Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początek przepraszam, ponieważ pojawiając się na forum nie zdążyłem się jeszcze porządnie przywitać, więc może zrobię to teraz.

 

Witam serdecznie szanowne grono fanów wspaniałej marki BMW :) W tym temacie mam zamiar zaprezentować wam moje "nowe" auto. Piszę nowe, ponieważ kupiłem je dopiero niedawno. Tak naprawdę to 12-letni staruszek który zapewne już swoje przeżył, ale mimo to wciąż wygląda fantastycznie i chyba nigdy się nie zestarzeje :) Wystarczy dbać o lakier i jeszcze wiele lat będzie przyciągał wzrok wielu, nie tylko sympatyków aut BMW ;)

 

 

DO RZECZY

 

Przez długi czas męczyłem się (tak, to dobre słowo) jeżdżąc protezą samochodu - fordem escortem. Auto nawet po umyciu i nawoskowaniu prezentuje się nieciekawie ( TUTAJ fotka dla chętnych) Była to niestety tylko jedna z jego wad. Silnik 1.6 16V, ale w ogóle nie miał mocy, nie dość że przyjemność z przyspieszania zerowa to jeszcze ciężko wyprzedzić tira. Poza tym jeszcze wieczne problemy z silnikiem, elektryką, podwoziem. Kiedyś spadłem fotelem na asfalt razem z podłogą, raz odpadła tylna belka i koło poszło pod zderzak - takie rzeczy to norma. No ale dość o escorcie.

 

Mniej więcej 2 lata temu zacząłem odkładać sobie pieniążki na zakup lepszego autka. Na początku między innymi miała to być Alfa romeo 156 2.5 V6 albo golf III 2.9 VR6. Niestety alfa to nie było to czego szukałem - jeździ się tak średnio, od niskich obrotów ciągnie jak 1.8, dopiero powyżej 4500 trochę się budzi ale to nadal nie jest to. Do tego alfa pali strasznie dużo i psuje sie gorzej niż fiat. Inna opcja, golf III wydaje sie lepszy pod wieloma względami, ale na tym etapie golf zdążył mi już obrzydnąć bo prezentuje się nawet gorzej niż alfa. A że apetyt rośnie w miarę jedzenia, chciałem mieć wszystko naraz - moc, prowadzenie, wygląd, klasa. A jeśli do tego dochodzi napęd na tył i oszczędność paliwa to BMW bije na głowę wszystkich pozostałych, dlatego ostatecznie wybór oczywiście padł na BMW :)

 

 

ZAKUP AUTA

 

Niestety, nie spodziewałem się że tak trudno będzie znaleźć 330-stkę w dobrym stanie. Wszystkie które oglądałem miały problemy; Dachowane i łaciate, ściągająca kierownica, luzy w zawieszeniu, dwumasa wał półosie tył i łomot przy odpuszczaniu gazu, praca na 5 cylidrach, nie działający DSC, tempomat, klima itd...

 

Po długim szukaniu, cały zrezygnowany prawie straciłem nadzieję, aż w końcu znalazłem fajną ofertę :) Pojechałem, obejrzałem i w porównaniu do poprzednich ta była po prostu super. Co prawda przedliftowa i stary rocznik, ale ma wszystko czego chciałem i co najważniejsze jest bardzo dobrze utrzymana :) Wszędzie ten sam kolor lakieru, nawet na malowanym elemencie odcień identyczny (tak, była strzelona :/ ), zawias zero luzów, odpuszczając i dodając gazu nie czuć nic, nie ma żadnych podejrzanych odgłosów spod maski typu ryk osła czy dziwny terkot. Oczywiście nie jest ideał - problem z zamkiem drzwi kierowcy (z centralnego nie zawsze wyskoczy), gałka biegów na zimnym sama nie schodzi spod piątki, zacięta płyta w zmieniarce CD, uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej i inne pierdoły. Jest parę takich drobiazgów i pewnie znajdzie się jeszcze więcej, ale wziąłem bo wiedziałem że mogę już takiej ładnej nie trafić.

