Skocz do zawartości

BMW F10/F11 vs inne


przemekk23

Rekomendowane odpowiedzi

może "wykasuj" jeszcze wynki testu z Motora :D ,

 

wyniki z testu z podaniem źródła wstawiłem po Twoim moderatorze Kruk zachwycie nad napędem 4x4, str. 6 obecnego tematu...

 

pozdr. dla obiektywności :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

I nadal się zachwycam bo wg. mojej opinii jest prawie doskonały !!

Ty zawsze możesz sobie kupić Audi czy Fiata ale to nie zwalnia Cię z obowiązku trzymania się regulaminu.

Czyli trzymaj się tematu, link do testu jest ok. ale wykład na temat co to jest "Radość" już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za ukierunkowanie :cool2: .

 

Kupię i będę jeździł tym na co życie pozwoli.

 

Niezależnie od marki/modelu NIE będę się jednak „spinał” aby udowadniać, że MOJE DOBRO/system jest NAJ tylko przyjmę na klatę, że jak test ukazuje, że moje auto jest na 5 miejscu to jest na 5 miejscu a nie na 1.

 

W przypadku testów NIE będę się „ośmieszał”, że wiem/czuję lepiej niż mistrz Polski lub, że test jest „komercyjny/tendencyjny” bo MOJE auto nie wygrało :cry2: :mad2: .

 

4x4 BMW, (model 6 GC 650xi) opinia Kajto, strona 20 Motor 7/2013: „…dzięki ogromnemu Nm na prostej jest szybsze od AUDI, ale w czasie jazdy już nie jest tak skuteczne… w pierwszej fazie zakrętu okazuje się mocno podsterowne, by po pewnym czasie więcej momentu zostało wysłane na tył. Dzieje się to dość nagle i niezbyt płynnie, sprawiając, że kierowca powinien być przygotowany szybką kontrę…”

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wiesz ja opieram swoje opinie na doświadczeniu w codziennej eksploatacji a Ty na artykułach.

Sam jeździsz z tylnym napędem wie po co chcesz na siłę udowodnić że coś jest lepsze bo Ty nie masz?

Dla mnie jazda F25 to jest "Radość z jazdy" bo gdyby tak nie było jeździł bym Audi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jestem pewien czy każdy zauważył że w tym teście jeden wóz ma 20 cali , drugi 18 cali, inne marki opon. Bmw w teście ma 200 kg więcej.

 

Chyba nie do końca ten test dobrze skonstruowany, jest na yt przecież ten film z audi, bmw , subaru i mercedesem na lodzie i śniegu i można popatrzeć że wyszło inaczej ?

Może w tej gazetce kierowca nie wycisnął z każdego wozu tyle co się da ? Uprzedzając pytania - na codzień mam awd i wiem jak haldex wyjeżdża na łukach , jest to mało zabawne jak się tego nie ogarnie. Druga rzecz to w passata z haldexem co jeździ jak subaru z sawd , nie wierzę bo widziałem jak jeździ subaru w realu po nieodśnieżonej drodze. Trzecia rzecz to 2 tyg temu jak dowaliło śniegu widziałem że quattro guzik dało w a6 i kierowca pojechał w tuje na łuku. A z kolejnej strony to całkiem niedawno demówka 328 xdrive poszła w szkodę całkowitą podczas jazdy z klientem na obwodnicy wawy , wóz złapał poślizg na śniegu z pobocza łuku i klient nie wyprowadził.

 

jakie z tego wnioski ? że wszystko "zależy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja opieram swoje opinie na doświadczeniu w codziennej eksploatacji a Ty na artykułach.

Sam jeździsz z tylnym napędem wie po co chcesz na siłę udowodnić że coś jest lepsze bo Ty nie masz?

