Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mianowicie mam problem z moim BMW E39 540i 1997r. Od jakiegoś czasu BMW przestało poprawnie pracować, a dokładnie przestaje chodzić na 3 cylindry z prawej strony do tego zaczyna strzelać w wydechu, strasznie kopci i czuć jakby spalony olej. Najlepsze jest to że gdy odłączę aku i wyjmę i wyczyszczę świece bo zawsze są 3 mokre poskładam wszystko odpalę ją i jest chwilę w miarę normalnie i znowu problem wróci ale przejadę trochę i znika ale nie na długo bo zazwyczaj po przejechaniu jakiś 70 km powraca wszystko. Podłączony był komputer i pokazało takie błędy jak czujnik wałka rozrządu, przepływomierz powietrza oraz wypadanie zapłonu na cylindrach 1 - 3 - 5. Do tego wymienione i sprawdzone mam:

- Odma nowa

- Świece nowe

- Uszczelki pod pokrywami zaworów nowe

- Cewki oraz fajki sprawdzone przekładane z innego auta

- Sprawdzone ciśnienie na tłokach i jest w granicach 13 bar.

Czujnik wałka rozrządu sprawdzałem (w tym silniku jest tylko 1) miernikiem i ma 764 niby powinien mieć powyżej 800, ale czy on może powodować takie objawy? Czujnik ten powiązany jest ze wszystkimi cylindrami, a u mnie problem jest tylko na 3. I dodam ę jak problem się pojawi nie ma różnicy czy zimna czy ciepła trzeba wyjąć świece i aku żeby było dobrze. Ogólnie to proszę o jakieś porady pomoc w znalezieniu przyczyny, byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dzięki pozdrawiam.

Opublikowano

Świece od czego są mokre? Jak wizualnie wyglądają?

Masz gaz?

Na ciepłym takie objawy występują czy na zimnym też? Masz utratę mocy?

 

Tak na oko obstawiam na uszkodzoną uszczelkę pod pokrywą. Źle zamontowana albo wada fabryczna.

Opublikowano
Świece czarne zalane paliwem, uszczelki pod pokrywą ok w okolicach cewek, świec zero oleju, gaz jest ale nie używam, utrata mocy jest spora do tego nierówno chodzi na wolnych i telepie całym autem na postoju i w czasie jazdy. Kopci ogólnie na szaro i spaliny mają zapach jakby z piły motorowej.
Opublikowano
Raczej ten problem też bym wyeliminował ze względu na to że jednak raz auto na tych cylindrach pracuje raz nie, a gdyby były to wtryskiwacze to raczej lały by cały czas. Narazie stawiam na sterowanie zapłonem podmienie czujnik wałka jeżeli to nie pomoże spróbuję podmienić jeszcze sterownik i zobaczę jakie będą efekty.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po wyjęciu silnika krokowego z kolektora ssącego, ale nie odłączając go z kostki problem z strzelaniem, kopceniem, nie wchodzeniem na obroty, z zaciągniętym bagnetem znika tylko wtedy ciężko odpala czasem nawet nie chce to wystarczy założyć silniczek na odpalenie, nie ma hamulców, nie równo chodzi na wolnych. Więc czy przyczyna leży po stronie samego silnika krokowego czy też coś innego ma winę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.