Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Objawy podobne jak przy konczacych sie cewkach do tego klopoty przy roztuchu tzn kreci pare sek i opiero lapi Nie wazne czy auto cieple czy zimne Dzwiek pozostaje normalny Jesli chdzi jak desel to slychac wtryski Do tego zle spalanie mieszanki co powoduje tworzenie sie nagru i auto wiecej pali Niestety Bmw robia teraz ksiegowi :mad2:

 

Tomek na pewno piszesz o pompie vacum a nie paliwowej? :) Post napisałeś dawno temu ale chcę to wyjaśnić bo może wprowadzić zamęt jak ktoś to czyta.

Co ma vacum pompa do mieszanki?

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Objawy podobne jak przy konczacych sie cewkach do tego klopoty przy roztuchu tzn kreci pare sek i opiero lapi Nie wazne czy auto cieple czy zimne Dzwiek pozostaje normalny Jesli chdzi jak desel to slychac wtryski Do tego zle spalanie mieszanki co powoduje tworzenie sie nagru i auto wiecej pali Niestety Bmw robia teraz ksiegowi :mad2:

 

Tomek na pewno piszesz o pompie vacum a nie paliwowej? :) Post napisałeś dawno temu ale chcę to wyjaśnić bo może wprowadzić zamęt jak ktoś to czyta.

Co ma vacum pompa do mieszanki?

Mialem też to skomentować ale widzę, że mmie uprzedzileś. Podejrzewam że nie ma pojęcia o czym pisze tylko po prostu chciał się udzielić. :)

Opublikowano
Moje doświadczenia z pompą vacum były takie, że podchodziłem do niej dwukrotnie. Tak wiec żeby Wam tego zaoszczędzić podzielę się swoją wiedzą. Dostęp do niej po rozebraniu całego podszybia trudny i po omacku ale możliwy. I żeby nie robić tego dwukrotnie tak jak ja zalecam wymianę nie tylko oringu pod pompą ale też tego pod pokrywą pompy. Po pierwszym podejściu owszem przestało kapać na wydech i smród ustąpił ale co jakiś czas i tak zwisała sobie kropelka oleju. Dobra strona tego była taka, że z pokrywy pompy nie kapie na wydech tylko prosto na glebę. Na razie pięknie, sucho i nie widzę potrzeby wywalania kasy na nową. Nie twierdzę, że z czasem problem powróci ale przy własnym wysiłku koszt wymiany oringów niewielki. Tym bardziej, że technicznie jest bez zastrzeżeń.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jaki jest koszt wymiany i zakupu pompy? Czy prawdą jest, że aby wymienić pompę trzeba wyciągnąć silnik?

Co do zakupu,czasem pomaga wymiana uszczelek(2 oringi).Dostęp jest utrudniony trzeba demontować podszybie i tak jest ciasno.U mnie demontowali pompę przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworowych(była zdjeta pokrywa zaworów).Na yt jest sporo filmików demontażu pompy .

never again N46
Opublikowano
Nie czasem a zazwyczaj. Pierwszy raz wymieniałem uszczelki i zajęło mi to ze 3,5 godz. z piwkiem. Drugi raz ze dwie. Demontujesz podszybie, osłonę plastikową silnika, odkręcasz rozpórki i trochę gimnastyki z trzema śrubami.
Opublikowano
Przeraża mnie fakt, że można trafić do mechanika, który wyciągnie nam silnik z auta gdzie wystarcza demontaż podszybia. Ehhh ten nasz zacofany wschód. Dzięki za wyprowadzenie z błędu. Pozdrawiam.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie , przed samodzielną wymianą pompy podcisnieniowej zapytajcie w ASO czy nie ma akcji techniczniej na nią. W mojej E91 jest ale jeszcze nie skorzystałem bo to na ta chwilę mój jedyny środek transportu a auto może nawet być naprawianie kilka dni...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja wymieniałem w 3 godziny, a robiłem pierwszy raz. Myślę, że ASO poradzi sobie szybciej.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Jestem nowym użytkownikiem, wszystkich forumowiczów pozdrawiam.

BMW e92 n43b20,

 

Czy przez niedociśnienie hamulca (przetłumaczone z opisu niemieckiego), może zostać uszkodzony silnik??? Wg mnie chodzi o wadliwą pompe vacum.

