyl 6: (2): 0,048

ciepły


cyl 1 (1): 0,14

cyl 3 (4): 0,00

cyl 5: (3): 0.00

cyl 6: (2): 0,21


one się wachają, nie stoją w miejscu.



Warto regenerować? Jeśli tak to gdzie i jakie są koszta.

Opublikowano

Dziś posprawdzałem jeszcze raz wtryski:


Z błędów po Check Engine - Wypadanie zapłonu 2 i 4 po opadnięciu obrótów z 1100 na 760


n43 silnik wiec pol 2 i 4 cyl jest nie aktywne.


Index wtrysków -08


Dla n43 inpa pokazuje:


Cyl 1 to faktycznie 1

Cyl 3 to faktycznie 4

Cyl 5 to faktycznie 3

Cyl 6 to faktycznie 2


Zimny zaraz po odpaleniu:


2eda58480899743fmed.jpg


Ciepły ok 80 stp:


96c9c42331f4fc5amed.jpg

Opublikowano

Panowie, czy ktoś w tym silniku spotkał się z takimi dźwiękami?




Wtryski zrobione, rozrząd, hydropopychacze, koło dwumasowe ze sprzęgłem, ciśnienie oleju prawidłowe.

Dźwięk słyszalny po rozgrzaniu silnika. Czy to może być pompa wysokiego ciśnienia?

Opublikowano

Słaba jakość dźwięku ale jeżeli chodzi Ci o to charakterystyczne terkotanie to zawór odpowietrzający zbiornik benzyny :) Ujawnia się przy temperaturach poniżej około 10 stopni (latem nie daje o sobie znać) - czyli właśnie teraz. Częsta przypadłość w tym silniku. Wczoraj znowu po raz pierwszy usłyszałem to u siebie od jakiegoś marca :mrgreen:


Na forum było już wałkowane ale nikt nie był w stanie sobie z tym poradzić. Brak negatywnych objawów dla samochodu w przypadku braku wymiany zaworu, więc ludzie jeżdżą z tym.


Pompa wysokiego ciśnienia cyka ale jak stoisz na zewnątrz. W kabinie jej nie słychać. Do tego pompa daje głównie na zimnym silniku.

www.kancelariaturowski.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.