Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ponieważ jakiś czas temu sam szukałem podobnego tematu postanowiłem skrobnąć parę zdań dla przyszłych potencjalnych kupców.

Dotychczas przez 5 lat jeździłem E60 525d 177 KM, automat

Od dobrego tygodnia jeżdżę F10 520d, 184 KM, automat

 

Wymienię tylko to co się zmieniło:

1. subiektywnie na plus:

- komfort zawieszenia - to rzecz, która zdecydowanie najbardziej się zmieniła. Przy podobnej pewności prowadzenia komfort jest o dwie klasy wyższy. Przy identycznym rozmiarze kół E60 przy F10 to wóz drabiniasty.

- wnętrze - w F10 bardziej nawiązuje do starego dobrego E39. Użyte materiały, jakość montażu i wrażenie wizualne o klasę lepiej

- wyciszenie wnętrza - jest genialne - nareszcie nie ma tego uciążliwego hałasu od szyberdachu przy otwartej rolecie dachu. Silnika i kół praktycznie nie słychać.

- I-drive. O wiele szybciej się uruchamia, jest duuuużo wygodniejszy w obsłudze i nie ma tych denerwujących opóźnień, które powodowały, że dzwoniłem nie pod ten numer, co chciałem. Kto miał E60 wie o czym piszę.

- automat. Z tego w E60 byłem bardzo zadowolony. Do czasu, aż przejechałem się 8-biegowym. To nie jest rewolucja, ale jest znacznie lepiej.

- klimatyzacja i nawiewy - znacznie mniej przeciągów, ale skuteczność ocenię dopiero przy wyższych temperaturach.

 

2. Subiektywnie na minus

- standardowy program skrzyni biegów preferuje za niskie obroty silnika. Trochę mi to przeszkadza, szczególnie po przejściu z 6 na 4 cylindry. Mam wrażenie, że silnik podczas jazdy po mieście się trochę męczy. Pewnie gdybym miał 6 cylindrów, nie byłoby tego punktu. Próbowałem adaptacji skrzyni, nie pomogło.

Oczywiście radzę sobie z tym - polubiłem program sportowy, gdzie moim zdaniem jest idealnie.

- umieszczenie zamków tylnych pasów - są głęboko schowane w siedzisku i przy założeniu fotelika dziecięcego ISOFIX (15-36 kg) jego szerokość powoduje bardzo niekomfortowy dostęp do zamków, a przy szerokich siedziskach wręcz go uniemożliwia. Gdyby zamek pasów bardziej wystawał byłoby możliwe jego przekrzywienie i wygodniejsze zapinanie.

Niby drobiazg, a strasznie wkurza. Podobnie jest z wyjmowaniem tylnych zagłówków - żeby je wyjąć, trzeba otworzyć oparcie. Trochę nie przemyślano wygody naszych milusińskich.

- system otwierania drzwi. Otwieranie drzwi w z pilota, a odpalanie bez niego jest niewygodne. Człowiek ma pilota w łapie i nie ma co z nim w środku zrobić. Niby można włożyć w uchwyt pomiędzy kubkami, ale wtedy nie zamknę klapki. Więc leży i klekocze w mini-schowku na popielniczkę.

 

Poza tym jest mnóstwo rzeczy, które równie podobały mi się w obydwu wersjach, albo różnice są tak niewielkie (z reguły jednak na + w F10), że o nich nie wspominam.

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
A jak odczucia co do kultury pracy, elastyczności i osiągów?

 

Kultura pracy przy obrotach do 1200 na minus, potem powiedzmy do 3000 tak samo, ale powyżej 3000 jakby bardziej się męczył. Nie są to jednak ogromne różnice, a przy lepszym wyciszeniu wnętrza, bardzo słabo odczuwalne.

Elastyczność na tym samym poziomie, przyśpiesza nawet lepiej.

Zużycie paliwa - ok. litr mniej na 100 km

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

aż dziwne, że tak mało "+" za F10, silnik z E60 chyba tak zawyżył :?:

 

czytając, jedynie co można napisać: równie udanego użytkownia :cool2: i bezawaryjności :cool2:

 

szkoda, że nie napisałeś wcześniej na forum o dachu tylko męczyłeś się przez 5lat, złożenie dachu to bardzo trudne dla fabryki jak i dla ASO :duh: (miałem to samo z panoramą w E91 :mad2: ) całe szczęście, że są warsztaty,które to ogarniają...

 

 

edit1:

super opisałeś zagadnienie pasów, w E90 jest identycznie, zawsze mnie to denerwowało ale nigdy o tym wcześniej nie czytałem ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Trudno powiedzieć, że się męczyłem. Po prostu gdy dach był zamknięty zawsze zasuwałem roletę i ... już.

A jeśli idzie o bezawaryjność, to na E60 rzeczywiście nie narzekałem. Jedyna pozaplanowa rzecz którą robiłem to wymiana kolektora ssącego przy 120 tys. i wymiana akumulatora po 4 latach.

