Skocz do zawartości

automat 316 - jak to powinno działac ?


zaworas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - mam pierwszy automat w zyciu i ogólnie chciałbym spytac o kilka rzeczy które mnie zastanawiają bo widze ze sa tutaj ludzie w temacie :

Ogólnie chodzi płynnie - bieg zmienia przy ok 2500/kick down 4500 rpm.

 

-Po wrzuceniu D lub R auto na wolnych zaczyna lekko jechac -wcisniecie hamulca zatrzymuje auto ,ale czuje ze tylnie koła ciągle chcą powoli jechac .

- Nie redukuje przy Kick Downie z 5 na 4 bieg a to by sie przydało. Przy 90 km/h wrzuca ostatni bieg na którym do 120km/h auto ma za małe obroty zeby przyspieszac , dopiero powyzej 120 jedzie lepiej. Poprostu od 90 do 120 nie mozna wykorzystac mocy silnika do wyprzedzania ! Brakuje tej redukcji !

Tak ma juz byc ???? ( podobno przy M 40 sa prymitywne skrzynie to sie obawiam ze tak )

 

Jak sie z tym obchodzic zeby nie popsuc :

- mozna wrzucac D i R bez wciskania hamulca ( bo u mnie i tak nie czuje zeby cos to zmieniało ) ?

- mozna wrzucac w czasie jazdy biegi 1 2 3 ( bo odwrotnie wiem ze nie mozna ) ?

- z tego co wiem w czasie jazdy nie wolno uzywac pozycji N-eutral , Jak to w razie czego holowac ??? ( o odpalaniu na pych nawet nie mysle )

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Po wrzuceniu D lub R auto na wolnych zaczyna lekko jechac -wcisniecie hamulca zatrzymuje auto ,ale czuje ze tylnie koła ciągle chcą powoli jechac .

tak ma być

Nie redukuje przy Kick Downie z 5 na 4 bieg a to by sie przydało. Przy 90 km/h wrzuca ostatni bieg na którym do 120km/h auto ma za małe obroty zeby przyspieszac , dopiero powyzej 120 jedzie lepiej. Poprostu od 90 do 120 nie mozna wykorzystac mocy silnika do wyprzedzania ! Brakuje tej redukcji !

jek to , gaz w podłoge aż do czuinika i musi zredukować

- mozna wrzucac D i R bez wciskania hamulca ( bo u mnie i tak nie czuje zeby cos to zmieniało ) ?

 

nie można chamulec musi być wciśnięty

- z tego co wiem w czasie jazdy nie wolno uzywac pozycji N-eutral , Jak to w razie czego holowac ??? ( o odpalaniu na pych nawet nie mysle )

jak nie można , można ale nie powinno się . przecież w razie poślizgu po to jest neutral żeby go wrzucić to tak jak sprzęgło w manualu , ale nie robi się tego ot bez powody np. dojerzdzając do świateł.

co do cholowania to można ale z prędkością do 40km\h i dystans do 20km

oczywiście na N większa prędkość albo dłuższy dystans może uszkodzić skrzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wrzuceniu D lub R auto na wolnych zaczyna lekko jechac -wcisniecie hamulca zatrzymuje auto ,ale czuje ze tylnie koła ciągle chcą powoli jechac

 

Tu jest OK

 

Nie redukuje przy Kick Downie z 5 na 4 bieg a to by sie przydało. Przy 90 km/h wrzuca ostatni bieg na którym do 120km/h auto ma za małe obroty zeby przyspieszac , dopiero powyzej 120 jedzie lepiej. Poprostu od 90 do 120 nie mozna wykorzystac mocy silnika do wyprzedzania ! Brakuje tej redukcji !

Tak ma juz byc ???? ( podobno przy M 40 sa prymitywne skrzynie to sie obawiam ze tak )

 

Jezeli nie chce w takiej sytuacji zredukowac to sprobuj wcisnac przycisk od kick-downa, szybko podniesc noge i kopnac jeszcze raz. Jezeli wtedy zredukuje to wystarczy nieco podciagnac linke od skrzyni (na przepustnicy), te prymitywne (jak je nazwales) skrzynie sa bardzo dobre i jezeli pilnujesz oleju to bedzie dzialac wiecznie.

