Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

SUPER - dzięki za podpowiedzi wezmę wszystkie pod uwagę :cool2:

 

Oczywiście opony u mnie muszą mieć oznaczenie XL albo typowe dla producenta oznaczenie wzmocnienia i indeks 300km/h :wink:

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rozejrzałbym się za jakimś Conti, Pirelli, Michelinem moze Dunlopem lub Goodyearem

 

Ja też patrzę jak opona wygląda na feldze, a nie każda z tego samego rozmiaru wygląda identycznie

Opublikowano
myślę że za chwile, to Ty nam powiesz jakie opony były najlepsze, bo z tym momentem to przynajmniej na tylnej osi kilka par przerobisz w tym sezonie :mrgreen:
Opublikowano

Polecę jeszcze kilka:

Potenza re50a do zwykłej, zwyczajnej jazdy... cicha, komfortowa, wszyscy ja chyba znaja!

Potenza re70 klei znacznie lepiej niż ww. nie jest głośna, niestety do tanich nie należy

Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec (posrana nazwa) obecnie używam w mojej zabawce, klei bardzo dobrze (nie wiele gorzej niż R888) zużywanie jest na bardzo akceptowalnym poziomie, hałas do przełknięcia i o dziwo na mokrym nawet daje radę. Minus jest taki, że trzeba ja targać z za wody bo u nas nieosiągalna.

Advan Neova AD08... jedna z najlepszych drogowych opon na suche ;) niestety cena... i niestety na mokrym bywa śmiesznie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej uniwersalne i tym samym najlepsze opony jakie miałem to Continental ContiSportContact3. Super przyczepność na suchym, mokrym, przy tym bardzo ciche i komfortowe (skok na + komfortu w porównaniu z Bridgestonami ogromny). Wcześniej miałem Micheliny, Bridgestony, GoodYeary, Pirelli, Dunlopy i Fuldy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to jakie? :mrgreen: BIEŻNIKOWANE! :twisted:

Osobiście widziałem na wulkanizacji jak starszy pan przyjechał Audi A8 i zakładał zimowe bieżnikowane.

Wszystko możliwe :mrgreen:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Jak to jakie? :mrgreen: BIEŻNIKOWANE! :twisted:

 

Panie, pojedziesz pan na Rybitwy to ci sie cos dobierze ;)

To jest dobra myśl :cool2:

Jutro sobota jade na giełde :D

 

...

Tak na poważnie już to coraz bardziej rozważam kupno VREDESTEIN lub MICHELIN.

Opublikowano
Polecę jeszcze kilka:

Potenza re70 klei znacznie lepiej niż ww.

 

Ale dopiero jak sie troche zagrzeje :)

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano

Wezmę pod uwagę :cool2:

We wtorek będę zamawiał więc napisze na które się zdecydowałem.

Opublikowano

Po waszych opiniach i po pomyśle na szersze opony (dzięki Vermilion) :cool2: robię na razie tak:

- opony 225/35/19 z 313 Performance przód które kupiłem nówki w zeszłym roku w wakacje przełożę na nowe felgi przód a na tył dokupię na razie 255/30/19 i zobaczę jak to będzie wyglądało i ile ewentualnie zostaje miejsca w nadkolu.

Więc jak będzie wystarczająca przestrzeń to się szybko zedrze i kupie cały nowy komplet szerszych po 10 na p/t :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
No właśnie ja też od dłuższego czasu zastanawiałem się nad szerszymi niż zalecane przez BMW. Jaką szerokość i jakie ET będą miały nowe felgi? A myślałeś o zawijaniu rantów nadkoli, czy wolisz tego nie ruszać?
Opublikowano

Felgi mają takie parametry:

Przód: ET35 8,5J

Tył: ET35 9,5J

czyli po 0,5 cala szersze i około 10mm bardziej wysunięte od 313 Performance.

 

Zawijanie nadkoli na pewno nie będę robił.

Opublikowano
Tylko pamiętaj że to 0,5 cala rozejdzie się na dwie strony, wiec myślę ze te ~ 6,5mm nie zrobi jakiejś kolosalnej różnicy i wejdą bez problemu ;) W 313 jakie ET 37 i 39 ?
Opublikowano
Po waszych opiniach i po pomyśle na szersze opony (dzięki Vermilion) :ok:

 

Ciesze sie, ze moglem pomoc. Wogole to docelowo, na Twoim miejscu zastanowilbym sie nad jakimis felgami 19x8.5 + 19x10.0 lub 19x9.0 + 19x10.0 i na to opony 245/35R19 i 275/30R19. Szczegolnie jezeli masz plany na dalsze zwiekszanie mocy.

