Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:

 

Ale jest jeszcze sprężyna w napinaczu - czy nie powinna kasować luz.

Prosze nie traktować jako czepialstwo, bo sam mam taki silnik i mialem rozwalony ślizg po 70 tys km.

Opublikowano
Miałem dawno temu e30 z motorem 318is 136 koni dwa wałki super jezdził i łancuch na wyłączonym silniku też miał luz a wyglądał ja łancuch z Junaka(taki stary polski motocykl)tak solidnie i miałem w nim problem właśnie z napinaczem który napinał łancuch dopiero pow 1500 obrotów i nie była to wina napinacza a wywalonej zaślepki w kanale olejowym głowicy i za amłym cisnieniem oleju idacym do napinacza i mimo to łancuch ani sie nie zerwał ani nie przeskoczył a zrobiłem z tym uszkodzeniem ładnych kilka tys. km. zanim sam nie ogarnąłem tematu bo mechanicy rozkładali rece i tylko napinacze wymieniali bezskutecznie(miałem kilka na pamiątke).Reasumując jeśli podczas odpalania silnika nie ma niepokojąctch odglosów świadczących o żle przacującym rozrządzie to po co cosik kombinować i jeszcze jedno napinacz ostateczny i poprawiony jest produkowany od 2008r. taki sam jest w silniku n45 i na nie była akcja wiec poprawili.
Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:

 

Coz, jesli przy jednym ulozeniu rozrzadu luzu nie ma, a pozniej jak sprawdzam i jest inne ulozenie rozrzadu to chyba wiadomo ze lancuch nie rozciagnal sie po calej dlugosci w jednakowy sposob, tylko jego czesc ...

 

polecam spojrzec na filmik

 

Opublikowano

Dla N42 ,N46 i N45 była akcja na napinacz a po ew.przeskoczeniu wymieniali łańcuch i wanosy bo przawdopodobnie one sie blokowały i powodowały przeskoczenie a nie zerwanie łańcucha.

A Zesp. regulacyjny wałka który chciałeś pzry okazji wymienic to ok.1600zł sztuka razy dwa.i z teoretycznie 500zł za komplet rozrzadu plus 300 uczczelki plus 1000 robota robi sie 5tys.

Ten sam łańcuch,i inne bebechy rozrządu sa w silnikach N43 N53-2,5 I 3,0l oraz N54 3,5l. i tam jakoś sie trzymaja :norty:

Opublikowano

Napinacz wymienilem... cos mi klepie jak odpale i zejdzie z obrotow po ssaniu, dopoki sie nie rozgrzeje do okolo 60 stopni, i prawdopodobnie nie jest to napinacz ani popychacz

 

Czemu te gowienko

 

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/374849_x800.jpg

 

jest takie drogie ? w oryginale kosztuje 320 $

Opublikowano
Mniemam że ślizg łańcucha wymieniałeś na gwarancji,jesli tak masz dwa lata i reklamuj głośną prace moze ci reszte wymienia.
Opublikowano
witam mam takie same objawy jak u kolegi głośna praca na zimnym i potem cisza wymieniłem napincz na nowy na chwile pomogło i potem tak samo! przebieg auta 140 tyś do wymiany łańcuch rozrządu koszta to kopletny rozrząd 360 zł plus koło na dole 30 zł i uszczelka pokrywy zaworów i zimering na wale to 240zł robocizna u mechanika 350 zł razem 980 zł .po rozmowie z mechanikem łańcych rozrządu ma być cały czas naciągnęty a nie raz luziny !!! to jest wada tych silników nie trwały rozrząd a poztym bardzo dobre mało palą ja mam ten n43 170 koni
Opublikowano
witam mam takie same objawy jak u kolegi głośna praca na zimnym i potem cisza wymieniłem napincz na nowy na chwile pomogło i potem tak samo! przebieg auta 140 tyś do wymiany łańcuch rozrządu koszta to kopletny rozrząd 360 zł plus koło na dole 30 zł i uszczelka pokrywy zaworów i zimering na wale to 240zł robocizna u mechanika 350 zł razem 980 zł .po rozmowie z mechanikem łańcych rozrządu ma być cały czas naciągnęty a nie raz luziny !!! to jest wada tych silników nie trwały rozrząd a poztym bardzo dobre mało palą ja mam ten n43 170 koni
Opublikowano