 

 

mozna wrzucac D i R bez wciskania hamulca ( bo u mnie i tak nie czuje zeby cos to zmieniało )

 

jezeli autko stoi to mozna, hamulec nic nie robi. Niektore 4HP pozwalaja nawet przy 60 wbic wsteczny i wtedy jest ladny efekt duzej chmury dymu z tylu (jednak nie polecam), natomiast jezeli przekroczysz te graniczna predkosc i wbijesz R to skrzynia sie zachowa tak jakbys wbil N czyli po prostu nic nie zrobi.

 

 

mozna wrzucac w czasie jazdy biegi 1 2 3 ( bo odwrotnie wiem ze nie mozna

A czemu odwrotnie nie mozna?? Ja sobie tak redukowalem jak z kick-downa nie chciala isc i nic jej nie bylo

 

z tego co wiem w czasie jazdy nie wolno uzywac pozycji N-eutral , Jak to w razie czego holowac ??? ( o odpalaniu na pych nawet nie mysle )

 

Mozna w czasie jazdy wrzucic N ale tylko na krotkie odcinki poniewaz w tej pozycji nie krazy olej w skrzyni (mozna powiedziec ze chodzi na sucho).

Natomiast na swiatlach czy na postoju problemu nie ma.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ze wszystkim co napisał wcześniej Centrino.W ten właśnie sposób uzytkuje już 3 auto z automatem i "0" kłopotów.

Polecam lekturke:

http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=185

i życze powodzenia. :cool2:

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodzi płynnie - bieg zmienia przy ok 2500 / kick down 4500 rpm.

 

Sądząc po tych najwyższych obrotach silnika, ty jeszcze nie użyłeś kick-downa. Na razie po prostu wciskałeś gaz "tylko" do oporu. Ale nic to... Każdy (będzie) miał swój pierwszy raz z automatem ;-)

 

Żeby włączyć funkcję "Kick-down" musisz bardzo mocno, po chamsku dać po gazie. Nie tylko docisnąć pedał do dechy, ale jeszcze przemóc jego dodatkowy opór, aż poczujesz, że ustąpi, o dodatkowy 1 cm głębiej. Wtedy trąci ukryty pod nim włącznik kick-downa. Skrzynia i silnik odczytają, to jako żądanie pełnej mocy. Nastąpi redukcja, czasem nawet o dwa biegi, silnik wejdzie na wysokie obroty. Trzymając gaz w takiej pozycji, na każdym biegu dokręcisz silnik do 6500 obr/min.

 

(Ja nie lubię tej chamskiej czynności, więc na trasie ubóstwiam wszelkie Tip-, Step- i Cip-troniki. :twisted2: :twisted2: :twisted2: )

 

Po wrzuceniu D lub R auto na wolnych zaczyna lekko jechac -wcisniecie hamulca zatrzymuje auto ,ale czuje ze tylnie koła ciągle chcą powoli jechac.

 

Tu wszystko gra :cool2: To samoruszanie i powolna jazda ("pełzanie"), to jest naturalna cecha automatu, fajna przy manewrach na centymetry.

 

Jak sie z tym obchodzic zeby nie popsuc

 

- ZAWSZE, ALE TO ZAWSZE zatrzymuj samochód do absolutnego 0,0000 km/h zanim przełączysz R-N-D lub D-N-R, lub wybierzesz tryb postojowy (P). Zmiana tych trybów, nawet przy minimalnej prędkości, może poważnie uszkodzić skrzynię, a czasem dodatkowo zerwać przeguby wału napędowego.

 

- Raczej nie wrzucaj N w czasie jazdy. Nic strasznego się nie stanie, ale tarczki w skrzyni tego "nie lubią". Możesz sobie włączać N przy dłuższych postojach z włączonym silnikiem (tylko musisz wtedy pamiętać o którymś z hamulców).

