Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam,

 

Panowie czy ktoś z Was wymieniał u siebie ten element nr 2 na dołączonym schemacie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=32_0942&hg=32&fg=30 i jakie wrażenia po montażu nowego łącznika?? Pytam ponieważ jak wiadomo większość z Nas zmaga się z problemem "myszkującego" auta. Dzisiaj została wyregulowana geometria, zbieżność itd. Jest o niebo lepiej i usterka jest już mniej uciążliwa, ale nadal jest. Zastanawiam się właśnie nad wymianą w/w łącznika w celu eliminacji tej usterki. Gumy: 225/45/17, Koło: 8 cali. Magiel w perfekcyjnym stanie. Zawiecha przedniej osi nowa LMF. Z kolumny nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, pracuje perfekcyjnie i lekko z tym że charakteryzuje się delikatnym opóźnieniem jakby COŚ było wysłużone i nie trzymało sztywności kolumny. Osobiście obstawiam ten element, ale potrzebuję potwierdzenia kogoś kto to wymienił.

 

Pozdrawiam,

Łuki

Opublikowano

Cześć Łukasz

 

Możliwość pomocy Osobie tak obeznanej bardzo kusi .........:) .

 

Tak na poważnie to na weekend świąteczny bardzo możliwe, że będę wymieniał olej u siebie i od spodu zaglądał w co nie które zakamarki autka :).

Jeśli informacja o elastyczności/twardości elementów gumowych sprzęgacza albo o luzach technologicznych samego elementu (niestety zamontowanego) była by pomocna to służę ....... :).

Jeśli miejsce w okolicach magla umożliwi to jakiś filmik będę mógł dołączyć :mrgreen: .

 

P.S. Na maila poszło info w którym przewija się omawiana część.

Opublikowano

Hej Szymon,

naturalnie każda informacja jest dla mnie ważna. Postaram się tam zajrzeć i sprawdzić czy faktycznie wspomniany przeze mnie luz występuje na tym elemencie. Dzięki za materiały :cool2:

pozdr

Opublikowano

ja to wymienialem u siebie,

niewielki efekt da sie zauwazyc, za 120 zl warto

element ten zbudowany jest na zasadzie metal-guma-metal wiec po tylu latach i przejechanych km ma prawo sie wyrobic

wymiana banalna - sciagnac dolna oslone silnika i juz dostep jest, dwie sruby do odkrecenia i schodzi bez zadnych ekstra narzedzi

zablokowac kierownice, coby nie pourywac tasmy

sruby skrecalem na niebieskim kleju do gwintow

Opublikowano
Umie tego kolego nie wymieniałem ale kiedyś coś zaczeło mi skrzypieć przy skręcaniu obojętnie w którą stronę i padło na tą część, przesmarowałem smarę i ucichło ale pewnie nie na długo, powiem jeszcze że też ma zawieche w idealnym stanie i też "myszkuje" ale tylko na letnich 17' 245/45 bo na zimówkach to bajka była 15' 195/?
Opublikowano

asc dzięki za informacje :cool2: Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że wymiana tego łącznika jednak daje bardzo odczuwalny efekt, ale mnie "wystudziłeś" :wink: Jeszcze pytanie do Ciebie, czy ten łącznik kupiłeś od LEMFORDERA czy z wybitą (50)?? Jak na fotce poniżej:

 

http://images50.fotosik.pl/1488/bc09280edb9530c2med.jpg

 

semi14 u mnie również na zimowych "kolarzówkach" 15tkach aż chce się jechać. Założyłem "walce" i się zaczęło od nowa zwiedzanie całej szerokości pasa :duh:

Opublikowano

Ja osobiście na przód dałem oponki 205/50r17 z tyłu 225/45 i autko jeździ jak po torach...

Jak miałem 225/45 z przodu to była porażka... mimo że zawieszenie sprawne...

Opublikowano

element kupilem w aso po numerze czesci z realoem, czyli w moim przypadku 32306752957

nawet nie zwracalem uwagi co tam bylo na nim wybite, ale na 100% nie bylo loga lemfordera

w sobote bede w stanie sprawdzic dokladny numer czesci, bo mam zachowana etykiete

mala pomylka z cena - chyba to bylo 150 zl

napisalem, ze nie odczulem duzej poprawy, poniewaz przed wymiana tego elementu mialem juz zrobiony caly przod auta, wiec nie mialem powodow do narzekania,

a wymienilem ten element profilaktycznie : )

Opublikowano

ja bym na waszym miejscu założył 205/50/R17 na obu osiach, od razu wasze auta będą się lepiej prowadziły i będą żwawsze. no chyba, że chodzi o jakieś mocno dłubnięte auto z mocą powyżej 180KM.

 

ja zimą jeżdże na 205/50/R17 w 330d 223KM i nie mam problemów z trakcją...

Opublikowano

yoshimura01 a geometrie miales robiona na obciazonym aucie? Pytam bo tez sie zmagam z "myszkowaniem" auta - dzieje sie to tylko w koleinach. Mialem ustawiana kompletna geometrie (jak sie potem dowiedzialem niestety na nieobciazonym aucie i nie wiem jak wielkie to ma znaczenie). Efekt jest taki ze na rownej drodze auto jedzie idealnie, wjezdzajac w niewielkie nawet koleiny autem buja i trzeba je co chwila kontrowac. Opony zarowno letnie jak i zimowe mam 205/55/16 wiec zbyt duza szerokosc opony odpada.

Diagnoze jaka uslyszlaem to zbyt sztywne swoznie na wahaczach, ktore mialem niedawno regenerowane... Niby ma sie to wszystko wyrobic i bedzie ok, zrobilem ponad 1600km i na razie bez zmian..

