Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, może mi coś zasugerujecie.

 

Motor n43 (143 ps), aktualny przebieg 139 tyś.

 

Komplet wtrysków wymieniony we wrześniu 2011 w aso przy 86 tyś. więc mają przejechane 53 tyś. Wtryskiwacze o numerze 13 53 7 589 048 (może ktoś się orientuje czy to te poprawione).

 

Komplet cewek i świec wymienione w maju 2012 w aso przy przebiegu 92 tyś więc przelot 47 tyś.

 

Ogólnie auto pracuje w porządku poza jedną rzeczą którą zauważyłem gdy silnik jest już rozgrzany. Gdy stoję na światłach potrafi rzucić/bujnąć silnikiem (trwa to dosłownie sekundę, w tym samym czasie wskazówka obrotów drgnie), jest to wyczuwalne na siedzeniu kierowcy jak i widać to bujniecie choćby po lewarku zmiany biegów.

 

Jak silnik jest zimny lub działa klima ten problem nie występuje.

 

Analizując temat mogą to być wtryski, ale jak pisałem, mają stosunkowo jeszcze niewielki przelot, rura wydechowa zawsze jest czysta bez jakiejkolwiek sadzy itp. co by mogło świadczyć, że któryś leje.

a wymieniałeś czujnik prędkości obrotowej wału korbowego?

podejrzewam ten czujnik choć błędu nie wywalił, przed chwilą go wymieniłem było trochę roboty ale poszło gładko dam znać za jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału korbowego nie odpowiada za te szarpniecia Ale odpowiada za spadanie obrotów np. do 400 i niżej podczas gdy np. po przygazowaniu na jałowym obroty spadają. To się poprawiło i rowniej pracuje. Ale zauważyłem że te szarpniecia występują po gwałtownym hamowaniu .

Sprawdź to u siebie jak możesz

 

jednak to hamowanie nie ma nic wspólnego czysty przypadek

Edytowane przez Siniorre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej gwałtowne hamowanie czy dynamiczna jazda na to nie wpływa. Wczoraj z premedytacją auto dostało dość mocno po garach i stojąc na światłach czy w korku zero objawów. Dziś natomiast podczas normalnej jazdy po mieście znowu się to pojawiło.

 

W następnym tygodniu jestem umówiony w aso na akcje serwisową związaną z pompą vacum, podpytam mechanika, może coś sensownego doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej gwałtowne hamowanie czy dynamiczna jazda na to nie wpływa. Wczoraj z premedytacją auto dostało dość mocno po garach i stojąc na światłach czy w korku zero objawów. Dziś natomiast podczas normalnej jazdy po mieście znowu się to pojawiło.

 

W następnym tygodniu jestem umówiony w aso na akcje serwisową związaną z pompą vacum, podpytam mechanika, może coś sensownego doradzi.

 

 

Jaka akcja serwisowa na pompe vacuum ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej gwałtowne hamowanie czy dynamiczna jazda na to nie wpływa. Wczoraj z premedytacją auto dostało dość mocno po garach i stojąc na światłach czy w korku zero objawów. Dziś natomiast podczas normalnej jazdy po mieście znowu się to pojawiło.

 

W następnym tygodniu jestem umówiony w aso na akcje serwisową związaną z pompą vacum, podpytam mechanika, może coś sensownego doradzi.

Witam dowiedziałeś się może czegoś ciekawego na temat tego telepania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO. Odbierałem auto spiesząc się do pracy i nie zdążyłem zapytać co dokładnie zrobili ale obecnie problem u mnie nie występuje.

 

Cały dzień jeździłem po mieście, dziś rano również i nie pojawiło się żadne bujnięcie silnikiem, wskazówka obrotomierza również stoi cały czas w miejscu. Ogólnie cały silnik płynniej pracuje, szczególnie w dolnym zakresie obrotów, tak do 2 tyś.

 

Podejrzewam, że pomogła aktualizacja sterownika silnika do najnowszej wersji (a wiem, że takiej nie miałem bo zaczynała się u mnie na 79...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, że przez pewien czas po aktualizacji sterowników było ok (bo domyślam się, że u Ciebie też to zrobili) a później problem powrócił. Sterownik z czasem nazbierał błędów/zasiarczenie kata, nic innego mi do głowy nie przychodzi ?

