Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

 

Jestem świeżo po zmianie z 15'' na 17'' alu i przy tejże okazji zauważyłem, że moje auto wisi o jakieś 2cm wyżej niż 320d kolegi.

Obaj mamy e46 po lificie, z tym, że on ma touringa a ja sedana - czy to może być spowodowane różnicą masy pomiędzy nimi?

 

Dodatkowo, może ktoś się orientuje w rodzajach sprężyn oryginalnych do E46?

Czym z wyglądu się różnią mpakietowe od normalnych? Czy kolory kropek coś oznaczają?

 

Generalnie, przeszkadza mi trochę coś co ma każde BMW - optycznie dużo większy prześwit z przodu niż z tyłu.

 

Co sugerujecie? Eibach Pro kit -25mm przód i -10 tył czy np m-pakiet sprężyny na przód -20mm a tyłu nie ruszać? Te drugie idzie kupić w dobrej cenie używane.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Obniżenie MPakietu to bardzo mała i generalnie niewidoczna wartość przy tych gabarytach auta bo ok 15-20mm :? Uderzaj w APEXA -35/-30, albo tak jak zasugerowałeś te Eibachy PK.
Opublikowano
to Ty chcesz obniżyć tyl???? ja chce właśnie podwyższyć dupke bo nie podoba mi sie jak siedzi zwłaszcza jak jadą 4 osoby, Ty masz ori sprężyny??
Opublikowano

Mam ori. Ale już zacząłem zgłębiać temat i tych ORI to jest pierdyliard wersji. Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

 

Chcę obniżyć przód a nie podwyższać tył. To ma raczej więcej sensu. Denerwuje mnie nie to, że tył siedzi, tylko to, że przód jest za wysoko. Tak naprawdę auto jest prosto a Beemki mają tak wyprofilowane nadkola.

Każda 3,5 czy 7 sprawia wrażenie jakby z przodu prześwit był większy.

 

Czy ktoś kto ma w serii 320, 318d, cokolwiek o zbliżonej masie i tym samym typie nadwozia, mógłby zmierzyć przestrzeń pomiędzy nadkolem a oponą? Mniej więcej.

 

Dzięki!

Opublikowano
Mi wchodzi cala dlon czyli jakies 8-10cm i tez mnie to irytuje.Po swietach bede ogladal sprezyny tylne czy sa cale,ale tak miedzynami to powaznie mysle nad gwintem,poniewaz zakladalem podobny temat jakis tydzien temu i sensownych rozwiazan nie widze,a na gwincie bedzie boomka stala jak chce :D
Opublikowano
Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

Każde dodatkowe wyposażenie powoduje dodatkowy ciężar w aucie (np skrzynia automat lub ręczna) i żeby zachować odpowiednie prześwity trzeba dobrać odpowiednie sprężyny w ASO lub poprzez https://www.parts.bmwgroup.com/ . W realoem.com jak wchodzisz na sprężyny to nie ma numerów tylko opis - "Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły."

Także aby dobrać odpowiednie sprężyny należy udać się do ASO lub zalogować się do ASAP wybrać odp. wyposażenie auta i mamy nr, oem. sprężyn. Login i hasło jest gdzieś na forum.

Opublikowano

witam,

:)

apropo spręzyn: miałem wcześniej 320ci-4 cylindry i tez mnie irytowało jak stała, wiec wymieniłem przód na obniżajace spreżyny(nie pamietam jakiej firmy)

30mm-40mm i był efekt SYPER!! Tył zostawiłem standard.

Zależy od Ciebie jak długo masz zamiar trzymac samochód, bo jest bardzo negatywny wpływ na pozostałe częsci tzn po 2 latach musiałem wymienic:

--amortyzatory przód!

--sprężyny z tyłu--popękały!!--prawdopodobnie od hustania sie tyłu, co jest zauważalne po założeniu sprężyn obniżających na standardowe amory!!!

więc jeśli chcesz chwilową poprawe wyglądu, tanim kosztem i myslisz o sprzedazy auta -spoko. Ale gdy jestes z auta zadowolony i chcesz nim dluzej jezdzic to radze kupić gwint, ceny juz od 700zl na allegro.

pozdrawiam

Opublikowano
a jak Ci chodzi to 318d??? w miare sie zbiera??