Dla mnie jazda F25 to jest "Radość z jazdy" bo gdyby tak nie było jeździł bym Audi :)

 

cieszę się, że jesteś zadowolony...i że masz doświadczenie, ja to tylko "gazety"

 

obecnie zbieram na auto, z którego może tak jak Ty będę czerpał radość z jazdy,

 

od sierpnia 2012r jeżdżę słabym FWD i nie jestem zadowolony, nikomu NIE polecam, BMW jest żony raz na jakiś czas da mi pojeździć, to ja w lutym tego roku jak sąsiad z 530xd nie dał rady dojechać i zostałem sam na parkingu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZVmxdNHrBl0

 

historię aut 4x4 przerabiałem:

 

2007/2008 - 15 miesięcy SUBARU FORESETR 2,5 XT z 2007r, przejechane ~35tys.km, modyfikacje MAPTEK STAGE 3, kursy: SIP1, SIP2, SIP3,

 

od listopada 2011r do sierpnia 2012, PORSCHE 4S PDK z 2009r, przejechane ~20tys. km, podstawowe kursy jazdy na matach w Niemczech...

 

nie pieję/nie piałem nad Tymi autami bo SUBARU miało wady ale dawało RADOŚĆ (wg rozumienia/tłumaczenia WIKIPEDI), a PORSCHE było tak NUDNE, że było największą moją motoryzacyjną wtopą ale największym szpanem...

 

skromne doświadczenie mam, wiem czego oczekuję i szanuję ocenę kierowców takich jak Kajto bo NIGDY ale to NIGDY nie będę umiał tak jeździć i tak oceniać prowadzenia aut...

 

Kajto mówi "słabo", moderator Kruk mówi "prawie doskonały" +10 dla moderatora :cool2: ...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w teście jest coś takiego napisane że esp w bmw 650i reaguje za mocno i obcina moment co nie pozwala na jazdę z buksującymi kołami, natomiast jak już się esp odłączy to wtedy przesył momentu na tył następuje nieco zbyt nieprzewidywalnie. Czyli ocena frajdy z jazdy wynika właśnie z działania esp w teście. Chyba oceniono elektronikę nie sam napęd. Elektronikę można zresztą chyba zmienić na sport+ albo sport ? Nie wiadomo na jakim ustwieniu wóz jeździł.

Do tego opony 18 cali przy silniku 450 KM w bmw i 20 cali w audi 450 KM: droga hamowania na węższych oponach w teście jest audi 38.8 m dla 20 cali a 40 m dla bmw i 18 cali. Wcześniej tester stwierdza że cieńsze opony lepiej hamują bo lepiej wgryzają się w śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi że Kajetanowicz się nie zna :)

 

umiesz rozładować sytuację :cool2: :cool2:

 

odpowiedź rewelacyjna :cool2:

 

... Chyba oceniono elektronikę nie sam napęd. ....

 

napęd 4x4 BMW to właśnie elektronika, daje b. dużo dobrego i trochę złego, dlatego wg mnie Kajto ocenił go na 5 punktów z 10...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tegorocznej zimie, ślizganiach się na zamkniętym lotnisku i użytkowaniu auta w warunkach dziennych osobiście mogę wysnuć następujące wnioski:

1. Jeśli testowali auta na włączonej elektronice, to się nie dziwię, że BMW dostało 5/10, bo naprawdę zabiera ona całkowitą frajdę z jazdy - nie da się na włączonych kagańcach polatać bokami, bo w moment koła są hamowane.

2. Na wyłączonych kagańcach auto zachowuje się bardzo przewidywalnie i nie ma z nim problemu - problem może mieć bardzo niedoświadczony kierowca.

3. Auto przez xDrive jest mocno podsterowne w normalnym użytkowaniu, np ciasne uliczki, wyślizgane na lustro trzeba brać naprawdę wolno, bo przód wyjeżdża. Niestety, w moim przypadku wpływ na to zjawisko ma na 200% stan opon, które dostałem wraz z autem - są zdrowo zajechane, ale przy szybkich startach na śliskim kontrolki nie zapalają się kompletnie, a auto rwie w przód, jak szalone.