 

U mnie jest jeszcze jeden bonus po wizycie, wcześniej trasa 7/miasto minimum 10. Wczoraj wyzerowałem komputer i po dwóch dniach jazdy tylko po mieście średnie pokazuje 8,5. Zobaczymy jak będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam blog

 

https://bimmerprofs.com/blog/

 

Gosc rzeczowo opisuje motory N43 i N53, lacznie z kluczowymi informacjami na temat trybow pracy silnika, zachowań, katalizatorów, NOx, adaptacji - wszystko poparte screenami z INPA. Przy okazji - nie widzialem ze sie adaptuje rowniez kolo zamachowe :)

Wczoraj natchniony tym blogiem usunalem kluczowe adaptacji i uczylem auto nowych trimow krotko i dlugoterminowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witajcie drodzy koledzy i drogie koleżanki jeśli takie tutaj są :)

Problem dotyczy 2.0i LCI 170KM N43 końcówka roku 2008. przebieg ori 107KKM

Jestem w posiadaniu tego auta od bardzo niedawna i zauważyłem że czasami(nie zawsze) silnik na wolnych obrotach telepie się raz bardzo delikatnie a raz bardzo mocno tak jak by pracował na 3 gary. Oddałem więc auto do mechanika z Wrocławia(poleconego przez znajomego) i ów mechanik stwierdził że to wina pierwszego wtrysku.... Wtrysk wymienił na podobno sprawdzoną inną używkę i że niby już jest ok. Po odebraniu auta w drodze powrotnej do domu objawy znów wróciły.... Auto powędrowało do innego mechanika z Wrocławia(również z polecenia) który zajmował się głównie BMW. Drugiemu mechanikowi zajęło coś około miesiąca dojście co to może być przyczyna i wymyślił że to przez rozrząd który był minimalnie przestawiony na jednym wałku oraz był niby rozciągnięty. W między czasie podobno zostały sprawdzone i wyczyszczone vanosy, wtryski były wysyłane do sprawdzenia, podmieniane były cewki oraz niby sprawdzane były ciśnienia na każdym garze. Wszystko było dobrze prócz tego rozrządu więc kazałem go wymienić. Po wymianie rozrządu mechanik stwierdził że już jest wszystko ok i kazał odebrać auto. Po Moim przyjeździe i odpaleniu auta delikatne drgania dalej występowały bo mechanik mi odpowiedział że te silniki tak mają i one idealnie nigdy nie chodzą.... Nosz k**** myślałem że mnie tam zaleje. wyszło na to że niepotrzebnie wymieniłem rozrząd. Wróciłem do domu wszystko było ok prócz tego delikatnego poszarpywania na wolnych obrotach. Na drugi dzień wsiadam do auta dopalam a tu nie wiem co się dzieje. Coś skrzypi jak by rolka ale to pól biedy, sam silnik pracował tragicznie, nierówno, obroty falowały i zaczął migać check engine. Co jakiś czas auto potrafiło zgasnąć potem ciężej paliło :( :( :( Za którymś razem przytrzymałem auto na troszke wyższych obrotach tak żeby nie zgasło przez jakieś 10min i nagle kontrolka przestała migać tylko zaczęła ciągle świecić a silnik zaczął pracować w miarę normalnie. Zgasiłem auto poczekałem aż ostygnie i zrobiłem powtórkę i bylo to samo co na początku czyli miganie kontrolki, szarpanie silnika itd aż do momentu zagrzania się i wtedy przechodziło. Na pożyczonym kompie diagnostycznym zrobiłem odczyt błędów i na zimnym silniku wywaliło mi takie błędy:

2C7E - DME:Oxygen sensor behind catalytic converter, trim control

2C2B- Oxygen sensor before catalytic converter, system check

29CD - Combusion misfires, cylinder 1

9D28 - CDC: Change mechanism load CD

 

po skasowaniu błędów na ciepłym silniku wyskakuje tylko błąd 29CD

Wiem że 2 pierwsze błędy to są czujniki lambdy przed i za katem a ostatni błąd to coś od zmieniarki płyt który nie wiem czemu wyskakuje co jakiś czas ale on nie ma opływu na prace silnika.

Ktoś wie co sie tutaj dzieje ? jaka może być tego przyczyna? już mam dość ciągania auta od mechanika do mechanika:////

Po ostatniej wizycie u mechanika auto jest w jeszcze gorszym stanie niż było i mam dziwne wrażenie że nic nie zostało sprawdzone baa, mam wrażenie że nawet rozrząd nie został wymieniony :// a co gorsza mam przeczucia że może coś sobie podmienił jakieś części:/ Oczywiście nie oskarżyłem go o nic nie nie mam na to dowodów ale czy to nie dziwne że auto sie rozwaliło zaraz na drugi dzień? Z tymi moimi podejrzeniami to naprawdę chciałbym się mylić:/

PS. zapomniałem dopisać że jeszcze na samym początku przez wizytą u 1go mechanika wymieniłem świece na NGK z myślą że to szarpanie ustanie ale nic to nie dało.

Byłbym wdzięczny za każdą radę

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce cie martwic ale miałem podobna sytuacje i okazało się ze wszystkie 4 wtryski były do wymiany, najlepiej moim zdaniem byłoby dac je do sprawdzenia firmie ktora się w tym specjalizuje.ja bym od tego zaczął. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Komputer z programem do bmw i ocena parametrów, błędy to nie wszystko. Zła praca na zimnym to charakterystyczny objaw dla problemów z wtryskiwaczami w n43/n53.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o błędy tylko wartości podczas pracy silnika, jak jest problem to widać rozbieżności.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.