Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
To chyba nie jeździłeś 4x4 w serii F.Jest wielka różnica pomiędzy E70 czy E83 a np. obecną moją F25 :mrgreen:
  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

F25 nie jeździłem, jeździłem w wtorek z rana na parkingu outleta w Piasecznie F10 530xd , a właściciel /sąsiad F10 moją E90 330d.

Najwyraźniej jestem zbyt słabym kierowcą abym mógł docenić napęd 4x4 BMW. Z racji, że kieruję niezbyt dobrze doceniam w autach rodzinnych napęd torsena AUDI z którym radzę sobie i wiem czego się spodziewać.

 

Jeszcze bardziej doceniam RWD w właściwy stosunku moc/waga aby stary slogan marki BMW powtarzany obecnie dla wszystkich :lol: modeli (114i czy 520d) miał rację bytu: przyjemność/radość z jazdy.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Aż miło czytać, że tutaj tylu miłośników tradycji BMW. Tylko dlaczego u prawie każdego napęd 4x4 i suszarka pod maską... :twisted:

*przepraszam ale nie mogłem sobie odmówić tej drobnej złośliwości :)

Opublikowano
AO

 

Kolego, kup se audi - "To Dopiero Idzie", i bedziesz zadowolony :mrgreen:

Nie zbyt rozumiem…

Jestem zadowolony z tego co mam, jestem w stanie przyznać rację marce, której nie lubię, że ma niektóre rozwiązania lepsze czy ładniejsze…

Szanuję kierowców innych marek niezależnie od „znaczka”, jestem jednak fanem BWM i denerwuje mnie jak inny użytkownik/fan BMW pisze głupoty: A7 4x4 = skoda superb 4x4

Aż miło czytać, że tutaj tylu miłośników tradycji BMW. Tylko dlaczego u prawie każdego napęd 4x4 i suszarka pod maską... :twisted:

*przepraszam ale nie mogłem sobie odmówić tej drobnej złośliwości :)

bo to: ...radość z jazdy na 2012/2013r...

 

wesołych i gumowego 2013, pozdr. AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Zgadzam się w 100% z kolegą AO. Byłem fanem BMW, teraz kupiłem Audi. Zarówno z e60, jak i z A8 jestem mega zadowolony. Mam jednego znajomego, który próbował mnie przekonać o wyższości jega 520d f10 i wmówić, że moje auto to większa skoda superb. Sorry, można lubić BMW, ale trzeba być obiektywnym!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no dobra to ja sie wypowiem co do napedow 4x4 audi - bmw. Mam jakies doswiadczenie do tych napedow i tak:

 

Panowie w serii F jest to naprawde super naped - skok jakosciowy to jak przesiadka z fiata na mercedesa:)

 

Ostatnio testowalem moje F10 z 4x4 na ulicy gdzie sniegu bylo ok 10 cm wyprzedzanie bajka nic nie czuje iz jest slisko za to moje auto audi A4 quattro przy wyprzedzaniu aut na tej samej nawierzchni lekko zarzuca tu klania sie staly naped i elektronika nie daje rady w korygowaniu auta - czasami bylo stresowo za to w BMW tego wogole nie odczuwalem iz jest zle z nawierzchnia.

 

uwazam iz na zimowych DROGACH jest 0:1 dla BMW dokladnie seria F

 

Nastepnie testowalem auta na tzw. trawce wysokosc sniegu kolo 20 cm ( nie zmrozony snieg ) jak i BMW i Audi spokojnie szly jak po sznurku

 

czyli jest remis 1:1

 

Nastepnie testowalem auta na zaspach poza droga wysokosc zasp siegala do 30 cm i tu BMW uleglo tylko w sytuacji jesli na zaspie ok25-30cm glebokosci sniegu auto mialo ruszyc z 0 km/h tu byly duze trudnosci ale udalo sie i jak mamy predkosc ~30km/h zaspy dla BMW byly spokojnie zjadane, natomiast Audi czy byl samochod zatrzymany czy w trakcie jazdy dawal sobie rade spokojnie ( jedna sytuacja jak zaspa miala 30 cm glebokosci i 2 metry dlugosci auto zakopalo sie, ale wycofalem i poszlo dalej) w tej sytuacji

tu Audi wygrywa 1:0

 

na trudnych terenach nie testowalem bo szkoda aut a tzw. limuzyny nie sa przeznaczone na to

 

 

Quattro jest swietny ale xdrive w F-kach jest naprawde fajny i jesli ktos uzywa auta na drogach asfalt-snieg to polecam naped xdrive

 

 

NATOMIAST jesli ktos porownuje SKODE i Audi to niech lepiej to sobie zachowa dla siebie - bo nie ma wiedzy co to sa za auta

 

BMW i AUDI to inna polka no chyba iz chce zachowac 100tyz zl w kieszeni i czyms jedzic to ok SKODA moze byc

Opublikowano

Torsen jest bardzo dobrym napedem, prawdopodobnie najlepszym ale nie mozesz powiedziec ze dwie klasy lepszym od xdriva. Nie jestem mistrzem kierownicy, i nie mam doktoratu z mechaniki ale mysle ze cos nie cos na samochodach sie znam.

