Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich! Jestem przed wymianą poduszek silnika i w związku z tym mam kilka pytań. Do poduszek dochodzą wężyki, na nich jest zaworek sterowany elektrycznie. Czy ktoś może wytłumaczyć zasadę działania tego układu? Wnioskuję, że w tym układzie jest olej (może powietrze?), czy to układ zamknięty, tzn czy nie ma połączenia z innym z układów, np. silnika, wspomagania, hamulcowego? Czy po wymianie konieczne jest odpowietrzanie, jeśli konieczne, to jak, lub czy musi być przeprowadzona dodatkowa adaptacja elektryczna/elektroniczna? Jak sprawdzić poprawność działania samego układu elektrycznego na zawieszeniu silnika? Będę zobowiązany...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie raczej do wróżki , kto ma wiedzieć jaki masz silnik. Uzupełnij przynajmniej profil.
Opublikowano
Wymieniałem obydwie poduszki i nic nie odpowietrzałem,chociaż wymiana nie wiele pomogła. Te wężyki są wciskane i nie ma potrzeby ani możliwości odpowietrzenia.Poduszki nie są napełnione olejem.
Opublikowano
Wymieniałem obydwie poduszki i nic nie odpowietrzałem,chociaż wymiana nie wiele pomogła. Te wężyki są wciskane i nie ma potrzeby ani możliwości odpowietrzenia.Poduszki nie są napełnione olejem.

 

Koval dlaczego wymieniałeś poduszki? Napisałeś, że wymiana niewiele pomogła - wnioskuję, że chciałeś usunąć jakąś usterkę? Ja się zastanawiam u siebie, czy nie wymienić poduszek silnik+skrzynia bo chyba mi lekko na postoju drży auto.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Mam drgania na P,R i D jak trzymam nogę na hamulcu(R i D) i co ciekawe to wibracje na P są gdy auto stoi przodem w dół gdy stoi odwrotnie to jest ok.Na R są już też nawet podczas manewrowania, wymieniałem poduszki pojedynczo i było ok przez kilkanaście godzin i powtórka z rozrywki.Za 2 tyg będę w domu to wymienię pod skrzynią chociaż nie wyglądała na uszkodzoną. :evil:
Opublikowano
Mam drgania na P,R i D jak trzymam nogę na hamulcu(R i D) i co ciekawe to wibracje na P są gdy auto stoi przodem w dół gdy stoi odwrotnie to jest ok.Na R są już też nawet podczas manewrowania, wymieniałem poduszki pojedynczo i było ok przez kilkanaście godzin i powtórka z rozrywki.Za 2 tyg będę w domu to wymienię pod skrzynią chociaż nie wyglądała na uszkodzoną. :evil:

 

ok, przy następnej wymianie oleju przypilnuję, aby zerknęli na te poduchy, dzięki.

W sumie nie odczuwam jakiś wibracji ani na R ani na D. Choć przyjrzę się temu bliżej.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
U mnie też delikatne drgania odczuwalne na fotelach, drążku zmiany biegów i kierownicy. W sumie zauważam to tylko na biegu jałowym, zarówno jak stoję, jak również przy dojazdach np. do skrzyżowania na luzie. BMW 520 d manual, lift.
Opublikowano
Pytanie do KovalGD. Napisałeś, ze było ok krótko, a pózniej znów drgania. Czy sądzisz, że to wina tylko poduszki skrzyni, tego gumowego elementu pod skrzynię? A może, ale to już tylko moje przemyślenia, może to wina tego zaworku podciśnieniowego? Może któregoś z samych przewodów? Tak myślę, że przecież to musi mieć jakiś wpływ na pracę samych poduszek skoro występuje w tym układzie i elektrozawór, i przewody są bezpośrednio poprowadzone do poduszek silnika.
Opublikowano
Pytanie do KovalGD. Napisałeś, ze było ok krótko, a pózniej znów drgania. Czy sądzisz, że to wina tylko poduszki skrzyni, tego gumowego elementu pod skrzynię? A może, ale to już tylko moje przemyślenia, może to wina tego zaworku podciśnieniowego? Może któregoś z samych przewodów? Tak myślę, że przecież to musi mieć jakiś wpływ na pracę samych poduszek skoro występuje w tym układzie i elektrozawór, i przewody są bezpośrednio poprowadzone do poduszek silnika.

