Skocz do zawartości

E34 524 td 115 KM 89 rok komputer silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie także występował ten problem - brak mocy oraz nie działał obrotomierz i eko. Nie dało się podłączyć do komputera.

Wymieniłem pompę na starszy model na linkę i moc oczywiście wróciła ( od razu została trochę podkręcona - kopci ale moc jest nieporównywalna ) Co zrobić z licznikiem?

Opublikowano

Robiłem tescik z wypięciem dwóch czijników temperatury te które sa wkręcone w bloku silnika najpierw jeden odłączyłem jak auto zgasło po rozgrzani póznej grugi i dwa jednoczasnie - bez rezultatu -dopiero ja k temperatura spadnie do około 70 stopni da sie normalnie uruchomic

Tylko czy nie powinienem odłączyć ich zanim temperarura osiągnie wartosc 95 stopni i silnik przestanie działać

Podjołem tez decyzje o zakupie kolejnego komputera silnika o numerze 0 281 001 078 który ma moj kolega w takim samym aucie jak moj tylko z skrzynia manualna

Będzie to miał na celu spr czy nowy (używany) komp ma jakiś wpływ na te moje problemy ponieważ zdarzało sie juz ze uzywane kompy sprawiały użytkownikom jakies dziwne problemy

A wtemacie pompy (wtryskowej rozumiem) to chodzi o co bo ja mam pompe sterowaną elektronicznie a mowa jest o pompie wtryskowej sterownej poprzez linke do pedału gazu?

Opublikowano

Zanim potniesz kable to weź miernik za 10zł w elektronicznym i szpilkę . Ściągnij izolację z przewodu al nie do miedzi tylko żebyś widział ile tam jest przewodów. Tak mi się wydaje że były 2 i oba szły chyba do deski(niemam schematu ale na necie jakiś znajdziesz w której wtyczce przy zegarami one wychodzą) szpilkę wbij w kabel przy czujniku(szpilka robi najmniej szkód w instalacji patent z serwisu audi od kumpla) i a drugim końcem miernika przy desce i sprawdzaj czy jest przejście .

Ją tak sprawdziłem i kabel miałem ułamany przy samym czujniku i go obciełem i przylutowałem nowy i grało .

Ale polecam najpierw podmiane deski bo teraz miałem przypadek że w benzynie miałem odcinke na 4.5tys obrotów . Przeżyłem w zegarkach sam obrotomierz i też działa

Opublikowano (edytowane)

Te testy z czujnikami temperatury na niewiele sie zdały wprawdzie nie znalazłem żadnych uszkodzen kabli dochodzących do czujników temperatury ani innych uszkodzeń a auto nadal po dojściu do 90 stopni powoduje zatrzymanie auta z objawem braku paliwa-auto zaczyna gasnąć i dopiero jak troszke sie schłodzi mozna odpalic i jechac do momentu dojscia to temperatury 90 stopni

Widze ze sam nie poradze trzeba szukac pomocy u jakiegos mechanika -elektryka

Edytowane przez zbynekxp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się że to problem dość powszechny jeżeli chodzi o ten silnik.Bierzesz butelke zimnej wody i w droge.Jak zgaśnie te lejesz na pompe wtryskową.Jak odpali po tym zabiegu to wiesz gdzie szukać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

O to jest jakis pomysl a jak okaze sie ze to pompa to co regeneracja czy lepiej używke?

 

A co tam pada w tych pompach?

Pzrypomne tylko ,że autko jezdzi tu w kraju od 7 miesiecy dotej pory jezdziło u mijego szwagra w Niemczech na niemieckim dieslu czy zmiana paliwa na nasze moze miec jakis wplyw na te problemy?

Opublikowano
...zbynekxp generalnie ostatnie co bym obstawiał to pompa ,czy jak wymieniałeś sterownik to na odłączonym aku? czy ten test wykonałeś prawidłowo i czy jak odpalasz auto to jak zachowuje sie kontrolka pomaranczowa z wtryskiem.Ewidentnie problem jest ze sterowaniem z tego względu że jak piszesz nie ma reakcji na gazy ,czyli sterownik nie dostaje sygnału z potencjometru przy pedale przyśpieszenia, to że nie ma wskazań prędkości obrotowej silnika wskazywało by na brak kompatybilności czujnika (pod rozrusznikiem) ze sterownikiem , lub po prostu siadł wtrysk sterujący... napisz jeszcze jak auto pali i jak sie sprawowało do tej pory i co sie stało że sie pogorszyło (coś robiłeś ,zleciłeś robotę ) kiedy wymieniałeś filtr paliwa
iZzI
Opublikowano

sterownik wymienil mi mechanik bez odlączenia akumulatora,filtr paliwa + psek oleje wymienione 7 miesiecy temu

