Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam.Czy wie ktoś gdzie mozna kupic w dobrej cenie nową pompe vaccum.Szukałem w hurtowniach nie ma(w jednej byly 3 szt to sprzedali w ciagu 1 dnia) tylko w ASO koszt ok 1200 zł.Swoją zdemontowalem , uszczelnilem i okazalo sie ze to firma LUK.Według cen kosztuje od 450-600 zł.Pompy te zaczynaja klekotac po ok.100.000 tys km.Chyba jakas wadliwa czesc (nawet łopatki nie mozna dostac -choc pompe mozna rozebrac)Mam wrazenie ze te stare modele BMW byly solidniejsze.Swoją stara e39 przejechalem 370.000 tys.km a e36 240.000 tys km i mruczy jak nowa ! :nienie: Teraz jezdze bmw e90 320i 2007 r 150PS i salon polski ,123000 tys przebiegu ciagle cos nie wspominajac o miarce do oleju!!!!!!!!! Jak tak dalej bedzie to nawet zeby popielniczke oproznic trzeba bedzie jechać do ASO :lol: Edytowane przez Mag1
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Miesiąc temu szukałem pompy LuK lub Pierburg - niestety są już niedostępne.

Kupiłem oryginał za około 1 100 zł.

Moje auto ma właśnie 100 tys. km.

Faktycznie chyba połowa właścicieli benzyniaków z takim przelotem miała problem z cieknącą pompą na tym forum.

Na pocieszenie można powiedzieć, że to chyba jedyny problem, który się powtarza w 318i / 320i.

 

Niedawno ktoś pisał, że udało mu się uszczelnić obie połówki pompy.

Ale ja wolałem mieć pewność, że nie poczuję już smrodu w kabinie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli pompa nie stuka (wystarczy zdjac wezyk od serwa ,uchylic korek wlewu oleju i przy zatknietym wezyku slychac klekot jesli go puscisz cichnie) wytarczy kupic usczelke oring oraz przejechac silikonem wysokotemperaturowym(ewentualnie odkrecic wieczko od pompy i tez uszczelnic.) i po wycieku.
Opublikowano
Jeśli pompa nie stuka (wystarczy zdjac wezyk od serwa ,uchylic korek wlewu oleju i przy zatknietym wezyku slychac klekot jesli go puscisz cichnie) wytarczy kupic usczelke oring oraz przejechac silikonem wysokotemperaturowym(ewentualnie odkrecic wieczko od pompy i tez uszczelnic.) i po wycieku.

No dobra,ale jakie objawy towarzyszą padającej pompie vacum i czy idzie to samemu zdiagnozować :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest już podobny wątek na forum. Ktoś pisał, że usunął problem wycieku oleju (pisał, ze była przytkana - nie wiem co to znaczy). Ja też mam ten problem i od pewnego czasu szukam po hurtowniach, ale bez skutku. Może zatem ktoś z doświadczeniem w naprawach coś nam podpowie.
Opublikowano

Wejdzcie na youtube i wpisac "BMW e46 318i 2002 n42 vacuum pump noise" i bedziecie wiedziec ja sie sprawdza pompe prozniowa.Objawy to slabo dzialajace serwo(nie wiem czy cos jeszcze zasila pompa).Jesli tylko leci kupic oring i uszczelnic (roboty na 2 godz-bylo na forum.)U mnie ona hałasuje i to mnie denerwuje silnik chodzi jak diesel pomimo to wszystko dziala dobrze.Ja raz rozebralem ją na czesci uszczelnilem przejechalem 7000 km i nie leci Ale halasuje

Powiem wprost za 500 zł wymienilbym ja bo jest troche roboty ale 1200 zł to wole ja uszczelnic :D tym bardziej ze pompe mam oryginalna ze znaczkiem LUK BMW jak LUK to LUK po co mam przeplacac w ASO no chyba ze sie zatrze i nie bedzie w sklepach.A tak na marginesie to w ASO powiedzili mi ze trzeba silnik wyjmowac zeby dostac sie do pompy :duh:

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Czy moglby jeszcze raz ktos napisac jakie sa podstawowe objawy wadliwej pompy podcisnieniowej? Czy jesli silnik 320i pracuje jak diesel, to bedzie to?
Opublikowano
Objawy podobne jak przy konczacych sie cewkach do tego klopoty przy roztuchu tzn kreci pare sek i opiero lapi Nie wazne czy auto cieple czy zimne Dzwiek pozostaje normalny Jesli chdzi jak desel to slychac wtryski Do tego zle spalanie mieszanki co powoduje tworzenie sie nagru i auto wiecej pali Niestety Bmw robia teraz ksiegowi :mad2:
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam, podłącze sie do tematu żeby nowego nie pisac.

jakis czas temu poczułem smród w kabinie spalonego oleju i wyczytałem, że to pompa vacuum. Odkręciłem korek wlewu oleju i słyszalem klekot, lecz przy zakręconym nie słychać zadnych stuków jakby "diesel" wiem że pompa napewno sobie cieknie powolutku i teraz moje pytannie, czy pompe lepiej na początek uszczelnic ? bo może nie jest jeszcze w takiej złej kondycji. Czy od razu kupować nową ?