 

 

WRAŻENIA Z JAZDY

 

Od razu zaznaczam, że moje odczucia są silnie subiektywnie, ponieważ wcześniej dużo jeździłem rozpadającym się escortem i moje "standardy" były bardzo niskie.

 

Pierwsze co zauważyłem od razu to twardość zawieszenia i "kleistość" opon. Lubię ostrzej pojechać zwłaszcza na zakrętach i tam gdzie escorta znosiło i wyrzucało, bmw jedzie jak po szynach. Na nierównościach jest twardo, opony są głośne i pływa w koleinach, ale mi to nie przeszkadza, bo takie drobne wady pozostają w cieniu ogromnych zalet. Jednym słowem - szeroki lacz to jest to :)

 

Wewnątrz auto jest super wygłuszone, silnika nie słychać na wolnych obrotach, ani odgłosów z zewnątrz. Fotele świetnie trzymają na boki. W środku półskóra, ale mi się bardzo podoba. Nie jest pomarszczona na środku jak to ma miejsce przy pełnej skórze. Tapicerka w środku w porównaniu do alfy czy jakiejś toyoty jest bardzo wysokiej jakości, wszystko takie jakby nowe i świeże, aluminiowe wykończenie - bajka. Ostatnio wsiadłem do renault megane I w którym kiedyś bardzo podobał mi się środek, a teraz wszystko wyglądało mi na takie plastikowe, sztuczne i badziewne.

 

Jeśli chodzi o silnik to niemieccy inżynierowie naprawdę się postarali. M54 ma bardzo rozbudowaną elektronikę, czujników jak w statku kosmicznym, zmienna długość kolektora, zmienne fazy rozrządu. Duży nacisk położono na ekologię, a co za tym idzie - ekonomię. Samochód pali naprawdę mało, mniej więcej tyle co stare mondeo Mk1 2.0 16V mojego ojca. Co do dźwięku to niestety tutaj nie ma niespodzianki. Silnik jest cichy, na niskich obrotach w ogóle go nie słychać, a przy wyższych obrotach ryk 6-cylindrówki jest słabo słyszalny. Tutaj niestety przewagę ma alfa romeo, gdzie powyżej 4500 dźwięk silnika (nie tłumika!) to coś pięknego. Niestety na tym koniec i BMW pod każdym względem jest lepszy. Od samego dołu ciągnie wręcz dieslowskim momentem i już przy 3500 osiąga maksimum. Jadąc w trasie na 5 biegu można spokojnie wyprzedzać. Jednak jak wiadomo benzyna jest po to żeby kręcić, a obroty rzędu 4000 zostawmy dieslom :) Po redukcji o 2 biegi w dół i głębokim depnięciu w gaz od razu zaczynamy rozumieć że moment obrotowy to nie wszystko :) Ruszając autem spod świateł widać jak cały przód się unosi, przy 6500 sprzęgło, auto przysiada i na dwójce znowu się unosi. Wygląda to bardzo fajnie, jak susający gepard :)

Ale powiem szczerze, że trochę pojeździłem beemką i już zdążyłem się przyzwyczaić do mocy, a nawet zaczyna mi powoli brakować wysokoobrotowości. Zaraz po kupnie auta, wciskając w podłogę z 2000rpm na 1 biegu ciarki przechodziły mi po plecach, podobnie jak wszyskim którzy dostąpią zaszczytu zajęcia miejsca pasażera :) Teraz już stało się to dla mnie normalne. Ostatecznie to przecież zwykłe, cywilne BMW, a nie żadne wyścigowe M3.

