Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam nie mogę wyczuć mojego sprzęgła. W poprzednich autach było ono jakos bardziej wyczuwalne. Wogóle nie wiem czy to poprawne ale na 1 autko jest bardzo czule i np jak dodam szybko gaz i odpuszcze to tak go szybko zwalnia(takie uskoki). I żeby płynnie jeździć muszę przy zmianie biegów wyrównać obroty czy to normalne? Edytowane przez K4Ri
Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo dość chaotycznie napisałeś. Chodzi o to, że jak jedziesz na 1-ce z jakąś tam prędkością i nagle odpuścisz gaz (bez wciskania sprzęgła) to czujesz takie szarpnięcie (dokładniej mówiąc - wyhamowanie auta)? Jeśli to masz na myśli to nie wiem na ile gwałtowne u Ciebie są te wyhamowania ale generalnie w silniku diesla, który dysponuje już jakąś tam większą mocą i momentem jest normalne, że jego bezwładność jest dość mała i dzięki temu można nim dość skutecznie hamować np na zjazdach ponieważ nie jest on zbyt podatny na zwiększanie obrotów pod obciążeniem skrzyni i napędzających to wszystko kół.

U mnie czuje się lekkie wyhamowywanie po odpuszczeniu gazu i najbardziej ma to miejsce właśnie na 1-ce kiedy wkręci się ją na trochę wyższe obroty i wtedy odpuści gaz. Jeśli na 1-ce toczę się wolno, bez wkręcania na większe obroty i odpuszczę gaz to wtedy auto płynnie wyhamowuje, bez szarpnięć.

Jeśli u Ciebie mocno/nieprzyjemnie szarpie to przyjrzałbym się przede wszystkich kondycji sprzęgła oraz koła dwumasowego - to te dwa elementy sa w największym stopniu odpowiedzialne za PŁYNNE tłumienie różnicy w obrotach między skrzynią biegów a silnikiem. U mnie też szarpało już dość odczuwalnie a ponieważ musiałem podmienić skrzynię na inną to wymieniłem cały zestaw sprzęgła na nówkę LUKa. Po tym zabiegu o wiele płynniej auto mi wyhamowuje po odpuszczeniu gazu (koło dwumasowe nie było zmieniane bo nie wykazywało oznak zmęczenia a te oryginalne dwumasy są o wiele bardziej wytrzymałe niż kupowane na podmianę LUKi, które potrafią paść nawet po 60-70 tys km więc jeśli oryginalne/fabryczne koło dwumasowe nie jest zmęczone to lepiej je zostawić).

Pzdr.

Opublikowano
No własnie o to mi chodziło, czyli jest to normalne ;) nie póki co nie mam jakiś mocnych szarpnięć tylko własnie tak jak mówisz ;D Dziki wielki i Pozdrawia
Opublikowano

Jest to normalne o ile:

- nie walisz szczęką w kierownicę/nosem w przednią szybę,

- dzieje się to tylko głównie na 1-ce, kiedy jedziesz na niej w trochę wyższym zakresie obrotów,

- przy tym hamowaniu nie słychać żadnych stuków i puków metalicznych (sugerujących padające sprzęgło/dwumas).

Nienormalne jest jeśli:

- mocno szarpie nawet jeśli jedziesz na tej 1-ce bardzo wolno i odpuścisz pedał gazu,

- słychać jakieś metaliczne stuki itp,

Pzdr.

Opublikowano

Nie wiem czy to Twoje peirwsze BMW, ale

 

1. w BMW zwlaszcza "d" (z racji sporej tarczy) sprzegło krótko bierze (w przeciwienstwie np. do fiatów, reno, itp - tam sprzeglo bierze po całej dlugosci pedału i w ogole nie umiem czymś takim jezdzić)

2. jesli juz jedziesz na zasprzeglonym ukladzie, to dodajac czy odejmujac gazu powinienes czuć lagodne przeciazenia (zaleta dwumasy), jesli szarpnie niemiło, to już jest na niej luz.

3. być może masz usunięte CDV i sprzegło faktycznie ciezej wyczuc, ale z czasem docenisz jego prace

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.