Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie są róźnice między zawieszeniem M a sportowym ? technicznie i w samych wrażeniach z jazdy ?

Ja u siebie mam to drugie ,z M zawiechem w tym modelu nigdy nie jeździłem.

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jeżdżę od tygodnia na Prokicie i jestem bardzo zadowolony.

W aucie zrobiło się cicho, nie podskakuje na dziurach, wybiera nierówności lepiej niż M-Zawiecha.

Polecam jeżeli ktoś chce delikatnego obniżenia i polepszenia komfortu.

Opublikowano
Komfort może i jest, problem się zacznie jak seryjny amorek rozwali odboje. W oryginalnych amorkach skok jest zbyt krótki i po opuszczeniu auta z lewarka auto siedzi na odbojach. Jak odboje się rozsypią to byle by porządna dziura i amorek wali, jeśli zaś ktoś ma felgi 18-19 cali to co chwile felgi do prostowania - przynajmniej u nas na kaszubach. Poza tym jak mialem Eibach pro kit 30/25 bez odbojów to auto prowadziło się jak g-no. Stwierdziłem, że wraz z zmianą sprężyn powinny być montowane amorki krótkie i twardsze np. koni - ale to dopiero na wiosnę. Zapewne będzie milion komentarzy np. że amorki miałem skopane itp. fakt że nie miałem, choć zmieniłem praktycznie cały układ amortyzujący. Aktualnie mam Bilstein + KYB + felgi 18cali i teraz jestem w pełni zadowolony. Pozdrawiam
Opublikowano
Stąd zawieszenie M jest bardziej dopracowane. Eibach polska potwierdził że można zamontować sprężyny bez amorków ale zaleca się ich zmianę. Szkoda że nie zrobiłem fotek to każdy by widział ile skoku mają amorki.
Opublikowano
gdzie mozna tanio dorwac? na czescidobmw.pl 610zł kupował ktos taniej? :mrgreen:

taniej nie znajdziesz.

 

Co Eibach'a pro-kit'a to też jestem mega zadowolony. Auto oczywiście usiadło i trzeba na progach i krawężnikach uważać ale komfort sie poprawił w porównaniu do M-pak'owego, ja jeszcze dodatkowo mam zwykłe okony a nie RTF i na 18'' jest malina :cool2:

Opublikowano

ProKit jest delikatnym obnizeniem -30/-25 i Eibach wcale nie zaleca zmiany amorow,-

zmiane tych zaleca sie przy Sportline gdzie obnizenie jest -45/-35

Nie spotkalem sie na niemieckim forum z ani 1 przypadkiem zeby ProKit rozwalil komus zawieszenie.

Takze albo miales juz wyjechane zawieszenie, albo masz bardzo zle drogi w okolicy (albo to i to)

M-Zawiecha ma krotsze amory wiec zmiana sprezyn jest w takim przypadku kompletnie bezproblemowa,

obnizanie z seryjnego zawieszenia przy przebiegu podnad 100K km faktycznie moze cos sie z zawiecha stac.

Opublikowano

Bmw które użytkuje ma ponad 230tyś przebiegu i jest ze standardowymi amortyzatorami nie M.

Drogi mamy nie zaciekawe to fakt. Pytanie było o wrażenia więc się określiłem i nie chce mi się polenizować.

Jak miałem 18 lat to też kombinowałem obniżałem gwintowałem itd. Na dzień dzisiejszy wystarczają mi standardowe zawieszenie + 18 cali.

Auto z eibachem kupiłem auto i stwierdziłem że auto było za miękkie na tym zawieszeniu. Odbojów już nie było (były resztki) więc auto ładnie amortyzowało lecz na większych wybojach dobijało. Stwierdziłem, że przy przebiegu 235 tyś który szybko rośnie nie będę zmieniać samych sprężyn, bo za jakiś czas i tak padną amorki więc zdecydowałem się na kpl.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi i przejrzeniu kilku zagranicznych źródeł zamówiłem pro-kity (aktualnie 550 zl przez czescidobmw.pl). Gdzie w Warszawie polecacie to zamontowac żeby zrobili to dobrze i przy okazji porządnie ustawili zbieżność?