 

Wiesz, że nie narzekam. Nie jest to 330d ale jak na te 116KM to jestem w szoku, bo dynamika jest całkiem przyzwoita.

Raczej nawet nie będę czipował, bo skrzyni i sprzęgła mi szkoda.

Opublikowano
Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

Każde dodatkowe wyposażenie powoduje dodatkowy ciężar w aucie (np skrzynia automat lub ręczna) i żeby zachować odpowiednie prześwity trzeba dobrać odpowiednie sprężyny w ASO lub poprzez https://www.parts.bmwgroup.com/ . W realoem.com jak wchodzisz na sprężyny to nie ma numerów tylko opis - "Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły."

Także aby dobrać odpowiednie sprężyny należy udać się do ASO lub zalogować się do ASAP wybrać odp. wyposażenie auta i mamy nr, oem. sprężyn. Login i hasło jest gdzieś na forum.

 

To powiedz mi jaki dodatkowy ciężar powoduje nawigacja, że trzeba wymieniać sprężyny?

Amortyzatory są w 4 różnych wersjach, m pakiet II, sportowe dostosowanie, automat i standard i to też pewnie wpływa na dobór.

Touring na pewno ma inne bo tył 100kg cięższy.

Są też 4 rodzaje (grubości) stabilizatora z przodu.

Jest też jakiś dodatek śmieszny, jakby poduszka pod mocowanie kielicha - dodatek na złe drogi. Jak na moje oko zwiększa prześwit.

 

Generalnie, to można doktorat z tego dobry zrobić i faktycznie jedyna opcja to albo M-Pakiet - sprężyny i amortyzatory albo gwint.

 

Jaki gwint polecacie z tych tańszych? Można gwint zestroić tak, żeby był w miarę komfortowy?

Opublikowano

To powiedz mi jaki dodatkowy ciężar powoduje nawigacja, że trzeba wymieniać sprężyny?

Jednostkowe doposażenie nie jest powodem do wymiany sprężyn, bez przesady. Kilogram plus minus jest bez znaczenia ale już większy silnik, skrzynia biegów i nadwozie już tak. O to mi chodzi.

Opublikowano

No widzisz, a reguła w BMW jest taka, że biorą pod uwagę nawet jednostkowe wyposażenie i dlatego ciężko dojść co oznacza ilość kropek i ich kolor na sprężynie.

Chyba tylko M-Power jest pewny - 1 czerwona?

 

Generalnie powoli zaczynam się skłaniać do tego, że jedyny wyjście z sytuacji do gwint. Jedyne pewne i paradoksalnie najtańsze!

Opublikowano

Gwint jest twardy jak cholera. Jeździć po Warszawie było super ale w Trójmieście myślałem że koła odpadną.

Wolę zestaw sportowe amory + springi.

Jak dasz springi na -60mm to będzie w E46 już dobrze wyglądać i nie będzie za twardo.

Teraz tak mam w E46 i jednak jest bardziej komfortowo niż na gwincie w E36.

Amory mam od pół roku Bilstein B4 i pewnie długo nie pociągną na -60mm ale jak padną to kupie MTS-y.

Zmieniłem amory z przodu i z tyłu na czas kolejnej wypłaty weszły 3 letnie MTS-y z E36. Po wypłacie Bilstein na tył i zawiodłem się na nich.

Teraz bardzo żałuję że kupiłem Bilsteiny za 900zł jak mogłem mieć dużo lepsze i przystosowane do obniżenia MTS-y za 500zł ale sugerowałem się opiniami na forum.

Opublikowano
B6 są jeszcze droższe a parwie 3 letnie MTS-y na seryjnych springach dużo lepiej tłumiły niż nowe Bilsteiny. Tył mam obniżony 2cm więc B4 da radę a z przodu jak amory padną to włoże MTS-y za 300zł i 3 lata wytrzymają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.