Musiał bym zmienić opony na nowe i zrobić te same warunki testowe, ale to już nie tej zimy, a następnej nie mam pojęcia, czym będę jeździł :roll:

 

Co do testu z MOTOR'u, to umiejętności jazdy Kajto nie można ujmować, bardziej przyczepił bym się do interpretacji jego słów przez szanownego Redaktora - zresztą jednego z wielu, którzy plotą banialuki w kolorowych czasopismach :twisted: Bo ja np "fun z jazdy" ocenił bym inaczej niż to opisane, a skuteczność napędu również inaczej - a chyba taki był pierwotny zamysł tego artykułu, a nie bajanie niczym Stanisław Lem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tegorocznej zimie, ślizganiach się na zamkniętym lotnisku i użytkowaniu auta w warunkach dziennych osobiście mogę wysnuć następujące wnioski:

3. Auto przez xDrive jest mocno podsterowne w normalnym użytkowaniu, np ciasne uliczki, wyślizgane na lustro trzeba brać naprawdę wolno, bo przód wyjeżdża. Niestety, w moim przypadku wpływ na to zjawisko ma na 200% stan opon, które dostałem wraz z autem - są zdrowo zajechane, ale przy szybkich startach na śliskim kontrolki nie zapalają się kompletnie, a auto rwie w przód, jak szalone.

Musiał bym zmienić opony na nowe i zrobić te same warunki testowe, ale to już nie tej zimy, a następnej nie mam pojęcia, czym będę jeździł :roll:

:D

 

No w końcu ktoś mądrze gada miałem ten sam problem kiedy przesiadłem się z E39 na audi a4 b8 quattro wtedy po raz pierwszy miałem styczność z autami 4WD.

 

W porównaniu do e39 quattro było bardzo podsterowne byłem dosłownie wqrwi... tą podsterownościa , kolega w tym czasie kupił nową impreze wrx 2.5 myśle sobie przejadę się i sprawdze czy tylko u mnie tak lipnie sprawa wygląda.

 

Już na 2 zakręcie wszytko było jasne wrx jest równie podsterowny jak quattro.

 

"Koval81" masz w 100% racje trakcja na wprost jest rewelacyjna , ale na wyślizganym sniegu ,lodzie oraz na zakretach typu 90c i mniej jest lipa

 

Jedyne auto 4wd które nie jest podsterowne którym jeżdziłem to lancer evo 9 i 10 tam na każdej osi jest torsen , a na środku jest wiskotyka.

 

W tamtym roku kupiłem F25 byłem ciekawy jak sprawa wygląda w przypadku xDRIVE jest lepiej niż w quattro ale i tek bez rewelacji i nie jest to wina opon bo w audi miałem nowe jak i F25 takie były.

 

Quattro ma tą przewage nad xdrive że kiedy pojawia się podsterowność wystarczy wcisnąć gaz i auto zamienia nam się z podsterownego na nadsterowne wtedy na tył idzie 80% mocy i nie zmienia się to aż do chwili kiedy zmieni się przyczepność podłoża lub odpuścimy gaz ot taka namiastka BMW RWD.

 

Może właśnie dlatego Kajto napisał o największej frajdzie z jazdy w przypadku rs4.

 

Jeśli ktoś chce mieć fun z jazdy to tylko RWD , niech nikt nie daje sobie wcisnąć kitu że auta z 4WD na zakrętach prowadzą się lepiej

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutecznosc napedu 4x4 powinna byc oceniona czasami na torze w porownywalnych warunkach, porownywalnych aut. Wedlug mnie powinien liczyc sie czas a nie fun z jazdy, to czasami nie idzie w parze. Do tej pory widzialem dwa takie testy. Jeden byl auto motor i sport i tam quattro wygralo minimalnie x xdrivem, pozniej byly inne napedy i jeden jest na YT po czesku i tam ku zdziwieniu testujacego wygral xdrive chociaz dal nsjmniejsza frajde z jazdy i dopoki nie zobaczyl czasow spodziewal sie porazki.