Moze nie tak jak Ty, ale czytajac duzo roznych testow napedow przewaznie wygrywa torsen ale nie zawsze, a xdrive jest bardzo blisko. Oczywiscie zawsze w czolowce jest tez awd subaru. Czasy na osniezonym torze maja te samochody bardzo podobne. Fakt faktem ze xdrive jest tak jak piszesz mniej przewidywalny ale w punkcie pomiaru czasu zdziwienie kierowcy jest duze kiedy okazuje sie ze czas jest zblizony a w kilku testach lepszy.

Uczestniczylem w zimowej szkole jazdy kilka razy, w szkoleniu rajdowym, w abj kilka razy i jezdzilem wieloma napedami.

Xdrive nie jest zly i napewno nie dwie klasy gorszy od torsena.

Poza tym mowimy o codziennej dynamicznej jezdzie w kiepskich warunkach a nie o OS'ach. I wydaje mi sie ze w przypadku audi tam gdzie jest silnik poprzecznie tam jest haldex a wzdluznie torsen, wiec w a4 moze byc haldex, ale reki nie dam sobie uciac. :-)

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Co do skody superb, to uważam, że w klasie średniej nie-premium to jedno z najlepszych aut i bardzo porządny wóz, nawet w porównywalnych wersjach 2.0d obok f10 i c7 nawet nie stała. To moja pierwsza zima z a8 i z napędu jestem bardzo zadowolony. Słabo odsnieżone parkingi nie są już problemem, przecinanie śniegowych kolein przy wyprzedzaniu to pestka. Mamy firmie najnowszego subaru outbacka(nawiasem mówiąc straszny brzydal) i tam napęd jest równie dobry. Mam jeszcze xc90 z archaicznym haldexem i to rozwiązanie też ma swoje zalety: normalnie napędzane są przednie koła, co obniża zużycie paliwa i auto nie pożera opon jak a8(continentale sport contacty p 30 tys do wymiany!). Co do xdrive, to imho jest dobry, ale nie tak dobry jak napęd audi. Niedawno w amis był test napędów i quattro wygrało. Pamiętam, że kiedyś wypowiadał się tu użytkownik a8 i x5, wskazując na lekką przewagę Audi w tym temacie.
Opublikowano
kupując moje pierwsze auto klasy premium, odwiedziłem wszystkie salony. Jeździłem Audi, Volvo, Mercedesem i oczywiście BMW. Zgadzam się że Audi jest technicznie prawie idealne, ale jest jednak mega nijakie i faktycznie wizja tego że jest to tylko lepsza wersja Superba w ładniejszej szacie wykonania wnętrza, bardzo mnie zniechęciła do tej marki. Co do klasy E, to trąciło już bardzo myszką, a Volvo jednak jeszcze dużo brakuje. Czasami nie ważna jest aż tak bardzo technika i kutnia o to kto ma lepsze 4x4 czy inne parametry, liczy się wydając tak duże pieniądze przyjemność z jazdy i indywidualizm, a tu BMW zapewnia go bezapelacyjnie w wyżej wymienionych markach najwiecej. Gdybym miał mierzyć, oczywiście swoją miarą, to kolejność byłaby nastepująca począwszy od nr1: BMW, Mercedes, Volvo, Audi. Ostania pozycja Audi przypadła mu za najbardziej nudny design i to że na ulicy wszystkie ich modele wyglądają identycznie nudno, pomimo że może nie są to brzydkie auta. Taki to VW czyt samochód dla ludu, tylko tego z grubszym portfelem.

 

 

spójrzmy na ulicę i czym się różni f10 od f30 ...? niczym, jaki jest tzw. look ? 8 na 10 pomyli oba auta, tak właśnie BMW strzela sobie w kolano.... hm... but I'm still love e60 , that's design !

  • Moderatorzy
Opublikowano
To właśnie taka zmyłka abyś wybrał Audi :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do skody superb, to uważam, że w klasie średniej nie-premium to jedno z najlepszych aut i bardzo porządny wóz, nawet w porównywalnych wersjach 2.0d obok f10 i c7 nawet nie stała. To moja pierwsza zima z a8 i z napędu jestem bardzo zadowolony. Słabo odsnieżone parkingi nie są już problemem, przecinanie śniegowych kolein przy wyprzedzaniu to pestka. Mamy firmie najnowszego subaru outbacka(nawiasem mówiąc straszny brzydal) i tam napęd jest równie dobry. Mam jeszcze xc90 z archaicznym haldexem i to rozwiązanie też ma swoje zalety: normalnie napędzane są przednie koła, co obniża zużycie paliwa i auto nie pożera opon jak a8(continentale sport contacty p 30 tys do wymiany!). Co do xdrive, to imho jest dobry, ale nie tak dobry jak napęd audi. Niedawno w amis był test napędów i quattro wygrało. Pamiętam, że kiedyś wypowiadał się tu użytkownik a8 i x5, wskazując na lekką przewagę Audi w tym temacie.