Pierwszy i ostatni raz regenerowalem jakiekolwiek czesci :duh:

Opublikowano

asc, jceel dzięki za informacje, biorę je pod uwagę :cool2:

 

sampras u mnie takie samo zachowanie auta! na równej wszystko git, na lekkim wyboju ogólnopolskie pozdrowienie kierowców "SZEROKOŚCI" przechodzi z teorii w praktykę :lol: Żadnego obciążenia nie ładował do auta... w sumie nie wiem dlaczego :worried: Zamontował te ekrany na koła, wybrał model auta i robił wszystko według instrukcji z monitora kompa. Ogólnie po całej imprezie auto jest stabilniejsze, sztywniejsze i bezpieczniejsze, ale cholera nęka mnie jeszcze ten mały luz na przedniej osi. Chciałbym się tego pozbyć w końcu :wink: A trudno kupie w ciemno ten łącznik i go zamontuje... jak dalej będzie myszkować to najprawdopodobniej będą to te gumska 225 i zostaną zmienione na jakieś 205 jak Koledzy powyżej radzą :cool2: pozdrawiam.

Opublikowano

Jesli wyczuwasz luz to szukaj przyczyny tego luzu - byc moze to ten sprzegacz(?). Mysle ze opony nie zalatwia sprawy skoro wyczuwasz gdzies luz.

Ogolnie podobno ciezko ustawic prawidlowo geometrie w BMW. Dzwonilem dzis do kilku firm to kazda robi to bez obciazenia. W internecie mozna przeczytac informacje ze przy ustawianiu auto powinno byc obciazone i to znacznie ,na dodatek pelen bak paliwa. Info m.in u nas w dziale zrob to sam:

 

viewtopic.php?f=69&t=155430

 

Wracajac do opon, jak wspomnialem zimowki mam wszystkie 205/55/16 (nie pamietam firmy) - ustawiana byla geometria gdy mialem je zalozone.

Kilkanascie dni temu zalozylem letnie (205/55/16) - zamienilem wszystkie 4 w wulkanizacji na takie o wzorze niesymetrycznym (z 2011r.) bo niby takie sa lepsze na koleiny - nic to nie dalo - plywa dalej.

Na pewno opony maja wplyw na "plywanie", ale jak narazie przetestowalem u siebie 3 komplety i bez zmian.

No chyba ze w gre wchodza tylko nowe, ale jak po zakupie by sie okazalo ze jest to samo to :mad2:

Do zakladu z powyzszego linku mam ~400km - troche sporo

Moze ktos zna doby serwis w kuj-pom lub war-maz gdzie wiedza jak zrobic PRAWIDLOWO geometrie w BMW E46?

Opublikowano
Kombinowałem trochę z myszkowaniem i powiem że przednie opony muszą być idealne. Miałem używane 4 komplety niby dobrych opon i była kiszka. Kupiłem nowe, problem myszkowania i nie pewnego prowadzenia znikną. W między czasie szukając przyczyny zwiedziłem kilka serwisów w okolicy ustawiając geometrie. Skończyło się tym ze ustawiłem sam na sznurki i poziomice i jest git!
Opublikowano
yoshimura01 daj znać jak zmienisz i jakie efekty bo "mam tak samo jak ty" jeżeli pomoże to też to kupie :D
Opublikowano
kolegoja bym obstawial magiel lub opony te drugie latwo sprawdzic pozycz od kogos kto nie ma takiego problemu sam zastanawialem sie nad wymiana tego elementu ale stwirdzilem po ogledzinach ze niema tam sie co popsuc ale to moje zdanie zapraszam na moj ostatni temat 318d zawieszenie problem rozwiazany moze cos pomoge :D :D :D :cool2:
Opublikowano
czytałem twój temat ale ja mam zawieszenie sprawne, amorki to nie są napewno (5000 km) łożyska (amora) też nie nowe. Mówisz że guma przez 12 lat nie traci swoich wartości?? To coś jak poduszka pod silnik niby cała a jaka ulga po wymianie, no ale nie jestem pewnien na 100 % czy to to ja bym u siebie stawiał na oponki ale poczekam jak kolega yoshimura01 to wymieni
Opublikowano

Witam Wszystkich,

dziękuję Koledzy za odpowiedzi :cool2: Bardzo je cenię i biorę pod uwagę bo chcę raz na zawsze rozprawić się z tym problemem. Tak jak radzicie opony podmienię na jakieś węższe i sprawdzę. Odnośnie łącznika kolumny to przyznaję się, że nie zaglądałem do niego... jak jutro znajdę chwilę to spojrzę i obadam jego stan - ewentualnie wymienię na nowy. Oczywiście dam znać jak już przetestuję obydwie możliwości. Na razie dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się moim tematem :wink:

Pozdrawiam, Łuki.

Opublikowano
Z tym stukaniem to jeszcze dobrze popatrz na zawiechę, a dokładniej poduszki amortyzatorów na przodzie dokładniej mówiąc chodzi mi o ich łożyska. u mnie poduszka była cała z prawej strony ale po odkręceniu był znaczny luz na łożysku i to powodowało stukanie w kierownicy widocznie się przenosiło. Po wymianie stuków zero zostało tylko myszkowanie na dużych kapciach :(
Opublikowano

Panowie... nie wymieniałem tego łącznika ze względu na info, że to nic nie daje. Ale spotkałem się z taką opinią:

Odnośnie pływania w koleinach to zamiana na 205/55/16 lub tak jak zrobił jeden z forumowiczów: założyć dystanse na tył po 20 mm i podobno jak ręką odjął :cool2:

Jeżeli faktycznie szersza tylna ośka daje wyrównoważenie toru jazdy to nie omieszkam spróbować i zamontuję dystanse :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.