Przy okazji znalazlem filmik ktory pokazuje roznice w zachowaniu e90 przy ori zawieszeniu, pro kit, i nieco mocniejszej modyfikacji Eibacha (http://performance-suspension.eibach.de/cms/en/videos_eibach_comparison2)

Opublikowano (edytowane)

Ja mam tylko pytanie odnośnie filmika Eibacha:

Czy ta delikatna różnica w profilu opony wpływa znacząco na zachowanie auta w tym filmie ? :evil:

http://imageshack.us/a/img525/6199/kolad.jpg

Niech sobie każdy sam odpowie ile jest prawdy w tej "reklamowce". :mad2: :nienie:

 

Update:

Mały edit foty = większy fotomontaż :norty:, niech i hamburgery widzą :twisted:

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Ja mam tylko pytanie odnośnie filmika Eibacha:

Czy ta delikatna różnica w profilu opony wpływa znacząco na zachowanie auta w tym filmie ? :evil:

http://imageshack.us/a/img9/6788/42044431.jpg

Niech sobie każdy sam odpowie ile jest prawdy w tej "reklamowce". :mad2: :nienie:

 

a taki tam tyci tyci wałeczek :) ale hamburgery za oceanem i tak nigdy nie zauważą :P

Opublikowano
Ja mam tylko pytanie odnośnie filmika Eibacha:

Czy ta delikatna różnica w profilu opony wpływa znacząco na zachowanie auta w tym filmie ? :evil:

http://imageshack.us/a/img525/6199/kolad.jpg

Niech sobie każdy sam odpowie ile jest prawdy w tej "reklamowce". :mad2: :nienie:

 

Update:

Mały edit foty = większy fotomontaż :norty:, niech i hamburgery widzą :twisted:

 

Po pierwsze, to nie jest delikatna różnica w profilu, tylko naprawdę spora. Po drugie, różnica w szerokości opony na jednym i drugim kole i na koniec obniżenie i utwardzenie samymi chociażby sprężynami (chociaż w tym przypadku cały Pro-System, więc na pewno całkowicie inna praca i spasowanie elementów zawieszenia).

Moja poprzednia A4 B6 miała zawieszenie S-Line (-20mm i twardsze) zmienione na amory KONI Sport z reg. twardości + sprężyny H&R -35mm i różnica w prowadzeniu, pochylaniu w zakrętach i wybieraniu nierówności była kosmiczna - na plus oczywiście dla nie seryjnego :cool2:

Osobiście jednak nie jestem zwolennikiem zakładania krótkich progresywnych sprężyn do seryjnych amortyzatorów, bo uważam, że to gówniane rozwiązanie :nienie:

Opublikowano (edytowane)

Jeśli komuś zależy na redukcji przechylania samochodu w zakrętach to najlepszym rozwiązaniem są grubsze stabilizatory (np przód z M3, tył z cabrio).

 

Sportowy amortyzator + sprężyna znacznie mniej redukuje przechylanie nadwozia niż grubsza rura.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Santa Cruz czyli od M3 E90 stabilizator bedzie pasowac bezproblemowo do E90 diesel? Na tyl rozumiem ze masz na mysli te od E93?

Ktos to juz przerabial moze???

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Na bimmerpost jest sporo opinii na ten temat, zarówno e90 (3er-) jak i w e82 (1er-) - na przykład tutaj: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=489007.

Przód i tył pasują bez przeróbek, oczywiście trzeba założyć komplet - stabilizator + mocowania.

Tutaj jest rozpiska rozmiarów stosowanych w różnych wersjach e90: http://www.turnermotorsport.com/t-tech-e90-e92-sway-bars.aspx

 

Trochę na ten temat czytałem i wynika z tego, że przód można spokojnie wymienić na M3, jest to bardzo łatwe.

Tył, w samochodach bez szpery (czyli we wszystkich non-M) nie powinien być za gruby bo zacznie odrywać się wewnętrzne koło na ostrym zakręcie i stracimy wówczas napęd. Dlatego lepiej założyć najgrubszy jaki BMW montuje w samochodach bez szpery czyli 15 mm od e93 (cabrio) z M-pakietem. Nie wiem jak to wygląda praktycznie, ale podobno do montażu trzeba opuszczać ramę tylnego zawieszenia co oznacza konieczność regulacji geometrii po powtórnym skręceniu wszystkiego do kupy.

Dla przypomnienia: tył standardowo to 12mm a z M-pakietowym zawieszeniem to 13mm.

 

Robiłem podobny upgrade w poprzednim samochodzie (przednionapędowym) i byłem bardzo zadowolony.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Dzieki za info.