 

- Pozycje 1-2-3 możesz normalnie zmieniać w czasie jazdy. Ale tak jak w manualu, musisz dobrze wiedzieć, czy możesz sobie pozwolić akurat na konkretny bieg przy aktualnej prędkości. Nie wiem jak działają zabezpieczenia w automacie E30, ale ja np. nie redukowałbym na tryb 3 powyżej 120 km/h.

 

- Zawsze wyłączaj samochód, wybierając wcześniej tryb P (chociaż przypuszczam, że masz blokadę uniemożliwiającą wyjęcie kluczyka ze stacyjki, jeżeli skrzynia jest w innym trybie).

 

- Unikaj żonglowania biegami (czy to ręcznie, czy to operując gazem). Automat zużywa się przede wszystkim wskutek zmian biegów. Poradniki dla "zautomatyzowanych" wielobiegowych (5-, 6-) radzą nawet, żeby w czasie jazdy po mieście blokować najwyższy bieg skrzyni, że nie wrzucała go niepotrzebnie (ledwie na kilka, kilkanaście sekund).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z grobsza sie zgadzam ....

 

ale - w zadnym wypadku nie mozna w czasie jazdy uzywac pozycji N - skrzynia w czasie jazdy pobiera informacje z wielu czujnikow i dostosouje sie do obciazenia , predkosci i potrzeb kierowcy w danym momencie - wbijajac w czasjie jazdy N powodujesz ze niektore sekcjie pracuja bez oleju ( poniewaz sterowanie odcina jego przepływ przy N ) - tak wiec moze to ( a nawet musi ) po pewnym czasie doprowadzic do przedwczesnego zuzycia tarczek cierny = kapitalny remont skrzyni.....

 

z tym kick downem to faktycznie cos masz nie tak - wsadz głowe pod kolumne kierownicza i zobacz jak pracuje pedał gazy - moze masz uszkodzony czujnik , albo sie zaciał ( w razie co mam taki do sprzedania :mrgreen: )

 

jeszcze jedna wazna rzecz - koledzy myla sie niestety w zwiazku z reczna zmiana biego 1-2-3 - nie mozna tego robic w czasie jazdy - sa to biegi blokowane ( wymuszone ) - i słuza np podczas jazdy w trudnych warunkach gy nie chcemyzeby skrzynia zmieniala bieg na wyzszy , lub np ciagniemy przyczepe - nie sluza one do recznej zminy biego - poprost - wbijasz np i jedziesz - jezeli chcesz zmienic na D - musisz sie zatrzymac - jezeli ktos nie wiezy zapraszam do lektury instrukcji osługi bmw .... pozatym jak chcemy recznie zmieniac biegi to skrzynia sie gubie , czesto szarpnie , zmienia bieg dłuzej niz na D - wiec taka zmiana nie ma sensu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedz , teraz juz mam pewnosc ze jest ok , a co do Kick Downa dzieki za porade z tym ( chamskim ) nadepnieciem do konca bo teraz mam jakąs satysfakcje z jazdy . Silnik kręci spokojnie do ok 6000 i redukuje jak nalezy . Widze ,ze nawet tym M 40 1,6 spokojnie teraz B-ęde M-ógł W-yprzedzac .

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieks za pomoc .

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Rapid sugerujesz,ze mam wrzucac na 3?

 

SKoro czwórkę wrzuca w mieście rzadko, to nie ma jakiejś wielkiej potrzeby jej blokowania.

 

Ale są takie zaprogramowane automaty, które przy spokojnej jeździe jak najszybciej dochodzą do ostatniego biegu. Firmowy Superb 2.8 V6, którym byłem na Felixiadzie (mała prowokacja) :twisted2: :twisted2: :twisted2: wrzucał 5. bieg już przy 60-70 km/h.

 

koledzy myla sie niestety w zwiazku z reczna zmiana biego 1-2-3 - nie mozna tego robic w czasie jazdy - sa to biegi blokowane ( wymuszone ) - i słuza np podczas jazdy w trudnych warunkach gy nie chcemyzeby skrzynia zmieniala bieg na wyzszy , lub np ciagniemy przyczepe
...

