Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprawdź czy nie masz włâczonego Auto H, czyli ręczny zaciága się automatycznie po zatrzymaniu.

 

Auto H to zupelnie cos innego;) (bardzo pomocna funkcja w miescie) - mi chodzi tylko o hamulec "reczny" elektryczny - raz sie sam z siebie zaciaga, raz nie - trzeba uwazac :lol:

  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy nie masz włâczonego Auto H, czyli ręczny zaciága się automatycznie po zatrzymaniu.

 

Auto H to zupelnie cos innego;) (bardzo pomocna funkcja w miescie) - mi chodzi tylko o hamulec "reczny" elektryczny - raz sie sam z siebie zaciaga, raz nie - trzeba uwazac :lol:

 

 

 

Kolega Dawid dobrze napisal ze reczny zaciaga sie automatycznie gdy masz wlaczona funkcje

auto hold po wylaczeniu silnika. Gdy auto hold nie jest wlaczony reczny nie uruchomi sie

automatycznie po wylaczeniu silnika.

Opublikowano
A jak porównanie F10 do Merca w212? Ktoś brał pod uwage te 2 auta? Jezdziłem ostatnio Mercem i jestem w szoku jakie to "sprezyste" i przyjemne w prowadzeniu auto - i to mimo pakietu AMG było luksusowo i dobrze sie trzymał drogi
Hmmmm
Opublikowano
Siedziałem tylko w środku W212, nie jeździłem. Design zupełnie mi nie odpowiada, same wykończenie wnętrza też moim zdaniem gorsze od F10, choć do też jest odczucie subiektywne.
Opublikowano

Obecny ;) dobry pomysł z neutralnym gruntem - chociaż straszne mnogo tam Szwedów, ogólnie skandynawowie są w dużej ilości, alę żeby było na temat to zapewnie Oni wola F10/F11 od C7 ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Troche odswieze watek i dorzuce cos od siebie :)

 

Aktualnie jezdze Superb 3.6 V6 4x4 (troche podrasowany) w ze wszystkim co mozna bylo dokupic w 2009.

Wczesniej jezdzilem Volvo XC90 D5 (tez podrasowany) z 2007. Oba nowe, z salonu.

Superb wlasnie sprzedalem i wybieram dla siebie nowe auto.

 

Testowalem (w ciagu 2 dni) nastepujace:

Infiniti M35h

BMW 328i

Evoque 2.2d

BMW 535i xDrive GT

BMW 530d xDrive

Audi A6 3.0 TDI (240KM)

 

M35h - bardzo, bardzo fajne auto i super wykonczone. Moc duza i pomimo silnika starej szkoly (zwykle V6)

jezdzi sie tym jak silnikiem turbodoladowanym lub supercharger. Moment jest od samego dolu.

Tylko uklad kierowniczy nie za bardzo ok. Taki maslany troche.

Komfort jazdy (cruising) bardzo, bardzo dobry.

Auto odpadlo z kilku powodow:

najwazniejszy: kosmiczny czas oczekiwania, zamawiajac teraz bylby marzec/kwiecien 2013

mniej wazne: zbyt rzadkie, za malo serwisow, przeglady co 15km, malutki bagaznik

(Honda Jazz Hybrid mojej malzonki ma chyba wiekszy)

 

328i - piekne, zgrabne i w miare dynamiczne - na tym sie koncza jego zalety (dla mnie).

Silnik burczy, szum wiatru przy lusterkach jest tragiczny, slyszalny i bardzo przezkadzajacy

juz przy 100km/h. Odglosy opon jak i komfort resorowania takze kiepskie.

Ogolnie bylby to duzy krok wstecz w stosunku do Superb pod wzgledem komfortu podrozowania.

 

Evoque - bardzo fajne auto do patrzenia, ale do jezdzenia juz nie za bardzo :)

Przy wiekszych predkosciach na autostradzie trzesie i skacze, silnik ledwo, ledwo jedzie

i burczy. Moze lepiej by bylo z benzyna 240KM, ale pewnie nie wiele lepiej.

Design, wykonanie na dosc wysokim poziomie, calkowicie porownywalnym z 328.

Przebywanie w tym aucie to spora przyjemnosc, pod warunkiem, ze stoi ;)

 

535i xDrive GT - katedra na kolach. Naprawde czuc wielkosc i wage. Ja to nawet lubie

i to auto pasowalo mi najbardziej, ale nie zdalo testu rodzinnego - nijak nie udalo

mi sie umiescic fotelika dla dziecka po srodku tylnej kanapy.