Zreszta fajny test, duzo roznych konkurencji i bezposredniej walki :-). Wkleilem linki w innym watku o xdrive na tym forum.

Jak znajde to wkleje raz jeszcze.

Edytowane przez anwod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na OESach do roboty nie jeżdżę i wali mnie czy na torze będzie ciut szybsze Quattro czy X-Drive. Chcę żeby się prowadziło fajnie a nie wypłużało przodem. O dziwo X5 z wyłączonym DSC jest na śniegu neutralne a po dodaniu gazu lekko wyrzuca tył i można Toi-Toiem zamiatać tyłkiem jak w RWD. Za pierwszym razem pozytywnie mnie zaskoczyło a mina kierowcy z naprzeciwka gdy leci na niego bokiem stodoła... bezcenne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na OESach do roboty nie jeżdżę i wali mnie czy na torze będzie ciut szybsze Quattro czy X-Drive. Chcę żeby się prowadziło fajnie a nie wypłużało przodem. O dziwo X5 z wyłączonym DSC jest na śniegu neutralne a po dodaniu gazu lekko wyrzuca tył i można Toi-Toiem zamiatać tyłkiem jak w RWD. Za pierwszym razem pozytywnie mnie zaskoczyło a mina kierowcy z naprzeciwka gdy leci na niego bokiem stodoła... bezcenne.

Niektórzy kupują xdrive, bo im tył wyjechał w rwd na śniegu a potem wielkie zdziwienie. Ale potwierdzam. Zarówno w f10 jak i w X1 da sie bez problemu zarzucić tyłem w zasadzie jak w rwd mimo włączonych systemów. Oczywiscie w odpowiednich warunkach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tegorocznej zimie, ślizganiach się na zamkniętym lotnisku i użytkowaniu auta w warunkach dziennych osobiście mogę wysnuć następujące wnioski:

3. Auto przez xDrive jest mocno podsterowne w normalnym użytkowaniu, np ciasne uliczki, wyślizgane na lustro trzeba brać naprawdę wolno, bo przód wyjeżdża. Niestety, w moim przypadku wpływ na to zjawisko ma na 200% stan opon, które dostałem wraz z autem - są zdrowo zajechane, ale przy szybkich startach na śliskim kontrolki nie zapalają się kompletnie, a auto rwie w przód, jak szalone.

Musiał bym zmienić opony na nowe i zrobić te same warunki testowe, ale to już nie tej zimy, a następnej nie mam pojęcia, czym będę jeździł :roll:

:D

 

No w końcu ktoś mądrze gada miałem ten sam problem kiedy przesiadłem się z E39 na audi a4 quattro wtedy po raz pierwszy miałem styczność z autami 4WD.

 

W porównaniu do e39 quattro było bardzo podsterowne byłem dosłownie wqrwi... tą podsterownościa , kolega w tym czasie kupił nową impreze wrx 2.5 myśle sobie przejadę się i sprawdze czy tylko u mnie tak lipnie sprawa wygląda.

 

Już na 2 zakręcie wszytko było jasne wrx jest równie podsterowny jak quattro.

 

"Koval81" masz w 100% racje trakcja na wprost jest rewelacyjna , ale na wyślizganym sniegu ,lodzie oraz na zakretach typu 90c i mniej jest lipa

 

Jedyne auto 4wd które nie jest podsterowne którym jeżdziłem to lancer evo 9 i 10 tam na każdej osi jest torsen , a na środku jest wiskotyka.

 

W tamtym roku kupiłem F25 byłem ciekawy jak sprawa wygląda w przypadku xDRIVE jest lepiej niż w quattro ale i tek bez rewelacji i nie jest to wina opon bo w audi miałem nowe jak i F25 takie były.

