Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was wszystkich !

 

Zwracam się do Was uprzejmie z nadzieją, że ktoś już coś takiego robił i jest w stanie mi szczegółowo pomóc :)

 

Otóż proszę Was wszystkich o zaznaczenie na moich zdjęciach, który wężyk, z którą dziurą mam połączyć :) Mianowicie jak zdemontuję kolektor m52 i będę chciał zamontować ten to jak tego dokonać. Liczę na wasze sugestie. Może ktoś z Was już coś takiego zrobił. Super będzie jak mi pomożecie.

 

Oznaczmy zdjęcia numerkami, może tak będzie łatwiej je opisać.

 

http://matizgal.wrzuta.pl/obraz/1VaqcyldD3n/kolektor_bmw_e36_m50 ->1

http://matizgal.wrzuta.pl/obraz/2xK5XhA9bMN/kolektor_bmw_e36_m50 ->2

http://matizgal.wrzuta.pl/obraz/5LP46Rs8Exn/kolektor_bmw_e36_m50 ->3

http://matizgal.wrzuta.pl/obraz/6Rjrllfu6EJ/kolektor_bmw_e36_m50 ->4

 

Wystarczy mi krótki opis, a jeśli ktoś z was ma pojęcie co mam przy tym kolektorze przerobić to będę wdzięczny za informacje :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale mnie się wydaje że to jest kolektor od 2,0?A ty potrzebujesz od 2,5.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
No właśnie oto chodzi, że mam m52b28 i do niego chce włożyć kolektor od m50b20 w celu zwiększenia przepływu powietrza ;) Taki mały tuning :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to tam się wkłada kolektory od m50b25.Masz silnik prawie 3,0 a chcesz wsadzić kolektor od 2,0?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolektor pod spodem jest od 2,5 bo ma czujnik temp od spodu.

Ogarnij się :D

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ok.. mój błąd ale co nie zmienia faktu, że rury przelotowe są znacznie większe w tym od m50 niż ja mam z m52. A wtyk na czujnik temperatury nie ma większego znaczenia gdzie się znajduje. Ja potrzebuję tylko się dowiedzieć gdzie, co podłączyć, bo teraz pozbędę się tej gruszki i nie wiem, co z czym spasować. Możecie mi taką informację przekazać ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz kolektor od 2,0 i się nie nadaje bo ma za małe kanały dolotowe,a w 2,5 są dużo większe i takiego potrzebujesz.Musisz kupić kolektor m50 ale 2,5 poznasz go właśnie po czujniku pod spodem.Bo tak to zamienił stryjek siekierke na kijek :D
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Czyli mówicie, ze to jest beznadziejny kolektor ? ehh.. liczyłem, że m50b20 i m50b25 jaką te same kolektory. Różnica, którą widziałem to tylko umiejscowienie tego czujnika. Dobra, dzięki wszystkim ! W takim razie lookam na alledrogo i szukam takiego jak powinien być.

 

Mam tylko ostatnie pytanie. Czy z tego kolektora oryginalnego od 2.8 należy przenieść tą całą gruszkę do kolektora do m50 ? Tak widziałem na jakimś blogu niemieckim. Po prostu koleś ciął dziurę i przyklejał tą całą cześć. Jakieś opinie na ten temat ?

 

Pozdrawiam !

Opublikowano

hej .ja mam zamontowany taki kolektor.Przeróbek z nim miałem niewiele.Musi pochodzić z M50B25 z M50B20 jest za mały niestety.

 

Zacznijmy od tego że silniczek krokowy jest inaczej ustawiony niż w M52 i trzeba przerobić wąż od podciśnienia który do niego idzie.Poprostu musisz tak wymodzić by połączyć krokowy z kolankiem za przepływką. Malutki wężyk podpinasz do podciśnienia na regulator ciśnienia paliwa,Jednakże jeżeli masz standardowy wydech to jak wiadomo masz klapkę w wydechu. Wtym celu musisz zakupić trójniczek i spiąć te wężyki (najmniejsza ingerencja w kolektor,bez dziurawienia go. Kolejną rzeczą jest listwa wtryskowa.Orginalna z M52 ma mocwania w innym miejscu,dlatego tez musisz mocowania przerobić,szlifując na płasko jedną strone blaszek mocujących(będziesz widział jak przymierzysz gdzie błąd.Wystarczy dorobić blaszki z dwoma dziurkami na M6 i poskręcać to razem i pasuje. Tak jak W m52 tak i w M50 masz wąż który wychodzi z boku w tylnej części kolektora ,zostaje bez zmian - podpinasz ten wąż. Inną sprawą zostaje Odma silnika .Ja ją wywaliłem ale wiązało się to ze zmianą bagnetu a raczej prowadnicą bagnetu w którą wchodzi bagnet. Założyłem z M50 gdzie nie ma spływu z separatora oleju. Górne wyjście odmy ,po prostu zamontowałem filterek odmy.Silnik nie skacze,chodzi równiutko. Przepustnica pasuje z M52 bez zmian

 

Trochę przeróbek jest .Jak coś to pytaj

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
A możesz zamieścić fotki swojej przeróbki ? Jak to u Ciebie wygląda? jak masz połączone przewody ? Będę wdzięczny ;)
Opublikowano
Hmm moge w przybliżeniu ale nie dziś nie mam czasu zbytnio ,ale zrobie .No problemo :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam chciałbym odnowić temat z tymi fotkami. Zakupiłem kolektor od 325 ale teraz myk jak to spasować? Jeszcze nie zabierałem się za rozbiórkę oryginalnego kolektora. Może ktoś mógłby podesłać link do dokładnego opisu lub do fotek żeby zobaczyć z czym to się je ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.