Poszperalem na realOEM i wychodzi ze standardowo w E9x na przod idzie 26,5mm a max jaki mozna dostac to 28mm.

Z tylem namieszali jak mogli bo byly stabilizatory 11mm, 12mm, 13mm i max to 15mm dla E93.

Przy czym dla techniki M w E90 na tyle jest 22,5mm ale jak juz napisales wczesniej, bez szpery nie pojedzie w ciasnym zakrecie zapewne.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Przednie stabilizatory są trzy:

- 26.5-23.0(pocienienie na środku)-26.5 mm - standard i m-pakiet

- 26.5 (na całej długości) mm - M3

- 28.0-24.0(pocienienie na środku)-28.0 mm - M3 cabrio

 

Myślę, że najlepszy będzie ten drugi (26.5 na całej długości) tym bardziej, że będzie to upgrade w kierunku jaki proponuje Eibach w swoim Anti-Roll-Kicie (28 przód, 15 tył, dla wszystkich non-M e90).

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

http://imageshack.us/a/img193/715/teche82e9xswaybarupgrad.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Z foto powyzej wynika ze nie ma zbytnio sensu dłubać w przodzie, bo roznice dla stabilizatorów OE BMW sa pomijalnie małe. Jedyną słuszną drogą bedzie stabilizator H&R 27mm. Jego lepsze właściwości wynikaja głównie z własciwosci stopu jaki został zastosowany dla jego produkcji.

 

"H&R Sport Sway Bars are crafted from a special (hf) 50CrV4 steel alloy—the highest tensile strength available. The quality of the material and design guarantees smooth transitional sway bar function—decreasing the feedback response time—and increases stiffness over stock. H&R Sport Sway Bars improve a vehicle’s lateral stability and cornerning grip, while reducing body roll."

 

Jezeli chodzi o tył to te 15mm jest bezpieczne ale ciekawi mnie jaka jest mozliwość/prawdopodobieństwo podnoszenia tylnego koła dla stabilizatora z M3, bo grubość tego stabilizatora tylnego dla techniki M, jest imponujaca.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Koledzy, mam do Was pytanie.

 

W czerwcu miałem wymieniane amortyzatory z przodu, wymieniłem na model SACHS, ale standardowe. Po wymianie autko trochę wyżej stało. W lipcu wybrałem się na wakacje i pech chciał, że w trasie strzeliła mi sprężyna przednia. Z uwagi na to, że nie miałem dużego wyboru w miejscu gdzie byłem, wymieniłem przedmie sprężyny na monroe (komplet 480 zł), więc zdzierstwo w biały dzień, ale mus to mus;). Jak się okazało, auto jeszcze powędrowało do góry, na tą chwilę strasznie mnie to irytuję.

 

Wiosną chciałbym wymienić felgi na 18' i zastanawiam się nad montażem sprężyn Pro Kit -30/-25. Czy odczuję sporą różnicę w wysokości między oponą a krawędzią błotnika? Nowe sprężyny dużo zniwelują aktualną szparę??

 

Prosiłbym o informację czy wymiana sprężyna może odbyć się na tych amortyzatorach, które posiadam i czy nie trzeba wprowadzać żadnych nowych modyfikacji.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Na ori amortyzatory można montować sprężyny Eibach Pro-Kit. Przy spreżynach Sportline należy zmienić amortyzatory na takie o krótszym skoku. Jak chcesz zobaczyć jak stoi na Prokit zajrzyj do mojej galerii.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Super. Czyli pro kity przód -30 tył -25 będzie w porządku współpracował z oryginalna zawiechą?

 

Czy po zmianie sprężyn można bez problemu montować felgi 18" czy może coś ocierać?

 

Jestem laikiem.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Można montować 18", to nie ma znaczenia, średnica koła jest zachowana, ważne żeby zachować szerokość opony zwłaszcza z tyłu, żeby przy obciążeniu (pasażerowie, bagaż) nic nie obcierało o nadkole.
Opublikowano

Felga z tyłu prawdopodobnie będzie w rozmiarze 255x35x18.

 

Jedynie dla świętego spokoju muszę sprawdzić amortyzator z tyłu bo przód wymieniałem w lipcu bo wylał, a tył aktualnie jest OK.

Podejrzewam, że przez to również przód wyżej siedzi, bo amor jest nowy.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.