Podpinałem ten swoj drugi sterownik jak auto staneło ale na obu taki sam efekt

kilka dni temu spuscilem z filtra paliwa to co tam bylo i troszke wody bylo

Po wymianie sterownika okolo miesiąca temu autko nabralo mocy biegi przelaczaly sie plynnie kilka dni temu moze 3-4 nagle podczas jazdy auto zatrzymalo sie z objawem braku dozowania paliwa mimo ze przejechalem wczesniej okolo 70 km

Teraz nie da rady zrobic nawet 10 km

Rano na zimnym odpala bez problemu slychac turbine i jak temperatura dochodzi do 90 stopni auto zatrzymuje sie trzeba czekac az troszke ostygnie pozniej moge zrobic jakies 2 km zanim temperatura na wskazniku nie osiagnie 90 sopni i znowu to samo zatrzymanie brak reakcji na pedal gazu

Opublikowano

A ja dalej obstawiam czujnik temperatury :)

Odłączenie czujnika u mnie też nic nie dało

dopiero jak wpiełem rezystor to widziałem że to to

jak nikt ci nie może podać wartości czujnika to kup rezystory 2kilo(przeważnie około tej wartości mają czujniki na prawie zimny

m silniku) i na zaś kup 1kilo . zagżej ,zgaśnie i kombinuj

Opublikowano

Oki zrobie taki tescik zwałaszcza ze mam dostemp do takich komponentów

A te rezystory wpiąć w oba czujniku temperatury bo tam sa dwa w blok wkrecone? jeden do wskaznika drugi chyba do komputera idzie

 

Dziś robiłem teścik taki o którym pisał "piotr520" a mianowicie jak sie auto zagrzało to lałem z weza wode na pompe

Zaobserwowałem (na co do tej pory nie zwróciłem uwagi) ,że gasna kontrolki Inspekcji olejowej jaki to ma wpływ na to co sie z tym autem teraz dzieje hmm?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po schłodzeniu pompy była jakaś zmiana?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Po schłodzeniu zgasły tylko kontrolki inspekcji oleju ale sinik i tak zatrzymał sie jak temperatura doszła do 90 stopni

A pytanie do dilas 735i- w silniku sa dwa czujniki a gdyby zamienić podłaczenie do tych czujnikó -czyli z tego co idzie do Ecu podpiac do tego co idzie do wskaznika ?

Opublikowano

Niestety test z rezystorami sie nie powiódł mimo podłaczenia efekt taki sam auto dochodzi do 90 stopni i umiera

Próbowałem z rezystorem 1k pózniej 1,5 k i ma koniec 2 k-wpiołem w przewód od czujnika temperatury który idzie do kompa

 

Może warto zastanowić sie czy to faktycznie to nie głowica mojej pompy lub nastawnik pompy- podobno w tych modelach jest tak ,że jak sie auto rozgrzeje to zaciera sie jakiś tłoczek w tym rozździelaczu który rozdziela paliwo na wtryski chociaz lałem wode z węża juz wczesniej

na ten rozdzilacz a silnik i tak zgasł tak jak by nie dostawał paliwa

Pomału pomysły mi sie kończą

Sorki z pomyłke "dulas735i"

 

Panowie a może wie ktoś jak zamówić interfejs do mojej buni od kolegi" nerwusa" podobno tylko jego patent na rs 32 + program DIS poradzi sobie z tym komputerem od mojego autka

viewtopic.php?t=79752&highlight=

Opublikowano

Panowie nadal czekam na jakąs podpowiedz w sprawie braku reakcji na pedał gazu po rozgrzaniu silnika-znajomy mechanik twierdzi ,że to nastawnik pompy wtryskowej

I druga sprawa jak zamówić interfeis od kolgi nerwusa

Opublikowano
A wymieniłeś obydwa sterowniki? Powinieneś wymienić dwa ja miałem podobnie i dopiero wymiana drugiego komputera pomogła.
Opublikowano

PODSUMOWANIE

Jeżeli nie działa obrotościomierz lub ekonomizer na 100% przyczyna to komputer silnika -ten z miejszą wtyczką !

Mój drugi problem z gasnięciem silnika po rozgrzaniu to uszkodzony -zatarty zawór(kruciec) ten , który jest wkręcony w nastawnik pompy paliwowej-są dwa rodzaje tych srub jedne mają zaworki te drugie to zwykła śruba z orworem na przelew paliwa z wtwtrysków i powrót paliwa do zbiornika

 

 

Dziekuje wszystkim zaangażowanym w moje problemy

Pozdrawim

 

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.