Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku . silnik pracuje równo jednak ciśnienie oleju na gorącym silniku jest już na tyle niskie że miga mi kontrolka . Wygląda to tak , jadę autostradą 5 bieg , obroty wysokie i tak przez 2 godziny , po zatrzymaniu się na światłach ciśnienie oleju jest za niskie . początkowo sprawdzano mi kable , wymieniono czujnik i niby było wszystko OK , następnie po 2 dniach znowu autostrada odcinek krakow - katowice i znowu ćiśnienie oleju mi spadło . wymieniłem olej i filtr choć ostatnio oleju dość dużo dolewałem więc powinien być nie najgorszy . ale niestety nic to nie pomogło , polecano mi wlanie oleju 15w40 mineralnego ale uważam że jest to już nieco przegięcie , ja to auto codziennie katuje , wysokie obroty , nieraz duże obciążenie , drogi w PL , dolna część mapki więc gór nie brak .

 

niestety do 400 tysięcy nie dobiłem , co nie zmienia faktu że nie dbałem o silnik jako użytkownik , mam generalnie bardzo ciężką nogę co wynika z dużych rocznych przebiegów nie tylko na terenie kraju .

 

nie ukrywam że po naprawie auta raczej je sprzedam rodzinie więc nie chcę robić tego byle jak , auto od nowości w rodzinie i zapewne w rodzinie do końca

Opublikowano

jak jest wyposażone tak jak tego chcesz, wiesz że jest dobre i związałeś się z nim z tych czy innych powodów to ja bym włożył 3.0d

jeśli mowa o swapach

a jak osprzęt idealny i dobry to może remoncik, zależy co jest do wymiany bo jak kpl remont to bym odpuścił

Opublikowano
proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku .

Siema Kraków320d. Jeżeli się zastanawiasz nad tym to może warto zakupić nową podstawę filtra oleju i problem braku ciśnienia zginie. Natomiast jeżeli mowa o SWAPIE to wygląda na to, że żaden problem :wink: ---> viewtopic.php?f=69&t=156481

Opublikowano

od rana czekałem by odpowiedzieć aż coś ustalę i są plusy i minusy

 

swapu na M57 nie będzie

remontu również nie będzie

 

znalazłem takie ogłoszenie i się umówiłem na godzine 17 za 3400 z robocizna , płynami , filtrami i poduszkami mam silnik(słupek) z anglika po wypadku , silnik jeszcze w aucie więc o 17 mam go sobie zobaczyć , odpalić zimnego , posłuchać i na miejscu poproszę o pomiar ciśnienia sprężania oraz ciśnienia oleju , będzie ze mną osoba znająca się na tym lepiej .

 

co najważniejsze mimo iż robi to gość w domu to ma firme i wystawi mi f-vat więc myślę że wliczę to sobie w koszty jak wszystkie inne części i druga dość ważna sprawa auto miałbym już jutro do odbioru . dają roczną gwarancję na silnik ( jeszcze nie wiedzą że robię min 70 tyś rocznie :twisted: )

 

można znaleść więcej takich ogłośzeń aczkolwiek jak słyszą takie terminy jak faktura vat to cena idzie w górę więc takich omijam

 

 

za kapitalke chcieli odemnie około 4500zł + abym kupił cały nowy rozrząd

 

dam jeszcze znac jakie efekty

Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

Opublikowano
nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

te wersje są bardziej skomplikowane w swapowaniu...

Opublikowano
3400 zł to faktycznie dobra cena, mnie wymiana silnika z powodu pęknięcia wału kosztowała 6200 w sumie, tj silnik 3200, koło dwumasowe 1800, 900 robota w cenie już filtry i olej, i 200 za używana sprawną podstawe filtra oleju.
Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

Zapewne chciałem :wink: Cena swapu, samego silnika + jego dostępność przeważyły.

Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

Zapewne chciałem :wink: Cena swapu, samego silnika + jego dostępność przeważyły.

 

u mnie w rejonie na 204km zawołali 10-12 tyś za przekładkę kpl razem z zawiasem jak jest inny, skrzynia, wiązka itd

to było jakiś czas temu

fakt że 204 km znaleźć ciężej niż przedlifta

mam nadzieje że się u ciebie swap "przyjmie" ja jeszcze mam obiekcje bo moje 2 litry idealne i żal oddawać w rozliczeniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku .

Siema Kraków320d. Jeżeli się zastanawiasz nad tym to może warto zakupić nową podstawę filtra oleju i problem braku ciśnienia zginie. Natomiast jeżeli mowa o SWAPIE to wygląda na to, że żaden problem :wink: ---> viewtopic.php?f=69&t=156481

Zrob to co napisal yoshimura. Byli juz kilka razy na forum o nie trzymaniu cisnienia w 2.0d i odpowiedzialna za to byla jakas uszczelka czy cos w obudowie filtra. Nie pamiętam dokladnie bo diesla nie mam :-D Zamiast wydawac 3,5 tys na inny motor napraw za grosze

🙃🙃

Opublikowano

fakt że 204 km znaleźć ciężej niż przedlifta

mam nadzieje że się u ciebie swap "przyjmie" ja jeszcze mam obiekcje bo moje 2 litry idealne i żal oddawać w rozliczeniu

 

W moich stronach za 204KM wołali niestety znacznie więcej. U Ciebie siedzi już M47N więc silnik z dużo mniejszym ryzykiem pęknięcia wału, większą mocą niż M47 i w dodatku CR2. Poza tym autko z 2004r. więc bardzo świeże jak na e46. Ja bym sobie swap póki co darował w Twoim przypadku. Choć na pewno pokusiłbym się o lekki chip:)

Opublikowano

a ja już autko mam (powinienem mieć) gotowe i nawet pojadę nim dziś w trase 700 km w jedną strone choć miałem zrobić to jutro bo święta zbliżają się nieubłagalnie więc nie zdążyłbym z ewentualną reklamacją a od wtorku czymś muszę się toczyć .

 

Co sądzićie o Ciśnieniu sprężania 24 bar?

 

 

autko działa więc temat do zamknięcia

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.