 

No właśnie ja też od dłuższego czasu zastanawiałem się nad szerszymi niż zalecane przez BMW. Jaką szerokość i jakie ET będą miały nowe felgi? A myślałeś o zawijaniu rantów nadkoli, czy wolisz tego nie ruszać?

 

Fabryczne felgi w praktycznie kazdym aucie maja takie parametry abys mogl zalozyc na nie opony o 10mm szersze niz rozmiary fabryczne. W Twoim przypadku do rolowania rantow nadkoli bedzie jeszcze daleko (chyba, ze masz jakies dystanse).

Opublikowano

tu masz porównanie pomiędzy 313 a nowymi kołami

Przód

http://c.wrzuta.pl/wi11948/853d45db000917075155f971/1

 

Tył

 

http://c.wrzuta.pl/wi1867/1465a8c400295b785155f972/2

Opublikowano
No właśnie ja też od dłuższego czasu zastanawiałem się nad szerszymi niż zalecane przez BMW. Jaką szerokość i jakie ET będą miały nowe felgi? A myślałeś o zawijaniu rantów nadkoli, czy wolisz tego nie ruszać?

 

Fabryczne felgi w praktycznie kazdym aucie maja takie parametry abys mogl zalozyc na nie opony o 10mm szersze niz rozmiary fabryczne. W Twoim przypadku do rolowania rantow nadkoli bedzie jeszcze daleko (chyba, ze masz jakies dystanse).

 

Ja tylko z ciekawości zapytałem o rolowaniu nadkoli bo sam osobiście jestem przeciwny takim zabiegom. :nienie: A, że opony mogą byś trochę szersze niż fabryczne to wiem, ale pytanie o ile przy odpowiedniej feldze bo 10 mm za dużej różnicy nie robi. No i jakby przy takich felgach jakie ma zamiar założyć klagosz weszły by opony 245/275 (przód/tył) bez jakichkolwiek przeróbek to już ma to lekki sens choć na tył jeszcze z 10mm by się przydało (285)

Opublikowano

Ja tylko z ciekawości zapytałem o rolowaniu nadkoli bo sam osobiście jestem przeciwny takim zabiegom. :nienie: A, że opony mogą byś trochę szersze niż fabryczne to wiem, ale pytanie o ile przy odpowiedniej feldze bo 10 mm za dużej różnicy nie robi. No i jakby przy takich felgach jakie ma zamiar założyć klagosz weszły by opony 245/275 (przód/tył) bez jakichkolwiek przeróbek to już ma to lekki sens choć na tył jeszcze z 10mm by się przydało (285)

 

Lomatko, a czemu az 285 na tyl?

Opublikowano

No dobra, może i z 285 przesadziłem, :oops: ale zmiana z 255 na 265 nie zrobi większej różnicy więc jak 275 wejdzie to już cała zabawa ma jakiś sens. Bo sam wiem co się dzieje na 255 w aucie po kuracji (fakt, że jak na razie testowałem tylko zimówki) a Karol ma parę "kucy" i "Niutonów" więcej. Szersza opona jak najbardziej się przyda bo nawet u mnie na suchej nawierzchni, i na trzecim biegu potrafi zamrugać kontrolka od trakcji.

 

P.S.

Dodam tylko jeszcze, że startowanie z pierwszego biegu czasem nie ma sensu. No i właśnie nie wiem jak to wygląda w trybie D czy skrzynia zawsze startuje z jedynki, czy jak "wyczuje", że jedziemy w trasie, a nie kręcimy się po parkingu to sama rusza od razu z drugiego biegu. Bo na "sekwencji" nawet po zatrzymaniu nie zbija do jedynki tylko do dwójki. Czasem brakuje mi tego, że nie wyświetla się na jakim biegu pracuje skrzynia.

Opublikowano
wlezie wszystko bez problemu..i nawet dystans jeszcze wleci :wink: ..u mnie przy tych samych rozmiarach felg tez jest 225/255 i jeszcze po 5mm dystansu poszło na każde koło i jest idealnie..auto na springach obniżających jak u Karola i lekki naciąg opon na felgach będzie....dodajmy, że w e92 chyba jest więcej miejsca na fele vs e91 :?..co do trakcji to i 265 nie pomoże, tylko bardziej miękka mieszanka jak w tych japońskich oponach albo jakiś semi-slick jak Yokohama Neova albo Federal ale wiadomo na mokrym już nie będzie tak miło :roll: ...reszta tych drogich musi być rozgrzana żeby kleić ale są ciche i więcej sezonów można na nich polatać
  • Moderatorzy
Opublikowano
tu masz porównanie pomiędzy 313 a nowymi kołami

Przód

http://c.wrzuta.pl/wi11948/853d45db000917075155f971/1

 

Tył

 

http://c.wrzuta.pl/wi1867/1465a8c400295b785155f972/2

 

Skad sa te screeny ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.