Dla uscislenia, napinacz rekompensuje tylko luz miedzy walem korbowym a walkiem rozrzadu - wydechowym....

miedzy walkiem dolotowym a wydechowym nie ma napinacza a wg mnie powinien byc, bo tu dochodzi to ciecia zebow kol vanosa...w kazdym razie, jesli dochodzi to rozciagniecia lancucha na sciezce wal - walek wydechowy, to juz potem leci na walek dolotowy, na poczatku lekki luz, potem ciecie zebow...

 

@jacekopony - dzieki za podanie cen, czemu tylko kolo na wale jest u Ciebie do wymiany ? kola vanosa sa ok ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moze to nie jest najlepszy watek, ale chyba jesli chodzi o N43 najpopularniejszy.

 

Jesli korzystacie z INPA, zmiencie sobie MSD80 na MSD81 to dedykowany sterownik silnika dla tego modelu. Jak potrzebne szczegoly, moge uzupelnic ten wpis.

Opublikowano

Nalezy przeedytowac pliki z jakiegokolwiek notatnika i wprowadzic zmiany lub dopisac nową wartość (ENTRY) jak kto woli do plikow:

 

C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\E90.ENG

C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\E90.GER

 

w miejscu [ROOT_MOTOR]

 

---------------------

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

...

...

...

ENTRY= MSD80_ALT,MSD 81.0 for N43 N53 & N54 with EWS4/CAS,

 

----------------------

 

MSD80_ALT - to dokladnie MSD81.2 czyli dokladnie ten sterownik ktory wystepuje w silniku N43, jest w nim rozszerzeone menu. Powodzenia.

 

Sprawdzone na gotowcu trandolfa na VMWare czyli na INPA EA-90X.

Opublikowano

Panowie, jezeli to zly watek to przepraszam, ale moze ktos sie spotkal z problemem przy dopalaniu ? E90 N43 320i. Samochod odstawiony na parking okolo 22 w srode, stal caly czwartek na parkingu, a filmik nagrany w piatek rano. Generalnie mam wrazenie, ze im dluzej stoi tym dluzej odpala. O co biego ? Pompa paliwa, filtr ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=xRYZnWu2KL4

Opublikowano
Czyli też miałeś problemy z odpalaniem? I wymiana czujnika pomogła? Moja czasami dłużej kręci, a potem jak odpala to tak jakby na 2 potem 3 i 4 cylindry. Potem już jest spoko. Dzieje się tak jak postoi na słońcu i się popiecze. W komputerze brak błędów cewki świece mają jakieś 15tys. wtryski mają 70tys. kilometrów najechane jak i całe auto nie wiem co to może być bo wkurza, a BMW nie dostoi takie odpalanie. Jakieś pomysły? Tak myślałem jakby pompa wysokiego ciśnienia padała, że nie trzyma ale wtedy chyba by cały czas świrowała w czasie jazdy. Brak mi pomysłów.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Świece prawie nowe NOX też zawór Vanosu (chodzi o ten elektrozawór w głowicy) wykluczam bo on chyba nie od tego jest co do czujnika wałka to ten na dole w bloku czy ten co liczy impulsy w głowicy masz (pamiętasz) może jego numer? Wymienię obligatoryjnie i zobaczę jak to się sprawdzi.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Dzieki za zdjecia, wyglada na to, ze wymiana jest prosta. Potrzebne jakies specjalne narzedzia ? Da sie to wymienic samemu na parkingu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.