Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Trochę odgrzeje temat. Mój problem to nierówna praca silnika na zimnym, strasznie nim trzęsie i szarpie. Świece wszystkie okopcone na czarno jakby miał za bogatą mieszankę. Wymieniłem napinacz rozrzadu, świece i cewki, nic nie pomogło. Łańcuch rozrzadu jest luźny pod korkiem. Błędy na kompie to:

2c31 czujnik lambda przed katalizatorem regulacja

2c2b czujnik lambda przed katalizatorem kontrola systemu

3070 synchronizacja cylindrów poprzez rozdzial mieszanki cynylinder 1

30ea katalizator denox zanieczyszczony siarką.

Błędy po skasowania co jakiś czas wracają.

Zastanawiam się nad wymianą sondy, check nie świeci.

Może to wina wyciągniętego łańcucha?

Na ciepłym silnik chodzi prawie idealnie, troszkę faluje na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 84tys.

Sonda wskazuje prawidłowe wartości, na jałowym około 1 jak dobrze pamiętam, ale dzisiaj sprawdzę.

Łańcuch sprawdzam pod korkiem, ostatnio sprawdziłem po wymianie napinacza to był strasznie luźny, dało się podnieść z zębatki. Silnik pracuje dość głośno, ale nie tłucze jak diesel. Przy gaszeniu też zaczęło rzucać silnikiem. Nie wiem już gdzie szukać rozwiazania problemu. Na warsztatach nie ogarniają tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego wykresiku za wiele wywróżyć się nie da ;)

Bo mówi to mniej więcej tyle, że spala się taka sama proporcja powietrza do paliwa.

 

A teraz krótka opowiastka ;)

W naszych BMW sonda przed katalizatorem to sonda szerokopasmowa (z angielska - wideband sensor, air/fuel sensor), która analizuje spaliny i bada jaki jest stosunek spalonego powietrza do paliwa (AFR - air/fuel ratio, czyli lambda).

Ta proporcja powinna wynosić 14.7 do 1 (co odpowiada wartości lambda = 1) w przypadku silników benzynowych pracujących w trybie spalania jednorodnego.

W N43 przy niskim obciążeniu (bieg jałowy, stała prędkość lub delikatne przyspieszanie) silnik będzie pracował w trybie wielowarstwowym, i najczęściej będziesz widział wartość lambda = ~2, może dojdzie do 3.

Przy hamowaniu silnikiem wartość strzela poza zakres (w INPIE "!16.0" czyli ponad 16).

 

W tym silniku na podstawie odczytu z MAP, MAF, IAT, TPS, i EGR jest wyliczona wartość powietrza dostającego się do silnika, co umożliwia wyliczenie odpowiedniej dawki paliwa tak żeby zachować wartość lambda = 1 (dla uproszczenia pominę spalanie wielowarstwowe).

Niestety z różnych przyczyn może się okazać, że sonda wykrywa wartość lambda inną od 1 - wtedy w grę wchodzi adaptacja - czyli korekta dawki paliwa zależna od wielu parametrów pracy silnika (STFT/LTFT - short term fuel trim, long term fuel trim, a w przypadku BMW raczej additive i multiplicative adaptation).

Te korekty mają na celu przywrócenie wartości lambda = 1. I ot to jest właśnie rola tej sondy.

 

Na youtube jest wiele filmów o zasadzie działania i diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trochę odgrzeje temat. Mój problem to nierówna praca silnika na zimnym, strasznie nim trzęsie i szarpie. Świece wszystkie okopcone na czarno jakby miał za bogatą mieszankę. Wymieniłem napinacz rozrzadu, świece i cewki, nic nie pomogło. Łańcuch rozrzadu jest luźny pod korkiem. Błędy na kompie to:

2c31 czujnik lambda przed katalizatorem regulacja

2c2b czujnik lambda przed katalizatorem kontrola systemu

3070 synchronizacja cylindrów poprzez rozdzial mieszanki cynylinder 1

30ea katalizator denox zanieczyszczony siarką.

Błędy po skasowania co jakiś czas wracają.

Zastanawiam się nad wymianą sondy, check nie świeci.

Może to wina wyciągniętego łańcucha?

Na ciepłym silnik chodzi prawie idealnie, troszkę faluje na wolnych obrotach.

 

U mnie też od początku był problem z nierówną pracą na zimnym silniku, komputer pokazywał dodatkowo błąd wypadania zapłonów i za dużej zawartości siarki - od jakiegoś czasu problem praktycznie się rozwiązał silnik zaczął chodzić lepiej. Wczoraj podłączałem auto pod komputer z innej przyczyny i wypadania zapłonów już nie było za to pojawił się błąd uszkodzonej sondy NOX (czujnik tlenku azotu) także ta nierówna praca może mieć z tym jakiś związek.

 

Zobaczymy co będzie po wymianie sondy na nową.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Trochę odgrzeje temat. Mój problem to nierówna praca silnika na zimnym, strasznie nim trzęsie i szarpie. Świece wszystkie okopcone na czarno jakby miał za bogatą mieszankę. Wymieniłem napinacz rozrzadu, świece i cewki, nic nie pomogło. Łańcuch rozrzadu jest luźny pod korkiem. Błędy na kompie to:

2c31 czujnik lambda przed katalizatorem regulacja

2c2b czujnik lambda przed katalizatorem kontrola systemu

3070 synchronizacja cylindrów poprzez rozdzial mieszanki cynylinder 1

30ea katalizator denox zanieczyszczony siarką.

Błędy po skasowania co jakiś czas wracają.

