Skocz do zawartości

[34] M50B20 Płyn do wspomagania jaki?CHF 7.1 czy ATF Dextron


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,szukałem ale nie znalazłem nic co by dało mi odp;/ .Otóż mam zagadkę jaki wlać płyn do wspomagania (wymiana),wspomaganie wydaje mi się bardzo ciężko chodzi,nie słychać żadnych pisków nic ,tylko ciasne jest nie przejmował bym się tym do momentu kiedy kilka dni temu wjechałem na orlen po etylinke, musiałem szybko nawrócić ( więc kilka gwałtownych ruchów kierownicą i stop ),wlałem paliwo odpaliłem auto i szok fajerą mogłem kręcić 1 palcem,pierwsza myśl coś w zawieszeniu się urwało ;) przejrzałem wszytko na miejscu i było ok to jadę ,wspomaganie nie do poznania ale już następnego dnia wszytko wróciło ( czyli ciasne wspomaganie). I teraz najlepsze w zbiorniczku jest płyn czerwony obstawiam że to Dextron II,a na korku jest napisane żeby wlewać tylko CHF 7.1 zielony (e34 mam bez nivo),moje pytanko co robić ;)) I może ktoś z kolegów ma pomysł co mogło być przyczyną chwilowego poprawnego (tak mi się wydaje;)) działania wspomagania ??

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi !!!

 

Pozdrawiam serdecznie ;););)

Edytowane przez Skowron

http://forum-lines.ru/rez/ab214080.gif

раскрутка сайта киев




E34 520i M50 B20

E34 550i S70 B56

Suzuki DR 800 Big

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tez był zielony CHF 7.1 ale przy wymianie wlałem jakiś ATF czerwony( z fluidem chyba ale dokładnie nie pamiętam) i jeżdzę drugi rok i wszystko ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jak nie masz nivo to może być czerwony płyn tylko przed zalaniem nowego płynu przepłucz układ ropą i dopiero zalewaj nowym płynem , w układzie masz pełno opiłek i innego świństwa jak to wypłuczesz i zalejesz nowy płyn to wspomaganie będziesz miał jak nowe.
Opublikowano

u mnie ta sama sytuacja..zielona naklejka, czerwony płyn w zbiorniczku..

 

pozdrwiam

Opublikowano
przepłucze go kilkoma Dextronami II i zobaczy się co będzie ;)

 

 

Po co zaraz kilkoma? Jak wypuścisz po pierwszym płukaniu to poprostu go przepuść przez szmatę żeby wyłapać syf i opiłki. I tak kilka razy mozesz. A na stałę wlej oczywiscie świezynkę.

Opublikowano
Ja tak jak pisałem wyżej płukałem układ ropą (dextron tak nie wypłucze jak ropa ) wypłukało się pełno opiłek i czarnych kisielowatych glutów . Nic złego się od ropy nie stanie a efekt sto razy lepszy niż płukanie dextronem. Mi na płukanie poszło 1,5 l ropki. Wcześniejsze płukania dextronem nic nie dawały pompa piszczała przed płukaniem i po dopiero po ropie pompka chodzi cichutko.
Opublikowano
tylko czy aby napewno cała ropa zejdzie z układu ?? ;)

 

No właśnie. Obawiam się że nie :nienie:

Opublikowano
Po ropie przepuszczasz przez układ około 0,5l dextronu i jest ok (ja nie przepuszczałem i też wszystko działa jak należy)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego rozkoduj VIN bo mi to pachnie servotronic'em, który raz działa, a raz nie. Jeżeli tak to do sprawdzenia moduł sterujący pod lewym głośnikem w nogach oraz czyszczenie siteczka zaworu pod kostką servotronica pod spodem przekładni. Zamiast CHF 7.1 możesz lać LHM, nie wolno żadnego dextrona, koledzy wypisują bzdury. To, że komuś po roku trzyma szczelnie nie jest żadnym argumentem.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
...ttrol ma jak najbardziej racje,sprawdz czy nie masz servotronic ,w przekładni pod wałkiem dodatkowo jest kosteczka(przetwornik servotronic ) ...
iZzI
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I wszystko jasne tak jak kolega ''ttrol'' napisał wystarczyło wyczyścić siteczko pod przekładnią ,siteczko miało dosłownie 3 paproszki prawie niewidoczne a po wyczyszczeniu wspomaganie nie do poznania !!!

 

Dziękuje all za pomoc !!! :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

http://forum-lines.ru/rez/ab214080.gif

раскрутка сайта киев




E34 520i M50 B20

E34 550i S70 B56

Suzuki DR 800 Big

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy odkopuję temat.

 

Mam E61 i mam servotronic i problem :

 

Wymieniałem uszczelniacz od góry przekładani, wszystko złożyłem i zaczęły się jaja:

Po odpaleniu wszystko było ok, pokręciłem lewo prawo na maxa wiele razy. Dolałem płynu, wyłączyłem silnik. Po ponownym uruchomieniu nie było wspomagania. Znów opaliłem po jakimś czasie i znów było, cały czas. Złożyłem osłony dolne i znów nie było i tak w koło... Myślałem że czujnik, wtyczka ale nie bo nie pokazuje się żaden błąd.

Myślałem że może nie ten olej do wspomagania bo nalałem nie CHF jak jest napisane na zbiorniczku,a LHM od citroena ale wiem że są wymienne.

O co chodzi z tym siteczkiem ?, gdzie tego szukać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.