Najfajniesze i najprzyjemniejsze wnetrze.

Silnik bajka. Nawet z tym autem radzi sobie naprawde dobrze (a przeciez mamy tu ponad 2t).

Prowadzenie niezle, ale nie idealnie. Znow z powodu wagi imo.

Generalnie auto to bardzo mi przypominalo jazde XC90 tylko z wieksza dynamika.

 

530d xDrive - mysle, ze nie ma co duzo pisac. Po prostu najlepsze (jako calosc), ze wszystkiego

czymkolwiek w zyciu jezdzilem. Wnetrze ciut gorsze (dla mnie) niz wersja GT, ale tylko ciut.

Bez problemu przechodzi test rodzinny :)

Dynamika jako calosci troche gorsza niz w mojej Skodzie, ale np. w zakresie srednich predkosci

jedzie sie przyjemniej, tj. do wyprzedzania nie trzeba robic pelnego kickdown.

Komfort bardzo, bardzo wysoki - tutaj naprawde czuc roznice w stosunku do Superb

(do XC 90 juz nie, no ale XC 90 jest mega komfortowe)

 

A6 3.0 TDI - wrazenie duzo, duzo wiekszej dynamiki niz w BMW, wyraznie czuc roznice wagi

lub konstrukcji napedu, uklad kierowniczy zbyt lekki i dopiero w trybie dynamic zaczyna

fajnie "wazyc" i byc porownywalny do BMW 5xx.

Silnik jak dla mnie brzmi gorzej niz w BMW, zwlaszcza przy wkrecaniu na obrotu.

Ale...

Skonczylem jazde probna po 30 min poniewaz:

- wnetrze to minimalnie lepszy Superb - NIE ma zupelnie wrazenia przesiadki do

samochodu o klase wyzej (i 2x tyle kasy). Kompletne zdegustowanie :(

- szum lusterek zauwazalnie wiekszy niz w BMW

- komfort resorowania zauwazalnie gorszy niz w BMW (oba auta byly na kolach 18' i z aktywnym (rozne konstrukcje) zawieszeniem)

- auto mialo przejechanie ok. 3k km i juz w nim brzeczalo w kilku miejscach :(

(w mojej Skodzie tez troche cos tam brzeczy ale ma 75k km)

To jest moje najwieksze rozczarowanie w tym roku.

 

Czyli jako podsumowanie:

M35h, 535i GT i 535d - mam poczucie, ze zmieniam auto na cos lepszego

(a, ze zaplace za auto prawie 2x tyle co za zaplacilem za Superb to jest to dla mnie wazne)

A6 - odczucia takie, jakbym wlasciwie nic nie zmienial, bo nawet dynamika przy tym silniku (240KM)

wcale nie jest lepsza niz w Superb, skrzynia pracuje troche lepiej, naped 4x4 jest pewnie lepszy,

ale tego sie zupelnie nie czuje w normalnym uzytkowaniu

 

W gre wchodzil jeszcze Jag XF, ale na pewnym etapie poszukiwan postanowilem jednak,

ze auto musi byc z napedem na cztery lapy. W Jag jest to mozliwe tylko z calkiem

nowym silnikiem V6 benzynowym i prawde mowiac nie zamierzam byc beta testerem.

 

Bede zamawial BMW 5xx xDrive.

Nie moge sie tylko na razie zdecydowac na silnik: czy 35i, czy 30d a moze jednak 35d.

30d i 35i kosztuja wlasciwie tyle samo - roznica 600EUR na korzysc 30d

ale 35d to juz roznica prawie 4000EUR.

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

ja bym wzial 530d xdrive.Mocy duzo a jak naprawde ci zacznie jej brakowac to mozna chipowac. Ale nie dajmy sie zwariowac. 3.0d w na polskich warunkach to optymalne rozwiazanie, i tak nie ma gdzie pojezdzic. Cena przy zakupie mniejsza i spalanie tez troche mniejsze. I silnik zywotniejszt niz 535d.

za ta kase lepiej dokup sobie wiecej opcji. Polecam Head Up display i system audio ten najlepszy za ok 4k.