Mam nadzieję, że w F10 będzie równie dobrze, choć tak na wszelki wypadek wykupiłem gwarancję na dodatkowe dwa lata do 200 tys. km.

 

Na + jest jeszcze sporo rzeczy, których nie miałem w poprzednim samochodzie np: head-up display, aktywny tempomat, domykanie bagażnika, lepsze fotele.

Ale to jest zależne od kompletacji wyposażenia i w poprzednim modelu działałyby podobnie, gdyby były, więc o nich nie piszę.

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

masz fajne podejście :cool2:

 

dla mnie dach daje największą radość jak jest zamknięty, roleta odsłonięta i pada deszcz :wink: , tak mam i już :mrgreen:

 

kolektor wymieniłeś bo się rozszczelnił (wycieki) czy z powodu klapek, pytam bo niby nic ale trochę wg mnie za wcześnie :?:

 

co do kluczyka, u mnie jest opcja dostępu komfortowego ale z racji, że nie mam co z nim zrobić to wkładam do szczeliny stacyjki, żona wiadomo ma zawsze torebkę :wink: więc jej to nie dotyczy ...patrząc na F10/11 często zastanawiałem się co kierowcy (mężczyźni) robią z pilotem :?: :?:

 

i żeby ta dodatkowa gawarancja nie była potrzebna do użycia, niech sobie tylko zacnie "leży" :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
W F10 pilota wklada sie w schowku pomiedzy cupholderami lub jesli jest bez breloka to mozna w miejscu na popielniczke (o ile jej nie ma). Ja po otworzeniu samochodu chowam do kieszeni - ze wzgledow bezpieczenstwa.
Opublikowano

 

...patrząc na F10/11 często zastanawiałem się co kierowcy (mężczyźni) robią z pilotem :?: :?:

 

 

Ja praktycznie zawsze kluczyk (pilot, transponder - jak zwał tak zwał ;) ) trzymam w kieszeni. Jakoś tak bezpiecznie czuje się wtedy. Nawet gdy ktoś jakimś cudem wygoni mnie z auta i odjedzie bez mojego pozwolenia to mam cicha nadzieje ze w ubezpieczalni pójdzie łatwiej z kluczykami.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Mnie brak stacyjki też denerwuje. No bo tak: pilot do bramy chyba każdy ma spięty z kluczykami, zwłaszcza w lato jak nie masz kurtki/marynarki masz go w spodniach, więc wyciąganie go jest kłopotliwe. Trzymanie go "w kubkach" jest kiepskie bo w efekcie masz cały czas otwarte kubki (brzydko wygląda), klucze stukają w czasie jazdy, klucze rysują super miękki lakier. W efekcie trzymam kluczę w uchwycie na drzwiach który jest gumowany lub na fotelu pasażera. Jedna mała dziurka przy kierownicy rozwiązała by problem. Może przykleję sobie tam taki haczyk łazienkowy na ręczniki ;)
Opublikowano
ja trzymam kluczyk zawsze w marynarce, czy to zima czy lato, no ale nie każdy nosi garnitur.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
U mnie pilot do bramy leży na stałe w popielniczce - bardzo przydatny schowek ;) a ze do garażu wchodzę drzwiami a wyjeżdżam brama to nie przeszkadza zazwyczaj. Ale a propos rys: zauważyłem u kolegi w x6 masakrycznie poniszczone okladziny z alu. U mnie ani ryski - jak to u Was wyglada? W F10 jest lepsza jakosc alu niż w x6 by USA?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
AO ja tez mam panoramę i juz nie mogę wytrzymać tak mnie drażnią stuki i puki od tego dachu szczegulnie przy otwartej rolecie... Jak z tym sobie ty poradziłes???
Opublikowano

zakład w Warszawie: szyberdachy, ul.Jagiellońska... z forum było mi znanych ponad 10 osób, każdy jest zadowlony, byłem chyba 1. i zapłaciłem grosze, teraz wiem, że lekko "świrują" z cenami, zanim rozpoczniesz prace, niech podadzą Ci cenę...

 

efekt naprawy: przy predkości powyżej 150km/h nie było słychać różnicy czy roleta jest odsłonięta czy zamknięta..., przed naprawą "wyło" od 40km/h i dach zawsze trzeszczał...

 

ja trzymam kluczyk zawsze w marynarce, czy to zima czy lato, no ale nie każdy nosi garnitur.

 

dresy też mają kieszenie i to chyba wygodniejsze :wink:

 

a jak jest z zagadnieniem ładowania "pilota", w "3" stacyjka oprócz miejsca w które mogę ale nie muszę go włożyć pełni rolę ładowarki, aku odpowiada za otwieranie/zamykanie/zabezpieczenia alarm/imm a wymienna bateria obsługuje jedynie "dostęp komfortowy"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

 

dresy też mają kieszenie i to chyba wygodniejsze :wink:

 

I to właśnie z tym zawsze kojarzyła się marka BMW. Dres... :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie na temat pisać !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.