 

 

PODSUMOWUJĄC

 

Kiedy kupowałem BMW to głównie ze względu na moc i moment od samego dołu, ale pojawiły się też zalety których się nie spodziewałem. Przede wszystkim niesamowity prestiż - wielu się ogląda śledząc wzrokiem aluminiowe 18-stki, każdy jest pod wrażeniem auta i NIKT nie powie że BMW jest ZWYKŁE. W końcu nie bez powodu marka BMW cieszy się dobrą opinią. Ten samochód ma klasę, jaja i duszę po prostu. Zrozumie ten kto będzie miał okazję przejechać się dobrym BMW z porządnym silnikiem ;)

 

 

ROZKODOWANY VIN

 

Baureihe: E46

Fahrzeugtyp: 330Ci

BMW-Typschlüssel: BN51

Motor: M54

Karosserie: Coupe

Katalogausfürung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Manuell

Produktion: 09/2000

 

 

ZDJĘCIA

 

http://desmond.imageshack.us/Himg406/scaled.php?server=406&filename=dscn0045k.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg38/scaled.php?server=38&filename=dscn0068z.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&filename=dscn0069r.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=dscn0073p.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg705/scaled.php?server=705&filename=dscn0074d.jpg&res=gal

 

http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=dscn0075x.jpg&res=crop http://desmond.imageshack.us/Himg694/scaled.php?server=694&filename=dscn0076o.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg84/scaled.php?server=84&filename=dscn0077ix.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg638/scaled.php?server=638&filename=dscn0081se.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=dscn0083qd.jpg&res=crop

 

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=dscn0084cy.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg804/scaled.php?server=804&filename=dscn0085h.jpg&res=gal http://desmond.imageshack.us/Himg528/scaled.php?server=528&filename=dscn0091r.jpg&res=gal

 

 

Na razie tyle, ale będzie więcej ;)

Edytowane przez Qwet
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj. Bardzo fajnie utrzymana 330 :) Bardzo podobna konfiguracją do mojej. Z nie wracającym lewarkiem musisz zrobic bo sie nie poprawi, a może być tylko gorzej. Poproś chłopaków o pełne rozkodowanie VIN-u w innym dziale forum.

Nie martw się drobiazgi to "norma" bo w koncu ponad 10 lat te nasze bryczki maja.

Radze Ci zdjąć tablice i listwe nad nia w tylnej klapie: typowe miejsca gdzie prawie zawsze jest korozja - jak to olejesz to za rok, dwa zaczną być widoczne purchle.

m5%2520edytowane.PNG

Kiedyś będzie :cool:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Bardzo zadbany. Fajna fura. Dzięki za pomoc. Ja dopiero zaczynam się interesować moją "czarnulka". Szczerze to pierwszy samochód o który zaczynam dbać bo pokochałem komfort i moc jaką oferuje nam BMW w tym modelu. Ale żeby bardziej ją pokochać muszę ja poznać lepiej dlatego zapisałem się na to forum, które, mam nadzieję pomoże mi w tym. Pozdrawiam.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Bardzo fajna, jak każda 330ci :mrgreen:

 

problem z zamkiem drzwi kierowcy (z centralnego nie zawsze wyskoczy)

Zrobiłeś DRL, to i tu przelutujesz ;) opis na forum ;) (piotres)

 

gałka biegów na zimnym sama nie schodzi spod piątki

Trzeba wymienić piny w skrzyni, opis na forum (Premier)

 

zacięta płyta w zmieniarce CD

Mechanicznie trzeba wytargać. Mnie raz się zacięła, swoje lata już mają te zmieniarki... teraz już wiem, że jak ładuję magazynek, to trzeba trzymać dociśnięty palcem aż przemieli wszystkie i problemu nie ma ;) przynajmniej u mnie ;)

 

i inne pierdoły

...jak z poziomem wciągania oleju przez M54? :mrgreen:

Jaki masz przebieg? DISA już się odzywa?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Ładny kupon, bardzo podobny do mojego tylko silnik większy :mrgreen:

Co do porównania z golfem 3 to za każdym razem wsiadając do mojego odkąd mam też BMW czuję się jakbym jechał taczką, niepotrzebnie wymieniłem w nim przez to pół zawieszenia i nadal mam wrażenie że jest zepsute :mrgreen:

Opublikowano
No no fajny egzemplarz sie koledze trafil, doprowadzic do ladu drobne usterki i cieszyc sie jazda :cool2:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No to jedziemy - Runda druga :)

 

Nareszcie mam w pełni rozkodowany VIN i tutaj podziękowania dla kolegi WojtasE46 :cool2:

 

Dane pojazdu

Numer podwozia WBABN51030JT62191

Kod typu BN51

Typ 330CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2000-09-25

 

Wyposażenie

S169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S439A INTERIEURLEISTEN Listwy wewnętrzne chrom mat.

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

 

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional (C44)

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S789A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. indywid.

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Instrukcja obsługi, jęz. holenderski

S946A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK. Dummy-SALAPA

 

Wyposażenie seryjne

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Niestety nadal jeszcze nie mam dobrego sprzętu i jestem skazany na aparat w komórce :( Zrobiłem tylko kilka fotek. Takie małe weekendowe mycie tradycyjną metodą gąbka + szampon ;)

Felgi czyściłem preparatem ATACK do felg, efekt bardzo fajny:

 

http://desmond.imageshack.us/Himg651/scaled.php?server=651&filename=120610174721.jpg&res=crop http://desmond.imageshack.us/Himg259/scaled.php?server=259&filename=120610174928.jpg&res=crop http://desmond.imageshack.us/Himg826/scaled.php?server=826&filename=120610174957.jpg&res=crop http://desmond.imageshack.us/Himg41/scaled.php?server=41&filename=120610175024.jpg&res=crop http://desmond.imageshack.us/Himg525/scaled.php?server=525&filename=120610175124.jpg&res=crop

 

 

Poza tym, to co już zrobiłem w aucie:

- czujniczek temperatury wymieniony na oryginał z ASO ;)

- czujnik wałka rozrządu wymieniony na oryginał z ASO ;)

- wymieniony łącznik stabilizatora przód

- wymieniony pasek wielorowkowy alternatora

- wymieniona odma zapobiegawczo, stara jeszcze nie była tragiczna

- wszystkie świece na irydowe IK20

- klocki przód i zwyczajnie zalutowałem czujnik zużycia :)

- kołeczki do progów bo kilku brakowało

 

Na razie tyle, ale będzie więcej.

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

a m pak dodaje mocy czy szpanu ? :D

 

moim zdaniem 330ci wygląda bardzo ładnie bez mpak

 

ja osobiście szukałem bez mpak i taką kupiłem.

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Z powodu małej stłuczki musiałem kleić i lakierować tylny zderzak. Przy okazji wizyty u lakiernika i dorabiania lakieru, zdecydowałem się lakierować inne elementy, na których były odpryski, rysy, czy pojawiające się ogniska korozji. Oprócz tylnego zderzaka malowane były: Klapa bagażnika, zderzak przedni, maska, błotniki przednie, listwy pod lampami, listwy boczne. Na koniec po lakierowaniu kazałem zrobić pełną polerkę.

Poza tym, przy okazji wymienione zostały przeciwmgłowe przednie, nadkola przednie, znaczek bmw, wtyczki uchwyty itp.

Tymczasowo również nerki czarne - niedługo będą zmienione na srebrne.

 

Wszyskie prace zostały wykonane na ul. Kruczej 18 w Osielsku pod Bydgoszczą, bardzo polecam, profesjonalny zakład robi porshe, mustangi i inne cuda o wartości sześciocyfrowej, a co ciekawe mają taniej niż na Cmentarnej.

 

Przepraszam że zdjęcia robione komórką, nie mam na razie dobrego aparatu.