Opublikowano

Witam,

 

Nie mieszkam w PL :)

Wyposazenie jakie sobie zrobilem (i miesci sie w max. budzecie) jest nastepujace

(jezdze roznymi samochodami juz 20 lat i wiem czego potrzebuje, a czego nie)

 

Optional equipment:

A? metallic paint

LCCX Dakota Oyster/Schwarz

4CE Fineline

2HM Alloy wheels 237, 18"

2PA Boulons antivol

320 No engine monogram

302 Alarm

223 Dynamic Damping Control

248 Heating sterrig

255 Sport sterring wheel with paddles and multifunction

2TB Sport automatic transmission

322 Comfort access

3AG Backup camera

3AP Windscreen with grey shade band

415 Sunblid, rear

416 Sunblind, side

431 Interior mirrors with automatic anti-dazzle

456 Comfort seats

453 Active seat ventilation, front

488 Lumbar support front

494 Seat heating front

496 Seat heating rear

4NB Automatic air conditioning with 4-zone control

4UR Ambient interior lighting

6WA Combi d'instruments High

508 Park Distance Control (PDC), front and rear

609 Navigation system Professional

677 HiFi system Professional

6NH Bluetooth and USB device

575

 

Co do silnika, to tez coraz bardziej sklaniam sie jednak do 530d xDrive. To taki najlepszy kompromis, chyba.

Oba silniki mi pasuja, oba sa wspaniale, choc rozne w odbiorze.

Zwlaszcza, ze w BE maja sie pozmieniac podatki "eko" i beda zalezaly od CO2 a nie pojemnosci/mocy jak jest teraz.

I wtedy bedzie to zauwazalna roznica miedzy 535i a 530d/535d.

Teraz jest tak, ze za te silniki placi sie tyle samo

(5k EUR na start i potem ok. 800EUR co roku,

dla Superb bylo to 5k EUR na start i 1400EUR co rok).

Opublikowano
Akurat tu bym sie kłucił - GT jest duuużo bardziej luksusowe, komfortowe itd od F10

 

Polemizowal bym :)

Jest troche bardziej komfortowo, ale nie duzo. NIe ma tu zadnej przepasci. Materialy wykonczenia

sa calkowicie porownywalne. W 5xx brakuje mi tylko mozliwosci wyboru wykonczenia Fineline takiego

jak ma GT/7 - czyli matowe drewno. Wyglada oblednie.

Cala reszta jest wlasciwie taka sama.

 

Mozliwe, ze moj poglad jest "spaczony" poniewaz GT mialo felgi 20', a 530d felgi 18'.

Oba mialy DDC (Dynamic Damping Control - rozne nazwy, ale kod ten sam :))

Opublikowano

535i xDrive GT - katedra na kolach. Naprawde czuc wielkosc i wage. Ja to nawet lubie

i to auto pasowalo mi najbardziej, ale nie zdalo testu rodzinnego - nijak nie udalo

mi sie umiescic fotelika dla dziecka po srodku tylnej kanapy.

 

Tu jestem mocno zaskoczony. W końcu 5 GT jest na płycie 7, rozstaw osi większy niż w F10 zdaje się o 10 cm, wymiary również znacząco większe. Dziwne, że nie można zmieścić fotelika.

Opublikowano

Z katalogu, szerokosc wnetrza, tylna kanapa:

GT - 1466

sedan - 1485

+ inaczej skonstruowana kanapa w GT

GT projektowane od poczatku na max. 4 osoby (to cos co jest posrodku to zart)

 

No i nie zmiescil sie i juz. Tzn. zainstalowal sie, ale pasazerowie obok mieli by bardzo niewygodnie.

Ja nie dalem rady wygodnie sie usadowic.

W sedanie jest znosnie dla szczuplych/waskich. Ja jestem taki sredni i bylo wystarczajaco.

Reszta mojej rodziny jest "ciensza" (na szerokosc) od mnie, beda mieli przyzwoicie wygodnie :)

 

Z przodu zreszta tez w sedanie jest 1cm2mm szerzej :)

(wg. katalogu)

 

W GT jest za to duzo wiecej miejsca na nogi, tzn. odleglosc od foteli przednich do kanapy.

Prawie tyle co w Superb (linijka nie mierzylem). Ale na oko bardzo podobnie.