 

Quattro ma tą przewage nad xdrive że kiedy pojawia się podsterowność wystarczy wcisnąć gaz i auto zamienia nam się z podsterownego na nadsterowne wtedy na tył idzie 80% mocy i nie zmienia się to aż do chwili kiedy zmieni się przyczepność podłoża lub odpuścimy gaz ot taka namiasta BMW RWD.

 

Może właśnie dlatego Kajto napisał o największej frajdzie z jazdy w przypadku rs4.

 

Jeśli ktoś chce mieć fun z jazdy to tylko RWD , niech nikt nie daje sobie wcisnąć kitu że auta z 4WD na zakrętach prowadzą się lepiej

 

Podsterowność podsterownością, ale w A6C6 takiego wyjeżdżania przodu nie czułem przez kilka ładnych zim, a to ciężka, nie wyważona szafa. Podobnie A4B6 FWD, którym jeździłem przed e91 - to dopiero powinno być podsterowne, ale na nówkach GY UG 7+ ani razu nic takiego się nie zdarzyło. Stąd moja teoria na temat łysych opon i tego się będę trzymał :wink:

Co do zarzucania tyłem, to jak najbardziej się da, ale kagańce na tyle szybko reagują, że raczej zabawy z tego nie będzie - co innego na wyłączonych systemach :roll:

 

Co do quattro, to ma tą wielką zaletę, że jest przewidywalne, bo to mechanika, a nie elektronika.

 

Co do tendencji auta do podsterowności - to zdrowy rozsądek baaaardzo ogranicza to zjawisko w normalnej eksploatacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na OESach do roboty nie jeżdżę i wali mnie czy na torze będzie ciut szybsze Quattro czy X-Drive. Chcę żeby się prowadziło fajnie a nie wypłużało przodem. O dziwo X5 z wyłączonym DSC jest na śniegu neutralne a po dodaniu gazu lekko wyrzuca tył i można Toi-Toiem zamiatać tyłkiem jak w RWD. Za pierwszym razem pozytywnie mnie zaskoczyło a mina kierowcy z naprzeciwka gdy leci na niego bokiem stodoła... bezcenne.

Niektórzy kupują xdrive, bo im tył wyjechał w rwd na śniegu a potem wielkie zdziwienie. Ale potwierdzam. Zarówno w f10 jak i w X1 da sie bez problemu zarzucić tyłem w zasadzie jak w rwd mimo włączonych systemów. Oczywiscie w odpowiednich warunkach.

 

Też potwietrdzam :-) Jestem po xdrive tour (było trochę śniegu i ślisko), gdzie pojeździłem kilkoma róznymi modelami z xdrivem i w szybkim slalomie spokojnie można sprowokować tył żeby szedł bokiem, ale szybkiego długiego łuku nie ma szans pokonać slajdem (przy włączonych systemach). Jak sprowokuje tył, to to po krótkim ślizgu go prostuje. Bez prowokowania jedzie przodem na zewnątrz (przynajmniej w 3 i 5) - przynajmniej takie miałem doświadczenia po tych paru godzinach zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja na DTC mam nawet problem z wyjechaniem z garażu...

 

jak możecie pokazać (dowolny Wasz filmik/Waszego znajomego tylko nie film nakręcony jak kieruje kierowca typu/z grupy "Stig"...) z tymi "długimi bokami" na DTC byłbym bardzo ale to bardzo wdzięczny, dodatkowo kontrola "boku" na DTC to dla mnie już poziom nie do wyobrażenia, nie mówiąc do nauczenia...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmu nie mam ale przypominam, że ja piszę o X5 czyli stały napęd na 4 koła. Do tego potrzebny relatywnie ciasny, zaśnieżony łuk, skrzynia na M2, obroty tak od 2-4 tys i dużo drobnych korekt kierą + dyscyplina w pompowaniu gazu żeby nie przegazować :-)

 

A żeby wyjechać z garażu czy oblodzonego parkingu to często właśnie wyłączone DSC, włączone DTC pomaga - lekki poślizg daje lepszą trakcję niż gdy systemy wszystko tłumią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.