Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

To teraz zadam pytanie, co serwis ASO mówi gdy sie zapytamy co ile wymienia sie łańcuch rozrządu ? Bo jeśli odpowie że jest dożywotni, wówczas gdy się zerwie można mówić o fakcie reklamacji, a zapewne tak nie jest. Myślę że mimo takiego wieku w motoryzacji BMW też przycięło koszty, kosztem jakości....smutne.

 

Ciekawe jak sie spisują Lexusy i Mercedesy w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przy okazji ile w tym motorze kosztuje robocizna - wymiany rozrządu:

 

lancuch

slizgi

napinacz ?

 

ja za komplet części z wymianą płaciłem 1000 zł

części zestaw Febi (jest to IWIS czyli OE BMW)

 

Czy przy wymianie wymienialiście również śruby od kół vanosa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam prośbę do forumowiczów mianowicie czy moglibyście zinterpretować wskazania z INPA ?

Moje auto to E91 318i n43 2.0 Problemem są od momentu zakupu nierówne obroty na zimnym silniku (do 1000 obr) po rozgrzaniu problem w dużej mierze ustaje, wymienione świece, cewka na 3 cylindrze 2 czujniki położenia wałków rozrządu (continental) błędów nie było do wczoraj (skasowany i na razie się nie pojawia)

http://images75.fotosik.pl/510/fe2d2f8f5d8c6e75med.jpg

 

zaś te błędy są od samego początku i nie idzie ich skasować chyba to historia?

 

http://images77.fotosik.pl/510/16b42840fd547628med.png

http://images77.fotosik.pl/510/71e28ae76570b822med.png

http://images77.fotosik.pl/510/7f948424ea063f97med.png

http://images75.fotosik.pl/510/1e27ce3260e65d22med.png

http://images76.fotosik.pl/511/f62905a149979375med.png

http://images78.fotosik.pl/510/f8c08b20586230f7med.png

http://images77.fotosik.pl/510/b93c9594f241143emed.png

http://images76.fotosik.pl/511/ce9bab64f321b482med.png

http://images76.fotosik.pl/511/43b54e7a09a39917med.png

http://images76.fotosik.pl/511/d4b3e0dfcb53ac73med.png

http://images75.fotosik.pl/510/0a3d4a5afea20494med.png

http://images75.fotosik.pl/510/3d14a1be800a7d33med.png

http://images75.fotosik.pl/510/8072b67f315481b5med.png

http://images77.fotosik.pl/511/d8ee89508083e4ebmed.png

http://images77.fotosik.pl/511/346f0b349e280e24med.png

http://images76.fotosik.pl/511/424627dff130734dmed.png

http://images75.fotosik.pl/510/c6a5ab8e0a3ffa77med.png

http://images75.fotosik.pl/510/c11752db5695ee59med.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt uboga mieszanka na pierwszym cylindrze, wg mnie wszystkie bledy zarowno z histori jak i bieżące nalezy skasować pojedzic sprawdzic co wroci, generalnie pierwszy wtrysk znacznie odstaje od reszty, kupilbym i zalal archoila do paliwa i przepalil dwa baki, tudziez dwa razy dodatek bmw do benzyny i przepalil auto, jesli nie pomoze zastanowic sie nad wymiana wtryskow, mozesz tez pomyslec o dodatku liquy moly, injector reigner, czy jakos tak.

 

skasuj , pojezdzij, sprawdz co wrocilo, wroc na forum, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt uboga mieszanka na pierwszym cylindrze, wg mnie wszystkie bledy zarowno z histori jak i bieżące nalezy skasować pojedzic sprawdzic co wroci, generalnie pierwszy wtrysk znacznie odstaje od reszty, kupilbym i zalal archoila do paliwa i przepalil dwa baki, tudziez dwa razy dodatek bmw do benzyny i przepalil auto, jesli nie pomoze zastanowic sie nad wymiana wtryskow, mozesz tez pomyslec o dodatku liquy moly, injector reigner, czy jakos tak.

 

skasuj , pojezdzij, sprawdz co wrocilo, wroc na forum, pozdro

Hej dzieki za odpowiedź ten 1 bład skasowany a te na 2 i 3 zdjęciu nie da rady skasować wiesz może jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki bardzo za pomoc wczoraj zalałem BP Ultimate + "Wynns Injector plus cleaner" bo na rynku Holenderskim właściwie nic innego nie ma ale jakieś pozytywne działanie chyba ma sądząc po tym filmiku:

wpadłem jeszcze na inny pomysł otóż jestem w posiadaniu endoskopu (z tym że nie ma nagrywania ale mogę zrobić foto wyświetlacza) i po wykręceniu świec chce go wprowadzić do komory spalania i porównać efekty działania "Wynns cleanera" przed zalaniem i po, wtrysków na pewno nie zobaczę ale denko tłoka tak. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba kodować wtrysków, to nie diesel

Jak nie masz pojecia to nie pisz bzdur. Dla tych co nie wiedza albo nie maja pojecia napisze, w kazdym benzynowym silniku z bezposrednim wtryskiem trzeba kodowac wtryski.

