Skocz do zawartości

[524TD M21] cisnienie w ukl chlodzenia/wywala plyn


mateo2558

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakis czas temu wyrwalo mi przewod z chlodnicy przy okazji uszkadzajac ciut jej obudowe, obudowa sklejona ale po zlozeniu wszystkiego nie dawalo sie odpowietrzyc ciagle robilo sie za duze cisnienie, mialem zalozona tylko nakretke na zbiorniczek wyrownawczy zamiast calego korka, wtedy przy normalnej jezdzie bylo ok zero problemow, ale jak sie bardziej przycisnelo wywalalo tamtendy plyn. Po rozmowie z mechanikiem stwierdzil ze uszczelka pod glowica, ale zanim sie zabralem za wymiane to sie jezdzilo mimo wszystko, ale nie bylo ubytku oleju, w oleju nie ma plynu ani w plynie oleju, czyli uszczelka odpada, teraz jest teza ze zabita chlodnica, i tu pytanie:

Jakie znacie domowe sposoby na naprawe tego, ? wyczytalem gdzies ze wlanie octu w chlodnice i odczekaniu ok doby pomaga na rdze i osady ktore mogly byc w srodku. Co wy na to?

powiecie kup chlodnice ale chce sprobowac moze uda sie cos osiagnac, wiem ze musze tez kupic nowy korek od zbiorniczka. Dodam ze temp cieczy jest jak najbardziej ok, ogrzewanie dziala jak powinno.

Prosze o jakiekolwiek porady bo teraz swieta i wolne wiec jest chwila zeby wyjac chlodnice i sie tym zajac.

Dzieki.

 

Poprawione;]

Edytowane przez mateo2558
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam w okolicy nigdzie zadnego takiego warsztatu zeby sprawdzic;/

co do czyszczenia wolal bym domowe sposoby, bo zanim zamowie preparat zanim przyjdzie to bedzie po swietach i bede potrzebowal samochodu i nie bedzie kiedy znowu tego ruszyc;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, jaki powinien byc korek od zbiorniczka? bo widze ze sa 140 i 200. A wiem ze mialem zmieniany bo stary sie polamal, i nikt napewno na to uwagi nie wzrocil i teraz mam 200, czy jest jakas roznica jak mialem np 140 a teraz wstawiony 200? inne cisnienie? moze przez to rozwalilo mi uklad?

 

znalazlem tu http://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/17_0112/0/47372/0/0/0/0/0/zbiornik-wyrwnawczy Korek chłodnicy 1,4BAR

czyli powininem miec 140 a nie 200.

Wiec jeszcze raz czy przez to moglo byc za duze cisnienie i rozwalilo uklad? wiem ze najlepiej kupic drugi korek 140 i sprawdzac, ale mimo wszystko pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowilem nie mam oznak zadnych zeby stwierdzic ze uszczelka albo glowica poszla, uszczelka wymieniana ok 10tys km temu, a jak rozwalilo uklad to poddala sie chlodnica/mocowanie przewodu. Dlatego zaczne od najtanszych napraw tzn od korka z oznaczeniem 140, a nie 200. podociskam wszystkie przewody i zaleje uklad zobaczymy co bedzie sie robilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.