Opublikowano
Z tyłu w F10 miejsca na nogi jest dość mało jak na te wymiary. Porównywalnie jak w f30. Ale cóż, 5ka nigdy nie była mistrzem przestronności.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i tak kupi f10 - panowie tez takie modele porownywalem i cena/jakosc/funkcjonalnosc - f10:)

porownujesz Skode superb v6 z Bmw f10 R6 530d - krotko w Superb czujesz predkosc a w f10 nie:) dlatego wydaje sie iz jest dynamiczna skoda. no chyba iz miales chipa na jakies 340KM:)

Opublikowano

Ta Superb ma 30KM wiecej (byla dlubana, co opisalem na na samym poczatku - dlubie wszystkie moje auta),

ok 150kg mniej, ma bardzo brutalna skrzynie w trybie sport (az nieprzyjemna), troche gorzej wyciszona,

silnik benzynowy krecacy sie do 6500. Calosc sklada sie na uczucie wiekszej dynamiki.

Dokladnie takie same odczucia sa w Audi A6 3.0 TDI. Silnik niby slabszy, z mniejszym momentem,

a odczucia zupelnie inne, jakby to bylo duzo szybsze auto.

 

W cyferkach pewnie jest 1:1.

Ale cyferki to jedno, a odczucia co innego :)

Polecam przejazdzki :)

(choc Superb w serii jest zauwazalnie gorsze od mojej bylej)

 

Moje pomiary byly takie: 50km/h - 2.09s, 100km/h - 6.06s, 150km/h - 12.30s, 1/4mili - 14.14s przy 161.63km/h

Piekna pogoda, 1 osoba w srodku, pelny bak paliwa, subwoofer i wzmacniacz w bagazniku :).

 

Ale komfortem, wykonaniem, poczuciem ekskluzywnosci 530d przebija je oba i to sporo.

Opublikowano
Jeśli Twojej rodzinie było dobrze w Superbie to teoretycznie i w budzie F10 powinno im być wygodnie. Gdy miałem fotelik wpięty w środku to dwoje starszych dzieci już narzekało, że mają ciasno i na wycieczki np nad morze musieliśmy S-Maxem jeździć. Może warto sprawdzić na wszelki wypadek?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Moje poszukiwania zakonczyly sie jednak zupelnie inaczej :)

 

Na poczatek update odnosnie Audi A6/A7 i odczucia "ekskluzywnosci".

W Audi BARDZO duzo zalezy od konfiguracji samochodu. Moj pierwszy kontakt, ktory opisalem

kilka postow wyzej, byl z bardzo uboga wersja (czarna najtansza skora, zwykle reczne siedzenia,

bez pakietow skorzanych, zwykle zawieszenie, itp.). I tutaj nadal nie zmieniam zdania.

W takiej wersji Audi jest dosyc slabe pod wzgledem odczuc marki premium.

Mozliwe, ze tak samo jest z BMW w podstawowych wersjach (nie wiem, bo wszystkie,

ktore testowalem to byly wypasione na maksa wersje - w salonach mi dostepnych tez

tylko takie stoja).

Audi w wypasionej konfiguracji wnetrza (kolorystyka beige-brun, komforty, lepsza skora,

pakiety skorzane, regulowane zawieszenie, itp. itd.) to zupelnie inny samochod.

Wsiadajac do tak wyposazonego egzemplarza wreszcie naprawde czuc premium.

Nadal BMW 5 (GT) jest lepsze (w porownywalnej konfiguracji), ale to juz nie jest przepasc,

to sa drobne roznice i nawet bardziej kwestia gustu.

To tyle na wstep :)

 

I wracajac do sedna.

Moje poszukiwania zakonczyly sie zamowieniem Audi A7 3.0 TDI quattro w podobnej,

jak wczesniej opisywalem, konfiguracji dla BMW z kilkoma dodatkami: +kseony, +adaptive cruise control, +felgi 19".

 

Dlaczego?

 

Z kilku powodow:

 

- Wyglad

To auto jest naprawde piekne, na zywo BMW 5 nie ma (w mojej opini)

zadnych szans jezeli chodzi o tzw. 'look' czy 'turning heads'.

 

- Unikalnosc

Spotkanie A7 na zywo to jest wydarzenie (w kazdym razie w BE, gdzie mieszkam)

BMW 5 stoi na co 5 podjezdzie w mojej okolicy, a na ulicy mozna je zobaczyc co kilka minut.

 

- Przyjemnosc prowadzenia.

To auto prowadzi sie duzo przyjemniej, bardziej dynamicznie,

bardziej jak auto sportowe (choc daleko mu do prawdziwie sportowego oczywiscie)

i jest tak samo komfortowe (gdy jest zawieszenie hydrauliczne).