...albo chcemy oszczędzić hamulce zjeżdżając np. z przełęczy Salmpolskiej do Szczyrku ;-)

...nie sluza one do recznej zminy biego - poprost - wbijasz np i jedziesz - jezeli chcesz zmienic na D - musisz sie zatrzymac - jezeli ktos nie wiezy zapraszam do lektury instrukcji osługi bmw

 

Poważnie jest zapis w instrukcji BMW zabraniający zmian 1-2-3 przy jeździe :?:

 

Czyli, dojeżdżając do czubka stromego wzniesienia, z którego zaraz będę zjeżdżać przez kilka kilometrów, mam się zatrzymać, żeby zablokować 4. bieg :?: :shock: :shock: Coś mi się wierzyć nie chce...

 

Z mechanicznego punktu widzenia skrzyni nie robi różnicy, czy zmusisz ją do redukcji ręcznie, czy większym uchyleniem gazu (pod warunkiem, że ręczna redukcja nie nastąpi powyżej prędkości granicznej).

 

Fakt - samodzielne gmeranie biegami w klasycznym automacie (bez sekwencyjnej zmiany biegów) z założenia mija się z sensem posiadania automatu, ale czasem się przydaje.

 

Przy dużym silniku możliwość ręcznej redukcji w czasie jazdy nie jest nawet potrzebna (chociaż umiejętne używanie sekwencyjnej zmiany biegów czasem daje świetne kompromisy zużycia paliwa i średniej prędkości).

 

Ale w słabych, zautomatyzowanych popierdówkach okazjonalne blokowanie najwyższego biegu w czasie jazdy na trasie jest jak najbardziej przydatne.

 

"Powalczyłem" niedawno na trasie nr 2 za kierownicą 75-konnego, 4-biegowego automatika :duh: ("czystego", bez tiptronika).

 

Reakcję na kick-down, owszem, miało to biedactwo dość sprawną, ale po "strzale" w gaz, zanim odczuło się odpowiednią ilość momentu obrotowego na kołach, mijały czasem te strategiczne 2-3 s. i musiałem rezygnować z wyprzedzania. I wtedy ręczne blokowanie 4. biegu okazało się metodą na płynne i w [miarę] bezstresowe wyprzedzanie.

 

Czytałem instrukcję tego samochodu. Jedyne zastrzeżenie co to blokowania biegów dotyczyło tylko maksymalnych prędkości, przy których można to bezpiecznie robić.

 

Owszem, każde nadużywanie może zaszkodzić - dźwgnia wyboru trybów pracy automatu nie jest obliczona na taką częstotliwość "gmerania" jak dźwignia w mechanicznej skrzyni.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat - 'program M stosowany w warunkach wymagajacych jazdy na jedbym wybranym biegu....'

 

Sorry, ale ten tekst nie mówi o zakazie przełączania trybów 1-2-3 w czasie jazdy.

 

On mówi tylko (bardzo z grubsza) do czego potrzebujemy "programu manualnego".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak - nie mowie tego po to zeby zabrac wam zabawe - ja mialem przejscia ze skrzynia i troszke sie nasluchal , naczytałem i narozbierałem - i mowie - nie wolno zmieniac biegow w czasie jazdy recznie - skrzyni moze chwilowo gubic cisnienia ( czesto szarpnie przy zmianie biegu ) i skraca to jej zywotnosc !!!

 

 

mozesz spokojnie jezdzic w zimie na kombinacji M i wbitym D - rusza sie fajnie poniewaz ruszasz wtedy z drugiego biegu - wiec tego sie nie boj ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Koledzy ,rozjasnijcie mi w glowie :P Jak to wlasciwie jest w automacie?

Skrznka 4HP22H ,zadne bajery M 40 a pytanko :Czy sterownik silnika ma jakies polaczenie z tym automatem?Jezeli tak to jakie i po co?

I co sie dzieje ze skrzynka przy wcisnietym pedale hamulca/silnik pracuje/?pozycja D?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.