 

http://oi59.tinypic.com/28wifpi.jpg http://oi60.tinypic.com/e6akjt.jpg http://oi59.tinypic.com/1zbyu1c.jpg

 

http://oi57.tinypic.com/v5zuw1.jpg http://oi57.tinypic.com/v79lb7.jpg http://oi59.tinypic.com/2m637lv.jpg

Opublikowano

Silnik pochodzi z Toyoty Aristo (Lexus GS300), ale był też montowany w Toyotach Supra. Co ciekawe z Japonii przyjechał tirem razem z całą przednią częścią aristo zwyczajnie odciętą boschem na wysokości złączeniu szyby z maską. Z takiego front-cut'a wymontowaliśmy silnik, a reszta poszła na złom.

 

Niestety na fabrycznym układzie twin turbo nie da się wyciągnąć więcej niż 400 koni, więc zamiast fabrycznego twin turbo będzie włożona jedna duża turbina garreta.

 

 

Jest też kupiona odpowiednia skrzynia biegów. Ciężko ją w ogólne zdobyć, a jeśli już się gdzieś pojawi to trzeba dobrze zapłacić. Aż nieprawdopodobne że 20-letnia skrzynia osiąga na rynku wtórnym ceny nawet 4500zł...

 

http://oi60.tinypic.com/2empnrp.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Też nie mogę się doczekać :) Jest to moje niemalże życiowe marzenie - sportowy tylnonapędowiec z mocarnym silnikiem. Seryjna 330Ci nie spełniła moich oczekiwań co do osiągów, ale jest to świetna baza do włożenia mocniejszego silnika. Z początku miał wlecieć S62B50, ale ostatecznie stanęło na 2JZ-GTE turbo... :roll:

 

Niestety z powodu braku czasu projekt jest realizowany powoli. Na razie pracujemy nad silnikiem:

 

http://obrazki.elektroda.pl/3412979500_1422987676_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5929531600_1422987677_thumb.jpg

 

W środku bardzo ładny, czysty. Słabą stroną 2JZ-ów są fabryczne panewki - kiepsko znoszą duże przebiegi. W naszym egzemplarzu nie ma tragedii, ale widać już ślady podtarcia:

 

http://obrazki.elektroda.pl/7244470800_1422987678_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1584437900_1422987679_thumb.jpg

 

W zasadzie można by na takich jeszcze trochę pojeździć, ale projekt ma być PRO, więc został już zakupiony zestaw wzmocnionych panewek KING (korbowodowe i główne).

Oprócz tego dodatkowo zestaw śrub ARP do korbowodów.

 

http://obrazki.elektroda.pl/8039395900_1422988180_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/9995978200_1422988181_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3811648000_1422988183_thumb.jpg

 

Z pozostałych rzeczy, również pompa wody wymaga wymiany (kupiona nowa pompa OEM Toyota), no i tradycyjnie jak w każdym aucie po zakupie wypada wymienić rozrząd :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/7937644900_1422988312_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8790583700_1422988312_thumb.jpg

 

 

Poza tym stopniowo spływają do nas również inne elementy układanki, w tym między innymi:

 

Ogromny WasteGate - poniżej zdjęcie w porównaniu z puszką hamerajta

 

http://obrazki.elektroda.pl/8490161900_1422988623_thumb.jpg

 

Pompa paliwa o wydajności 400 litrów na godzinę

 

http://obrazki.elektroda.pl/1276345600_1422988753_thumb.jpg

 

Wtryskiwacze Siemens Deka 850cc. Jako ciekawostkę powiem, że w M54B30 są wtryski 320cc, które i tak pracują tylko na 60% swoich możliwości :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/9511407400_1422989013_thumb.jpg

 

Komplet dodatkowych wskaźników AutoGauge (Boost, EGT i inne)

 

http://obrazki.elektroda.pl/9721230000_1422989225_thumb.jpg

 

A teraz na dniach przyszła do nas tajemnicza paczka z zagranicy... Po otwarciu ukazał nam się piękny widok :roll:

 

http://obrazki.elektroda.pl/3704965500_1422989337_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/6716837300_1422989338_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/9330307800_1422989339_thumb.jpg