Właśnie wczoraj tak sobie pomyślałem że nie brałem pod uwagę tego zaworu, będę na urlopie to obadam sprawę, tylko jak sprawdzić ten zawór?

Opublikowano

Dzisiaj autko otrzymało:

nowy olej, filtry, nowe kolo pasowe, paski i poduchy pod silnik i skrzynie - nie ten samochód - jeżeli komuś rzuca silnikiem przy gaszeniu sprawdzcie najpierw kolo pasowe u mnie pomogło, a po wymianie poduszek pod skrzynia i silnikiem zero drgan auto jak nowe

brokat_
Opublikowano
Hej Brokat! Pytanie: jakie miałeś dokładnie objawy przed wszystkimi wymianami? Robiłeś to sam czy usługę zlecałeś? Chodzi mi głównie o wymianę poduszek silnika, czy to tylko wymiana mechaniczna z wpięciem tych przewodów podciśnieniowych do nowych poduch?
Opublikowano (edytowane)
Hej Brokat! Pytanie: jakie miałeś dokładnie objawy przed wszystkimi wymianami? Robiłeś to sam czy usługę zlecałeś? Chodzi mi głównie o wymianę poduszek silnika, czy to tylko wymiana mechaniczna z wpięciem tych przewodów podciśnieniowych do nowych poduch?

 

jakie były objawy:

U mnie koło pasowe rzucało silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu (zapalała jak diesel mercedes tzw. beczka cały przód na boki jej chodził), a po jego wymianie było już trochę lepiej - ludzie na forum piszą, że to wina klapek w kolektorze u mnie są chodzą luźno i wg mnie to nie kolektor, co do poduch pod silnikiem:

na P bylo telepanie budą,

na R masakra całe auto drżało i zachowywało się jak zając,

na D na hamulcu to pukało trzeszczało auto zachowywało się jak stary gruźlik, wibracje było czuć i widać na fotelach, wymiana u znajomego w warsztacie z podpięciem wężyków bez żadnej adaptacji

Wymieniłem wszystkie 3 poduchy auto jak nowe, zapala i gaśnie po cichu na PRD zero rzucania budą, brak trzeszczenia miodzio czuję się jak w nowej BMW i na wolnych obrotach prawie wcale nie słychać silnika w kabinie.

Edytowane przez brokat_
brokat_
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak u kolegi wyżej, właśnie jestem po wymianie dwóch poduszek silnika M47N2 manual i rewelacja, drgania z lewarka, kierownicy, foteli i karoserii ustąpiły i czuje się jak w nowym samochodzie :cool2: Edytowane przez guzior2
Opublikowano

Wymien jeszcze sobie pod skrzynią :) i zobaczysz dopiero jaki luksus :)

sprawdz sobie w jakim masz stanie koło pasowe, ja kupiłem febi jakieś 850 PLN

brokat_
Opublikowano
No więc i ja wymieniam wszystkie trzy, termin: wtorek po świętach. Czesci już czekają. Dam znać jak po wymianie. Mam nadzieję, ze dołączę do tych mega zadowolonych.
Opublikowano
Witam! Już po wymianie wszystkich trzech poduch. Zadowolony do końca nie jestem. Drgania ustąpiły ale tylko z kierownicy. Nadal odczuwam je na drązku (są raczej słabsze} i na fotelach. Co się poprawiło: biegi wchodzą dokładniej i samo auto jest jakby bardziej zwarte. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale mam wrażenie, że jest sztywniejsze. Zastanawiam się co teraz sprawdzać, wymieniać i czy to ma sens... Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się co teraz sprawdzać, wymieniać i czy to ma sens... Pozdrawiam!

 

Zostaje koło pasowe i dwumasa ale to już droższe wymiany.

Opublikowano
Witam! Już po wymianie wszystkich trzech poduch. Zadowolony do końca nie jestem. Drgania ustąpiły ale tylko z kierownicy. Nadal odczuwam je na drązku (są raczej słabsze} i na fotelach. Co się poprawiło: biegi wchodzą dokładniej i samo auto jest jakby bardziej zwarte. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale mam wrażenie, że jest sztywniejsze. Zastanawiam się co teraz sprawdzać, wymieniać i czy to ma sens... Pozdrawiam!

 

Koło pasowe z przodu silnika wymieniałeś - taka mniejsza dwumasa :) u mnie pomogło, a koło pasowe z Febi jakieś 850 PLN

brokat_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.