Zastanawiam się nad wymianą sondy, check nie świeci.

Może to wina wyciągniętego łańcucha?

Na ciepłym silnik chodzi prawie idealnie, troszkę faluje na wolnych obrotach.

 

U mnie też od początku był problem z nierówną pracą na zimnym silniku, komputer pokazywał dodatkowo błąd wypadania zapłonów i za dużej zawartości siarki - od jakiegoś czasu problem praktycznie się rozwiązał silnik zaczął chodzić lepiej. Wczoraj podłączałem auto pod komputer z innej przyczyny i wypadania zapłonów już nie było za to pojawił się błąd uszkodzonej sondy NOX (czujnik tlenku azotu) także ta nierówna praca może mieć z tym jakiś związek.

 

Zobaczymy co będzie po wymianie sondy na nową.

Nic nie bedzie bo to nie od nox

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Co jakiś czas pojawia się błąd 3070 opisany jako "Zylindergleichstellung uber Laufunruhe Zylinder 1". Błąd występuje podczas pracy na wolnych obrotach - za każdym razem silnik jest średnio nagrzany (temp od 65 do 85 stopni) i objawia się nierówną pracą. Prawidłowo reaguje na dodanie gazu i po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy. Świece nowe, cewki nowego typu (DELPHI) - profilaktycznie zamienione pomiędzy cylindrami (bez efektu). Pozostaje do diagnozy wtryskiwacz - a może przyczyna jest inna?. Zanim kupię nowy wtryskiwacz, chciałbym sprawdzić przez zamianę z innym cylindrem. Mam zatem prośbę o podpowiedź (krok po kroku) jak zrobić zakodowanie po zamianie i czy można zrobić to INPĄ. A co się stanie jak uruchomię silnik bez kodowania z celu podjechania do warsztatu. Czy można ocenić jakość jakość używanego wtryskiwacza (mogę pożyczyć komplet z innego uszkodzonego silnika podobno z przebiegiem 70 tys.). Czy uszczelka pod wtryskiwaczem musi być za każdym razem nowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Trochę odgrzeje temat. Mój problem to nierówna praca silnika na zimnym, strasznie nim trzęsie i szarpie. Świece wszystkie okopcone na czarno jakby miał za bogatą mieszankę. Wymieniłem napinacz rozrzadu, świece i cewki, nic nie pomogło. Łańcuch rozrzadu jest luźny pod korkiem. Błędy na kompie to:

2c31 czujnik lambda przed katalizatorem regulacja

2c2b czujnik lambda przed katalizatorem kontrola systemu

3070 synchronizacja cylindrów poprzez rozdzial mieszanki cynylinder 1

30ea katalizator denox zanieczyszczony siarką.

Błędy po skasowania co jakiś czas wracają.

Zastanawiam się nad wymianą sondy, check nie świeci.

Może to wina wyciągniętego łańcucha?

Na ciepłym silnik chodzi prawie idealnie, troszkę faluje na wolnych obrotach.

 

Czu ustaliłeś przyczynę? - szczególnie interesuje mnie błąd 3070.

Niedawno wymieniłem świece, też były okopcone na czarno. Rozrząd po wymianie ma ok. 30tys - więc to chyba nie to. Pozostają wtryskiwacze, ale koszt jednego to prawie 1tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie trzeba kodować wtrysków, to nie diesel

 

Na czym opierasz swoje twierdzenie? Przypominam, że wątek dotyczy wtrysku bezpośredniego.

Poniżej link do filmu instruktażowego z wymiany wtrysków i kodowania co prawda w silniku 6 cylindrowym, ale w N43 jest prawie tak samo tylko wtryski są 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów od N43. Ja mam auto z silnikiem N53 (6cyl), ale konstrukcja, podzespoły i problemy te same. Śpieszę Was poinfromować o możliwości czyszczenia i testowania naszych wtryskiwaczy.

 

Więcej infromacji znajdziecie w tym wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=279778

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie trzeba kodować wtrysków, to nie diesel

Jak nie masz pojecia to nie pisz bzdur. Dla tych co nie wiedza albo nie maja pojecia napisze, w kazdym benzynowym silniku z bezposrednim wtryskiem trzeba kodowac wtryski.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Nie trzeba kodować wtrysków, to nie diesel

Jak nie masz pojecia to nie pisz bzdur. Dla tych co nie wiedza albo nie maja pojecia napisze, w kazdym benzynowym silniku z bezposrednim wtryskiem trzeba kodowac wtryski.

 

a kodowanie polega na wprowadzeniu do komputera wartosci jakie zmierzono na stole probierczym po wyprodukowaniu wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, chyba zamiast febi wezme swaga, najprawdopodobniej w orygianale siedzi febi, gdyby byl dobry nie rozciagalby sie, tak sobie glosno mysle, poza tym tak sobie mysle, czemu "lancuch od roweru" ma wytrzymac i sie nie rozciagnac, a mozna bylo po prostu wstawic lancuch np. taki

 

http://www.agcoauto.com/content/images/engine/timing_chain_types.jpg

http://goldwo.en.ecplaza.net/8.jpg

 

odpowiedzcie sobie ktory jest wytrzymaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest kretyńska polityka oszczędności, bo jak sie zaoszcdzędzi 1 euro na 1 siniku, a produkuje się ich np 100 tys. to mamy oszczędnośc 100 tys. euro, a na dodatek jak klient minimum jeszcze raz wymieni u nas rozrząd to bedzie dodatkowa kasa. W ramach polityki zmniejszania masy samochodów zyskano pewnie z 0,2 kg. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.