 

pozdrawiam kszuhuu

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja wymieniłem właśnie dlatego że stukała i podejrzewałem również, że jest nieszczelna bo ciekło za silnikiem. Okazało się, że olej nie cieknie z pompy tylko z uszczelki klawiatury. Pompę i tak wymieniłem a uszczelkę posmarowałem lekko silikonem i odpowiednio dokręciłem. Teraz nic nie cieknie. Miałem dobrać się do tej pompy i zobaczyć co się w niej zużywa powodując ten stuk i czy jest potrzeba natychmiastowej wymiany czy nie, ale póki co leży w garażu i czeka.
Opublikowano
witam, podłącze sie do tematu żeby nowego nie pisac.

jakis czas temu poczułem smród w kabinie spalonego oleju i wyczytałem, że to pompa vacuum. Odkręciłem korek wlewu oleju i słyszalem klekot, lecz przy zakręconym nie słychać zadnych stuków jakby "diesel" wiem że pompa napewno sobie cieknie powolutku i teraz moje pytannie, czy pompe lepiej na początek uszczelnic ? bo może nie jest jeszcze w takiej złej kondycji. Czy od razu kupować nową ?

 

pozdrawiam kszuhuu

Hej ja w swojej ex 320i kupiłem nową, bo nie wiedziałem że jest w pobliżu mnie zakład mechaniczny który regeneruje takie ustrojstwa, jeżeli potrzebujesz to mam taka pompe oryginał zregenerowaną sprawdzoną z 2011 r szczegóły tutaj viewtopic.php?f=31&t=289049&p=2155990#p2155990 jak coś to na priv :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jeżeli pompa vacuum nie działa poprawnie to hamulec może twardniec po zahamowaniu np 3 razy pod rząd? Czy to raczej servo jest na wykończeniu? Dzisiaj miałem sytuację jak jechałem, zahamowalem że trzy razy bo dojezdzalem do ronda i nagle hamulec twardy i nie idzie wyhamowc a do ronda 3 metry :| nagle wszystko wróciło do normy ale problem zaraz się powtórzył:( możecie koledzy coś podpowiedzieć? Auto jest mi nie zbędne bo codziennie jeżdżę do pracy 50 km a z takimi objawami to strach :|
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja nie miałem takich objawów przed wymianą pompy. Sprawdź układ hamulcowy, może gdzieś się zapowietrza. Jedź do mechanika niech sprawdzi dokładnie.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moze to poprostu wadliwa pompa vacuum ? dodam ze mialem serwo nieszczelne ale juz zmieniione a dzwiek nadal jest...macie jakies pomysły ?

 

 

 

pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

koledzy czy ta pompa będzie dobra do mojego e90 2.0i 150km, wymieniłem oryngi, byl spokój przez miesiąc ale znowu śmierdzi w kabinie, nawet czasami jak stoję w korku to widzę jak taki niebieski dymek spod maski sie ulatnia, podejrzewam ze spada kropelka oleju na rozgrzana rure i dlatego tak sie dzieje, pomyślałem ze wymienię pompę mam nadzieje ze to pomoże i przestanie mi śmierdzieć w kabinie

 

http://esamochodoweczesci.pl/czesci-samochodowe/7-24807-22-0-pierburg-pompa-vacum,11-7~924807~922~90-0005-00387-000051792-724807220.aspx

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli wymieniłeś uszczelki na pompie i dalej cieknie, to może być jeszcze wina uszczelki pokrywy zaworowej. Bardzo często można pomylić jedno z drugim, a objaw ten sam. Wymacaj dobrze, albo z lusterkiem może uda się coś zobaczyć. Szkoda wydawać na pompę, one raczej nie pękają same z siebie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Coś najprawdopodobniej jest źle skręcone, musisz sprawdzić dokładnie skąd cieknie, nie ma innej opcji.
Opublikowano
Ten motor N46b20 w kolektorze nie ma podciśnienia .Stąd pompa vacum?Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi
never again N46
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak, pompa jest potrzebna do wytworzenia podciśnienia potrzebnego do wspomagania hamowania (servo)
Opublikowano
tez walcze z tymi wyciekami nowa uszczelka nowe oringi ale jakis czas temu uzylem poza nowymi oringami i uszczelko pasty czyli sylikonu powiem ze przez rok nie mialem zadnych wyciekow zrobilem uszczelniacze zaworo i zalozylem wszystkie oringi nowe wraz z uszczelka i po miesiacu cieknie kurawa przeciez nowe to czemu pompe juz uszczelnilem teraz zostala uszczelka na sylikon i z glowy wiem ze to nie jest sposob ale co zrobic co miesiac pchac w uszczelke 200 stowy niema sensu
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Twardnienie pedału hamulca powoduje walnięte serwo, uszkodzone zawory jednokierunkowe na wężu i w pompie lub po prostu słaba pompa vacum. W moim przypadku był olej w serwie i przez to uszczelka została uszkodzona. Wrzuciłem używane oryginalne serwo, hamulce odpowietrzone i jest wszystko ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.