 

Oj ta Superb wlasnie wiecej niz tylko stala kolo A6 w tej wersji! 2.0TDI to ten sam silnik a skrzynia DSG to w Audi S-Tronic. Zmienili nazwe dla niepoznaki :lol: Ile jest jeszcze pokrewnych czesci nie bede sie wypowiadal bo nie analizowalem tego jakos szczegolnie ale nie jest tajemnica ze baza techniczna jest w tym koncernie jedna i sam jestem ciekaw jaki % czesci jest ten sam w tych modelach. Wiadomo ze Audi sie tym nie pochwali. Juz wczesniej pisalem ze marketing maja mistrzowski i co za tym idzie finansowy sukces wrecz niespotykany.

Opublikowano

Moim zdaniem stawianie sprawy o tak duzym stopniu ogólności typu bmw vs audi nie ma najmniejszego sensu. Każda firma ma swoje słabsze i mocniejsze strony ,lepsze i gorsze produkty i rozwiązania. Każda z nich ma swoich fanów i antyfanów i w rzeczywistości są na bardzo podobnym rozwoju technologicznym.

Konkretny model z danym silnikiem i wyposażeniem jednej marki i drugiej i wtedy można pogadać

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Najgorsze jest to, że najwięcej do powiedzenia o nowych Audi i innych samochodach premium mają osoby jeżdżące bi em dablju za 15 tysięcy złotych zarobionych na zbieraniu szparagów w Niemczech :mad2:

Ludzie...trochę pokory. Wasze e36/e46 to nie pępek świata.

Opublikowano
Najgorsze jest to, że najwięcej do powiedzenia o nowych Audi i innych samochodach premium mają osoby jeżdżące bi em dablju za 15 tysięcy złotych zarobionych na zbieraniu szparagów w Niemczech :mad2:

Ludzie...trochę pokory. Wasze e36/e46 to nie pępek świata.

 

wyczuwam problemy z samooceną, problemy osobiste i zaburzenia emocjonalne :mrgreen: kolega sie jeszcze czyje lepszym czlowiekiem od klubowiczow w e36 :-)

 

Stary, zadna praca nie hańbi - masz coś do ludzi zbierajacych szparagi? Nawet dla sprzataczki w firmie trzeba miec szacunek

 

Sry za offtop nie moglem sie powstrzymac

Hmmmm
Opublikowano

Fakt, trochę poleciałem.

Mnie po prostu roz...denerwują opinie typu: "Nowe Audi A6 za 300k - co za idioci to kupują, trochę lepszy golf, na równi z superbem". A zazwyczaj to opinia posiadaczy aut wartych tyle, ile doładowanie telefonu.

Opublikowano
Szukam auta z możliwością komfortowego podróżowania 5 dorosłych osób. F10 ma bardzo słabo wyprofilowane i wąskie środkowe miejsce na tylnej kanapie w stosunku do wielkości tego auta. Może ktoś poleci coś sensownego ? Nie ukrywam ze rwd jest preferowane...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Lancia Thema :)

Kanapa z tylu jest gigantyczna...

Nie probowalem osobiscie 3 osob naraz posadzic,

ale siedzialem i patrzylem (rysujac wyimaginowane linie) ile jest miejsca dla kazdego z osobna. Duzo.

RWD i 2 silniki do wyboru.

Opublikowano

A jak to jezdzi ? Prawdę mówiąc patrząc na fotki to ta tylna kanapa wyglada podobnie jak w BMW...

 

Dodam , ze dla mnie priorytetem nie jest ilosc miejsca na nogi lecz szerokość kanapy i jej wyprofilowanie tak by wygodnie jechały 3 osoby.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zaskakujaco dobrze. W dieslu jest - na razie - dosc srednia skrzynia biegow, ale nie tragiczna.

W benzynowym jest juz nowoczesna ZF 8 biegow (ta sama zreszta co w BMW czy niektorych

Audi (A6/A7 i A8) czy Jaguarach - roznice sa w sofcie i ogolnym dostosowaniu do jednostek napedowych).

 

Ogolnie polecam jazde probna i nie bazowanie tylko na forach. Kazdy ma swoje wlasne preferencje

i kazdy inaczej odbiera samochody. Moze wlasnie Tobie bedzie pasowac.

 

Auto jest pieknie wykonczone w srodku. Dobor kolorow, materialow, itp. itd.

(choc w niektorych miejscach czuc/widac, ze sa to materialy troche gorszego gatunku niz

w BMW czy Audi). Ale i cena odpowiednio nizsza za pelny wypas.

Opublikowano
zakonczmy temat bo w zadnym aucie nie jest wygodnie w 5 osob

 

Nie prawda. W muliplii jest całkiem niezłe, prxynajmniej jesli idzie o miejsce na fotelach z tylu. Natomiast nawet przyjmując taki punkt widzenia ciagle jest pole do dyskusji. Są auta gdzie jest bardzo niewygodnie i takie gdzie niewygodny jest mniej. I na takiej możemy sie skupić. Na te chwile potencjalnie zastanawiam sie nad 5GT.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.