Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, jakiś czas temu wyczytałem, że co trzecią wymianę oleju wymienia się też odmę (filtr odmy???). Czy to prawda, a jeśli tak, to czy dotyczy to silnika benzynowego i/lub diesla (ja mam benzynkę) i co dokładnie trzeba wymienić (do nóg bym padł, jak by ktoś mi w RealOEM wskazał co trzeba)? Jak wymieniać, to czy jest to trudne i droge?
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

W benzyniaku pewnie chodzi o to (element nr 2 na schemacie): http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH51&mospid=47558&btnr=11_1487&hg=11&fg=15

 

W dieslu to się zgadza - wymianę robi się co około 3 zmiany oleju. Można to robić tak, że raz wymienić sam filterek/wkład, a nastepnym razem wymienić cały komplet wraz z obudową. W dieslu ten element wygląda tak (element 11,12,15): http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH51&mospid=47558&btnr=11_1487&hg=11&fg=15

 

W dieslu wymiany robi się tak częste wymiany z uwagi na to, że element ten wyłapuje z powietrza większe drobiny oleju, dbając w ten sposób o kondycję turbosprężarki. Jak odma jest zasyfiała/zapuszczona to skraca ona żywot suszary.

 

W benzynie nie ma turbosprężarki więc wymiana tak częsta nie jest konieczna. Z reguły od wymiany odmy zaczyna się, kiedy w silniku benzynowym w sposób zauważalny wzrasta zużycie oleju lub pojawiają się niebieskie bąki z wydechu.

Jeśli ja bym posiadał benzyniaka to podejrzewam, że dla spokoju taką wymianę robiłbym raz na 3 lata i byłoby to ok lub też wyznaczyłbym sobie jakiś limit konkretny (nie wiem: 70-100 tys km).

Pzdr.

Opublikowano
Dzięki Manolito77, niedługo wymiana płynów i filtrów, może i to wymienię, bo coś mi mówi, że nigdy nie było wymieniane :mrgreen: :duh:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

To nic nienormalnego - już nie jeden post czytałem właśnie o benzynach gdzie odma była fabryczna w 14-letnich egzemplarzach e39. :wink:

Poczekaj też na opinię innych, którzy użytkują benzyny - może oni mają jakiś konkretny patent/limit czasowy na wymiany odmy.

Pzdr.

Opublikowano

Jak ja kupiłem swoją rok temu, to po porządnym przygazowaniu za samochodem i pod była taka chmura białego dymu że ludzie w koło z gaśnicami wysiadali :mrgreen:

 

Odma/separator oleju-była jeszcze fabryczne i dwa razy cięższa od nowej-tyle tam syfu było-wymieniłem razem z rurkami dolotowymi-koszt samych części jakieś 450zł-ale pewnie można taniej znaleźć-samochód nie dymi-mechanik powiedział że wymienia się to co trzecią wymianę oleju ale prawie nikt tego nie robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.