Szumy powietrza, opon itp. itd. sa mniejsze niz w Audi A6 i porownywalne z BMW 5xx.

To pewnie efekt innej bryly, innego mocowania i kszaltu lusterek.

 

- Kolor

Jest dostepny w standardowej palecie kolor 'czerwony' (moj wymarzony)

(i taki oczywiscie zamowilem)

 

- HiFi

Dla moich uszu sprzet Bose w A7 gra lepiej niz HiFi Pro w BMW.

Bardziej mi pasuje.

(B&O nie bralem w ogole pod uwage bo cena jest z kosmosu i na pewno

nie przedklada sie na jakosc - mam sprzet B&O w domu, tak samo jak i Bose oraz

zestaw Denon (elektronika)/Kef (glosniki) i w B&O placisz za design bo jakos dzwieku nie jest lepsza

(a nawet powiedzialbym gorsza) niz zestaw Denon/Kef, ktory kosztowal polowe tego co B&O).

 

- Rury wydechowe.

Sa po obu stronach :) w std.

W BMW 530d aby to miec (a jest to wazne dla mnie) musialbym

dokupic u jakiegos tunera (dod. koszt ok. 2k EUR),

albo brac 535i.

 

- I na koniec cena.

W tej samej cenie (mialem max. budzet (bez ubezpieczenia) ustawiony na 70k) mam troche wiecej

sensownego wyposazenia i jeszcze dorzucone opony zimowe 19".

 

To chyba tyle.

Moze komus sie to przyda, a moze nie :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Oczywiście subiektywny opis, ale zarazem rzeczowy i jednak dość obiektywny. Co do wyglądu to kwestia gustu, ale f10 powinno się porównywać do a6. A7 to jednak auto mające z założenia być bardziej efektowne niż funkcjonalne. 3.0 TDI ale jaka moc?
Opublikowano

Wzielem wersje 204KM/450Nm (quattro, s-tronic).

Z powodu belgijskich podatkow (sa 2 razy mniejsze dla tej wersji).

BMW niestety nawet w wersji 525d wchodzi juz w 2x wyzszy podatek (powyzej 155kW),

a po za tym to sa 4 cylindry, wiec zupelnie nie moj swiat.

Przejezdze z 5k km (ze 3 mc) i zrobie go na normalnie :) tj. na ok. 260-270km/530-550Nm

(na tyle pozwala bezpiecznie s-tronic). Mam to juz ustalone z dealerem u ktorego kupuje

(ta sama firma, w ktorej kupowalem Skode). Oni to zalatwiaja albo w MTM (drozej)

albo w ZipTuning (troche taniej). To jest tutaj w miare normalna procedura :),

wlasnie z powodu podatkow.

Oczywiscie wiem, ze ryzykuje gwarancja (niezaleznie jak dobry mam kontakt

z wlascicielem). Robilem tuning elektroniczny w 3 ostatnich samochodach jakie

mialem (wszystkie nowe) i nigdy z tego powodu nie mialem zadnych problemow.

Czyli zaryzykuje ponownie :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A7 Odebrane :)

 

https://picasaweb.google.com/boguslawski.piotr/AudiA7?authkey=Gv1sRgCOy0rYCYpOn2jQE

 

Audi A7 3.0TDI quattro

model 2013

150kW

s-tronic

 

W wyposazeniu miedzy innymi:

aktywny tempomat

zawieszenie pneumatyczne

wszystko elektryczne i skorzane

siedzenia podgrzewane i wentylowane

podstawowa nawigacja (karta SD)

sprzet Bose

czujniki parkowania i kamera cofania

duzy ekran miedzy zegarami

felgi 19"

komfortowy dostep

xenon Plus

i kilka innych drobiazgow

 

Na razie zrobilem 230km i jest naprawde super!

Bardzo komfortowo, cicho i przyjemnie.

 

Dalsze uwagi z uzytkowania, itp. itd. bede juz zamieszczal na innym forum,

aby nie "smiecic" w dziale BMW.

http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?28801-Audi-A7-3-0TDI-quattro

Opublikowano
Przód fajny, ale nie trawię tego smutnego tyłu w A7. Gratuluje pięknego koloru :cool2: , byłem pewien, że jak Audi to będzie w jednym z czternastu odcieni szarości które oferuje Audi. Nawet nie wiedziałem, że Audi ma taki fajny kolor w zwykłej wersji, nie RS.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.