 

 

Tymczasem... Przy okazji ostatniej wizyty w Maleckis Motorsport wpadliśmy sobie wieczorem do poznańskiej Ikei, jako że u nas w Bydgoszczy takich luksusów nie mamy :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/2425698000_1422986940_thumb.jpg

 

A na co dzień perełka zimuje sobie na parkingu, póki co jeszcze pod chmurką... Na szczęście ta zima nie jest dla niej zbyt surowa :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/8639364200_1422986941_thumb.jpg

 

Na razie tyle, ale będą kolejne zdjęcia z postępów prac. Dni fabrycznego M54B30 są już policzone! Za jakiś czas będzie wystawiony na sprzedaż, za cenę adekwatną do stanu technicznego, czyli dość "okazyjną" ;)

 

Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Słyszałem że wiele osób chwali kruczą, też mam parę pierdół do porobienia.

Na cmentarnej robiłem w minionym roku, ale przez aso wjechałem na ac żeby zastępcze dostać na dłużej.

Niby wszystko ok ale zamiast spinek/kołków w nadkole plastikowe .... wkręty - bo i wskazałem, porysowali listwt ozdobne drzwi i zalali oba klaksony, które mimo wylania z nich wody nie działały u musiałem nowe używki ze szrotixu brać - a wjechałem tylko na wymianę zderzaka. O dziwo reperaturkę błotnika tylnego zrobili dobrze, widać szczegóły nie są ich mocną stroną.

Masakra.

W bydzi yakuza będzie tobie to składał ? W sumie nikt inny w rejonie w japoni nie siedzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W Bydgoszczy chyba nikt nie robi poważnych projektów na 2JZ, no może jakieś małe soft-turbo do wolnossących 2JZ-GE. Z fachowców od 2JZ-GTE najbliżej Bydgszczy jest Maleckis Motorsport (w Poznaniu) i to właśnie tam robimy nasz projekt.

 

No cicho w temacie, bo ciągle coś wypada i stale brakuje nam czasu, w zasadzie wszystko robimy "z doskoku"

 

Na razie mamy dopiero skończony silnik

http://obrazki.elektroda.pl/7071455600_1428579436_thumb.jpg

 

Poza tym na dniach udało nam się jeszcze przerobić kolektor wydechowy. Konkretnie chodzi o oddzielenie komór twin scrolla przez wspawanie ścianki działowej wzdłuż spływu na wastegate. Liczymy na to, że da to o jakieś 100-200rpm lepszy spool turbiny.

Tutaj widać rozcięty spływ:

http://obrazki.elektroda.pl/4925892400_1428578585_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1533971800_1428578586_thumb.jpg

 

A tutaj już wspawana ścianka działowa:

http://obrazki.elektroda.pl/6135583900_1428578587_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8436475800_1428578588_thumb.jpg

 

Jeśli chodzi o dyferencjał to kupiliśmy potężny 25-kilowy klocek ze szperą z M-ki:

http://obrazki.elektroda.pl/7519349700_1428578582_thumb.jpg

 

Oczywiście okazało się, że nie siada na cywilny wózek, więc ten też trzeba było kupić od M-ki.

http://obrazki.elektroda.pl/2414454900_1428578584_thumb.jpg

 

 

Turbiny jeszcze nie mamy na miejscu, dopiero ją sprowadzamy od producenta z meksyku.

 

Teraz już mogę obiecać, że od początku maja ruszymy z kopyta - zabieramy się za wyciąganie starego silnika i przygotowanie nadwozia na ten palec boży zwany dalej 2JZ-GTE :twisted:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie chodzi o koszty. Silniki typu s54, s62 są chorendalnie drogie. A tutaj podejrzewm ze moc będzie większa a kasy w połowę (mówię o samym silniku). Moim zdaniem też szkoda, że nie żaden silnik z palety BMW, ale co zrobić :D

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.