Silnik wymieniony na nowy, pompa vacum również. W opisie serwisu jest również zmianka o połamanej prowadnicy łancucha w misie olejowej.

 

Sytuacja dotyczy poprzedniego właściciela i zastanawiam się jak to było faktycznie, gdzie przyczyna a gdzie skutek??? ... :) żeby uniknąć ewentualnie... gdyż nie którzy piszą że sami uszczelniają pompy vacum

 

dziękuje za odpowiedź

Opublikowano
Witam

Jestem nowym użytkownikiem, wszystkich forumowiczów pozdrawiam.

BMW e92 n43b20,

 

Czy przez niedociśnienie hamulca (przetłumaczone z opisu niemieckiego), może zostać uszkodzony silnik???

No zdecydowanie nie!!!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

Jestem nowym użytkownikiem, wszystkich forumowiczów pozdrawiam.

BMW e92 n43b20,

 

Czy przez niedociśnienie hamulca (przetłumaczone z opisu niemieckiego), może zostać uszkodzony silnik??? Wg mnie chodzi o wadliwą pompe vacum.

Silnik wymieniony na nowy, pompa vacum również. W opisie serwisu jest również zmianka o połamanej prowadnicy łancucha w misie olejowej.

 

Sytuacja dotyczy poprzedniego właściciela i zastanawiam się jak to było faktycznie, gdzie przyczyna a gdzie skutek??? ... :) żeby uniknąć ewentualnie... gdyż nie którzy piszą że sami uszczelniają pompy vacum

 

dziękuje za odpowiedź

Połamane prowadnice łańcucha rozrządu znalezione w misce olejowej to częsty przypadek. Do wymiany idzie rozrząd oraz olej z filtrem. Pompa vacum ciekła (również częsty przypadek) więc ASO wymieniło pompę, bo samych uszczelek nie wymieniają. Jaki powód był że wymienili silnik?

  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Przepraszam, że odkopuję temat ale tak długo jak będzie e90 na rynku tak nadal będą problemy z pompą vaccum :lol:

Mechanik wymienił pompę ale bez mojej wiedzy wsadził używke ale rzekomo z auta o przebiegu 50kkm.

Jak stukało tak nadal stuka. Owe stukanie słychać wyraźnie po odkręcaniu korka. Innych objawów po za stukaniem nie zaobserwowałem.

Nagrałem filmok przed wymianą:


No i rzekomo po wymianie:

Opublikowano
Witam

Przepraszam, że odkopuję temat ale tak długo jak będzie e90 na rynku tak nadal będą problemy z pompą vaccum :lol:

Mechanik wymienił pompę ale bez mojej wiedzy wsadził używke ale rzekomo z auta o przebiegu 50kkm.

Jak stukało tak nadal stuka. Owe stukanie słychać wyraźnie po odkręcaniu korka. Innych objawów po za stukaniem nie zaobserwowałem.

Nagrałem filmok przed wymianą:


No i rzekomo po wymianie:

Taki to po prostu jej urok, że sobie puka podczas pracy. Ja to na Twoim miejscu bardziej bym się martwił tym przedmuchem po odkręceniu korka.

Opublikowano
kokoon no właśnie zauważyłem, że coś mi biały dymek leci. Ale to po odpaleniu dlatego to może para z oleju. Jak zamknięty jest korek to ona powinna oddmą uciekać. Dobrze myślę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Dymek po odkręceniu korka to nic szczególnego, chyba że dmucha mocno i miarowo.
3A0jS9b.png
Opublikowano
kokoon no właśnie zauważyłem, że coś mi biały dymek leci. Ale to po odpaleniu dlatego to może para z oleju. Jak zamknięty jest korek to ona powinna oddmą uciekać. Dobrze myślę?

Tak powinna odmą pod ale jednym warunkiem - takim, że jest drożna.

Opublikowano
kokoon sądzę ale mogę się mylić ale u mnie raczej jest drożna bo po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna się dusić prawie do zgaśnięcia.
Opublikowano

piotrks86 tylko pompa była wymieniona w silniku.

Poza tym w okresie od pierwszego do drugiego filmiku jeszcze olej zmieniłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.