 

a kodowanie polega na wprowadzeniu do komputera wartosci jakie zmierzono na stole probierczym po wyprodukowaniu wtrysku

A jesłi kupuje nowy oryginalny wtrysk do N43 to skąd wziąć te wartości ? na pudełku nic nie jest napisane oprócz numeru części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W skrócie kodowanie za pomocą INPY wygląda tak:

SILNIK

N43

F9 systemdiagnosen

Shift +F4 EOL Injektormegeabglejch

I kolejno

F1 – wpis dla cylindra 1

F6 – wpis dla cylindra 2

F5 – wpis dla cylindra 3

F3 – wpis dla cylindra 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki bardzo za pomoc wczoraj zalałem BP Ultimate + "Wynns Injector plus cleaner" bo na rynku Holenderskim właściwie nic innego nie ma ale jakieś pozytywne działanie chyba ma sądząc po tym filmiku:

wpadłem jeszcze na inny pomysł otóż jestem w posiadaniu endoskopu (z tym że nie ma nagrywania ale mogę zrobić foto wyświetlacza) i po wykręceniu świec chce go wprowadzić do komory spalania i porównać efekty działania "Wynns cleanera" przed zalaniem i po, wtrysków na pewno nie zobaczę ale denko tłoka tak. pozdrawiam

 

pamietaj tylko ze w tym motorze paliwo nie obmywa zaworow, wiec na zawory to nie zadziala, jesli sa brudne, przypalone, to niestety takie pozostana po dodaniu dodatku do paliwa, ale komore spalania i wtrysk powinno przeczyscic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kodowanie ogarniam wydaje się być proste, ale nie ogarniam za bardzo tych korekt wtrysków czy mógłbyś naświetlić która to "zakładka" w inpie lub kilka postów wcześniej który zrzut z inpy określa złą korekte czy też uszkodzenie wtrysku ?

 

W tym Ci nie pomogę, bo po prostu tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Signorre wydaje mi się, że nierówna praca na zimnym wcale nie musi być objawem zużytych wtrysków.

U mnie po wymianie prawie nic się nie zmieniło w pracy silnika, ale teraz mam przynajmniej nieokopcone świece. A silnik dalej przez chwilę po odpaleniu ma minimalne wahnięcia obrotów.

Zrób prosty test - po nocy zanim odpalisz auto odłącz elektrozawory vanosa (będziesz miał check engine ale się tym nie przejmuj) - u mnie silnik wtedy ma idealnie równe obroty od pierwszej sekundy.

Ja u siebie to zostawiłem jak jest, czujniki impulsów mam wymienione (u mnie zredukowały te wahnięcia o 90%), więc możliwe że wina leży w elektrozaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zrobiłem jak napisałeś i za pierwszym razem załapał ale zgasł za drugim odpalił ale trzęsło nim jeszcze bardziej... więc chyba to jednak wtrysk a i jeszcze oprócz dwóch błędów VANOSA pojawił się 2 raz ten od ubogiej mieszanki na cylindrze nr.1. Po oględzinach endoskopem właśnie na 1 i 2 cylindrze było najwięcej sadzy czy nagaru

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ten silnik pracuje nierówno na zimnym i ciekawostka, daję luz i wolne obroty 650obr/min. następnie gaz do dechy, obroty rosną do ok. 1500obr/min. chwilę stoją w miejscu i potem dalej jadą do góry. Po nagrzaniu silnika silnik pracuje równo a przystanek na 1500 zostaje. Nie ma błędów! Gdzie ręce wkładać? Sprawdziłem układ dolotowy powietrza i czujnik są OK, świece nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po wymianie rozrządu w mojej jedynce. Auto dużo lepiej się zbiera. Nie było u mnie słychać łańcucha ale przy przebiegu 85tyś stwierdziłem, że profilaktycznie wymienie. Różnica całkiem duża na plus.

 

Zamawiałem części SWAG'a ale przyszło wszystko to samo co oryginał. Za robocizne zapłaciłem 500zł, za części razem z olejem coś około 1000. Wymienione wszystkie ślizgi, śrubki, napinacz, koło zębate, olej i pewno pare innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy robil ktos na forum z tym silnikiem test w INPA ?

 

F9 - a potem F3 test sond lamba ? i z jakim skutkiem rezultatem ? bez bledow ? bo u mnie zrzucilo ze wynik testu niewiarygodny z powodu sondy przed katalizatorem a bledow od sond nie zrzuca mi, czasem tylko 30ae ale to pewnie bo siarka sie nazbiera i nie ma jak dopalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mój samochód to bmw e90 318i 143km 2009r .

Kupiłem nie dawno, problem w tym, że przy gwałtowniejszym dodaniu gazu na niskich obrotach(do 2tys) szarpie delikatnie jakby się dławił i dopiero przyśpiesza.

Nie wyskakują żadne błędy, silnik pracuje równo na biegu jałowym itp.

Czytałem parę postów, że sprawę załatwiło wgranie nowego softu. Mógłby ktoś pomóc o jaki dokładnie soft chodzi, jak mam się zgłosić, czy zrobi mi to zwykły mechanik czy musi być serwis?

Dziękuje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, czekam na odpowiedź;)

A wiecie może jak sprawdzić czy da się bez komputera jakie aktualnie mam oprogramowanie ? tzn. z jakiego roku?

pytam, bo chciałbym wiedzieć na czym stoję, i napisać jakie posiadam.

Szukałem ale nigdzie o tym nie znalazłem do mojego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.